بک لینک و مارکتینگ

چطور برای سئو لینک درست کنیم؟(راهنمایی کامل بروزرسانی ۲۰۱۷)

لینک سازی برای سئو (راهنمایی کامل بروزرسانی ۲۰۱۷)

بر هیچ کسی پوشیده نیست که لینک سازی در سئو در سال ۲۰۱۷ پر اهمیت ترین مهارت است. در حقیقت سرانجام و نتیجه ی چندین مهارت است: اگر می خواهید مردم از لینک شما در سایت هایشان استفاده کنند، باید در رشته هایی مثل تولید محتوا، فروش، برنامه نویسی، روانشناسی وبازاریابی سنتی استاد شوید.

حرف آخر چیست؟ اگر می خواهید ترافیک بازدید بیشتر از موتور های جستجو داشته باشید لینک سازی ضروری است.

در این مقاله هر چیزی که برای ساختن لینک های باکیفیت نیاز است برایتان آموزش می دهم.

 

فهرست محتوا

 

 

فصل ۱: اساس لینک سازی

فصل ۲: پیدا کردن لینک های با کیفیت

فصل ۳: بازاریابی محتوایی

فصل ۴: گستره ی ایمیل

فصل ۵: لینک های غیر اصولی (لینک های کلاه سیاه)

فصل ۶: استراتژی های لینک سازی

فصل ۷: جدیدترین مطالعه های موردی

فصل ۸: لینک سازی پیشرفته

 

 

فصل اول: اصول لینک سازی

سال گذشته یک میلیون مورد از نتایج جستجوی گوگل را بررسی کردیم. در این مطالعات به این نتیجه رسیدیم که فشرده بودن لینک ها از دیگر فاکتورهای پر اهمیت است به عبارتی دیگر هر چقدر لینک های استفاده شده در یک سایت بیشتر باشد نتیجه بهتری خواهیم داشت.

 

در حقیقت روز های اخیر گوگل آمد ‌و گفت که بک لینک ها جز سه سیگنال مهم آن ها در رنکینگ است.

 

 

پس کاملا آشکار است که بک لینک ها جزء پایه های الگوریتم گوگل محسوب می شوند. سوال اینجاست که: چرا لینک ها هنوز هم مهم هستند؟

برای فهمیدن این موضوع باید برگردیم به قدیم و روز های قبل از گوگل اینترنت، در آن روز ها موتور های جستجو مثل یاهو و آلتا ویستا (یادتان آمد؟) بازیگر های اصلی بودند؛ آن ها روش کارشان ۱۰۰% بر اساس محتوای صفحات وب بود.

 

الگوریتم جدید رنکینگ گوگل تمام معادلات بازی را عوض کرد. برخلاف بررسی تنها محتوای صفحه وب گوگل آمد بر اساس تعداد افرادی که در آن صفحه لینک شده بودند اقدام به رنکینگ صفحات نمود.

و اقدامشان کاملا درست بود حتی بعد از بیست سال باز هم لینک ها بهترین راه برای تشخیص صفحه های باکیفیت هستند. به همین خاطر بک لینک ها سیگنال های رفتن به رنکینگ ها هستند‌.

 

و خیلی تشکر می کنیم از آپدیت های جدید گوگل مثل الگوریتم پنگوئن که علاوه بر کمیت لینک ها کیفیت آن ها را نیز می سنجد.

 

شاید این سوال برای شما پیش آید که: لینک های با کیفیت چه دقیقا نوع لینک هایی هستند؟ و چطور لینک های با کیفیت را می سازند؟

ادامه مقاله شامل پاسخ به سوالات شما است. به خواندن این مقاله ادامه دهید.

 

بررسی بک لینک ها

 

 

فصل دوم: چطور لینک های با کیفیت پیدا کنیم؟

 

 

قبل از اینکه مرحله گام به گام لینک سازی را یاد بگیریم بهتر است بدانیم که چه چیزی لینک های خوب و بد را می سازد.

 

چرا دانستن این امر مهم است؟

زمانی که لینک می سازید ممکن است یکی از این دو اتفاق رخ دهد.

مورد اول: شما لینک با کیفیت درست می کنید.

می بینید که سایت شما به سرعت در صفحه اول گوگل قرار می گیرد.

مورد دوم: شما لینک بی کیفیت درست می کنید.

گوگل صفحه شما رو زودتر از آن که پی ببرید جریمه می کند.

بدین ترتیب، اینجا مطالبی هست که کمک می کند لینک های با ارزش را تشخیص دهید.

 

اعتبار داشتن صفحه

آیا صفحه ای که با آن تبادل لینک می کنید یک صفحه قوی است؟ اگر اینطور باشد این کار تاثیر زیادی برای رنکینگ صفحه شما دارد.

در حقیقت بعد از سال ها آزمایش پی برده ام که معتبر بودن صفحه ای که با آن لینک می شوید مهم تر از فاکتور های دیگر است. چون صفحه های معتبر برای صفحه ی شما اعتبار بیشتری می بخشند و همچنین در صفحه شما به عنوان PageRank شناخته می شوند.

(یادداشت: با اینکه گوگل آمار پیج رنک را بصورت عمومی منتشر نمی کند هنوز هم به عنوان پایه های الگوریتم خوشان استفاده می کنند.)

شما براحتی می توانید با استفاده از Ahrefs پروکسی نشانگر پیج رنک را بررسی کنید.

آدرس اینترنتی آن را وارد کنید تا و “رنکینگ آدرس آن” را بررسی کنید.

 

 

 

اعتبار یک سایت

 

کیفیت یک لینک همچنین با اعتبار دامین سایت رابطه ی مستقیم دارد. عموما یک لینک از سایتی مثل NYTimes.com تاثیر بیشتری نسب به وبلاگی ناشناخته دارد.

با اینکه پیدا کردن این گونه لینک ها سخت است اما پیداکردنش به تلاشش می ارزد.

دوباره اچرف ها(Ahrefs) اینجا مفید هستند. آدرس هر سایتی را در این ابزار وارد کرده و رنکیگ دامینش را بررسی کنید.

 

 

حتی می توانید از سیستم متریک ارزیابی اعتبار Moz نیز استفاده کنید.

 

 

مرتبط بودن سایت

 

وقتی بحث لینک ها می شود معتبر بودن سایت خیلی مهم می شود.

برای مثال بیایید فرض کنیم سایتی که شما می گردانید در رابطه با “The Paleo Diet” است و شما یک لینک از سایتی معتبر در رابطه با دوچرخه می گیرید، سوال اینجاست که این لینک بحساب می آید یا نه؟

طبق یک مصاحبه از کارکنان گوگل، نه واقعا این طور نیست.

به نقل از مهندس گوگل “دریافت لینک از یک صفحه با رنکینگ بالا همیشه با ارزش بوده است و مرتبط بودن سایت امروز پیج رنک جدید است”.

در کل شما لینک هایی را استفاده می کنید که هم یک صفحه ی معتبر بوده و با سایت شما نیز مرتبط باشد.

 

موقعیت لینک در صفحه

آیا لینک ‌شما تو بخشی از محتوا جاگزاری شده است؟

 

 

و یا اینکه در پایین صفحه آورده شده است؟

 

 

این بحث پیش میاد که موقعیت لینک هایتان در صفحه اهمیت دارد. خصوصا آن لینک هایی که در قسمت فوتر و ستون های فرعی پنهان شده است نسبت به لینک هایی که مابین محتوا می آید ارزش کمتری دارد.

 

پیشنهاد نهایی ما این است که لینک ها را تو بدنه ی محتوای صفحه ی وب خود جاگذاری کنید.

 

آیا لینک ها بصورت ویرایش شده گذاشته می شوند؟

مهم نیست لینک شما در کجای صفحه ضاهر شود؛ باید این سوال را از خود بپرسید:

 

“آیا لینک بصورت ویرایش شده گذاشته می شود؟”

به عبارتی دیگر آیا مردم بخاطر اینکه سایت شما را عالی می پندارند با شما پیوند می شوند؟ اگر اینطور باشد لینک ها ویرایشی است.

یا شما در چند سایت بصورت رندوم پروفایل باز کرده اید تا لینک بگذارید، این لینک ویرایشی نیست. همانطوری که انتظار داشتید گوگل اهمیت زیای به لینک های ویرایشی می گذارد.

 

گوگل اظهار کرد:

گذاشتن لینک هایی که ادیتوریال نیستند و یا بدون اجازه صاحب سایت درج نمی شوند لینک های غیر طبیعی هستند و از خط مشی گوگل تخطی می کنند.

 

متن های مهم را لینک دار کنید

 

متن هایی که قابل کلیک هستند لینک دار می گویند گوگل از این بخش بعنوان سیگنال رنگینگ استفاده می کند.

 

برلی مثال فرض کنیم شما در وب سایت خود از متنی لینک دار“تولید محتوا” استفاده می کنید. گوگل این متن لینک دار را می بیند. می گوید: اهوم. این سایت از متن لینک دار “تولید محتوا” استفاده کرده، پس این سایت درباره “ تولید محتوا” است.

البته مثل هر چیزی که در سئو اتفاق می افتد استفاده زیاد از کلیدواژه ها در متن های لینک دار نوعی سوء استفاده محسوب می شود.

امروز استفاده زیاد از متون لینک دار مشابه نوعی اسپم می شناسند در زیر نمونه چیزی است که در موردش حرف می زنم.

 

خلاصه ساختن لینک هایی که کلیدواژه ها تکرار می شوند، پیشنهاد نمی کنیم. اما خوش به حال شما روزی که یک کلیدواژه شما را لینک دار کنند.

 

لینک نقل قول های مشترک

نقل قول های مشترک، واژه ها و عبارت هایی هستند که پیرامون لینک شما ظاهر می شوند.

استفاده گوگل پسند از نقل قول ها:

اگر در موردش فکر کنید کاملا منطقی است. متن های پیرامون لینک شما سرنخی برای محتوای وبسایت شماست. چرا گوگل از آن استفاده نمی کند؟

 

 

آیا لینک از طرف یک پست مهمان است؟

 

 

بعد از چند سال گوگل بصورت شفاف اضهار داشت:

دوره وبلاگ نویسی برای دیگران تمام شده است و خیلی اسپم شده است.

Matt Cutts رئیس سابق تیم اسپم گوگل

 

 

آیا این حرف درستی است؟

خب، بستگی داره…

در زیر نکاتی ارائه می شود که تولیدمحتوا  برای دیگران را اسپم می شناسد.

 

  • برای پخش و انتشار پست به کسی هزینه پرداخته می شود
  • پست شامل متن دقیق و لینک دار است
  • سایت تنها کارش انتشار پست های مهمان است
  • سایت با وبسایت شما مرتبط نیست

 

اگر یک محتوای کوبنده و مزتبطی را در یک سایت منتشر کنید طبق تجربه ی بنده این لینک کمک می کند رنکینگ خوبی بدست بیارید.

 

rel=”nofollow تگی است که به لینک ها اضافه می شود و به موتور های جستجو می گوید: این لینک را به عنوان تخلف محسوب نکنند.

 

الان می توانید کیفیت یک لینک را تشخیص دهید پس زمانش رسیده که ساخت لینک را شروع کنیم.

 

فصل سوم: چطور با کمک بازاریابی محتوایی لینک های در سطح جهانی بدست آوریم؟

 

 

کلیدی بودن محتوا برای کسب بک لینک ها دیگر بر همگان‌ آشکار است.

 

اما قراردادمان این است که:

 

محتوا های ساده که منتشر می شود برای شما لینکی به ارمغان نمی آورد. چند نوع خاص محتوا برای لینک سازی به کار می آید. در زیر چهار نوع از محتوا هایی که بیشترین لینک را بدست می آورد به شرح زیر است:

 

۱_ جلوه های بصری

 

جلوه های بصری چیست؟

۱.عکس ها

۲.نمودار ها

۳.اینفوگرافیک ها

۴.چارت ها و سایر بخش های بصری محتوا

 

دلیل کاربرد جلوه های بصری چیست؟

کار های بصری به صورت معرکه ای کار لینک دادن را آسان شده کرده است. برای مثال وقتی یک چارتی را در سایت خود قرار می دهیم. کار به اشتراک گذاشتن لینک به صورت چارت خیلی آسانتر و عملی تر از متن است.

 

مستندات واقعی:

سال ها پیش، بنده یک اینفوگرافیک با موضوع آناتومی یک صفحه بهینه شده با کیفیت را منتشر کردم.

 

 

 

در آن زمان این اینفوگرافیک به صورت سرسام آوری ۲/۵ هزار بار لینک شد.

 

 

به جد می توان گفت این ها با اینکه تمام توضیحات در متن آورده شده بود دوباره به آن لینک آمدند.

اما بخش عمده ای از این لینک ها(۷۵درصدشو تخمین می زنم) بخاطر اینکه اطلاعات کلیدی را در اینفوگرافیک آورده بودم؛ لینک شدند.

در حقیقت بیشتر لینک های من مردمی بودند که از اینفوگرافیک بنده در سایتشون استفاده کردند.

 

 

 

ادامه دارد…

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *