اخذ وقت سفارت سوئیس

همه ی کشور ها سفارت هایی در کشور های دیگر دارند تا نماینده ی آنها در امور دیپلماتیک، تجاری، فرهنگی و به طور کلی نماینده ی همه جانبه ی آن در کشور های دیگر باشد. سفارت ها مسئول رسیدگی به امور حقوقی شهروندان کشور خود در کشور های دیگر نیز هستند و همچنین افرادی که می خواهند به کشوری، مثلا سوئیس، سفر کنند باید از سفارت آن کشور اجازه بگیرند. این موافقت نامه که از طرف سفارت صادر می شود ویزا نام دارد. هر کشوری ویزای خاص خود را دارد و سلسله مراتبی متفاوت برای صدور آن  وجود دارد.اما یک چیز بین همه ی سفارت ها در تمام کشور ها یکسان است و آن این است که هیچکدام بدون وقت قبلی به شما اجازه ی مراجعه به سفارت را نمی دهند. خواندن این مقاله برای متقاضیان اخذ ویزای سوئیس پیشنهاد می شود.

 

اخذ وقت سفارت سوئیس

اخذ وقت سفارت سوئیس

اخذ وقت سفارت سوئیس

این مقاله درباره ی اخذ وقت سفارت سوئیس است و ما  می خواهیم توضیحاتی را درباره ی این امر به شما ارائه کنیم. همانطور که گفتیم سفارت ها به متقاضیان بدون وقت قبلی امکان مراجعه نمی دهند. شما باید از راه های مختلف ارتباطی که سفارت مشخص کرده از آنها وقت بگیرید تا بتوانید مدارک خود را ارائه دهید و در سفارت مصاحبه شوید تا سفارت تصمیم بگیرد که به شما ویزا تعلق بگیرد یا خیر. برخی از سفارت ها از طریق تلفنی و برخی نیز از طریق ایمیل درخواست های شما را بررسی می کنند. سفارت وقتی را برای شما مشخص می کند و مدارکی که باید ارائه کنید را نیز به شما می گوید. دقت داشته باشید تمام مدارک شما باید به زبان کشور مقصد و یا به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد تا سفارت بتواند مدارک شما را مورد بررسی قرار دهد.

 

سفارت سوئیس در تهران قرار دارد. سوئیس با ایران روابط مثبتی دارد و شهروندان دو کشور می توانند به راحتی به کشور های یکدیگر سفر کنند. گفتیم باید برای سفر به کشوری ابتدا باید از سفارت آن کشور وقت بگیرید. زمانی که سفارت در اختیار شما قرار می دهد چقدر زود و یا دیر باشد به چند عامل بستگی دارد؛ اول به هدف سفر شما که در ادامه دسته بندی های مختلف سفر کشور سوئیس را خواهیم گفت؛ دوم به میزان متقاضیان؛ و سوم به روابط بین دو کشور. خوشبختانه مورد سوم درباره ی سوئیس مشکلی ندارد ولی دو مورد اول باعث می شوند که اخذ وقت سفارت مشکل شود. عده ی زیادی هر ساله به سوئیس سفر می کنند و سفارت برای بررسی مدارک آنان نیاز به وقت دارد و به همین دلیل ممکن است وقتی که سفارت تعیین می کند اصلا متناسب با برنامه ی شما نباشد. در برخی موارد نیز ممکن است شما اطلاعات کافی نداشته باشید و جمع آوری مدارک برای ارائه به سفارت برای شما مشکل باشد در این مواقع می توانید به کپی فای مراجعه کنید. ما در کپی فای متخصصانی را برای اخذ وقت سفارت سوئیس داریم که می توانند بر حسب نیاز شما و متناسب با برنامه ی زمانی مورد نظر شما وقت سفارت سوئیس را برای مصاحبه تنظیم کنند.

 

معرفی شهر سوئیس

 

سوئیس کشوری با 5.7 میلیون نفر جمعیت است. این کشور که در اروپای غربی و در کنار فرانسه، آلمان و ایتالیا قرار دارد یکی از امن ترین کشورهای دنیاست. پایتخت سوئیس برن نام دارد. زوریخ و ژنو نیز دیگر شهر های مهم سوئیس هستند که قطب های اقتصادی این کشور به شمار می روند. سوئیس از سال های بسیار دور از جنگ دور بوده است و یکی از صلح آمیز ترین کشور های اروپاست. شاید جمعیت این کشور کم باشد ولی به دلیل نداشتن مساحت چندان زیاد یکی از متراکم ترین کشور های دنیاست. سوئیس به کشور روستاهای فراوان، دریاچه های متعدد و رشته کوه های آلپ معروف است. روستا های کوهستانی سوئیس بهترین مکان برای یافتن آرامش در زندگی است و افراد از سراسر دنیا برای آرامش خاطر به آن سفر می کنند. اما همیشه نیز دلیل سفر به این کشور آرامش نیست؛ عده ای نیز برای تجربه ی هیجان به سوئیس سفر می کنند. با داشتن رشته کوه های آلپ سوئیس دارای جذاب ترین و بهترین بازی های زمستانی است. سوئیس جاذبه های زیادی برای جلب گردشگر دارد. مردم به دلایل مختلفی به سوئیس سفر می کنند. گردشگری، تحصیل و یا تجارت از مواردی است که مردم به سوئیس می روند.

اخذ ویزای سوئیس

اخذ ویزای سوئیس

 

تحصیلات در سوئیس

سفر های تحصیلی از عمده ترین دلایل سفر به کشور های اروپایی است. دانشجویان بسیار زیادی در سرتاسر اروپا در حال تحصیل هستند. عده ای پس از تحصیل به کشور خود بر می گردند و عده ای نیز در اروپا مشغول به تحصیل می شوند و تابعیت آن کشور ها را دریافت می کنند. از شهر های معروف سوئیس می توان زوریخ را نام برد. این شهر که یکی از قطب های اقتصادی سوئیس محصوب می شود با داشتن دانشگاه های برتر اروپا تاثیر زیادی روی جامعه ی علمی دارد.

دانشگاه ETH Zurich برترین دانشگاه سوئیس و یکی از برترین دانشگاه های دنیاست. این دانشگاه دهمین دانشگاه برتر دنیا است. این دانشگاه که در سال 1854 توسط دولت فدرال سوئیس بنا شد و امروزه نیز زیر نظر مجموعه ی سازمان فدرال آموزش و تحقیقات سوئیس است. دانشگاه ETH Zurich در زمینه های ریاضیات، تکنولوژِی، مهندسی و علوم فعالیت می کند و در بعضی از زمینه ها مانند زمینه ی علوم زمین بهترین دانشگاه دنیاست. داشتن چنین رتبه های بالایی از لحاظ علمی دانشجویان  زیادی را به سمت آن جذب می کند. دانشگاه ETH Zurich تقریبا 19 هزار نفر دانشجو دارد و بین آنها عده ی زیادی از کشور های دیگر برای تحصیل به سوئیس آمده اند. رابطه ی نزدیک دانشگاه و بازار کار باعث شده است نرخ بیکاری پس از دانشگاه بسیار پایین باشد و دانشجویان دغدغه ی پیدا کردن کار پس از تحصیل را ندارند.

 

تجارت در سوئیس

 

سوئیس در سرتاسر دنیا به داشتن بانک های امن معروف است. سوئیس با داشتن روابط دیپلماتیک بسیار عالی و داشتن مقر سازمان های بین المللی مانند سازمان تجارت جهانی و سازمان ملل هر چند وقت پذیرای عده ی زیادی از سیاستمداران و بازگانان برجسته است. ارتباط با بانک های جهانی برتر و موارد بالا باعث شده است که سوئیس به مکانی بسیار عالی برای تبادل نظر بین کسب و کار های مختلف باشد. اقتصاد سوئیس به بخش هایی مانند بانکداری، صنعت بیمه و گردشگری متمرکز است. سوئیس در سال 2016 با داشتن 78 میلیون دلار تولید ناخاص داخلی به یکی از قدرتمندترین اقتصاد های اروپا تبدیل شده است. به دلیل سیاست های بسیار قوی و ثابت و هم چنین امنیت مالی دراز مدت در سوئیس، این کشور یکی از با ثبات ترین اقتصاد های دنیا را دارد. اقتصاد سوئیس به گونه ای است که به بهشتی برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است.

 

اخذ وقت سفارت سوئیس

اخذ وقت سفارت سوئیس

حتما تاکنون در اخبار نام شهر های زوریخ، ژنو و لوزان را شنیده اید. این شهر ها که دارای مراکز سازمان ملل هستند محل برگزاری بزرگترین گردهمایی های دنیا هستند. کپی فای به عنوان موسسه ای فعال در زمینه ی حقوقی می تواند برای شما ویزای سفر به سوئیس را برای کار های رسمی فراهم کند.

 

گردشگری در سئویس

سوئیس به دلیل داشتن طبیعت بی نظیر خود کشوری است که هرساله گردشگر های زیادی را پذیرا است. رشته کوه های آلپ که در این کشور قرار دارند باعث شده اند سوئیس به بهترین مکان برای لذت بردن از ورزش های زمستانی شود. سورتمه سواری های سرعتی در پیست های مخصوص فعالیتی است که بیشتر گردشگرانی که در زمستان به این کشور سفر می کنند آن را انجام می دهند. هاکی، اسکی و بسیاری از تفریحات شاد و لذت بخش نیز بخشی از تفریحاتی است که می توانید در سوئیس انجام دهید. دامنه ی کوه های آلپ در سوئیس نیز منظره های خیره کننده ای را به وجود آورده اند. روستاهایی که در دامنه ی کوه ها قرار دارند بسیار زیبا و آرامش بخش هستند، به گونه ای که افراد زیادی تنها بخاطر آنها به سوئیس سفر می کنند.

ژنو کجاست؟

ژنو که پایتخت آرامش و مرکز سازمان ملل متحد در اروپا است، یکی از زیباترین طبیعت ها را دارد و نمی توان از زیبایی های بی نظیر آن چشم پوشی کرد. دریاچه ی ژنو که بین مرز فرانسه و سوئیس قرار دارد بزرگترین دریاچه ی رشته کوه های آلپ است. این دریاچه همانطور که از نام آن نیز مشخص است در ژنو قرار دارد. در ژنو می توانید از اُپرای بسیار معروف این شهر نیز دیدن کنید.

 

منبع عکس:

اخذ وقت سفارت سوئیس

اخذ وقت سفارت سوئیس

 

اینها جاذبه های گردشگری سوئیس بود که بیان شد اما حالا که قصد سفر خود به سوئیس را می دانید حالا سوال زیر مطرح می شود:

برای اخذ ویزای سوئیس باید چه اقداماتی انجام دهید و به چه مدارکی نیاز دارید؟

 

اخذ ویزای سوئیس  

شاید تا به حال نام شنگن به گوشتان خورده باشد. شنگن نام معاهده ای است که 26 کشور آن امضا کرده اند و عضو منطقه ی شنگن هستند. طبق این تعهدنامه؛کشور های عضو، پاسپورت ها و تمام کنترل های مرزی را بین مرز های مشترک خود برداشته اند و شهروندان این کشور ها می توانند به راحتی بدون نیاز به ویزا و یا پاسپورت به سایر کشور های عضو سفر کنند. ضمنا افرادی که قصد دارند از کشور هایی که عضو شنگن نیستند به یکی از این کشور ها سفر کنند می توانند با اخذ ویزای شنگن به تمامی کشور های عضو با همان ویزا سفر کنند. اما باید ویزا را از سفارت اولین کشوری که می خواهید به آن سفر کنید بگیرید.

 

شما می توانید از تمام نمایندگی های سوئیس و یا هر کشوری که عضو شنگن است فرم مربوط به درخواست ویزای شنگن را دریافت کنید. اگر اولین کشوری که می خواهید به آن بروید سوئیس است می توانید از طریق کپی فای وقت سفارت سوئیس را بگیرید و در زمان مقرر شده بدون هیچ نگرانی به سفارت مراجعه کنید.

انواع ویزای سوئیس

نوع ویزایی که شما دریافت می کنید در حالت کلی به دو نوع ویزای اقامت کوتاه مدت و ویزای اقامت بلند مدت تقسیم می شود. منظور از اقامت کوتاه مدت اقامت کمتر از 90 روز و بلند مدت بیشتر از 90 روز است. ویزای اقامت بلند مدت تنها برای کار در سوئیس و یا دوره ی کارآموزی ارائه می شود و نمی توانید برای موارد دیگر ویزای بلند مدت را بگیرید.

ویزای اقامت کوتاه مدت چیست؟

ویزای اقامت کوتاه مدت برای سفر هایی است که اهداف آن مربوط به دیدار خانواده و یا دوستان، شرکت در رویداد های فرهنگی، هنری یا ورزشی بزرگ است. برخی نیز برای شرکت در جلسات کاری مجبور می شوند به سوئیس بروند. افرادی که به کپی فای برای اخذ وقت سفارت سوئیس مراجعه می کنند برای کار های مختلفی قصد سفر دارند. اگر ورزشکاری هستید که می خواهید بهترین کیفیت در ورزش های زمستانه را تجربه کنید؛ اگر می خواهید برای تجربه ی آرامشی فراموش نشدنی به سوئیس بروید و زیباترین طبیعت را مشاهده کنید؛ اگر می خواهید در کنفرانس شرکت کنید؛ و یا اگر می خواهید برای تحصیل در سوئیس اقدام کنید می توانید با کپی فای تماس بگیرید. اگر نمی دانید سفر شما در کدام دسته از موارد بالا قرار می گیرد مشاوران ما همیشه در کنار شما خواهند بود و شما را راهنمایی می کنند

 

اخذ ویزای سوئیس (بلند مدت) کمی مشکل است و مدارکی که باید تحویل سفارت دهید بیشتر هستند. ممکن است جمع کردن مدارک و ترجمه ی آنها زمان زیادی را به خود اختصاص دهد و شما نتوانید به موقع به سفارت بروید، وقت سفارت را نیز به هیچ وجه نمی توان تغییر داد و اگر در زمان تعیین شده به سفارت مراجعه نکنید باید دوباره وقت سفارت سوئیس را بگیرید. در این مواقع افراد از کپی فای کمک می گیرند تا کپی فای برای آنها وقت سفارت را بگیرد و خودشان به راحتی مدارک و اسناد ضروری را ترجمه کنند و برای تحویل دادن به سفارت آماده کنند.

کلام آخر

برای ویزای کاری باید از طرف شرکتی که می خواهید در آن کار کنید گواهی شغلی ارائه دهید. این گواهی باید به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شده باشد. برای سفر های دیدار با خانواده و دوستان نیز باید از طرف عضو خانواده و یا دوستتان که در سوئیس زندگی می کند دعوتنامه داشته باشید و دعوتنامه ی خود را در زمان مراجعه به سفارت تحویل دهید. دقت داشته باشید که نباید از زمان صدور دعوتنامه بیشتر از 3 ماه گذشته باشد. برای سفر های رسمی یا فرهنگی که می خواهید برای شرکت در رویداد خاصی به سوئیس بروید باید مشخص کنید که در کجا اقامت خواهید داشت، چه مدت در آنجا خواهید بود و مدرکی که ثابت کند شما در آن رویداد شرکت خواهید کرد را نیز باید ارائه دهید. همچنین باید مشخص کنید که توان پرداخت هزینه های سفر را دارید و بعدا نیز می توانید به کشور برگردید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا در تمام مدت سفر همراه شما باشند و شما را راهنمایی کنند.

 

 

اخذ وقت سفارت مجارستان

برای اخذ ویزای مالت چه مدارکی لازم است؟

کشور مالت کجاست؟

وقت سفارت

مقالا