wp 1488886404884

چگونه ذهن مشتری های خود را برای بازاریابی محتوایی بخوانیم؟

چگونه ذهن مشتری های خود را برای بازاریابی محتوایی و تولید محتوا بخوانیم؟

برای بازاریابی محتوایی که کار اصلی در آن تولید محتوا است نیاز است که خواست مشتری های خود را بدانیم تا بتوانیم کالا یا خدماتی که می خواهیم را به آن ها بفروشیم. در تولید محتوای مناسب مشتری همیشه اولویت اول قرار دارد. اما چطوری این کار را بکنیم؟ چطوری تولید محتوا ی خود را بر اساس نیاز های مشتری ها انجام دهیم؟ در این مطلب برخی از راه حل ها را به شما خواهیم گفت.

1- مشتری های هدف بازاریابی محتوایی خود را شناسایی کنید

ابتدا مشتری های ایده آل خود را شناسایی کنید.

  • یک نمایه از مشتری خود طراحی کنید و در آن به جزئیات بپردازید. مثلا اینکه مشتری چه زندگی ای دارد. با چه مشکلاتی روبرو است و چه راه حل هایی برای مشکلات آن ها وجود دارد. همچنین باید ببینید که بیشتر مشتری های هدف شما از چه طریقی سعی می کنند این مشکلات خود را حل کنند، به اینترنت مراجعه می کنند یا در روزنامه ها به دنبال راه حل خواهند بود.
  • اگر شما کاری را به تازگی شروع کرده اید، این اطلاعات(اطلاعات درباره ی مشتری ها و خواسته هایشان) را از افراد حرفه ای در حوزه ی کاری خود بپرسید. افراد حرفه ای که چندین مدت است در زمینه ی شما فعالیت داشته اند گنجینه های تجربه هستند. اگر نمی توانید بصورت مستقیم با آنها مکالمه داشته باشید می توانید در شبکه های اجتماعی بخصوص لینکدین آن ها را دنبال کنید. افراد در لینکدین تجریبات کاری خود را بیشتر به اشتراک می گذارند.

 

شناسایی مشتری

اگر مدتی است که کاری را شروع کرده اید، یک لیست شامل 5 نفر از بهترین مشتری هایی که تاکنون داشته اید درست کنید. این افراد، افرادی هستند که نشان می دهند نیاز های آنان را به خوبی در بازاریابی محتوایی خود تشخیص داده اید و می توانید از ویژگی های آن ها برای خواندن ذهن مشتری برای تولید محتوای برتر استفاده کنید.

2- سوال کنید

از مشتری ها درباره ی مشکلاتشان و همچنین نیاز هایشان سوال کنید; نه اینکه حدس بزنید.

سوال بپرسید

  • ایمیل- میتوانید از ایمیل مشتریان استفاده کنید و به آنها پیشنهاد بدهید که کسی که مشارکت میکند در خرید های بعدی و در مراحل بعدی تخفیف دریافت می کند. به کلیه ی فعالیت هایی که با مشتری ها دارید ایمیل مارکتینگ گفته می شود. ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش ها برای ارتباط با مشتری هاست.
  • مصاحبه های یک به یک- از یک مشتری دلخواه خود درخواست مصاحبه چه به صورت تلفنی و یا حضوری کنید. در این مورد هم یک هدیه ی (تخفیف و …) اهدا کنید. بااین عمل نه تنها بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد بلکه از تلف شدن زمان و سرمایه ی خود نیز جلوگیری خواهید کرد.

میزبان یک گردهمایی شوید- بسیاری از صاحبان کسب و کار زرنگ و دانا گروه تمرکز خود را ایجاد و مشتریان ایده آل را برای ضیافت و یا کارگاه های رایگان و غیره جمع میکنند. این گفتگو ها باعث میشود که مشتری ها تجربیات و چالش های روزمره ی خود را به اشتراک بگذارند. شما در عین حال که یک خاطره ی فراموش نشدنی برای آنها ایجاد میکنید; اطلاعات ارزشمندی نیز دریافت خواهید کرد. در کنار همه ی اینها این چنین کارگاه هایی که ایجاد می کنید برای شما برندسازی هم انجام می دهد.

3- بازتاب دهید( مانند آینه)

بازتاب نظر مشتری

تمام گفته ها و نظریات مشتری ها را ضبط کنید و در نوشته های تبلیغاتی خود همان ها را استفاده کنید. بجای استفاده از کلمات پیچیده از کلماتی که مشتری ها از آنها استفاده کرده اند استفاده کنید. اینگونه وقتی نوشته ی شما را میبینند احساس راحتی خواهند کرد.

4- در شبکه های اجتماعی فعالیت مداوم و مفید داشته باشید

شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، اینستاگرام و موارد دیگر جایی هستند که افراد اتفاقات روزمره خود را با سایرین به اشتراک می گذارند. برای اینکه بهتر بتوانید نیاز های مشتری های خود را درک کنید در شبکه های اجتماعی فعالیت مداوم داشته باشید و سعی کنید در آنجا هم از مشتری ها بخواهیدتا خواسته های خود را بیان کنند.

اگر دقت داشته باشید می فهمید که افراد در شبکه های اجتماعی راحت تر نظرات خود را بیان می کنند و می توانید با تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی خود بصورت منظم و مرتب از نظرات آن ها بهره مند شوید. شبکه های اجتماعی هم بخش مهمی از بازاریابی محتوایی هستند که باید در آن موفقیت داشته باشید.

 

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] ایمیل های خود را مناسب با شخصیت مخاطبان خود هدفمند کنید.  ایمیل هایی تولید کنید که به مشتری های شما پیامی بدهد که مشکلات آن ها را شامل شود. دسته بندی لیست های ایمیل های خود بر اساس اطلاعاتی که درباره ی آنها دارید، مثلا در چه قسمتی از دسته بندی فروش ها هستند و علایق آنها می تواند به شما کمک کند پیامی هدفمند و قابل توجه را برای آنها ارسال کنید. شما باید درک درستی از مشتری های خود داشته باشید. […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.