چگونه ذهن مشتری های خود را بخوانیم؟

چگونه ذهن مشتری های خود را بخوانیم؟

1- شناسایی کنید

ابتدا مشتری های ایده آل خود را شناسایی کنید.

  • یک نمایه از مشتری خود طراحی کنید و در آن به جزئیات بپردازید. مثلا اینکه مشتری چه زندگی ای دارد. با چه مشکلاتی روبرو است و چه راه حل هایی برای آنها وجود دارد.
  • اگر شما کاری را به تازگی شروع کرده اید، این اطلاعات(اطلاعات درباره ی مشتری ها و خواسته هایشان) را از افراد حرفه ای در حوزه ی کاری خود بپرسید. نه افراد عادی و خانواده و یا دوستان خود. از برادر و یا دوست خود درباره ی اینکه چه چیزی را ترجیح میدهند سوال نکنید زیرا احتمالا آنها مخاطبان شما نخواهند بود.

شناسایی مشتری

اگر مدتی است که کاری را شروع کرده اید، یک لیست شامل 5 نفر از بهترین مشتری هایی که تاکنون داشته اید درست کنید. این افراد، افرادی هستند که شما از کار کردن با آنها لذت برده اید و یا مشتری هایی که از نظر شما عالی هستند.

2- سوال کنید

از مشتری ها درباره ی مشکلاتشان و همچنین نیاز هایشان سوال کنید; نه اینکه حدس بزنید.

سوال بپرسید

  • ایمیل- میتوانید از ایمیل مشتریان استفاده کنید و به آنها پیشنهاد بدهید که کسی که مشارکت میکند در خرید های بعدی و در مراحل بعدی تخفیف دریافت میکند.
  • مصاحبه های یک به یک- از یک مشتری دلخواه خود درخواست مصاحبه چه به صورت تلفنی و یا حضوری کنید. در این مورد هم یک هدیه ی (تخفیف و …) اهدا کنید. بااین عمل نه تنها بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد بلکه از تلف شدن زمان و سرمایه ی خود نیز جلوگیری خواهید کرد.

میزبان یک گردهمایی شوید- بسیاری از صاحبان کسب و کار زرنگ و دانا گروه تمرکز خود را ایجاد و مشتریان ایده آل را برای ضیافت و یا کارگاه های رایگان و غیره جمع میکنند. این گفتگو ها باعث میشود که مشتری ها تجربیات و چالش های روزمره ی خود را به اشتراک بگذارند. شما در عین حال که یک خاطره ی فراموش نشدنی برای آنها ایجاد میکنید; اطلاعات ارزشمندی نیز دریافت خواهید کرد.

3- بازتاب دهید( مانند آینه)

بازتاب نظر مشتری

تمام گفته ها و نظریات مشتری ها را ضبط کنید و در نوشته های تبلیغاتی خود همان ها را استفاده کنید. بجای استفاده از کلمات پیچیده از کلماتی که مشتری ها از آنها استفاده کرده اند استفاده کنید. اینگونه وقتی نوشته ی شما را میبینند احساس راحتی خواهند کرد.

نوشته ی ماریا راس

 

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] ایمیل های خود را مناسب با شخصیت مخاطبان خود هدفمند کنید.  ایمیل هایی تولید کنید که به مشتری های شما پیامی بدهد که مشکلات آن ها را شامل شود. دسته بندی لیست های ایمیل های خود بر اساس اطلاعاتی که درباره ی آنها دارید، مثلا در چه قسمتی از دسته بندی فروش ها هستند و علایق آنها می تواند به شما کمک کند پیامی هدفمند و قابل توجه را برای آنها ارسال کنید. شما باید درک درستی از مشتری های خود داشته باشید. […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *