اینفو گرافیک چیست؟

​اینفوگرافیک چیست؟

اگر یک بازریاب اینترنتی هستید، حتما به این نکته پی برده اید که اینفوگرافیک ها با سرعت برق آسایی دنیای بازاریابی را در دست می گیرند. با اشکال بلند، عمودی و مستطیلی اینفوگرافیک ها بهترین روش برای فروختن ایده هایتان هستند.

در این صفحه ما تعریفی از اینفوگرافیک ارائه می دهیم؛ تاریخچه ی اینفوگرافیک را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم و مثال هایی برایتان می آوریم.

حتی ما یک قدم جلوتر رفته و برایتان منابعی معرفی می کنیم که به کمک آن بتوانید درست کردن اینفوگرافیک را یاد بگیرید و اینفوگرافیک های خود را با ابزار های رایگان بسازید.

به خاطر داشته باشید، اگر کسب وکارتان به اینفوگرافیک نیاز دارد و شما علاقه ای به ساختن اینفوگرافیک ندارید یا با اصول و نحوه ساخت اینفوگرافیک آشنایی ندارید از سایت کپی فای کمک بگیرید. کپی فای یک تیم طراحی و تولید محتوای کپی فای با توجه به تجربه های و توسعه، بازاریاب های متخصص و محتوا نگار های دیجیتال مارکتینگ را گردهم آورده است.

چطور یک اینفوگرافیک را تعریف می کنید؟

همانطور که از نامش پیداست اینفوگرافیک، گرافیکی است که حاوی محتواست. اما در اینجا ما یک تعریفی ارائه می دهیم که کمی هم شامل جزئیات اینفوگرافیک است.

طبق فرهنگ لغت آکسفورد، اینفوگرافی تصویر شهودی مثل چارت ها، دیاگرام هاست که برای نشان دادن آمار و اطلاعاتاستفاده می شود.

ویکی پدیا تعریفی با جزئیات بیشتر ارائه می کند:

اینفوگرافیک چیست؟

اطلاعات گرافیکی یا اینفوگرافیک معرف های تصویری آمار، اطلاعاتو دانش هستند که به قصد نشان دادن ساده و شفاف اطلاعات پیچیده طراحی می شوند. آن ها با استفاده از گرافیک قابلیت های شهودی انسان را برای درک الگو ها بالا برده و فرایند یادگیری را تسهیل می بخشند.

چیزی که از تعریف ویکی پدیا جذاب است؛ تعریفی است که یک چیز را برایمان روشن می سازد. اینفوگرافیک به منظور فهم درست و آسان داده ها طراحی می شود.

هم اکنون به تعریفی از اینفوگرافیک رسیدیم، الان به تاریخ و پیدایش اینفوگرافیک می پردازیم.

تاریخچه اینفوگرافیک

گرچه اینفوگرافیک ها در دهه اخیر به صورت آنلاین پر کاربرد و معروف شده است اما از قرن ۱۷ تا الان وجود داشته است.

در قرن ۲۰، با گسترش روزنامه ها نسخه های چاپی انفوگرافیک ها شهرت زیادی بدست آورد. در سال ۱۹۹۳ کارشناس نمایش آمار و داده ها آقای ادوارد تافت Edward Tufte کتاب های در زمینه اینفوگرافیک نوشت وحتی در این موضوع کارگاه ها و سخنرانی هایی برگزار کرد.

در اواخر قرن ۲۱، اینفوگرافیک ها به فرمت های دیجیتالی ارتقا یافت. با خیلی از موارد تاریخی، آموزش های آقای تافت و پیدایش اینترنت بی وقفه در اینترنت حضور یافت. حوالی سال ۲۰۱۰ بود که اینفوگرافیک های به چیزهایی تبدیل شدند که امروز ما مشاهده می کنیم. گرافیک های دیجیتالی برای نمایش اطلاعات پیچیده در وبلاگ ها، درون مقاله ها استفاده می شوند. ایده ی کاربردی که مثل یک ویروس مفید در حال رشد است.

چه چیزی اینفوگرافیک را آنقدرمعروف کرده است؟

اینفوگرافیک های خوب زود شایع می شوند. مردم زیاد نظر می دهند و لینک آن را به اشتراک می گذارند. ولی سوال این اینجاست که چرا ما بجای مقاله های خوب از اینفوگرافیک ها استفاده می کنیم؟

دلیل این کار حقیقتی که مرتبط به شناخت انسان هاست. چون انسان ها محتوای تصویری را بهتر و سریع تر از محتوای متنی درک می کنند.

بر اساس یک پژوهش، ذهن ما داده های بصری را ۶۰/۰۰۰ برابر سریع تر پردازش می کند. این پژوهش اثبات می کند که ذهن ما گرافیک را بهتر از متن می فهمد.

علاوه بر آن یک مطالعه ای که توسط 3M یافت که بازاریابانیکه از داده ها بصری استفاده می کنند در تشویق مشتری نسبت به خرید ۴۳ درصد موفق تر از کسانی هستند که از نوشته ها استفاده می کنند.

وقتی اطلاعات به صورت بصری ارایه می شود به نظر می رسد که ما می خواهیم سریع تر یاد بگیریم، و شاید بیشتر درک کنیم. بنابرین اینفوگرافیک ها خیلی معروف و پر کاربرد هستند چون به راحتی یاد می گیریم و مدت بیشتری در ذهن ما می ماند درحالی که نوشته ها در مقایسه با گرافیک این ظرفیت ها را ندارد.

گفتنی است که بیشتر اینفوگرافیک ها خیلی خوب طراحی می شوند و موضوع هایی جالب را بیان می کند که طبیعتش ایجاد چالش فکری است.

نمونه هایی از اینفوگرافیک هایی که شرکت کپی فای ساخته به شرح زیر معرفی می شود. ما این اینفوگرافیک ها را یا برای خود و یا شرکت های دیگر طراحی کرده ایم.

همچنین شرکت کپی فای موشن گرافی هم تولید می کند که انیمیشن و ویدیو های اینفوگرافیک هستند این ها نسبت به اینفوگرافیک های معمولی خیلی تاثیر گذارند که معمولا با صوت و و افکت های صوتی همراهند.

اگر می خواهید نمونه کارهای بیشتر اینفوگرافیک و موشن گرافی شرکت ما را ببینید با ما تماس بگیرید.

چطور می توانم اینفوگرافیک های خودم را طراحی کنم؟

ابزار های زیادی در دسترس شماست که می توانید به کمک آن ها اینفوگرافیک خود را درست کنید. این سایت های رایگان سازنده اینفوگرافیک، بدون نیاز به طراح حرفه ای و کار شما را سریع انجام می دهد و حتی فرمت های خروجی با کیفیتی نیز ارایه می دهد.

چطور اینفو گرافی طراحی کنم؟

در زیر پیشنهاد هایی به شما می دهیم.

Canva در اینجا می توانید گرافیک هر سایزی را درست کنید و بخشی دارد که می توانید اینفوگرافیک رایگان درست کنید.

Piktochart بیش از ۱۰۰ قالب رایگان و ۱۰۰۰ عدد عکس را به استفاده عموم گذاشته است.

Infogr.am بیش از ۳۰ عدد تم رایگان دارد و ساخت اینفوگرافیک را خیلی آسان کرده است.

علاوه بر این ها Upwork به شما این امکان را می دهد که با طراح های روزمزد کار کنید و اینفوگرافیک خود را بسازید. براحی تعریفی از پروژه خود را ارایه می کنید و یک کارشناس طراحی را برای ساخت اینفوگرافیک خود به کار می گیرید. اگر از پس درست کردن کار های گرافیک نمی آیید این یک روش عالی است.

گرچه شما ابزار لازم برای ساخت اینفوگرافیک را دارید ولی این به آن معنا نیست که شما توانایی درست کردن اینفوگرافیک را دارید.

به منظور ساخت اینفوگرافیک خود ابتدا موضوع آن را باید مشخص کنید؛ چه داده هایی می خواهید معرفی کنید؛ چطور می خواهید آن داده ها را جالب توجه کنید؛ و چه چیزی را می خواهید که مخاطبان اینفوگرافیک، از آن یاد بگیرند.

در اینفوگرافیک ها علاوه بر شکل ظاهری قشنگ و جذاب چیزی دیگری نیز اهمیت دارند. اگر اینفوگرافیک شما داده ها را به خوبی معرفی نکند و یا داده های موجود ارزش یادگرفتن نداشته باشد ممکن است کمپین خود را نا موفق بپندارید. بنابرین قبل از طراحی حتما تحقیق کنید.

مدتی را به تماشای اینفوگرافیک های مورد علاقه ی خود سپری کنید و زمانی را به تحلیل و بررسی داده های آن صرف کنید. داده ها چطور معرفی شده؟ آیا داده ها دقیق و پژوهانه است یا سطحی؟ چه نوع گزاره های جالب بکاربرده شده است؟ به این طریق الگو های مناسب را پیدا می کنید و با چاشنی کردن خلاقیت ها و ایده ها می توانید اینفوگرافیک خوب درست کنید.

چه موضوعی برای درست کردن اینفوگرافیک خوب است؟

علاوه بر تحقیق، بهتر است بدانید که معمولا چه موضوع های برای اینفوگرافیک خوب است‌.

بهترین موضوع برای اینفوگرافیک ها سوالات داستان واره، مشاوره و راهنمایی، پیشنهاد دادن و ارایه دادن داده هایی است که به مخاطبان کمک می کند.

به همین خاطر، اینفوگرافیک هایی درست می کنیم که برای مثال بحث های زیر مثل روانشناسی رنگ ها، بازار رقابت نرم افزار ها، اجاره آنلاین را پوشش می دهند.

هر یک از این ها داده را به شیوه ای جدید و عاشقانه ارایه می دهند که مخاطب را مجذوب می کنند.

علاوه بر این ها، اینفوگرافیک ها کاربرپسنده بوده و غیر از کسانی که می خواهند مشتری ما شوند برای افراد دیگر جالب است و آن را مطالعه می کنند. برای شروع کارتان اینفوگرافیک های موجود را ببینید و بدانید که این اینفوگرافیک ها چقدر موفقیت آمیز بوده اند. در زیر منابعی مشاهده می کنید که در این زمینه می تواند برایتان کمک کند.

visual.ly _ مجموعه ای از اینفوگرافیک های دسته بندی شده که کاربران ارایه کرده اند.

Cool Infographics_وبلاگی که بهترین اینفوگرافیک ها را معرفی می کند.

Daily Infographic _ کلکسیونی از اینفوگرافیک ها که روزانه بروزرسانی می شود.

این منابع جز بهترین جا هایی است که برای ساخت اینفوگرافیک می توانید ایده بگیرید. مطمئنا موضوعات کار شده را سرقت نمی کنید ولی با استفاده از ایده های آن می توانید موضوعات قدیمی و دیگری کار کنید.

با موضوعات جدید هم می توانید موفق شوید نسبت به موضوعاتی که آزمون خود را پس داده اند کار کردن یک موضوع جدید ریسک دارد، اما این کار یک اینفوگرافیک جدید و منحصر به فردی تولید می کند که در نوع خود یکتاست و پتانسیل موفقیت بیشتری دارد.

پتانسیل اینفوگرافیک

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *