برای اخذ ویزای مالت چه مدارکی لازم است؟

کشور مالت کجاست؟

مالت یک ملت مستقل و کوچک در مرکز مدیترانه و در اروپاست. مالت کوچکترین عضو اتحادیه اروپا بشمار می رود. و به سبب اقتصاد پیشرفته و بروز این کشورکوچک، مردم زیادی برای کسب درآمد و کار به مالت سفر می کنند. شمار زیادی از این افراد متقاضی سفر به مالت مشغله زیادی دارند و امکان پیگیری کار های سفارت را ندارند. کپی فای جهت پاسخ به نیاز های این عده از عزیزان خدمات اخذ ویزا و اخذ وقت سفارت را ارائه می کند. افرادی که به هر دلیلی نمی توانند وقت سفارت را هماهنگ کنند. می توانند به کمک موسسه حقوقی کپی فای وقت سفارت بگیرند. آیا شما نیز وقت سفارت خود را هماهنگ نکرده اید؟ نگران نباشید کپی فای در کنار شماست، همین الان تماس بگیرید و از خدمات مشاوه ای و اجرایی کپی فای بهرمند باشید.

کشور مالت کجاست؟

کشور مالت کجاست؟

در ادامه کشور مالت را از جهات مختلف بررسی می‌کنیم. با نگاه به نقشه اروپا؛ می‌بینیم که مالت از جزیره سیسیلی ۹۳ کیلومتر (۵۳ مایل) فاصله دارد‌. و تقریباً ۳۰۰ کیلومتر از شمال سواحل آفریقای شمالی فاصله دارد. مالت یک کشور جزیره‌ای است که از سه جزیره تشکیل شده است. مالت جزیره اصلی، گوزو و کومینو دوجزیره دیگر این کشور هستند. زبان رسمی این کشور مالتی و انگلیسی است.

پایتخت جمهوری مالت کجاست؟

پایتخت جمهوری مالت شهر والتا است. این شهر در مرکز جزایر سواحل شمالی قرار گرفته است و بزرگترین بندرگاه این جزایر را دارد. جزیره اصلی این کشور؛ بزرگ‌ترین و توسعه یافته ترین جزیره است. جزیره خواهر آن یعنی گوزو آرام، خوش منظر و روستایی است. منظره‌های مهیج دارد و برای فعالیت در هوای آزاد مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و صخره نوردی گزینه‌ی مناسبی است.

کومینو کوچیکترین جزیره بین این‌ سه تاست. و مردم اندکی ساکن این جزیره کوچک هستند. هتلی که در این جزیره قرار گرفته به مهمان نوازی شهرت یافته است و امکانات خوبی برای آرامش و استراحت دارد و برای تفریح بسیار مناسب است. اینجا یکی از بهترین خلیج‌های مالت است.

اندازه دقیق کشور مالت چقدر است؟

جمعیت کشور مالت تقریباً ۴۰۰, ۰۰۰ نفر است اما اندازه جغرافیایی این کشور به ۳۱۶ کیلومتر مربع محدود می‌شود. به سبب این مساحت کم؛ مالت یکی از کشورهای با تراکم جمعیت زیاد شناخته می‌شود و از این لحاظ رنکینگ بالاتری به خود اختصاص داده است. مذهب رایج در این کشور کاتولیک رومانی است که غالب مالتی‌ها از این مذهب پیروی می‌کنند.

پایتخت کشور مالت کجاست؟

پایتخت مالت شهر والتا است. والتا یکی از کوچکترین و جوانترین پایتخت‌های اروپاست. در سال ۱۵۵۶ توسط شوالیه‌های مالت ساخته شد. مالت را با هدف یک قلعه احداث کردند. با دژهای بلند محاصره شده است؛ پر از ساختمان‌های به سبک باروک بوده و جنبه تاریخی دارد. یکی از پرجاذبه‌ترین قطب‌های گردشگری مالت بشمار می‌رود.

مردم مالت چه ویژگی‌هایی دارند؟

مردم مالت انسان‌های مفتخری هستند؛ فرهنگ منحصر به فرد آن‌ها به سبب اشغال چند قرنی اخیر این کشور؛ با فرهنگ‌های خارجی آمیخته شده است.

منابع و انرژی‌ها

کشور مالت از لحاظ منابع طبیعی فقیر حساب می‌شود و تنها منبع مواد معدنی کشور مالت که بهره برداری می‌شود سنگ آهک است. این سنگ استخراج می‌شود و در ساخت و ساز از آن استفاده می‌کنند. اکتشاف نفت دریایی از 1990 شروع شده است؛ اما ذخیره مهمی از منابع نفتی هنوز پیدا نشده است. سوخت‌های فسیلی از راه واردات تهیه می‌شود و تمام انرژی مالت را تأمین می‌کند. در مالت و جزیره گوز ایستگاه‌های انرژی گرمایشی نیز وجود دارد.

صنعت تولیدات در کشور مالت

صنعت تولیدات در کشور مالت

صنعت تولیدات

رشد و توسعه صنعت به صورت جدی در نیمه‌ی دوم 1960 شروع شد. در حوالی قرن 21 صنعت تولیدات تقریباً ⅕ تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌داد و از سال 1980 تولید قطعه‌های کامپبوتر، ابزارها و قطعات الکترونیکی همچنین پسیاری از مواد مصرفی (اسباب بازی‌ها، لوازم آرایشی، مواد شوینده و مواد غذایی) اهمیت پیدا کرد. از قرن 2000 تولیدات سبک وزن (داروسازی، نیمه رساناها، خودرو و قطعات هواپیما) جای خود را به تولیدات کم درآمد پیشین مالت داد. چون کشور مالت به اتحادیه اروپا پیوست و حق انحصاری آن را ثبت کرد، صنعت داروسازی در این کشور رشد گسترده‌ای داشته است.

در قرون وسطی از زمانی که شوالیه‌ها مرکز حکومت را از شهر مدینا به شهر والتا کنونی انتقال دادند؛ کشتی سازی و تعمیر کشتی بخش عمده‌ی تجارت مالت را تشکیل می‌دهد. از اواسط قرن بیستم صنعت کشتی سازی مستقل کار می‌کند و حکومت نیز از این صنعت حمایت می‌کند.

صنعت تولیدات در کشور مالت

صنعت تولیدات در کشور مالت

در سال 1968 بانک مرکزی مالت تأسیس شد. پول سابق مالت”lira” بود که در 1 ژانویه 2008 یورو پول رسمی کشور مالت شد. سیستم بانکی در کشور مالت متمرکز است. اداره مسئول خدمات مالی کشور مالت در سال 2002 تأسیس شد. حکومت مالت از سرمایه گذار خارجی حمایت می‌کند و تسهیل گر کارهای اداری و بین المللی آن‌هاست؛ این سرمایه گذاری‌ها از سال 2000 افزایش یافت. در حالی که بخش خصوصی در کشور مالت بیشتر کسب وکار های کوچک است شرکت‌های بین اللملی دیگری نیز در مالت در زمینه داروسازی، خودرو و قطعات الکترونیکی فعالیت می‌کنند.

بازرگانی در کشور مالت 

کشور مالت ماشین آلات، وسایل نقلیه، مواد شیمیایی و سوخت‌های معدنی وارد می‌کند. صادرات اصلی این کشور تولیدات نیمه رسانا است؛ در کنار سایر محصولات تولیدی، نفت خام تسفیه شده از دیگر صادرات این کشور است. ایتالیا، فرانسه، انگلستان، آمریکا، آلمان و سنگاپور از شرکای اصلی تجارت مالت محسوب می‌شوند.

خدمات در کشور مالت

خدمات، نصف تولید ناخالص داخلی کشور مالت را تشکیل می‌دهد و ⅗ نیروی کار مالت را به خود اختصاص داده است. گردشگری درآمد اصلی مالت بشمار می‌رود و یک الگوی فصلی را دنبال می‌کند. ماه‌های جون تا اکتبر فصل گردشگری در مالت است. برخی از جاذبه‌های برجسته گردشگری در کشور مالت معبد باستانی “megalithic” در شهر گوزو؛ معبد “Ħaġar Qim”،”Mnajdra”، “Tarxien هستند. در مالت مجموعه‌ای از معبدها هستند که در سال 1980 یونسکو آن‌ها را به عنوان میراث جهانی ثبت کرده است. همچنین در کشور مالت قلعه‌های شکوهمندی وجود دارد که از قرون وسطی بجا مانده‌اند. گردشگری بیشترین تأثیر را در محیط طبیعی جزیره‌های مالت داشته است؛ به این منظور حکومت اکوتوریزم را خیلی تبلیغ می‌کند.

حمل و نقل و در کشور مالت

حمل و نقل و در کشور مالت

حمل و نقل و در کشور مالت

سیستم‌های جاده‌ای جزیره‌ی مالت تمام شهرها و روستاها را به یکدیگر ارتباط داده است و جاده‌ی ساحلی نیز دارد. خدمات اتوبوسرانی که از شهر والتا منشعب می‌شوند ارزان قیمت بوده واغلب مسیرهای داخلی را پوشش می‌دهند حتی تاکسی و خودروهای اجاره‌ای در جزیره وجود دارد. بیشتر خانواده‌ها اتومبیل شخصی دارند جاب اینجاست که تعداد خودرو نسبت به خانوار در این کشور بیشترین میزان را در اروپا دارد. خطوط ریلی در این کشور وجود ندارد؛ خدمات ترابری فری بین گوزو و مالت دایر است؛ سیسیلی با مالت توسط قایق‌های تندرو و ترابری فری ارتباط دارند. فرودگاه بین المللی مالت، کشور را با بیشتر پایتخت‌های اروپایی و آفریقای شمالی، خاور میانه و آمریکای شمالی متصل کرده است. از سال 2007 پروازهای ارزان قیمت نیز از پیشنهادهای جمهوری مالت بوده است.

95918 004 98D1BE71

کشور مالت در 21 دسامبر 2007، به نظام شنگن ملحق شد. منطقه شنگن از قلمرو 22 کشوراتحادیه اروپا و کشورهای متحد زیر تشکیل می‌شود: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، جمهوری استونیا، کشور فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، جمهوری لیتوانی، لوکزانبورگ، مالت، کشور پادشاهی هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلووانی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، بلغارستان، جزیره قبرس، ایرلند، رومانی است و کشور انگلستان هنوز به شنگن ملحق نشده است.

اخذ ویزای مالت 

همانطور که در مقاله خواندیم. کشور مالت جای خوبی برای اخذ اقامت است. اگر شما هم فردی هستید که بنا به دلایل مختلف قصد سفر به کشور مالت را دارید باید نسبت به اخذ ویزای مالت اقدام کنید. ما در تمام مراحل اخذ وقت سفارت مالت تا اخذ ویزای مالت راهنمای شما هستیم. جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مقالات خواندنی: 

اخذ وقت سفارت مجارستان

اخذ ویزای اسلواکی | شرایط اخذ ویزا و مدارک لازم در سال 2018

اخذ وقت سفارت فنلاند ؛ مدارک؛ شرایط در سال 2018

اخذ وقت سفارت سوئیس ؛ مدارک؛ ویزا؛ شرایط سال 2018

اخذ وقت سفارت آمریکا ؛ مدارک؛ ویزا و شرایط در سال 2018

اخذ وقت سفارت آفریقای جنوبی ؛ اخذ ویزای آفریقای جنوبی ؛ شرایط ؛ مدارک در سال 2018

اخذ وقت سفارت آلمان ؛ شرایط اخذ ویزای آلمان ؛ مدارک مورد نیاز 2018