marketing digital

فواید ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک

چرا یک کسب و کار کوچک باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کند؟

 

گاهی اوقات کسب و کارهای کوچک آنقدر به دنبال مشتری های جدید هستند که مشتری های حال حاضر خود را فراموش می کنند. بیشتر کسب و کارهای کوچک برای اینکه با مشتری های کنونی خود ارتباط داشته باشند به سمت ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی می روند.

 

ایمیل مارکتینگ به چند دلیل برای کسب و کارهای کوچک مناسب است. کمپین های ایمیلی به صرفه هستند و می توان هرنوع کسب و کاری را نیز با آنها تبلیغ کرد. بیشتر کسب و کارهای کوچک توانایی این را دارند که کار با کیفیت بیشتری را در مقایسه با شرکت های بزرگ ارائه کنند. بدلیل اینکه این کسب و کار ها، پروژه های را با کیفیتی مثال زدنی انجام می دهند افراد کارهای آن ها را بیشتر پسندیده و اعتماد بیشتری دارند و به همین دلیل است که خیلی راحت تر آدرس ایمیل خود را در اختیار آن ها قرار می دهند.

دلایل استفاده از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک

 

  1. به صرفه است

 

کسب و کارهای کوچک پیشنهادها و تخفیفات ویژه ای برای مشتری های خود دارند که بیشتر آنها را بصورت پرینت شده پخش می کنند. تبدیل این پیام ها به قالب ایمیل سریع و آسان است و همچنین هزینه های پرینت و تبلیغات فیزیکی را کاهش می دهد.

 

بدلیل اینکه کسب و کارهای کوچک بیشتر از ایمیل مارکتینگ رایگان استفاده می کنند، ارسال ایمیل برای آن ها هزینه ای نخواهد داشت. ارسال ایمیل شیوه ای ارزان برای بازاریابی کالاهای مختلف شرکت است. با استفاده از پنل ایمیل مارکتینگ می توان به راحتی از قالب های رایگان در این پنل ها نیز استفاده کرد و نیازی به هزینه جهت طراحی قالب نیست.

 

بازاریابی ایمیلی این امکان را برای کسب و کارها فراهم می کند تا بدون استخدام افراد جدید کارهای تبلیغات را انجام دهند. البته در ابتدا نیاز به برخی آموزش های جزئی وجود دارد که خیلی سریع می توان آن ها را آموخت.

 

  1. می توان از بازاریابی ایمیلی برای دریافت اطلاعات مهم استفاده کرد

 

ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک این امکان را فراهم می کند تا مخاطبان مناسب را هدف قرار دهند. همچنین با استفاده از ابزار مختلفی که بازاریابی ایمیلی فراهم می کند می توان نتیجه و پاسخ کمپین های ایمیلی را مشاهده و تجزیه تحلیل کرد. یک کمپین ایمیلی اطلاعات مهمی مانند موارد زیر را ارائه می کند:

 

  • میزان باز شدن ایمیل ها
  • میزان کلیک روی لینک های درون هر ایمیل
  • جزئیات درمورد تبدیل مخاطبان به مشتری

 

  1. بازاریابی ایمیلی سریع است

 

بازاریابی ایمیلی یکی از سریع ترین شکل های برقراری ارتباط است. این نوع از بازاریابی این امکان را فراهم  می کند تا اطلاعات را هرچه سریعتر به مشتریان برسانید و همچنین خیلی راحت و سریع به سوالات آن ها پاسخ دهید.

 

  1. راحت است

 

ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک امکان لینک دهی به محصولات و خدمات مهم را به راحتی فراهم می کند. قرار دادن لینک های فروش در قسمت های دلخواه و مهم خودتان در ایمیل بدست آوردن سود از این نوع بازاریابی را خیلی راحت می کند.

 

با پنل های بازاریابی ایمیلی می توانید خیلی راحت لیست مخاطبان خود را بروزرسانی و مدیریت کنید. همچنین می توانید در ایمیل های خود گزینه ی انصراف از دریافت ایمیل را وارد کنید که اینگونه مخاطبانی که علاقه ای به دریافت ایمیل های شما ندارند می توانند از لیست مخاطبان شما خارج شوند.

 

ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک بجز موارد بالا می تواند فواید دیگری هم داشته باشد که شاید یادم رفته باشد بگویم. بهرحال می توان گفت که ایمیل مارکتینگ یکی از قدم های اساسی برای تبدیل از یک کسب و کار کوچک به یک کسب و کار بزرگ است.  

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.