چگونه ذهن مشتری های خود را بخوانیم؟

چگونه ذهن مشتری های خود را بخوانیم؟

1- شناسایی کنید

ابتدا مشتری های ایده آل خود را شناسایی کنید.

  • یک نمایه از مشتری خود طراحی کنید و در آن به جزئیات بپردازید. مثلا اینکه مشتری چه زندگی ای دارد. با چه مشکلاتی روبرو است و چه راه حل هایی برای آنها وجود دارد.
  • اگر شما کاری را به تازگی شروع کرده اید، این اطلاعات(اطلاعات درباره ی مشتری ها و خواسته هایشان) را از افراد حرفه ای در حوزه ی کاری خود بپرسید. نه افراد عادی و خانواده و یا دوستان خود. از برادر و یا دوست خود درباره ی اینکه چه چیزی را ترجیح میدهند سوال نکنید زیرا احتمالا آنها مخاطبان شما نخواهند بود.

شناسایی مشتری

اگر مدتی است که کاری را شروع کرده اید، یک لیست شامل 5 نفر از بهترین مشتری هایی که تاکنون داشته اید درست کنید. این افراد، افرادی هستند که شما از کار کردن با آنها لذت برده اید و یا مشتری هایی که از نظر شما عالی هستند.

2- سوال کنید

از مشتری ها درباره ی مشکلاتشان و همچنین نیاز هایشان سوال کنید; نه اینکه حدس بزنید.

سوال بپرسید

  • ایمیل- میتوانید از ایمیل مشتریان استفاده کنید و به آنها پیشنهاد بدهید که کسی که مشارکت میکند در خرید های بعدی و در مراحل بعدی تخفیف دریافت میکند.
  • مصاحبه های یک به یک- از یک مشتری دلخواه خود درخواست مصاحبه چه به صورت تلفنی و یا حضوری کنید. در این مورد هم یک هدیه ی (تخفیف و …) اهدا کنید. بااین عمل نه تنها بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد بلکه از تلف شدن زمان و سرمایه ی خود نیز جلوگیری خواهید کرد.

میزبان یک گردهمایی شوید- بسیاری از صاحبان کسب و کار زرنگ و دانا گروه تمرکز خود را ایجاد و مشتریان ایده آل را برای ضیافت و یا کارگاه های رایگان و غیره جمع میکنند. این گفتگو ها باعث میشود که مشتری ها تجربیات و چالش های روزمره ی خود را به اشتراک بگذارند. شما در عین حال که یک خاطره ی فراموش نشدنی برای آنها ایجاد میکنید; اطلاعات ارزشمندی نیز دریافت خواهید کرد.

3- بازتاب دهید( مانند آینه)

بازتاب نظر مشتری

تمام گفته ها و نظریات مشتری ها را ضبط کنید و در نوشته های تبلیغاتی خود همان ها را استفاده کنید. بجای استفاده از کلمات پیچیده از کلماتی که مشتری ها از آنها استفاده کرده اند استفاده کنید. اینگونه وقتی نوشته ی شما را میبینند احساس راحتی خواهند کرد.

نوشته ی ماریا راس

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *