مطلب با بهینه سازی

می خواهید مطالب با سئو و بهینه سازی بنویسید؟

می خواهید مطالب با سئو و بهینه سازی بنویسید؟

آیا تا بحال آگهی‌های تبلیغاتی را دیده‌اید و یا شنیده‌اید که مشتریانتان به دنبال نویسندگان سئو هستند؟ می‌خواهید یک بار امتحان کنید؟ در ادامه اصول نویسندگی براساس سئو برای تازه کاران را شرح داده‌ایم.

نوشتن بر اساس سئو یعنی نوشتن برای بهینه سازی موتورهای جستجو. اینگونه نوشتن، با استفاده از واژه‌ها و یا جملاتی مشخص (که به آنها واژه‌ها و جملات کلیدی نیز گفته می‌شود) که به گونه‌ای خاص باید استفاده شود، بر جلب توجه موتورهای جستجو تمرکز می‌کند.

حال، چرا این موضوع برای وبسایت ها مهم است؟ به این دلیل که وبسایت ها می‌خواهند افرادی را که به دنبال موضوعی مشخص هستند، جذب کنند. آن‌ها به این ترافیک نیاز دارند تا افراد از سایتشان بازدید کنند، در آن وقت بگذرانند، محصولاتشان را بخرند و یا روی تبلیغاتشان کلیک کنند. بنابراین، مدیران سایت ها، به موتورهای جستجو برای هدایت مردم به سایتشان نیازمندند. وادار ساختن موتورهای جستجو برای هدایت به سمت سایت تا حدودی مبتنی بر محتوای خوب و بهینه است. عوامل دیگری از جمله وجود ویدئو در سایت، نحوه تعامل دیگران با سایت و چگونگی رفرنس دهی دیگر سایت‌ها به سایت در این خصوص نقش دارند.

همچنین زمانی که موتورهای جستجو یک نفر را به سایت شما هدایت کردند، دیگر شما باید آن فرد را مخاطب خود قرار دهید و نه موتورهای جستجو را. این یک تعادل جالب و سرگرم کننده برای یک نویسنده واقعی است که بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

مبانی نویسندگی بر اساس سئو برای تازه کاران

نخست، شما باید عبارت یا کلمه درست را برای سایت پیدا کنید. آسان‌ترین قدم ابتدایی برای سئو نویسان تازه کار برای جستجو این عبارات درست (که به آنها کلیدواژه هم گفته می‌شود)، مراجعه به ابزار کلید واژه گوگل و صرف وقت روی آن است. توصیه می‌شود هر بار با عبارتی که در ذهن دارید (نه به عنوان متخصص سئو بلکه به عنوان نویسنده‌ای جدید) در آن جستجو کنید. ببینید چه ترکیب واژه‌هایی به شما می‌دهد و همچنین به ستون‌هایی که توضیحات زیر را می‌دهند توجه کنید:

  1. چه مقدار رقابت برای آن عبارت وجود دارد.
  2. در طول یک ماه اخیر، چه تعداد جستجو برای آن کلید واژه انجام شده است.

پس از این تمرین، می‌توانید با عبارات خود کلنجار بروید و همچنین عبارات تکمیلی را به متن خود اضافه کنید.

پس از آنکه عبارات خود را به عنوان نویسنده وب سایت مشخص کردید، نیاز دارید تا از آن‌ها در بخش‌های مشخصی از سایتی که می‌خواهید بنویسید استفاده کنید. این بخش‌ها عبارتند از:

  1. عنوان‌ها و سرتیترها
  2. زیرعنوان ها (ریزعنوان)
  3. ابرعنوان ها (در صورتی که به ابرداده های صفحه دسترسی دارید)
  4. لینک‌ دهی به دیگر صفحات که به عبارات شما مربوط هستند
  5. در متن (محتوا) اصلی

سئو نویسی – فراوانی کلیدواژه‌ها

حالا، من از سئو نویسان حال و آینده نمی‌خواهم تا لیست بالا را پیدا کنند و کلیدواژه‌های خود را در تمام موارد استفاده کنند. متن خود را با استفاده افراطی از کلیدواژه‌ها پر نکنید. طبیعی باشید. متخصصان با ارائه درصد درست مخالف‌اند (زیرا که هیچ درصد درست واقعی‌ای وجود ندارد). من مشتریانی را دیده‌ام که که می‌خواهند کلیدواژه‌ها در همه جا به اندازه 3 تا 7 درصد از متن استفاده شود. برنامه‌های آنلاینی وجود دارد که میزان مناسب استفاده را به شما خواهند گفت. ما به عنوان نویسنده خیلی خوش شانس هستیم که اغلب مشتریان درصد مشخصی در ذهن دارند و یا حتی یک متخصص سئو، ولو کسی که نمی‌تواند بنویسد، در دسترس دارند. این موضوعی است که باعث گفتن مطلب بعدی می‌شود.

سئو نویسی، جنبه انسانی

شما باید، تاکید می‌کنم باید برای برای انسان‌ها بنویسید و نه موتورهای جستجو. این بدین معنی است که شما باید تمام استعداد نویسندگی خود را به کار بگیرید تا محتوای سئو را با پیام انسانی آن تطبیق دهید به گونه‌ای که افراد بخواهند به سایت مراجعه کنند، به آن ارجاع دهند و درباره محتوای شما گفتگو کنند.

سئو نویسی مهم نیست

به عنوان یک سئو نویس مهم است که از دیگر جنبه‌های سئو نیز آگاه باشید. شما می‌توانید بهترین نوشته را که گوگل تا بحال به خود دیده است، بنویسید ولی از ترافیک جستجوی مناسبی بهره نبرید، علت چیست؟ ترافیک جستجو به نحوه تعامل دیگران با سایت شما و نحوه ارجاع آن به سایت شما نیز مرتبط است. اگر سایت شما دارای اعتبار پایینی است به گونه‌ای که متخصصین موضوع از آن بازدید نمی‌کنند، این می‌تواند بر جستجوی شما تاثیر گذارد و یا جدید و نوپا بودن سایت نیز بر کاهش سرچ شما تاثیرگذار است.

اگر سایت شما از کلیدواژه‌های زیادی استفاده کند و یا به عنوان یک انسان شناخته نشود، موجب سقوط شما به رده‌های پایین نتایج جستجو می‌شود.

چیزی که سایت شما علاوه بر یک متخصص سئو نویسی احتیاج دارد، تعامل است. سایت شما به ارجاعات نیاز دارد، به کسانی که از توییتر و وبسایت های معتبر دیگر به سایت شما مراجعه می‌کنند و می گویند بروید و این مطلب را بخوانید.

قدم بعدی شما در راه تبدیل شدن به یک سئو نویس و متخصص

خب، حالا مبانی را فرا گرفته‌اید،  می‌خواهید به یک سئو نویس تبدیل شوید؟ گام بعدی شما این است که بیشتر جستجو کنید. صفحات در مورد کسب و کارهای خانگی، اطلاعات فوق العاده ای در خصوص بهینه سازی موتورهای جستجو دارند.

سپس، برای بهتر کردن نوشته خود در راستای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می‌توانید از سایت کپی فای هم استفاده کنید. اگر می توانید در دوره های آموزش شرکت کنید. اگر به کلاس دسترسی ندارید می توانید آموزش های ابتدایی را در کانال تلگرام ما هم ببینید. برای مشاهده کلیک کنید.

منتظر خبرهای خوب درباره ی دوره های آموزش حضوری سئو و بهینه سازی از طرف ما باشید.

مقالات خواندنی:

تولید محتوای ویدیویی| نکات مهم (بروزرسانی 2018)

در تولید محتوا به زبان انگلیسی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

تولید محتوای سایت و 20 نکته‌ی حرفه‌ای (بروزرسانی 2018)

تولیدمحتوا برای تلگرام ؛ 6 نکته ای که کسب و کار ما را متحول کرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *