بهینه سازی محتوا

9 نکته برای تولید محتوا وب سایت کسب و کار های بزرگ

نکات کلیدی برای تولید محتوای وب سایت

نکات کلیدی برای تولید محتوای وب سایت

9 نکته برای تولید محتوای وب سایت کسب و کار های بزرگ

نکته تعجب بر انگیز برای نوشتن محتوای وب سایت این است که تولید محتوا از سایر انواع نوشتار متفاوت است. تولید محتوا یک هنر است و بر خلاف مطالب چاپ شده در صورت مغایر بودن با نظر بازدید کنندگان می تواند حذف شود. به معنای واقعی کلمه میلیون ها انتخاب در دستان کاربران اینترنت قرار دارد و آن ها برای یافتن بهترین نتیجه ترجیح می دهند محتوا را اسکن کنند. چنانچه آنها چیزی که می خواهند را پیدا نکند به سرعت از سایت شما خارج می شوند. در مطالعات اخیر گروهی از سازمان تحقیقات تجربی مبتنی بر شواهد که Nielsen Norman نام دارد نشان داده شد بازدید کننده سایت قبل از خروج، ده تا بیست ثانیه در سایت می ماند. سایر مطالعات نشان می دهد زمان جادویی نزدیک به پنج ثانیه است. بدون توجه به این نکته شما وقت زیادی برای جلب نظر و توجه بازدید کنندگان خود ندارید.

 

نکته ی طلایی برای مقابله با از دست دادن بازدید کننده های سایت

همان طور که گفته شد بازدیدکننده های سایت دوست دارند در کمترین زمان چیزی که به دنبالش هستند را پیدا کنند. بنابرین نوشتن پاراگراف های کوتاه و وجود تیتر های جذاب بهترین روش برای جذب و نگه داری بازدیدکننده هاست. بنابرین آنچه را که در ایجاد وب سایتی عالی با افزایش ترافیک وب به شما کمک می کند را یاد بگیرید.

 

با خواندن ادامه ی مطلب به دیگر نکات مهم در نگهداری بازدید کننده ها آشنا خواهید شد.  در اینجا به تعدادی از نکاتی که برای تولید محتوا وب به کار می رود اشاره شده است

نکته 1: محتوای شما ارزشمند و مرتبط باشد

تولید محتوای ارزشمند

تولید محتوای ارزشمند

هنگامی که کاربران موضوعی را در جعبه جستجو گوگل، یاهو یا هر موتور جستوجو گر دیگری تایپ می کنند انتظار می رود نتایج موتور جستجو اطلاعات مرتبط با جستجوی  آنها را ارائه کند. چنانچه آنها سایت شما را انتخاب کرده و اطلاعات نامربوط یا قدیمی دریابند از سایت شما خارج شده و در صفحه نتایج به سایت دیگری کلیک می کنند تا پاسخ خود را در جای دیگری جویا شوند.

نکته 2: محتوا را مختصر کنید

لازم نیست نکته خود را به دقت بسط دهید در این صورت بازدید کنندگان وب سایت خود را از دست می دهید چرا که آنها ترجیح می دهند به سرعت اطلاعات را بررسی کنند.

 

نکته 3: حفظ کردن موضوع

بازدید کنندگان معمولا به طور خاص جستجو می کنند و اگر مجبور شوند اطلاعات زیادی را برای پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند تجزیه و تحلیل کنند از یافتن آن ناامید می شوند. چنانچه موضوع بسیار گسترده ای دارید مطالب خود را بخش بندی کرده و در هر پاراگراف یک موضوع را انتخاب کنید تا خوانندگان بتوانند به راحتی اطلاعات خاصی را پیدا کنند. علاوه بر این می توانید در صفحه محتوای خود لینک هایی برای مراجعه به موضوعات مرتبط در صفحات دیگر سایت خود قرار دهید تا مجبور نشوید تمام اطلاعات خود را در یک صفحه درج کنید. این سبب می شود تا وب سایت شما کاربر پسند تر شود.

نکته 4: بررسی و بازنگری خطاهای گرامری و املایی

خطاهای گرامری و املایی در تولید محتوا

خطاهای گرامری و املایی در تولید محتوا

هیچ چیز مانند وب سایتی پر از غلط های املایی و یا خطاهای دستوری منجر به معرفی سایتی غیر حرفه ای نمی شود. پس از پایان نوشتن متن تولیدی یا همان محتوا آن را کنار گذاشته و سپس با چشمانی باز برای اصلاح آن بازگردید. ممکن است متوجه اشتباهی شوید که قبلا آن را نادیده گرفته اید.

نکته 5: از روش هرم وارونه استفاده کنید

بسیاری از محققین و وبلاگ نویسان حرفه ای محتوای وب، بر روی این روش قسم می خورند. این چه مفهومی دارد؟ در ابتدای صفحه محتوای خود، نتیجه اولیه را قرار داده و از آنجا به عقب بر گردید. با این کار مهم ترین اطلاعات خود را در مرکز قرار می دهید.

نکته 6: متضاد نویسی

هیچ کس محصولات و یا خدمات شما را به خوبی خودتان نمی شناسد پس نگران نباشید و با اقتدار بنویسید.

نکته 7: برای مخاطبان خود بنویسید

تولید محتوا برای مخاطبان

تولید محتوا برای مخاطبان

شما احتمالا از اهمیت ساخت محتوای وب سایت خود با استفاده از کلمات کلیدی، لینک ها و سایر تکنیک های جستجو شنیده اید. این مهم است چرا که محتوای شما را برای افرادی که از سایت شما بازدید می کنند خوانا و جذاب می سازد. در انتها و پس از انجام تمامی نکاتی که ذکر شد هدف شما این است که بازدید کنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید. از یک تن مکالمه برای برقراری تماس با مخاطبین خود استفاده کنید و از هر گونه لغزش و به کار بردن اصطلاح بازاریابی در آن اجتناب کنید.

نکته 8: استفاده از تصاویر برای تکمیل متن شما

از تصاویر مرتبط برای تکمیل متن خود استفاده کنید و درخواست بصری سایت خود را افزایش دهید. پست ما را برای پیدا کردن تصاویر عالی جهت به کار بردن در سایت خود چک کنید.

نکته 9: متن خود را برای وب سایت قالب بندی کنید

قالب بندی تولید محتوا

قالب بندی تولید محتوا

با استفاده از نکات زیر به جمع محققین محتوا بپردازید:

  • در صورت امکان، به جای پاراگراف ها از فهرست دستورالعمل های منظم یا بی نظم استفاده کنید. فهرست خود را به 10مورد یا کمتر محدود کنید.
  • پاراگراف های کوتاه و پر محتوا بنویسید و بین آنها فضای خالی یا به عبارتی فضای سفید قرار دهید.
  • در هر پاراگراف فقط بر روی یک موضوع خاص تمرکز کنید.
  • در متن خود عنوان های فرعی قرار دهید تا فرایند جستجو آسان تر صورت گیرد.
  • وجود کلمات کلیدی در عناوین اصلی و فرعی متن سبب می شود محتوای تولیدی شما کاربر پسندتر باشد.
  • به جای استفاده بیش از حد اطلاعات در یک صفحه از لینک های داخلی مرتبط در سایت خود بهره ببرید.
  • با به کار بردن لفظ شما به جای من با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید.
  • از جملات کوتاه استفاده کنید.

کلمات کلیدی و سایر کلمات مرتبط و مترادف با کلمات کلیدی را در متن خود قرار دهید، به ویژه در عناوین اصلی و فرعی، لینک ها و پاراگراف های ابتدایی هر متن!

تولید محتوا برای وب سایت کسب و کار شما می تواند چالش برانگیز باشد. اما با پیروی از این نکات کلیدی و ساده می توانید مطمئن باشید که نسخه ارزشمند و جذابی را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهید.

آیا تولید محتوا برای وب سایت یا وبلاگ کسب وکار کوچک شما درست طبق کانال اصلی، رتبه بندی شده است؟ ما متوجه هستیم. تیم تولید محتوای وب ما بهترین متن ها را در کپی فای ارائه می دهد.

ما با کمک به شما در تولید محتوا و حتی ارائه خدماتی برای نوشتن مطالب خود سعی می کنیم وب سایت یا وبلاگ شما را به روز نگه داریم.

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.