تقویت بازاریابی محتوایی

چگونه بازاریابی محتوایی خود را تقویت کنیم؟

فهرست مطالب:

شما برای پیشرفت در بازاریابی محتوایی خود چکار کرده اید؟

بدون شک محتوا بخشی ضروری از هر وب سایت است و باید در هسته ی هرگونه فعالیت مرتبط با بازاریابی دیجیتال و یا کمپین هایی که قرار است برای خدمات و یا برند خود انجام دهید قرار بگیرد. در بخش بازاریابی محتوایی هر کسب و کاری از هرنوع و اندازه ای می تواند توانایی و پلتفرم لازم را برای رساندن پیام خود به مخاطبانی بیشتر در سطحی بزرگتر داشته باشد. این پیام ها می توانند شامل مواردی مانند معرفی کسب و کار و فعالیت های آنها باشد.

 

اما در برخی از موارد شرکت هایی که وارد بحث بازاریابی محتوایی می شوند در بدست آوردن نتایج مورد نظر خود از فعالیت هایشان شکست میخورند. بازاریابی محتوایی به معنای ایجاد رابطه با استفاده از محتوایی مناسب است. و این کار نیاز به مهارت ها وتکنیک های خاصی دارد. شکست این شرکت ها نیز به درک نادرست آنها از این مهارت ها برمی گردد. برخی شرکت ها رویکرد های نسنجیده ای را در بحث بازاریابی محتوایی اتخاذ می کنند و در استفاده و بکاربردن تکنیک های مفید و مهم بازاریابی محتوایی مشکل دارند.

با توجه به روند رد شدن متد های سنتی رسانه و بازاریابی، شرکت های بزرگ و کوچک از هر نوعی که باشند به سمت بازاریابی محتوایی دیجیتال روی آورده اند و دلیل اصلی برای تغییر رویه ارتباط بهتر با مشتری ها و مخاطبان هدف بوده است. این موضوع در تحقیق معیارهای بازاریابی محتوایی B2B در سال 2013، بودجه ها و ترند ها تایید شد. در این تحقیق مشخص شد که از هر 10 بازاریاب B2B  نه  نفرشان از بازاریابی محتوایی در کسب و کارشان استفاده می کردند.

در این تحقیق همچنین مشخص شد که اکثر این بازاریاب های B2B حداقل از 8 قانون مشخص در بازاریابی محتوایی خود استفاده می کردند تا نتایجی پرسود را با ارائه ی محتوایی مرتبط و موثر به مشتری های هدف بدست بیاورند. در ادامه ما 15 تکنیک را به شما معرفی می کنیم که شما میتوانید از آنها در تولید محتوای خود استفاده کنید. این روش ها توسط Digital Marketing Philippines تهیه شده اند.

اهداف بازاریابی محتوایی

 1.  اهداف بازاریابی محتوایی خود را به خوبی مشخص کنید

بارها و بارها این را گفته ایم که مشخص کردن مخاطبان و مشتری های هدف حرف اول را می زند. قبل از شروع کردن هرگونه فعالیت و کمپین، مخاطبان اهداف خود را مشخص کنید. هدف در بازاریابی دیجیتال و محتوایی این است که نیاز های مخاطبان هدف جواب داده شوند و این کار تقریبا غیر ممکن است که نیاز های همه ی افراد را در نظر بگیرید و به همه نیز پاسخ دهید. اگر مخاطبان هدف خود را به خوبی تعریف کنید می توانید استراتژی های محتوا نگاری خود را با تمرکز بر آنها استفاده کنید.

با مشخص کردن مخاطب هدف خود می توانید محتوای خود را دقیقا برای آنها تولید کنید. بدون این کار محتوای شما در هرجهتی پراکنده خواهد بود و برای کمپین محتوایی شما نیز بی فایده خواهد بود. برای اینکار می توانید بهترین مشتری خود را تعریف کنید و بر این اساس مشتری های خود در بخش های مختلف را دسته بندی کنید و برای هر بخش که می خواهید محتوایی تولید کنید مشتری های آن دسته را درنظر بگیرید.

لوازم تولید محتوا

یکی از مهم ترین کارهایی که در تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی باید انجام دهید انتخاب کلیدواژه هایی است که می خواهید زمانی که مخاطب آن را در گوگل جستجو کرد شما را در صفحه ی نتایج پیدا کند. شما چطوری این کلیدوژه ها را مشخص می کنید؟ نوع محتوای خود را چگونه تعیین می کنید؟ مثلا کلیدواژه ی ایمیل مارکتینگ را در نظر بگیرید. می خواهیم محتوایی را برای این کلیدواژه تولید کنیم اما نمی دانیم محتوای خود را بصورت آموزشی بنویسیم یا مارکتینگ یا قالب های دیگر. موتور های جستجو حیلی بهتر از ما علایق و نیاز های مخاطبان هدف ما را می دانند. به همین خاطر بروید و کلیدواژه ای که در نظر گرفته اید را در گوگل جستجو کنید و ببینید که محتوا هایی که در نتایج اولیه جستجو هستند چه مدلی هستند، اگر آموزشی هستند بهتر است شما هم مطلب آموزشی بنویسید و اگر مطالب مارکتینگ هستند بهتر است شما از همان قالب محتوایی استفاده کنید.

 

  1. یاد بگیرید که از کجا لوازم تولید محتوا را تهیه کنید

بعد از مشخص کردن مشتری ها و مخاطبان هدف خود وقت آن است که هر وسیله ای که بعنوان محتوای مناسب مورد نیاز است را گردآوری کنید. از کجا محتوا پیدا کنم؟ ابزار مختلفی وجود دارد که می توانید از همه ی آن ها استفاده کنید. برای مثال وب سایت AnswerThePublic در پیدا کردن کلیدواژه به شما کمک می کند. اگر فکر می کنید به ابزار دیگری مانند ابزاری که در جمع آوری اطلاعات به شما کمک کنند هم از اینترنت کمک بگیرید و به دنبال منابع خارجی باشید تا از آنها مطالبی که تازه هستند را ترجمه کنید. 

دنیای دیجیتال دنیای سرعت است، شما باید در کمترین زمان ممکن به روز ترین اطلاعات را ارائه کنید. برای مثال وبسایتی که درباره ی تازه های دنیای دیجیتال مطالبی را پست می کند نمی تواند از کتاب هایی استفاده کند که چندین سال پیش چاپ شده اند، این وب سایت ها باید از وب سایت های خارجی که تازه ترین اطلاعات را دارند مطالبی را جمع آوری کرده و پست کنند. یا اینکه عده ای متخصص را جمع آوری کنند که خودشان با بررسی های روزانه و لحظه ای اطلاعات دنیای دیجیتال را در غالب مطالب وب سایت منتشر کنند.

برای مدیریت محتوا هم میتوانید از ابزار مختلفی استفاده کنید. یکی از این ابزار مفید گوگل داکس است که امکان به اشتراک گذاری آنلاین فایل های متنی را در اختیار مشترکان خود قرار میدهد.

انواع بازاریابی محتوایی3.  بدانید که کدام یک نوع از بازاریابی محتوایی برای شما مناسب خواهد بود

 

پس از انتخاب منابع تامین محتوای خود نوبت آن است که نوع محتوایی که می خواهید داشته باشید را مشخص کنید. دوباره باید یک بررسی کلی درباره ی اینکه کسب و کار شما در حال حاضر بجز وب سایت اصلی چه نوعی از بازاریابی محتوایی را دارد انجام دهید. احتمالات در این زمینه بی نهایت است و تنها محدودیت آن تخیل شماست ولی می توانید کار خود را از موارد زیر شروع کنید:

  •         مقالات اصلی وب سایتتان
  •         خبرنامه های اینترنتی
  •         بلاگ هایی که پست ها و مقالاتی با عنوان چگونه… را ارائه می کنند
  •         مقالات و یا یادداشت هایی با موضوع نکات مهم و یا ترفند ها که می توانید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
  •         کتاب های الکترونیک E-Book
  •         ویدئو های آنلاین
  •         وبینار ها Webinar
  •         سخنرانی ها و پاورپورینت ها
  •         و بسیاری از موارد دیگر

رفتار بازار یابی محتوایی

 

  4. رفتار اهداف بازاریابی محتوایی خود را تشخیص دهید

 

خلق محتوایی که باعث تغییر در احساسات و تفکر مخاطبان هدف بشود در مرکز موفقیت بازاریابی محتوایی قرار دارد. شما تنها در صورتی میتوانید به این هدف دست یابید که درک درستی از بازار محتوای خود و دید درستی از عادات خرید و فروش آنها داشته باشید. شما باید بفهمید که چه چیزی برای آنها مهم است و زمانی که به دنبال اطلاعات و یا خریدی هستند چه فاکتور هایی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. با داشتن چنین درکی از مشتری ها می توانید محتوایی تولید کنید که آنها را به درگاه فروش شما نزدیک می کند.

نکته ی کلیدی در این بخش این است که محتوایی تولید کنید که مخاطبان هدف شما علاقه داشته باشند آنها را از هر درگاهی که شما ارائه می کنید، وب سایت، شبکه های اجتماعی و و یا ایمیل، دریافت کنند و مدت زمانی را با محتوای شما درگیر باشند تا بالاخره بر آنها تاثیر بگذارد و الگو های خرید آنها را تغییر دهد. در ساختار B2B، 80% تصمیم گیران تجارت ترجیح می دهند اطلاعات درباره ی یک شرکت را در محتوایی با این ویژگی ها که در بالا بیان شد دریافت کنند تا در تبلیغات محض. این فرصت بسیاری خوبی برای شماست تا محتوایی تولید کنید که در شخصیت و تفکر اهداف شما تغییر ایجاد کند.

 

 

5.  اهداف دقیقی برای تبدیل تعیین کنید

مرحله ی آخر در بازاریابی محتوایی بخش تبدیل است، هدایت ترافیک وب سایت برای هدایت خریداران و یا ایجاد فروش. تبدیل به منظورتبدیل بازدیدکننده ها به خریداران است. در بازاریابی محتوایی اهداف تبدیل شما باید بطور واضح مشخص باشد، یعنی پس از اینکه بازدید کننده محتوای شما را دریافت کرد باید چه رفتاری از او سر بزند و شما چه انتظاری دارید. البته سطح ارتباط و درگیر شدن با مطالب برای مخاطبان مختلف فرق می کند پس بنابراین شما باید اهداف تبدیل خود را بدانید.

برای مثال زمانیکه شما در حال ایجاد ارتباط اولیه با بازدیدکننده هستید نمیتوانید آنها را مستقیما به یک صفحه ی فروش هدایت کنید هدف تبدیلی شما در این مرحله ایجاد ارتباطی اولیه با ارائه مقالات، کتاب های الکترونیک و سایر مواردی که آنها نیاز دارند در قبال اینکه آنها در لیست خبرنامه و یا لیست ایمیل شما عضو شوند. هدف تبدیلی شما باید پس از یک مرحله تعامل موفقیت آمیز ایجاد شود تا جایی که مخاطبان شما به مرحله ی پایانی برسند و تبدیل به مشتری شوند.

 

6.  نقاط ارتباطی با اهداف بازاریابی محتوایی ایجاد کنید

یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی محتوایی ارتباط مداوم با مخاطبان هدف است و در این نقطه شناسایی نقاط ارتباطی با اهدافتان برای آغاز کردن ارتباط بسیار مهم است. نقاط ارتباطی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند:

  •         ایجاد شده توسط مخاطبان شما از طریق جستجو در موتور های جستجو، فرم های ارتباطی و یا تبلیغات PPC
  •         ایجاد شده از طریق ایمیل ها، پست های رسانه های اجتماعی و توئیت ها
  •         ایجاد شده توسط اشخاص سوم از طریق توصیه ها و رجوع ها

زمانی که استراتژی خود را انتخاب می کنید در نظر بگیرید که بازدید کننده های محتوای شما در چه شرایط و زمینه ای دریافت میکنند. مثلا وقتی محتوای شما قرار است در وبسایتی علمی نمایش داده شود مسلما باید بر اساس ویژگی های بازدیدکننده های وب سایت های علمی استراتژی خود را انتخاب کنید.                 

 

7.  با بازاریابی محتوایی ارتباط ایجاد کنید ــ از فروش با چرب زبانی بیش از حد خود داری کنید

دلیل اینکه بسیاری از کسب و کار های در زمینه بازاریابی محتوایی شکست میخورند این است که آنها هدف اصلی این نوع از بازاریابی دیجیتال را درک نکرده اند که هدف در این کار ایجاد رابطه با مخاطبان از طریق محتوایی مفید و مرتبط با نیاز های آنان است. برخی کسب و کار ها برای اینکه خیلی سریع به سود برسند و محصولات خود را به فروش برسانند از فشار زیاد و چرب زبانی بیشتری برای فروش محصولات خود از طریق محتوا استفاده میکند. و باید بجای اینکار محتوایی مناسب برای مخاطبان خود ایجاد کنند تا ارتباطی با آنها ایجاد کنندو برند سازی انجام دهند.

بازاریابی محتوایی به این دلیل موفق و مفید است که مصرف کنندگان بصورت کلی از بازاریابی منقطع خوششان نمی آید. منظور از بازاریابی منقطع تبلیغات و کلا بازاریابی هایی است که شما باید کار خود را قطع و متوقف کنید تا به آن گوش کنید و یا آن را بررسی کنید. برای مثال زمانی که به شما برای معرفی محصولی زنگ میزنند. افراد بیشتر میخواهند محتوایی ارزشمند و مفید که به آن نیاز دارند را بدون اینکه کسی مستقیما و مدام برند و یا محصولات خود را به آنها تحمیل کنند دریافت کنند. به آنها محتوایی مفید و ارزشمند تحویل بدهید تا آنها نیز در مقابل به شما با وفاداری و پشتیبانی جواب خواهند داد.

 

8.  محتوا های شما باید شروعی قوی داشته باشد که توجه ها را جلب کند

افراد در فضای مجازی وقتی برای صرف وقت برای پیدا کردن مطالب مفید از بین مطالب غیر مرتبط که برخی در محتوا های خود قرار داده اند را ندارند. قرار دادن برخی مطالب بدرد نخور در ابتدای محتوا حتما باعث خواهد شد ازدید کننده ها در جایی دیگر به دنبال رفع نیاز های خود و پیدا کردن اطلاعات مفید بگردند. اگر میخواهید که بازاریابی محتوایی موفقی داشته باشید باید محتوا های شما شروعی قوی و مستقیم داشته باشند و خیلی سریع توجه آنها را جلب کنند. ابتدای محتوای شما باید بازدید کننده ها را ترغیب کند که برای اطلاعات بیشتر به خواندن مطلب ادامه دهند.

 

9.  مخاطبان بازاریابی محتوایی را در سطوح عاطفی نیز درگیر مطلب خود کنید

افراد موجوداتی بسیار احساساتی هستند. شما میتوانید از این مورد در محتوای خود که برای مخاطبانتان مفید و مرتبط با نیاز های آنهاست استفاده کنید و در سطحی عاطفی نیز آنها را تحت تاثیر قرار دهید. با استفاده از کلامت عاطفی به نقاط حساس عاطفی آنها دسترسی پیدا کنید و آنها را تحت تاثیر قرار دهید. برای مثال در کشور ما که مردم به کمک به همنوعان خود بسیار اهمیت میدهند، اگر در کاری خیر شرکت داشته اید می توانید در بین مطالب خود به آن اشاره کنید. با این کار شما میتوانید در سطحی عاطفی با مخاطبان خود ارتباط برقرارکنید و این کار برای ایجاد شرایطی که آنها را به مشتری تبدیل کند مفید خواهد بود.

 

10. بازاریابی محتوایی درباره ی مخاطبان شماست نه درباره ی شما

برخی از نویسندگان و خالقان محتوا بیشتر بر صحبت درباره ی خودشان تمرکز میکنند تا صحبت درباره ی مخاطبانشان. برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی محتوایی شما باید بدانید که این وسیله در بازاریابی دیجیتال درباره ی مخاطبان شماست و نه شما. همچنین نباید جمله های تکراری را در محتوای خود مدام تکرار کنید کاری من در دو جمله ی قبل انجام دادم. محتوای شما باید با تشخیص اینکه مخاطبان شما به چه چیزی نیاز دارند تولید شود و به آن نیاز ها با استفاده از کسب و کار شما و یا منابع شما به آن نیاز ها پاسخ بدهد. البته معرفی برند شما و محصولاتتان نیز بخشی ضروری در بازاریابی محتوایی است و فقط نباید مرکز تمرکز مطالب شما باشند.

 

11. لوازم بازاریابی محتوایی شما باید جدید و جاه طلبانه باشند

محتوایی که اطلاعاتی را ارائه می دهد که هزاران و یا حتی بیشتر وب سایت دیگر نیز تولید می کنند کمتر شانسی را برای اینکه توجه مخاطبان را جلب کند و یا اینکه شما را به اهدافتانبرای ایجاد ارتباط با انها برساند را دارد. محتوای شما باید تازه و هیجان انگیزتر و یا جالب تر از بقیه ی محتواهایی باشد که بقیه تولید می کنند. اگر رقیب شما در حال نوشتن موردی مانند ” 10 روش برتر” است شما می توانید مطلبی با عنوان ” 15 روش برتر” و یا بیشتر بنویسید. البته باید اطلاعاتی که شما در بازاریابی محتوایی خود تولید می کنید باید بر اساس حقیقت باشد.

 

12. بازاریابی محتوایی را با اطلاعات حقیقی قوی تر کند

اطلاعاتی حقیقی که نتیجه ی تحقیقات خود شما هستند و یا از منابعی موثق دریافت شده اند می توانند محتوای شما را از بقیه ی محتواها متمایز کنند و توجه مخاطبان هدف را به خود جلب کنند. اینترنت پر از محتواهای خودرای و خود ساخته است که در بازار B2B سعی میشود از استفاده ی آنها پرهیز شود. افراد در این بازاریابی بیشتر سعی میکنند از مواردی استفاده کنند که از تحقیقاتی موثق دریافت شده باشند و یا از پرسشنامه هایی استاندارد و این کار باعث میشود که محتوای انها در بدست آوردن اهداف ایجاد ارتباط و یا تبدیلی موفق باشد.

 

13. محتوای خود را با استفاده از جلوه های تصویری قوی تر کنید

اطلاعات حقیقی میتواند محتوای شما را قابل قبول و موثق کند و اگر در ارائه ی مطالب خود از جلوه های تصویری استفاده کنید محتوای شما بسیار جالب تر و بهتر خواهد بود. بازاریابی دیجیتالی از بازاریابی سنتی بسیار بالاتر است چرا که شما میتوانید از جلوه های تصویری زیادی استفاده کنید. این جلوه های تصویری میتوانند ویدئو ها، اینفوگرافی هاو تصاویر باشند. کاربران آنلاین اطلاعاتی میخواهند که به راحتی درک و هضم کنند، و قرار دادن اطلاعات به صورت تصویری نه تنها توجه آنها را جلب میکند بلکه اینکار مدت زمان کمتری طول می کشد تا پیام شما را دریافت کنند.

 

14. بیاموزید که چگونه محتوای قدیمی خود را زنده و تازه کنید

تولید محتوا از بخش های سخت اما بسیار مهم در بازاریابی محتوایی است. تولید محتوا بخشی است که صاحبان کسب و کار ها کمپین های بازاریابی محتوایی خود را به موفقیت می رسانند و بیشتر منابع خود را در این بخش سرمایه گذاری میکنند چرا که در این مرحله است که می توانن، اساسی برای ادامه ی بازاریابی دیجیتال خود ایجاد کنند. اگر می خواهید فعالیت های تولید محتوای خود را تقویت کنید باید یاد بگیرید که چگونه محتوای قدیمی خود را زنده کنید و می توانید برای این کار از روش های زیر استفاده کنید:

  •         هدف گذاری مجدد ــــ موارد قدیمی و ایجاد چیزی جدید مانند تجزیه کردن مطالب یک کتاب الکترونیک به یک سری مقاله ی ریز تر
  •         دسته بندی دوباره ــــ در این روش برعکس روش بالایی است یعنی شما میتوانید موارد ریزتر تا در یک قالب بزرگتر جمع کنید
  •         بازیافت ــــ در این روش می توانید محتوایی که بازدیدکننده های شما بسیار به آن علاقه داشته اند را دوباره ویرایش کنید و مواردی را به آن اضافه کنید و بصورت یک آپدیت انتشار دهید

 

15. نتیجه ی تلاش های خود در بازاریابی محتوایی را بررسی کنید

در پایان تلاش های شما در بازاریابی محتوایی باید به خوبی بررسی شوند تا شما بتوانید ببینید که این تلاش ها به چه سمتی می روند و چه نتایجی خواهند داشت. بررسی کار هایتان در بازاریابی محتوایی باعث خواهد شد که آماری از بازدیدکننده های خود و رفتار آنها در رابطه با محتواهایتان بدست بیاورید. در این بخش میتوانید برخی استراتژی های بازاریابی محتوایی خود را کنار بگذارید و برخی را تقویت کنید.

هرکسی نیاز به اطلاعات دارد و در این دنیای آنلاین بدست آودن اطلاعات به آسانی چند کلیک است اما همه ی اطلاعات در اینترنت درست و مرتبط نیستند و ممکن است نیاز های فرد را پاسخ ندهند. شما میتوانید از از مواردی که در بالا ارائه شد استفاده کنید و بازدید کنندهای خود را در وب سایت خود افزایش دهید و در کل بازاریابی محتوایی خود را تقویت کنید.

 

 

برچسب: چگونه بازاریابی کنیم ، تبدیل بازدید کننده به مشتری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.