gggg

آموزش تولید محتوا آموزشی برای اپلیکیشن شاد

آموزش تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد

در دوران قرنطینه و تعطیلی اجباری مدارس نمی‌توان آموزش را تعطیل کرد و به همین دلیل اپلیکیشن شاد پیشنهاد شده است تا کلاس‌ها در آن بصورت آنلاین برگزار شوند؛ بحث‌های فناوری و کلاس‌های آنلاین مدتی است که وارد کشورمان شده و هنوز تازگی دارد. متریال و محتوایی که در این کلاس‌های تدریس می‌شود و عملاً بسیاری از ما آشنایی کامل را برای اداره‌ی این کلاس‌ها و ارائه‌ی تولید محتوای آموزشی مناسب را نداریم. به همین دلیل است که در این مطلب می‌خواهیم بپردازیم به آموزش تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد و برخی از شیوه‌ها و ابزاری که برای این کار مناسب هستند را معرفی کنیم.

سفارش تولید محتوای آموزشی برای برنامه شاد معلمان

سفارش تولید محتوای آموزشی برای برنامه شاد معلمان

تولید محتوای آموزشی چیست؟

منظور از تولید محتوای آموشی این است که مطالب آموزشی مربوط به درس و مبحثی خاص بصورت دیجیتال تهیه شده و به همان صورت هم در اختیار فراگیران قرار گیرد. فراگیران با استفاده از ابزاری دیجیتال مانند کامپیوتر و یا موبایل و تبلت و از طریق اینترنت به این فایل‌ها دسترسی داشته و شروع به یادگیری می‌کنند. وقتی که می گوییم تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد هم به همین فرآیند آماده سازی مباحث در قالب دیجیتال برای کلاس‌های درس اشاره داریم.

موردی که باید به آن در تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد دقت داشت، داشتن تخصص است. همه این را شنیده‌اند که دانستن یک موضوع درسی یک چیز است و تدریس آن یک چیز دیگر؛ بماند که این تدریس باید بصورت موفقیت‌آمیز نیز صورت پذیرد. شما برای هر زمینه‌ای که می‌خواهید تولید محتوای اموزشی برای اپلیکیشن شاد داشته باشید باید تخصص لازم را در آن زمینه داشته باشید. اینجاست که مشخص می‌شود چیزی جایگزین معلمان در کلاس‌ها چه بصورت حضوری و چه آنلاین نمی‌شود.

برای آموزش رایگان  در اینستاگرام پیج ما را فالوو کنید.

پیج مخصوص معلمان و فرهنگیان است.

تولید محتوای آموزشی الکترونیکی

آدرس پیج اینستاگرامی ما : @Khaninejad.academy

 

[instagram-feed]

تولید محتوای آموزشی برای پایه اول ابتدایی

چطور تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد داشته باشیم؟

آکادمی خانی نژاد  یک پک آموزشی برای ساخت محتوای آموزشی درست کرده است. شما اگر مبتدی هستید و یا زیاد با روش محتواسازی آشنا نیستید. تهیه این بسته آموزشی رو پیشنهاد می‌کنیم.

آموزشی برای ساخت محتوای آموزشی

 

 

 

ابزار مفید برای اپلکیشن شاد

پاورپوینت Powerلوگو پاورپوینت Point

حتماً تاکنون نام ابزار پاورپوینت را شنیده‌اید و استفاده از آن را نیز در کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها مشاهده کرده‌اید. پاورپوینت برای ارائه‌ی مباحث بصورت عکس و متن بسیار مفید است. با استفاده از امکانات این نرم افزار می‌توان مسائل را درون اسلایدها تایپ کرد و یا کلیپ‌ها و عکس‌هایی را درون هر اسلاید قرار داد.

نرم افزار پاورپوینت دو مشکل اساسی دارد:

  • بیشتر برای ارائه‌ی مطالب کاربرد دارد و دریافت بازخورد از طریق خود فایل پاورپوینت امکان پذیر نیست.
  • بیشتر دانش اموزان با گوشی‌های خود به محتوای آموزشی دسترسی دارند و اجرای فایل پاورپوینت در گوشی کمی مشکل است.

برای رفع این مشکل پس از تولید محتوای اموزشی برای اپلیکیشن شاد با پاورپوینت، می‌توانید پس از ساخت فایل پاورپوینت، به هنگام منتشر کردن مطلب آن را در قالب فایل پی دی اف دریافت کنید. اجرای فایل پی دی اف در گوشی هیچ مشکلی ندارد و اپلیکیشن های کم حجم و مناسب زیادی قابلیت اجرای پی دی اف را فراهم می‌کنند.

مراحل انجام کار:

ابتدا محتوای آموزشی خود را درست کنید. سپس روی برگه‌ی File کلیک کنید.

ساخت محتوا

در پنجره‌ی باز شده روی Save as کلیک کنید.

ساخت محتوا

در این قسمت مسیر خروجی مناسب را مشخص کنید.

آموزش ساخت محتوا

روی قسمت Save as type: کلیک کرده و فرمت PDF را انتخاب کنید.

آموزش ساخت محتوا

می‌توانید روی Save کلیک کرده و فایل PDF آماده است.

آموزش ساخت محتوا

حل کردن مشکل تست و پرسش و پاسخ:

برای این کار پیشنهاد ما به معلمان عزیز این است که از گوگل فرمز Google Forms استفاده کنند.لوگو گوگل داکس

ابزار تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد گوگل فرمز

گوگل فرمز یکی از زیرشاخه‌های گوگل درایو است و می‌توانید از اینجا به آن دسترسی داشته باشید.

در صفحه نمایش داده شده روی Go to Google Forms کلیک کنید.

آموزش گوگل داکس

در این قسمت باید وارد اکانت جیمیل خود شوید.  پس از وارد شدن به اکانت جیمیل به صفحه اصلی گوگل فرمز هدایت خواهید شد.

آموزش محتوا سازی

در صفحه‌ی اصلی در قسمت بالا سمت چپ روی Blank کلیک کنید

آموزش تولید محتوا

درابتدا روی untitled project کلیک کنید و عنوان برگه را تایپ کنید. می‌توانید توضیحات اضافی را نیز در زیر آن ارائه دهید.

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

می‌توانید از انواع سوالها (چهارگزینه‌ای، کوتاه و بلند پاسخ و …) یکی را انتخاب کنید.

آموزش تولید محتوا

پس از تایپ کردن عنوان سؤال، با زدن روی add option می‌توانید گزینه‌های بیشتری به سؤال خود اضافه کنید.

آموزش تولید محتوا

با زدن روی + می‌توانید چند سؤال دیگر نیز اضافه کنید.

Screenshot 47

پس از اتمام طراحی سؤالات روی قسمت تنظیمات کلیک کنید.

Screenshot 48

در قسمت Quizzes  با کلیک کردن روی make this a quiz می‌توانید حالت امتحان به فرم خود دهید.

Screenshot 51

نوار پاسخ درست در کنار سؤال ظاهر می‌شود.

آموزش پاورپوینت

با کلیک کردن روی آن می‌توانید مشخص کنید که چه گزینه‌ای پاسخ صحیح باشد.

پس از آن می‌توانید نمره‌ی سؤال را نیز مشخص کنید.

روی Done کلیک کنید.

آموزش پاورپوینت

پس از اتمام طراحی سوالات، برای آماده سازی ارسال سوالات، روی قسمت Send کلیک کنید.

آموزش گوگل فرمز، کلیک روی Send

در نوار ظاهر شده، روی قسمت link کلیک کنید.

آموزش پاورپوینت

روی عبارت copy که بزنید، لینک آزمون کپی می‌شود و می‌توانید با ارائه‌ی لینک به دانش آموزان از آنان بخواهید تا در آزمون شرکت کنند. با خروج از گوگل فرمز و مراجعه‌ی دوباره پاسخ‌های ارسالی به شما نمایش داده خواهند شد.

استفاده از نرم افزار ضبط صفحه نمایش Camrasiaلوگو کامتازیا

وجود صوت معلم در کنار متن و تصویر تأثیر بسیار زیادی روی فرآیند یادگیری از طریق شبکه شاد خواهد داشت. معلمان عزیز می‌توانند با استفاده از نرم افزارهایی که ضبط صفحه نمایش را انجام می‌دهند به تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد بپردازند.

یکی از این نرم افزارها که در مطلب آموزش تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد قصد معرفی آن را داریم کمتزیا Camtasia است. این اپلیکیشن قدرتمند دارای قابلیت‌های زیر است:

  • ضبط صفحه نمایش
  • افکت گذاری روی محتوای ضبط شده
  • افکت حذف نویز از صوت
  • خروجی html و ویدئو
  • گذاشتن کپشن روی فیلم و ….

پس از نصب و اجرای این نرم افزار در صفحه‌ی اصلی روی New Recording کلیک کنید.

آموزش نرم افزار کامتازیا

سپس فایل پاورپوینت که برای تدریس آماده کرده‌اید را اجرا کنید. از نوار ظاهر شده در قسمت سمت راست می‌توانید روی دکمه قرمز رنگ rec کلیک کنید تا فرایند ضبط شروع شود.

آموزش پاور برای ساخت محتوا

پس از پایان تدریس با زدن دکمه‌ی F10 فرآیند ضبط متوقف می‌شود و به صفحه اصلی نرم افزار جهت ویرایش منتقل می‌شوید. اگر میکروفون داریدو  یا از لپ تاپ استفاده می‌کنید می‌توانید صدای خود را با استفاده از همان‌ها ضبط کنید. در غیر اینصورت با استفاده از ضبط صوت موبایل خود، صوت را ضبط کرده و بعداً روی فایل تصویری قرار دهید.

پس انجام ویرایش‌ها می‌توانید در قسمت بالا سمت راست روی share کلیک کرده و از منوی ظاهر شده فرمت مناسب را انتخاب کنید.

آموزش محتواسازی با کامتازیا برای دانش آموزان

در مراحل بعدی روی Next کلیک کنید تا در مرحله آخر نام فایل خروجی را انتخاب کرده و مسیر آن را نیز مشخص کنید. سپس روی finish کلیک کنید و منتظر باشید تا فایل آماده شود. می‌توانید فایل تصویری حاصل را در گروه اپلیکیشن شاد منتشر کنید.

آموزش محتواسازی

آموزش محتواسازی با کامتازیا

آموزش محتواسازی با کامتازیا برای مدرسه

شما برای تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد چه نرم افزارها و ابزاری را پیشنهاد می‌کنید؟ برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد متوسطه دوره اول

برای ساخت محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد متوسطه دوره اول برای پایه‌ی هفتم توجه ویژه‌ای باید داشت. بخصوص دروسی مانند زبان انگلیسی، عربی و ریاضی که دروس پایه هستند و اگر یادگیری در پایه هفتم به خوبی صورت نگیرد در سال‌های بعدی نیز مشکل ساز خواهند بود. پایه هشتم، پایه‌ای است که می‌توان مانور زیادی روی درس‌ها داد و نمونه سؤال‌های مختلف را بیان کرد. حجم برخی از دروس مانند انگلیسی نیز در پایه هشتم در صورتی که در پایه هفتم به خوبی با دانش آموزان کار شده باشد مناسب است.

محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد متوسطه دوره اول که متناسب با پایه نهم باشد باید بیشتر نمونه سوال محور باشد. همانطور که می دانید کار کردن نمونه سؤال با دانش آموزان نهم به دلیل امتحانات نهایی‌ای که پیش رو دارند است. انتخاب رشته برای دوره دوم نیز بر اساس نمرات نهایی آنها انجام می‌شود و به همین دلیل باید بیشتر روی حل نمونه سؤال دقت کرد.

تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد متوسطه دوره دوم

دانش آموزان دوره دوم در رشته‌های مختلف حساسیت بیشتری روی دروس خود دارند و این حساسیت نیز بخاطر وجود کنکور 1400 است که پس از سال 12 ام باید در آن شرکت کنند. راه اندازی شبکه شاد آموزش و پرورش برای این دوره کمی دیرتر از دوره ابتدایی صورت گرفت. به‌ هرحال در این دوره نیز دانش آموزان سؤالات زیادی را درباره‌ی مباحث تدریس شده دارند و باید امکان تعامل بین معلم و دانش آموز پس از تدریس وجود داشته باشد تا بتوانند سؤالات خود را به راحتی بیان کرده و پاسخ آن را نیز دریافت کنند. دریافت بازخورد از طرف معلم برای تکالیف و همچنین نمونه سؤالات بسیار مهم است.

حل مشکلات نصب نشدن برنامه شاد (کلیک کنید!)

تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد ابتدایی

مقطع ابتدایی به دلیل اینکه پایه ریزی دانش اموزان برای مقاطع بالاتر در آن انجام می‌گیرد اهمیت بیشتری دارد. از طرفی دانش آموزان دوره‌ی ابتدایی استدلال گرا نیستند و بیشتر به دنبال تجربه‌ی مباحث بیان شده در کلاس، در دنیای واقعی هستند. شما 100 بار به کودک 7 ساله بگویید که آتش می‌سوزاند شاید حرف شما را باور نکند ولی زمانی که یکبار دستش با نزدیک شدن به آتش احساس سوزش کند این مبحث برای او جا می افتد.

به دلایلی که در بالا به آن اشاره شد نیاز است که در تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد ابتدایی توجه ویژه‌ای به تکالیف منزل داشت. تکالیفی که به دانش آموز محول می‌شود باید ذهن او را به چالش بکشد و سعی در ارتباط زندگی واقعی با مبحث بیان شده داشته باشد. دلیل اینکه در مسائل ریاضی مثال‌هایی مانند: «رضا به بقالی رفته و دو کیلو سیب می‌خرد….. مشهدی حسین می‌خواهد در زمین کشاورزی خود که 2 هکتار است 200 نهال بکارد و…» بیان می‌شود نیز همین است که ذهن دانش آموز با کاربرد مسائل ریاضی در زندگی واقعی آشنا شود.

در تولید محتوای آموزشی برای اپلیکیشن شاد ابتدایی، با استفاده از ابزاری که در ادامه بیان خواهند شد می‌توانید محتوایی تولید کنید که نهایت درگیری دانش آموز با مبحث را دربر داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *