اخذ وقت سفارت مجارستان

وقت سفارت مجارستان

در قرن اخیر مجارستان به سبب پیشرفت های اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های توریزم و گردشگری؛ بسیاری از گردشگان و تاجران را به سوی خود می کشد. کشورهای اروپایی غالبا عضو منطقه شنگن هستند بنابرین ویزای مجارستان به نوعی از سیاست های شنگن پیروی می کند. در این مقاله به برخی از ویژگی های کشور مجارستان می پردازیم و اطلاعاتی مفید پیرامون این کشور گردآورده ایم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید. در بخش دوم مقاله به مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا اشاره خواهیم کرد؛ همچنین به نکات مهمی از پروسه ی اخذ ویزا نیز می پردازیم. اما برای افرادی که برای اخذ ویزا نیاز به کمک دارند تدابیری نیز اندیشیده ایم. اگر با خواندن مقاله زیر باز هم سوالات زیادی به ذهنتان رسید از مشاوران کپی فای کمک بگیرید و اگر به هر دلیلی وقت کافی برای اخذ ویزا ندارید یا با روند اخذ ویزا آشنا نیستید از کپی فای کمک بگیرید.

اولین گام در اخذ ویزا چیست؟

اولین گام در اخذ ویزا، گرفتن وقت از سفارت است؛ اگر با نحوه اخذ وقت سفارت مجارستان آشنایی ندارید راه حل شما پیش ماست. کپی فای شما را در اخذ ویزا و هماهنگی برای گرفتن وقت سفارت راهنمایی می کند. اگر برای اخذ وقت سفارت کمک می خواهید با کپی فای تماس بگیرید.

مجارستان کجاست؟

مجارستان یک کشور محصور به خشکی یوده؛ و در اروپای مرکزی قرار گرفته است. مجارستان با کشورهای اتریش، کروات، رومانی، جمهوری صربستان، جمهوری اسلواکی، جمهوری اسلوونی و اکراین همسایه است. با مساحت 93/028 کیلومتر مربع، مساحتی به اندازه کشور پرتغال و ایالت ایندیانا در ایالت متحده، دارد. با توجه به آمار سال 2016، در کشور مجارستان جمعیتی تقریبا معادل با 10 میلیون نفر زندگی می کنند. زبان رسمی مجارستان، مجارستانی است.

وقت سفارت مجارستان

وقت سفارت مجارستان

شهر بوداپست پایتخت این کشور است و 1/8 میلیون نفر ساکن این شهر زیبا هستند. دِبِرسِن(115/000 هزار نفر) دومین شهر بزرگ مجارستان و مرکز منطقه ی هموار شمالی این کشور است. میشکولتس (109/00 هزار نفر) یک شهر صنعتی در شمال مجارستان هست. سِگِد (104,000 هزار نفر) در حاشیه رود تیز، بخش مرکزی منطقه هموار جنوبی کشور است.

 

تاریخ مجارستان از قرن 20 تا امروز

مجارستان جزوی از امپراطوری اتریش – مجارستان بود که بعد از جنگ جهانی اول جدا شد. در پی جنگ جهانی دوم حکومت این کشور دست کمونیست ها افتاد. در سال 1956 با مداخله نظامی مسکو از شهر ورشو عقب نشینی کردند. در سال هایی که میخائیل گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود؛ مجارستان خواست تا لشکر ورشو را منحل کند به دموکراسی چند قطبی روی آورد و همچنین یک اقتصاد دادوستد محور را در پیش بگیرد.

 

وقت سفارت مجارستان

وقت سفارت مجارستان

در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، مجارستان گرایش سیاسی و تجاری خود را به سمت اروپای غربی سوق داد. در سال 1991 به ناتو پیوست. در سال 2004 به اتحادیه اروپا ملحق شد و یکی از پیشگامان توسعه آینده اتحادیه اروپا است. با اینکه از سال 2007 اقتصاد مجارستان رشد منفی داشت در سال 2009 از رکود رنج می برد ولی در سال های اخیر قرن 21، اقتصاد مجارستان دوباره جان گرفت و همچنان در حال توسعه است و به قوت خود رشد می کند و یکی از کشور ها پررونق اروپا محسوب می شود.

 

روابط ایران و کشور مجارستان

اخیرا رئیس مجلس ایران آقای لاریجانی میزبان رئیس مجلس کشور مجارستان بود؛ در این گفتگو به قرارداد تجاری بین دو کشور ایران-مجارستان و همچنین سایر موضوعات مورد علاقه ی این دو کشور پرداخته شد. لازنو کوور به ظرفیت های خوب ایران به جذب شرکت های مجارستانی اشاره کرد و به فرصت های بهتر در روابط سیاسی و بازرگانی معتقد بود. لازنو کوور گقت: “در زمان های سخت تحریم های هسته ای، مجارستان در طرف ایران بود و حتی در اتحادیه اروپا ما از طرف هایی حمایت کردیم که مطلوب ایران بود.” تلاش می کنیم در محاصره محدودیت های بخش بانکی به ایران کمک کنیم و به روابط با ایران در زمینه های  کشاورزی، انرژی های جدید، فکر می کنیم و تلاش می کنیم با ایران مشارکت کنیم. این علاوه بر نفع دو طرف به تاجران نیز کمک خواهد کرد.

وقت سفارت مجارستان

وقت سفارت مجارستان

علاوه بر این نشست های سیاسی اخیر رئیس مجلس ایران با کشور مجارستان، در سال های پیشین نیز روابط سیاسی نزدیک بین دو کشور وجود داشت. این گفتگوها نشان می دهد ایران و مجارستان روابط سیاسی قابل قبولی دارند. و نمایندگان دو کشور برای روابط آینده آنها نوید داده اند. بنابرین کپی فای پیش بینی می کند میزان رفت و آمد بین دو کشور افزایش قابل توجهی خواهد داشت. اگر شما نیز جزو تاجرانی هستید که قصد سفر به کشور مجارستان را دارد. برای تهیه ویزای خود از کپی فای کمک بگیرید. اخذ وقت سفارت مجارستان از دیگر خدمات این موسسه است. اگر جزو افرادی هستید که غالبا به مجارستان پرواز دارید از گرفتاری های اخذ وقت سفارت آگاهید و حتما آرزو می کنید کسی باشد که شما را از این گرفتاری برهاند و از هدر رفتن وقت شما جلوگیری کند. منجی شما کپی فای است. کپی فای برای مشکل اخذ وقت سفارت تدبیری اندیشیده و پرسنل کپی فای یک ایده داده است؛ و حالا شما به راحتی می توانید کار های مربوط به اخذ وقت سفارت را به کپی فای بسپارید و از خدمات ارزنده این موسسه حقوقی بهره مند شوید.

اخذ ویزای مجارستان برای شرکت در تور مجارستان

افرادی هستند که صرفا با هدف گردشگری به کشور مجارستان سفر می کنند و از ویزای تفریحی و گردشگری استفاده می کنند. این نشان می دهد کشور مجارستان جاذبه های گردشگری زیادی دارد بنابرین در ادامه مقاله چرایی سفر به کشور مجارستان از دید توریزم را بررسی می کنیم.

گردشگری در کشور مجارستان تاریخچه ای طولانی دارد چون سیزدهمین کشوری است که در سال 2002 میزبان بیشترین توریست بود. بین سال های 2002 و 2003 توریزم در کشور مجارستان رشد 7 درصدی داشت.

بازدیدکنندگان اروپایی 98 درصد از توریست های مجارستان را تشکیل می دهند. غالب مسافران از کشورهای آلمان، جمهوری اسلواکی و اتریش هستند و بیشتر این توریست ها با اتومبیل به کشور مجارستان می آیند و مدت زمان کوتاهی را در آنجا سپری می کنند. از ایران نیز سالانه افراد زیادی مجارستان را مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. فصل گردشگری در کشور مجارستان بین ماه های آوریل و اکتبر است. ماه های جولای و آگوست بهترین زمان برای توریست هاست. شهر بوداپست معروف ترین شهر مجارستان و مقصد بسیاری از گردشگران است.

پایتخت کشور مجارستان

در سال 1990 شهر بوداپست یکی از جذبه های گردشگری اروپای مرکزی بود. جاذبه های گردشگری در کشور مجارستان شامل قلعه بوداست که چندین موزه را در خود جای داده است و می توان گالری ملی مجارستان، کلیسای متیاس، ساختمان مجلس و پارک شهر را نام برد. شهر بوداپست موزه های زیاد، سه خانه اپرا و حمام های آبگرم دارد. قلعه بودا، کناره های رود دانوب و تمام خیابان آندراس بوداپست به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شوند.

مجارستان به طور تقریبی 1300 چشمه آبگرم دارد. سه رشته از این چشمه ها به عنوان آب درمانی در سطح کشور استفاده می شود. آب های گرم مجارستان و فرهنگ آبدرمانی به توریست ها معرفی شده است. در جهان تنها در کشورهای فرانسه، ژاپن، بلغارستان، ایسلند و ایتالیا چنین ظرفیت آب های گرم شبیه به این شکل وجود دارد. آب های گرم مجارستان 2000 سال است که با هدف تمیزکردن، آرامش و برای کاهش آلام درد ها استفاده می شود. وقتی که مجارستانی ها حمام هایی در حاشیه رود دانوب ساختند رومی ها اولین کسانی بودند که از آب های گرم مجارستان استفاده کردند.

مجارستان کشوری با غار های بی نظیر

بیش از دویست غار در زیر بوداپست شناخته شده است توریست ها می توانند برخی از آن ها را بازدید کنند این غار ها جزئی از جاذبه های گردشگری مجارستان هستند. در تپه ها بودا غار های خاصی وجود دارد که از طریق جوشش آب های گرم تشکیل شده اند و آب های بارانی در تشکیل آن نقشی نداشته اند به این خاطر این غارها شهرت جهانی دارند.

دومین مقصد گردشگری در کشور مجارستان

دومین مقصد گردشگری در کشور مجارستان

دریاچه ی باراتون یکی از آب های شیرین اروپای مرکزی است اینجا دومین مقصد گردشگری در کشور مجارستان محسوب می شود. در سال 1994، 2.5 میلیون توریست از این دریاچه بازدید کردند. از دیگر جاذبه های گردشگری مجارستان می توان به امکانات بسیار عالی تفریحی و سرگرمی؛ جاذبه های فرهنگی مانند روستا های دشت بزرگ مجارستان، گنجینه های هنری کشف شده در بوداپست اشاره کرد. مجارستان بیش از 400 اردوگاه تفریحی دارد؛ بیش از 2500 کیلومتر خطوط مخصوص دوچرخه سواری دارد. ماهیگیری در مجارستان خیلی رایج است و بیش از 130,000 هکتار از رودخانه ها و دریاچه های مجارستان را ماهیگر ها استفاده می کنند. این سرزمین برای مطالعه پرندگان فرصت های عالی دارد همچنین اسب سواری و شکار در مجارستان خیلی معروف است.

جاذبه های گردشگری مجارستان پایانی ندارد

مواردی که از جاذبه های گردشگری مجارستان ذکر کردیم، تنها بخشی از زیبایی های این کشور اروپایی است. انسان ها دوست دارند تجربه های تازه ای از مسافرت خود داشته باشند همانطوریکه خواندید کشور مجارستان یکی مقاصد توریستی اروپا و جهان است. در سال های اخیر ایرانی ها نیز به این کشور مسافرت می کنند. اما مسافرت به یک کشور اروپایی مراحلی دارد. قدم اول تهیه ویزا است. برای اینکه ویزای مجارستان را تهیه کنید می توانید از کپی فای کمک بگیرید.

اخذ ویزای مجارستان

اخذ ویزای مجارستان

برای بازدید از مجارستان به ویزا نیاز دارید؛ ویزا اجاره ورود به کشور است اقامت بیش از 90 روز در هر نیم سال در مجارستان مجاز نیست. ابن ویزا برای شرکت در کنفرانس ها، رویداد های فرهنگی و عبور از ترمینال بوداپست و فرودگاه بین المللی مجارستان است. چون کشور مجارستان نیز عضو منطقه شنگن و اتحادیه اروپا است. در این بخش از مقاله به ویزای شنگن و شرایط اخذ آن می پردازیم.

 

 

تور مجارستان و نیاز به اخذ ویزا

 

شاید دلتان بخواهد که بدانید مجارستان چگونه کشوری است. آیا اماکن دیدنی و تفریحی دارد؟ آیا می توانم با سفر به این کشور، خاطرات بی نظیری در زندگی برای خودم رقم بزنم؟ و در نهایت ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانم به این کشور سفر کنم؟

 

سفری به مجارستان

مجارستان، دنیایی از شگفتی است. این کشور به خاطر چشم اندازهای طبیعی که دارد به قلب اروپا معروف است. شما می توانید مناظر طبیعی و شیوه ی زندگی پرجنب و جوش مردم با فرهنگ سنتی را به نظاره بنشینید و ازغذاهای گوناگون و نوشیدنی ها، نهایت لذت را ببرید.

جالب است که بدانید مجارستان کشوری است دارای کوه های زیبا، خیابان های باریک، فضای سبز در کنار مناطق مسکونی، شهرهایی با معماری های زیبا و ساختمان های معروف در امتداد سواحل رودخانه،  که به کمک تور مجارستان می توانید از این مناطق دیدنی، بازدید کنید.

 

گردشگری در پایتخت مجارستان (بوداپست)

بوداپست پایتخت مجارستان است. این کشور کوچک اروپایی دارای جذابیت زیادی است. بوداپست در گذشته از دو بخش تشکیل شده بود یک بخش به نام بودا در یک طرف رودخانه ی دانوب و بخش دیگری به نام پست در طرف دیگر این رودخانه قرار داشت که در سال 1873 این دو بخش به هم پیوستند.

در شهر بوداپست آثار تاریخی و طبیعی، حمام حرارتی، میخانه های قدیمی و جاذبه های متعدد باستانی را می توانید پیدا و از دیدن آن ها لذت ببرید.

 

اماکن گردشگری مجارستان:

 

1- قلعه ی بودا

 

buda castle 498026428 buda castle 46195

قلعه ی بودا در قصر کاخ سلطنتی است. در آن جا می توانید مناظر زیبا و ماهیگیری ماهیگیران را به تماشا بنشینید. شما ساعت های طولانی از وقت خود را می توانید در این قلعه بدون داشتن احساس خستگی در میان ساختمان های تاریخی و مناظر زیبا به گردش بپردازید. این قلعه ی زیبا، دارای کافه ها، رستوران ها، با آشپزی  محلی و جشنواره هاست. بهترین زمان دیدن از این قلعه در بهار و تابستان است.

 

2- حمام حرارتی (آبگرم)

 

szechenyi

حوضچه های آبگرم سنتی در کشور بوداپست، بخصوص در مناطق روستایی این کشور معروف اند و شما می توانید نیم روز زندگی خود را در این مکان سپری کنید.

 

3-  بازار مرکزی

 

Great Market Hall budapest

این بازار نزدیک خیابان Vaci قرار دارد. شما می توانید تمام روزتان را صرف بازدید از این بازار کنید. این بازار دارای میوه های تازه، سبزیجات، گوشت، محصولات لبنی، سوسیس داغ، سوغاتی هایی برای خرید و غذاهای تند و … است.

 

4- کنیسه

 

dohany utcai zsinagoga

کنیسه، بزرگترین منطقه ی یهودی نشین در اروپاست. بازدید از این مکان یک تجربه ی منحصر به فرد و سرگرم کننده در شهر بوداپست می باشد.

 

5- جزیره ی مارگات

 

Margarita Island Cities Attractionsاین جزیره مکانی عالی برای کسب انرژی از طبیعت حاکم در آنجاست. همچنین این جزیره دسترسی آسانی  به مرکز شهر دارد.

بسیاری از مردم آنجا ترجیح می دهند در پیاده روی صبحگاهی خود، یا بعد از کار از طبیعت این جزیره بهره ببرند.

 

6- قلعه سنگر

نمای فانتزی این قلعه زیبا و خیره کننده است، بخصوص در شب هنگام که ساختمان های شهر روشن است.

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR44idS7KjynWH24t9VWnvQIbvXP6AgHtSFJzmd1ESzmDdOR2ce7- ساختمان پارلمان مجارستان

ساختمان پارلمان با 690 سالن مدرن و کلاسیک، سازماندهی شده است. این ساختمان زیبا در کنار رود دانوب قرار دارد و به عنوان زیباترین پارلمان در جهان شناخته شده است.

 

Ungaria

8- هتل های مجارستان

کشور مجارستان دارای هتل های زیبا و بی نظیر مانند: بوتیک قیراط، کیمبنسکی کورفینوس، کورینتا و….است.

این هتل ها دارای رستوران هایی با غذاهای ژاپنی، چینی و ….است و دارای اتاق های لوکس، استخرهای سرپوشیده، کافه های کلاسیک، اتاق های درمانی (مانند: اتاق بخار، اتاق تناسب اندام، حمام جلبک دریایی و…) است.

 

برای اینکه شما عزیزان به تمام این مناطق سر بزنید، بهتر است برای اولین بار از تور مجارستان استفاده کنید. چرا که با سفر کردن از طریق  تور مجارستان علاوه بر صرفه جویی در زمان، می توانید به کمک راهنماهای آژانس که شما را در این سفر همراهی می کنند با این اماکن تفریحی بهتر آشنا شوید و از زیباهایی که طبیعت رقم زده لذت ببرید.

 

چگونه می توانم به کشور مجارستان سفر کنم؟

برای سفر به این کشور و لذت بردن از اماکن تفریحی بهتر است در تور مجارستان ثبت نام کنید. برای داشتن سفری مطمئن با امنیت بالا و بهره بردن از تمام امکانات، می توانید با آژانس مسافرتی تماس گرفته ودر تور مجارستان ثبت نام کنید. آژانس مسافرتی  دارای کادر مجرب است که شما را بیشتر در این مورد راهنمایی می کنند.

آژانس مسافرتی، سفری شاد و به یاد ماندنی برای شما عزیزان آرزومند است.