چگونه کسب و کار خود را برای یک دنیا که متعلق به موبایل است بهینه سازی کنیم؟
جای هیچ گونه سوال و بحثی وجود ندارد که موبایل در حال تبدیل به یک کانال مقتدر در فضای مجازی است به گونه ای که حتی کسب و کار های کوچک نیز اگر بخواهند که مشتری داشته باشند و مشتری های قبلی خود را نیز نگه دارند باید به آن توجه کنند. در سال 2012 Kissmetrics در یک اینفوگرافی نشان داد که سهم موبایل در وبگردی در حال افزایش است، به گونه ای که سهم موبایل در وب گردی بین سالهای 2009 و 2011 حدود 1000% رشد داشته است. آمار های دیگری نیز نشان دادند که برخی خرده فروش ها که تنها بصورت آنلاین محصولات خود را می فروختند و از یک سایت که برای موبایل طراحی شده بود استفاده می کردند 85% در فروش خود افزایش داشته اند.
مهاجرت به سمت موبایل افزایش داشته است. پس از گرد آوردن داده از چندین منبع، یکی از موارد کلیدی که به آن پی برده شد این بود که بیش از نصف ترافیک هایی که سایت های تجارت الکترونیک داشته اند متعلق به بازدید با موبایل بوده است. این مطلب توسط Shopify نیز مطرح شد.
خرده فروش های اینترنتی متوجه شدند که 60% مشتری های جهان از موبایل هایشان بعنوان وسیله ی اصلی برای خرید اینترنتی استفاده میکنند و برای برخی از آنها نیز موبایل تنها وسیله ای بود که برای خرید اینترنتی از آن استفاده میکنند.
این آمار و ارقام این را بیان میکنند که کسب و کار ها، بدون در نظر گرفتن بزرگی آنها، برای رسیدن به مشتری های بیشتر نیاز به داشتن سایتی موبایل پسند دارند. اگر این کار را انجام ندهند در آینده ای نزدیک ترافیک سایت و فروش خود را از دست خواهند داد. اکنون زمان آن است که یک استراتژی برای موبایل را در کسب و کار خود داشته باشید که به شما کمک کند در این زمینه پیشرفت خوبی داشته باشید.
فهرست مطالب:
سایت خود را برای محیط صفحه ی موبایل و تبلت بهینه سازی کنید
از ابزار بهینه سازی موبایل در WordPress که به شما در خودکار کردن سایت کمک می کنداستفاده کنید. به این نوع از طراحی وبسایت؛طراحی واکنش گرا و یا Responsive گفته می شود که راهی برای وبسایت شما ایجاد می کند تا بصورت اتوماتیک برای دستگاهی که کاربر با آن در حال مشاهده ی سایت است تنظیم شود.این نوع از طراحی وب سایت، به وب سایت شما این قابلیت را اضافه میکند تا متناسب با بزرگی صفحه و مدل دستگاهی که بازدیدکننده با آن در حال بازدید از وبسایت است تنظیم شود و مطالب وب سایت بهم ریخته و نامرتب نمایش داده نشود. وب سایت های طراحی وب و سرویس های ارائه دهنده ی پلاگین نیز به این موضوع بسیار توجه دارند، برای مثال اکثر پلاگین هایی که وردپرس ارائه میکند واکنش گرا هستند. یکی دیگر از مواردی که باید دقت داشته باشید استفاده از محتوای تصویری مناسب و به اندازه است. محتوای تصویری همیشه مورد علاقه ی کاربران اینترنت بوده است و این علاقه در کاربران موبایلی بیشتر نیز هست پس در مطالب وب سایت خود از محتوا های تصویری مناسب استفاده کنید.
مطمئن شوید که کسب و کار شما در موتور های جستجوی موبایل به راحتی پیدا می شود
کاربران موبایلی حوصله ی چندانی ندارند و وبسایت هایی که در صفحه ی اول نتایج جستجوی موتور های جستجو قرار دارد را بررسی میکنند و رمز قرار گرفتن در صفحه ی اول نیز داشتن استراتژی سئو برای وب سایت است و باید محتوای خوبی داشته باشید. میزان اشتراک گذاری مطالب وب سایت شما در شبکه های اجتماعی و بازدید های آن در شبکه های اجتماعی نیز بسیار مهم است. چرا که اکثرا کاربران موبایل ها مقداری از وقت خود را صرف گشتن در شبکه های اجتماعی میکنند و اگر مطالب شما بیشتر در شبکه های مجازی قابل رویت باشد شانس شما برای جلب بازدیدکننده های بیشتر نیز زیاد میشود. برخی از پلاگین های پولی وردپرس نیز وجود دارند که امور مربوط به شبکه های اجتماعی و مدیریت وب سایت را بسیار آسان میکنند.
بیشتر استراتژی خود را بر روی کاربران محلی متمرکز کنید
مشتری های محلی شما بزرگترین گروهی هستند که از موبایل هایشان برای پیدا کردن یک کسب و کار و یا سرویس در محل زندگی خود می گردند. بهینه سازی محتوای وب سایت بر اساس منطقه ی فعالیت وب سایت نیز یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن دقت کنید. سئوکار های ما در کپی فای قادر هستند بهترین محتوا را متناسب با کسب و کار شما و منطقه ی فعالیت آن برای شما تولید کنند.
لیست بازاریابی پیامکی را در کنار پیامک های کمپین بازاریابی موبایلی خود بسازید
این راهکار ها برای تبلیغ یک پیشرفت و یا یک پیشنهاد ویژه برای پایگاه مشتری ها در یک کسب و کار کوچک بسیار مفید خواهند بود. به مشتری های خود درباره ی این کلوب متون در وبسایت ویا صفحات شبکه های اجتماعی خود بگوئید.
مطالب خود را به صورت منظم بروزرسانی کنید
بازدید کنندگان سایت شما و صفحات شما در شبکه های اجتماعی بیشتر از طریق موبایل هایشان به مطالب شما دسترسی دارند تا از طریق کامپیوتر یا تبلت. افزایش دفعات رفت و آمد در سایت شما به این معناست که بازدید کنندگان شما نیاز به مطالب بیشتری دارند تا مدام آنها را به سایت و یا صفحات شما در شبکه های اجتماعی بکشاند.
از شیوه های مختلف برای نشان دادن برند خود به مخاطبان خود استفاده کنید، البته سایت خود را نیز کاملا برای موبایل ها بهینه سازی کنید
این کار بویژه برای خرده فروش های کوچک موثر است زیرا میتوانند از این روش برای رساندن کوپن های تخفیف در سایت خود و یا افزایش مشتری های خود استفاده کنید. برای مثال میتوانید از سرویس ایمیل و خبرنامه برای وب سایت خود استفاده کنید تا مطالب جدید وب سایت خود را به اطلاع کاربران خود برسانید و هم میتوانید مشتری ها و مخاطبان بیشتری را نیز به وب سایت خود جلب کنید به شرط اینکه محتوای مناسبی برای ایمیل های خود داشته باشید. اگر در تولید محتوای مناسب برای ایمیل های خود مشکل دارید می توانید از خدمات وب سایت ما استفاده کنید.
بصورت مداوم تغییراتی را که با استراتژی های موبایلی خود انجام می دهید را بیازمایید و سبک سنگین کنید
هیچ راهی وجود ندارد که به تنهایی برای کسب و کار کوچک شما مفید باشد پس شما باید شیوه هایی را که استفاده کرده اید دوباره بررسی کنید و از آنالیزها نیز استفاده کنید تا ببینید که چه کاری برای کسب و کار شما مفید است. این کار باعث میشود که شما راهی پیدا کنید و تغییرات لازم را قبل از اینکه مشتری های موبایلی خود را از دست بدهید اعمال کنید.
با تعداد زیادی از گزینه ها که شما می توانید از بین انها انتخاب کنید، مهم است به یاد داشته باشید که روی هدف اصلی خود تمرکز داشته باشید. اهداف اصلی شما در سئو تشخیص این است که مخاطبین اصلی شما به چه چیزهایی نیاز دارند و چه چیزهای می خواهند و وب سایت مطلوب آنها دارای چه ویژگی هایی است. این کار که مرتبط به استراتژی های سئو ی وب سایت شماست وقت گیر است و از آنجایی که مرتبط با میزان بازدید های وبسایت شماست بهتر است که این کار را به متخصصان سئو بسپارید تا استراتژی سئو ی مناسب را برای شما اتخاذ کنند. اگر برای سئو ی وب سایت خود مشکلی داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما آماده خدمت رسانی به شما هستیم.
مطلب جالبی بود
خیلی ممنون
اقا خیلی وبسایتتون عالیه