1200px Flag of Slovakia.svg

اخذ ویزای اسلواکی | شرایط اخذ ویزا و مدارک لازم در سال 2018

Untitled 1

اخذ وقت سفارت اسلواکی

در این مقاله به دو بحث مهم معرفی کشور اسلواکی و هچنین به شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای اسلواکی و همچنین به روش اخذ وقت سفارت اسلواکی اشاره کرده‌ایم. اما مهمترین مرحله در اخذ ویزا گرفتن وقت سفارت است. وقت سفارت به زمانی اطلاق می‌شود که شخص متقاضی ویزا زمانی را برای مصاحبه  با سفارت خانه هماهنگ می‌کند. اما اخذ وقت سفارت باعث اطلاف وقت می‌شود و ممکن است بخاطر بی دقتی افراد معمولی، پروسه‌ی اخذ ویزای شما با مشکل مواجه شود. موسسه حقوقی کپی فای خدمات اخذ وقت سفارت را ارائه می‌کند و افرادی که دوست دارند کارشان با دقت انجام گیرد از کپی فای کمک بگیرند و کارهای مربوط به حقوق بین الملل را به دستان توانمند متخصصان کپی فای بسپارند.

اخذ ویزای اسلواکی

اخذ ویزای اسلواکی

اسلواکی کجاست؟

کشور اسلواکی سرزمینی محصور به خشکی است و در اروپای مرکزی قرار گرفته است. از شمال غربی با جمهوری چک از طرف شمال با کشور لهستان، از طرف شرق با کشور اکراین، از طرف جنوب با کشور مجارستان و از طرف جنوب غربی با کشور اتریش هم مرز است. شهر براتیسلاوا پایتخت و بزرگترین شهر اسلواکی است.

تاریخ کشور اسلواکی

تا سال 1918 اسلواکی بخشی از مجارستان بزرگ محسوب می‌شد؛ با سرزمین‌های بوهمیا و موراویای چک و با بخشی سلزی متحد شد و چکسلواکی را تشکیل دادند. در سال 1939 کمی قبل از شروع جنگ جهانی دوم، استقلال خود را از سلطه‌ی دیکاتوری آلمان و آدلف هیتلر اعلام کرد اما دوباره در سال 1945 با بقیه چکسلواکی هم پیمان شد. از سال 1948 تا 1989 چکسلواکی به سبک رژیم کمونیستی شوروی اداره شد.  در سال 1993 کشور از هم پاشید و جمهوری چک و اسلواکی استقلال یافتند.

اخذ ویزای اسلواکی

اخذ ویزای اسلواکی

مساحت کشور اسلواکی چقدر است؟

اسلواکی 48,845 کیلومتر مربع مساحت دارد؛ طول کشور از شرق به غرب 416 کیلومتر و حداکثر عرض این کشور از شمال به جنوب 208 کیلومتر است. رود دانوب در جنوب غربی اسلواکی بخشی از مرز مجارستان و اسلواکی را تشکیل می‌دهد.

مناطق طبیعی اسلواکی

اسلواکی به داشتن کوه‌های زیاد معروف است. بیشتر این کوه‌ها امکان استفاده از تپه و دره‌ها را برای کشاورزی و دامداری فراهم کرده است. زمین‌های کوهستانی اسلواکی بر الگوهای کوچ و زندگی این منطقه تأثیر گذاشته است. بخش جنوب غربی اسلواکی به جلگه‌های دانوب ختم می‌شود، منطقه‌ای حاصلخیز، که تا رود دانوب در مرز مجارستان ادامه دارد و بیشتر محصولات کشاورزی اسلواکی در این منطقه تولید می‌شود. براتیسلاوا شهر صنعتی اسلواکی است.

اسلواکی غارهای نادر و جالبی دارد. در بین آن‌ها غار “Demnovsk” مجموعه‌ای از غارهاست که با هم از طریق دریاچه‌های زیر زمینی مرتبط هستند و آبشارهای زیبایی نیز در این غارها وجود دارد. این غار در اسلواکی مرکزی قرار گرفته است. غار “Domica ” نیز به سبب داشتن سقفی گنبدی شکل و چکنده سنگ‌های رنگی شهره جهانی دارد و درشرق  اسلواکی و مرز مجارستان است.

رودها و دریاچه‌ها

رود دانوب رود اصلی و قابل کشتیرانی در اسلواکیست و سایر  رودهای اسلواکی عبارتند از واه و هرون، و هورناد. رود تیسا ۵ کیلومتر از مرز اسلواکی-مجارستان را در بر می‌گیرد. اسلواکی منابع غنی جنگلی دارد و سایر منابع معدنی کشور اسلواکی عبارتند از مس، سرب، روی، منگنز، آهن است. و زغال سنگی قهوه‌ای معروف به لیگنیت که در یکی از شهرهای اسلواکی یافت می‌شود.

شهرهای اصلی اسلواکی

با توجه به آمار 2017 شهر براتیسلاوا 5,432,464 نفر جمعیت دارد دیگر شهرهای اسلواکی  کوشیتسه  ۴۶۲٬۶۰۳ نفر)  شهری صنعتی؛ نیترا (89,788 نفر) مرکز تولید مواد غذایی؛ پرشوف  (87,788 نفر) معروف به مهندسی برق؛ بانسکا بیستریتسا (85,007 نفر) یک شهر معدنی و صنعی در اسلواکی و شهر ژیلینا با  (83,883 نفر) مرکز تجاری کشور اسلواکی است.

اخذ ویزای اسلواکی

اخذ ویزای اسلواکی

زبان

زبان اسلواکی از گروه فرعی زبان‌های اسلاوی است؛ زبان اسلواکی نزدیکی زیادی به زبان چکی دارد، زبان مجارستانی نیز به صورت گسترده تکلم می‌شود. در جولای 1994 تصویب شده که زبان مجارستانی زبان رسمی منطقه‌ای باشد که 20 درصد از مردم اسلواکی به زبان مجارستانی صحبت می‌کردند. زبان‌هایی مثل اکراینی، رومانی و چکی نیز در این کشور گویش می‌شود. بیشتر اقلیت‌های قومی علاوه بر زبان اسلواکی به زبان مادری خود نیز تکلم می‌کنند.

آموزش و پرورش در اسلواکی

قریب به اکثر بزرگسالان در کشور اسلواکی سواد خواندن و نوشتن دارند؛ آموزش اجباری در 6 سالگی شروع می‌شود. آموزش ابتدایی در اسلواکی 9 سال طول می‌کشد. 8 سال اول این آموزش اجباری است. بعد از اتمام دوره آموزش ابتدایی دوره متوسطه در سه شاخه مدارس فنی و حرفه‌ای، مدارس عمومی و دانشسرای تربیت معلم تقسیم می‌شود. اسلواکی 14 موسسه آموزش عالی دارد. دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در سال 1467 تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه اسلواکی است. دانشگاه‌های فنی در شهرهای کوشیتسه، پرشوف و براتیسلاوا قرار دارند.

سبک زندگی در کشور اسلواکی

در اوایل سال 1990 بازسازی بازار اقتصاد در اسلواکی نرخ بیکاری را بشدت افزایش داد. تورم زیاد شد و کیفیت زندگی خانواده‌های اسلواکی پایین آمد با این حال خانه‌ها از وسایلی مثل یخجال ها، ماشین‌های لباس شویی و اتومبیل‌های خوبی برخوردارند. غالب مردم اسلواکی در برج‌ها زندگی می‌کنند و زندگی سبک آپارتمانی دارند؛ و بیشتر آنها در مناطق روستایی نیز خانه‌های ییلاقی کوچکی دارند.

سرگرمی عمده‌ی اسلواکی‌ها فوتسال و سایر رویدادهای ورزشی است. بسیاری از اسلواکی‌ها در کوهستان‌ها پیاده روی یا اسکی سواری می‌کنند. شهرنشینان معمولاً در خانه‌های اپرا، رقص باله، تئاترها و کنسرت‌ها شرکت می‌کنند.

مشکلات اجتماعی در کشور اسلواکی

کشور اسلواکی نیز از مشکلات عدیده‌ی اروپای غربی توسعه یافته، رنج می‌برد. جرم، روسپیگری و مصرف موادمخدر بعد از سقوط دولت کمونیست به علت رها سازی جامعه و باز شدن دوباره‌ی مرزها  بعد از سال 1989 افزایش یافت و فقر نیز بین زن‌های مجرد و میان سال‌ها زیاد شده است.

در سال‌های اخیر تنش‌هایی بین دولت اسلواکی و مجارستانی‌های مقیم اسلواکی بوجود آمده است. بسیاری از مجارستانی‌ها از تبعیض دولت اسلواکی شکایت می‌کنند و خواستار رسمی کردن زبان مجارستانی را دارند و اعتقاد دارند که در فرهنگ و آموزش و پرورش باید استقلال داشته باشند.

قوه‌ی مجریه در اسلواکی

کشور اسلواکی هم رئیس جمهور و هم نخست وزیر دارد؛ مردم هر 5 سال یکبار رییس جمهور انتخاب می‌کنند و ریس جمهور نخست وزیر خود را معرفی می‌کند و مسئولیت اجرایی کشور توسط رئیس جمهور صورت می‌گیرد. نخست وزیر اسلواکی معمولاً از رهبر حزب یا ائتلاف  انتخاب می‌شود. همچنین رئیس جمهور با پیشنهادهای نخست وزیر کابینه خود را انتخاب می‌کند.

روابط ایران و اسلواکی

در ماه‌های اخیر معاون نخست وزیر اسلواکی همراه با هیئت بازرگانی و تجارت در اتاق بازرگانی در تهران میهمان رئیس کمیسیون TCCIM مسعود خوانساری و محمود خزائی رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران بود. در این جلسه به همکاری ایران و اسلواکی پرداخته شد؛ هر دو کشور به همکاری با یکدیگر ابراز علاقه نشان دادند. و طرف اسلواکی گفت که نرخ بازرگانی با ایران را به بالای 100 میلیون یورو افزایش می‌دهد.

اخذ وقت سفارت اسلواکی

اخذ وقت سفارت اسلواکی

این نشست‌ها حاکی از یک تحرک اقتصادی بین دو کشور است و چون اسلواکی در منطقه‌ی اروپاست پتانسیل‌های خوب اقتصادی و تجاری دارد. معاون نخست وزیر از تشکیل کمیته اقتصاد مشترک تا پایان سال جاری در تهران خبر داد و اعتقاد داشت که تجارت بین ایران و اسلواکی با داشتن رابطه‌های بهتر بانکی بیش از پیش افزایش می‌یابد. بنابراین ایرانیان فاز جدیدی در روابط خود با اسلواکی را شروع کرده‌اند.

اگر شما نیز از افرادی هستید که سفر به اسلواکی را برنامه ریزی می‌کند با کپی فایل تماس بگیرید و کارهای مربوط به اخذ وقت سفارت و اخذ ویزا را به برترین موسسه حقوق بین الملل بسپارید.

اسلواکی بخشی از منطقه شنگن است؛ شنگن قلمرو 26 کشور عضو اتحادیه اروپا و دو کشور متحد، از منطقه‌ی تجاری اروپا است که با هم برای لغو قانون کنترل مرزهای خودشان توافق کردند و تصویب کردند که یک ویزای مقرر داشته باشند.

اقدام به اخذ ویزای اسلواکی همان اخذ ویزای شنگن است. دارندگان ویزای شینگن بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در کشورهای منطقه‌ی شنگن سفر کنند. دارندگان ویزای شینگن به ویزای خاص دیگری برای ورود به اسلواکی نیاز ندارند.

اخذ وقت سفارت اسلولکی

چه کشورهایی برای سفر به اسلواکی به ویزا نیاز دارند؟

کشورهای زیادی هستند که برای ورود به منطقه شنگن و کشور اسلواکی به ویزا نیاز دارند و شهروندان کشور ایران نیز به این ویزا نیاز دارند؛ چون مخاطبان این مقاله ایرانیان هستند به ذکر اطلاعات مهم بسنده کردیم. و لازم ندیدیم لیست کشورهایی که ملزم به اخذ ویزا هستند؛ ذکر کنیم.

اخذ ویزای اسلواکی

انواع ویزای اسلواکی:

ویزای شینگن نوع A: ویزای گذر از فرودگاه

ویزای شینگن نوع B: ویزای عبور

ویزای شنگن نوع C: ویزای ورود

ویزای بلند مدت شینگن – ویزای نوع D

اخذ ویزای اسلواکی

اخذ ویزای اسلواکی

ویزای نوع A شنگن:

در شرایط معمولی برای ایست موقت و یا رفت و آمد بین دو فرودگاه بین المللی، شهروندان خارجی بدون داشتن ویزا می‌توانند در منطقه فرودگاه بمانند ولی این امکان برای برخی از کشورها وجود ندارد و حتی اگر منطقه بین المللی پرواز را ترک نکنند باید ویزا تهیه کنند. ویزای گذر از فرودگاه برای خارجی‌هایی تعلق می‌گیرد که می‌خواهند از منطقه بین المللی پرواز عبور کنند.

ویزای شینگن نوع B: ویزای عبور

این نوع ویزا را مسافرانی نیاز دارند که می‌خواهند بین دو کشور که عضو شینگن نیستند سفر کند ولی در طول مسیر باید از کشور عضو شنگن نیز عبور کند باید ویزای نوع B را تهیه کند لازم به ذکر است مدت عبور نباید بیشتر از ۵ روز باشد. برای مثال اگر مسافری بخواهد بین دوکشوری که عضو شینگن نیستند مسافرت کند و در بین مسیر کشور اسلواکی قرار دارد؛ متقاضی سفر باید ویزای نوع B تهیه کند.

ویزای شنگن نوع C: ویزای ورود

(ویزای گردشگری اسلواکی یا ویزای مسافر اسلواکی)

این ویزا برای خارجیانی داده می‌شود که می‌خواهند یک یا چند بار به کشور اسلواکی سفر کنند. اما مدت اقامت از تاریخ اولین ورود نمی‌تواند بیش از ۹۰ روز در طول ۶ ماه باشد.

ویزای طولانی مدت – ویزای نوع D:

(ویزای اقامت اسلواکی – ویزای تحصیل در اسلواکی – ویزای کاری اسلواکی)

ویزای نوع D برای اقامت بلندمدت در جمهوری اسلواکی تقاضا می‌شود. و یا برای تحصیل در یکی از مراکز آموزش عالی اسلواکی صادر می‌شود. دارندگان این نوع ویزا در مدت زمانی که ویزای آن‌ها اعتبار دارد می‌توانند در اسلواکی اقامت داشته باشند حتی می‌توانند به دیگر کشورهای عضو شنگن نیز سفر کنند.

چگونه ویزای اسلواکی را بگیریم؟

خارجی‌هایی که به دلایل ذکر شده می‌خواهند ویزا تهیه کنند و به کشورهای عضو شنگن سفر کنند ابتدا باید در سفارت یا سرکنسولگری های منطقه زندگی خود تقاضانامه‌ای را تکمیل کنند. ممکن است فردی مقیم کشور دیگری باشد و از کشور خود دور باشد برای چنین افرادی که قصد سفر به اسلواکی دارند پیشنهاد می‌کنیم کارهای مربوط به اخذ ویزا را از سرکنسولگری و سفارت محل فعلیشان دنبال کنند.

اخذ ویزای اسلواکی

اخذ ویزای اسلواکی

در برخی موارد اخذ ویزا طول می‌کشد به همین سبب کار مربوط به اخذ ویزای اسلواکی را از سه ماه قبل از سفر خود شروع کنید و توجه کنید که بیش از سه ماه نباشد. زمانی که تقاضا نامه‌ی شما دریافت شد زمان قانونی الغای آن ۳۰ روز است. شهروندان کشورهایی که با کمیته‌های اروپایی جهت بررسی زودتر و سریع‌تر درخواست‌ها با هم توافق کرده‌اند شامل این بند نمی‌شوند. کشورهایی که با اسلواکی و کمیته اروپایی این توافق را امضا کرده‌اند به شرح زیر است: کشورهای آلبانی، کشور بوسنی و هرزگوین، کشور مونته نگرو، جمهوری مقدونیه، مولداوی، روسیه، جمهوری صربستان و اوکراین با کمیته اروپایی توافق کرده‌اند و ویزای آن‌ها بعد از پذیرش 10 روز طول می‌کشد تا لغو شود.

فرم تقاضانامه و سایر مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای اسلواکی:

موارد زیر برای اخذ ویزای شینگن باید ضمیمه شود:

  1. فرم تکمیل شده تقاضای ویزا شنگن (فایل PDF) یا فرم مربوط به تقاضای ویزای ملی اسلواکی (فایل PDF)- این فرم باید توسط متقاضی امضا شود. وکالت قانونی فرزند و  اعضای فاقد صلاحیت قانونی – تقاضا نامه باید توسط وکیل حقوقی امضا شود و همراه با وکالت نامه شخص ارائه شود.
  2. عکس پرسنلی 3 cm x 3.5 cm
  3. مدرک معتبر سفر (پاسپورت) اعتبار پاسپورت باید حداقل 3 ماه بیشتر از تاریخ اعتبار ویزا باشد.
  4. مدارکی که اهداف سفر و شرایط آن را توصیف کند – دعوت نامه  و اگر سفر یک تور سازماندهی شده باشد ضمانت نامه
  5. مدارکی از حمل و نقل – این مدرک می‌تواند یک بلیت برگشت باشد. ( بلیت هواپیما، بلیت اتوبوس، بلیط قطار) اگر با اتومبیل یا سایر وسیله نقلیه جاده‌ای سفر می‌کنید مدارک آن شامل گواهی بین المللی رانندگی، بیمه شخص ثالث، کارت سبز و هزینه سوخت است.
  6. مدارک مرتبط با اقامت – داشتن رسیدی از پرداخت هزینه‌های اقامت در یک هتل، یک نامه خصوصی که نشان دهد میزبان از شخص مسافر در کشور مقصد پذیرایی می‌کند و اقامت او را تأمین می‌کند.
  7. مدارکی که قدرت مالی و پرداختی مسافر را مشخص کند- پول قابل تعویض با ارز کشور مقصد، چک بانکی مسافر، مدارکی که نشان دهد مسافر حقوق بگیر است و سایر مدارکی که تبدیل شدن به ارز کشور مقصد را تضمین کند.
  8. بیمه بین المللی مسافرت – بیمه‌ای که تمام هزینه‌های احتمالی فوریت‌های پزشکی، اورژانسی و بزشکی مسافر را پوشش دهد. بیمه نامه باید در کشورهای عضو شنگن معتبر باشد و تاریخ اعتبار آن تا مدت اقامت اعتبار داشته باشد. حداقل پوشش بیمه باید 30 هزار یورو باشد. خانواده‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه تجاری اروپا (بجز شهروندان اسلواکی) نیاز به داشتن بیمه ندارند.
  9. سایر مدارک – سفارتخانه یا سرکنسولگری اسلواکی اجازه درخواست هرگونه مدارکی به جهت شفاف سازی قصد سفر متقاضی به کشور اسلواکی را دارد و حتی می‌تواند مدارکی جهت اطلاع از دلیل برگشت به کشور مهین نیز مدارکی اخذ کند.

مقدار بودجه‌ای که مسافر خارجی دارد باید با میزان مخارج او در کشور مقصد و مدت زمان حضور او  در آن کشور و کشورهای عضو شنگن همخوانی داشته باشد. در مرز اسلواکی ممکن است از مسافر خارجی درخواست کنند که بودجه خود را اعلام کند و بودجه او باید با زمان حضور او در اسلواکی که در ویزا قید شده است تناسب داشته باشد. و قیمتی معادل با 57 یورو برای هر فرد در هر روز تعیین شده است.

اخذ وقت سفارت اسلواکی

اخذ وقت سفارت اسلواکی

مدارکی که علت اقامت را مشخص می‌کند

موارد ذکر شده دلایل روشن شده‌ای از اهداف اقامت هستند

گردشگری سازماندهی شده/ گردشگری شخصی

رسیدی که توسط آژانس مسافرتی ابلاغ شود – رسید باید حاوی اطلاعات پرداختی تمام وکمال رزرو و خدمات هتل را داشته باشد.

دعوت نامه- برای ملاقات‌های شخصی (ملاقات خانواده و دوستان) – دعوت نامه‌ای که از جانب شخص میزبان برای متقاضی سفر به اسلواکی امضا شده و در دفتر اسناد رسمی برابر اصل شود و یا توسط دپارتمان امور خارجی تصدیق شود. دعوت نامه مورد تأیید دپارتمان امور خارجی اسلواکی ممکن است از تمام متقاضیان سفر به کشور اسلواکی درخواست شود.

سفر تجاری/ بازرگانی

دعوت نامه ارسال شده از طرف شریک تجاری یا موسسه مرتبط

دعوت نامه ارسال شده از طرف دپارتمان امور خارجی – این دعوت نامه ممکن است برای تمام متقاضیان از هر ملیتی که قصد اخذ ویزای اسلواکی دارند خواسته شود. سفارت خانه یا سر کنسولگری تصمیم می‌گیرد که چه نوع مدرکی برای اثبات دلیل اقامت متقاضی مورد نیاز است. برای سفرهای تکراری به منظور تجارت توافق نامه شراکت با شرکت یا شرکت‌های اسلواکی و سایر مدراک دیگر خواسته می‌شود.

کنفرانس‌ها، سمینارها، سمپوزیوم‌ها، رویدادهای ورزشی و رویدادهای فرهنگی که در سطح بین المللی برگزار می‌شوند

  •      دعوت نامه ارسال شده از سوی مجری
  •      نامه‌ی رسمی از سوی سازمانی که برای پرسنل خود درخواست ویزا می‌کند
  •      دعوت نامه‌ای که از سوی دپارتمان امور خارجی اسلواکی تأیید شده باشد

سایر دلایل

سایر مدارکی که دلیل سفر و اقامت مسافر را نشان می‌دهد

(سلامتی یا درمان غیر دارویی، تحقیقات و غبره.)

  •      مشخصات شخص دعوت کننده – نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تماس
  •      تاریخ و آدرس نامه‌ای که فرستاده شده است
  •      مشخصات افراد دعوت شده  – نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تماس
  •      نام بردن فرد دعوت شده ودلیل دعوت از او
  •      هدف از سفر (اگر سفر در اطراف اسلواکی بوده بعد به محل اقامت مسافر ختم شود؛ مشخص کردن شخصی که هزینه اقامت را به عهده می‌گیرد)
  •      دعوت نامه باید از طرف دعوت کننده امضا شود

مقالات خواندنی:

اخذ وقت سفارت مجارستان

برای اخذ ویزای مالت چه مدارکی لازم است؟

کشور مالت کجاست؟

وقت سفارت

اخذ وقت سفارت فنلاند ؛ مدارک؛ شرایط در سال 2018

اخذ وقت سفارت سوئیس ؛ مدارک؛ ویزا؛ شرایط سال 2018

اخذ وقت سفارت آمریکا ؛ مدارک؛ ویزا و شرایط در سال 2018

اخذ وقت سفارت آلمان ؛ شرایط اخذ ویزای آلمان ؛ مدارک مورد نیاز 2018

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *