5 استراتژی کاپی رایتینگ که باعث افزایش 13 درصدی نرخ تبدیل می شود

مهم نیست که حرفه ی شما چیست… یک فروشنده کتاب یا پلاگین یا نرم افزار هم به کاپی رایتینگ نیاز دارد تا بتواند نرخ تبدیل خود را افزایش دهد. نرخی که امروزه بازاریاب ها به تولید محتوا می پردازند هشداردهنده است. روزانه 25 میلیون محتوا یا یخشی از آن به اشتراک گذاشته می شود. تحقیقات نشان داده است که بازاریاب ها  25 در صد از بودجه ی خود را برای بازاریابی محتوا هزینه می کنند.

با در نظر گرفتن میزان بودجه ای  که بازاریاب ها برای محتوا هزینه می کنند, چه مقدار از آن ها مفید هستند و باعث افزایش فروش می شوند؟

در این پست شما را با 5 مورد از استراتژی های اثبات شده کپی رایتینگ  که باعث افزایش ترافیک جستجویی و رتبه وب سایت می شود, آشنا می کنیم.

استراتژی اول: مخاطبان خود را مشغول کنید

بر اساس موسسه ی بازاریابی محتوا, تنها راه برای کسب موفقیت طولانی مدت, مشغول نگه داشتن مردم!! است. برای اینکه بتوانید این کار را به صورت موثر انجام دهید باید مشتریان خود را بشناسید. این فرایند مانند این است که بخشی از اطلاعات را بگیرید و آن را به یک طرح استراتژیک مبدل کنید. شما باید مخاطبان خود را بشناسید تا بتوانید پلی بین کاری که انجام می دهید و جایی که مخاطبانتان قرار دارندبسازید; در این صورت پیام شما مرتبط خواهد بود. برای اینکه مطمئن شوید در برقراری ارتباط با مخاطبین خود موفق بوده اید یا خیر می توانید یک پرسش نامه برای آن ها ارسال کنید و فید بک های گرفته شده را ارزیابی کنید و از آن ها برای بهبود کسب و کارتان استفاده نمایید. تلاش های بازاریابی شما  بازگشت بالاتری را به عنوان نتیجه ی این فرایند به دنبال دارد.

image456

 

استراتژی دوم: اهرم های متقاعد کننده ی انجمن

چه فاکتورهایی باعث می شود که مشتری پاسخ مثبت بدهد؟؟؟ پاسخ این سوال همان چیزی است که “ترغیب” می گوید و همیشه یک چالش بوده است. به جای اینکه تلاش کنید بازدیدکننده ها را به مشتری تبدیل کنید, از اهرم های متقاعد کننده ی انجمن استفاده کنید. از این اهرم ها برای متقاعد کردن بازدید کننده هایتان و در نتیجه بهبود تجارت الکترونیکی خود استفاده نمایید.

این اهرم ها همان بدست آوردن سود از استراتژی های بازاریابی برای پیشرفت بیزینس است. و جز این چیز فانتزی و جدیدی در این مورد وجود ندارد.این اهرم ها فقط یک نوع بازاریابی اثبات شده  است که قطعا نتیجه می دهد.

برای متقاعد کردن آنلاین باید اهداف مشتریان و چیزی ه به دنبال آن می گردند را بدانید. زمانی که شما نیاز آن ها را بفهمید, می توانید به زبان آن ها صحبت کنید و آن ها را راحت تر به مشتریان خود تبدیل کنید.

image194

بعد از تحت تاثیر قرار دادن افراد, نوبت به عمل متقابل می رسد. به عبارت دیگر به بازدیدکنندگان چیزی بدون اینکه انتظار داشته باشید در عوض آن به شما بدهند(رایگان), بدهید. این مورد در آن ها حسی را ایجاد می کند که گویی به شما بدهکارند و آن ها را به توجه بیشتر به زمینه نهایی شما وامی دارد.

image147

استراتژی سوم: استفاده از عناوین واضح

جالب است که بدانید 80 در صد افراد صرفا به عنوان شما توجه می کنند. در واقع عنوان شما فاکتور کلیدی برای مطلب شما است و خواننده را به خواندن مطلب مورد نظر ترغیب می کند.

روزانه بیش از 2 میلیون پست ایجاد می شود. اگر شما قصد دارید از بین همه ی این پست ها, کاربران را به سمت پست خودتان بکشانید باید ار عناوین واضح و جذاب استفاده کنید.

image417عناوین باید بتوانند خواننده را به ادامه ی خواندن مطلب ترغیب کند به ترافیک جستجویی منجر شود.

image315

باید توجه داشته باشید که مخاطبین و بازدید کنندگان وب سایت شما, همه ی مطالب را از اول تا اخر نمی خوانند. آن ها فقط به صورت گلچین و مطالبی که عناوین جذاب دارند, را مطالعه می کنند. بنابراین لازم است که نوشنه ی خود را با استفاده از عنوان ها و یا زیر عنوان ها,  اسکن نوشته را توسط خواننده آسان تر کنید.

همچنین دقت کنید که فهم عنوان شما برای کاربران آسان باشد و به هیچ عنوان از عبارات پیچیده استفاده نکنید. بسیاری از افراد خبره توصیه کرده اند که از قدرت کلمات و صفت ها در عناوین خود استفاده کنید.

image555

برای مثال عبارت قرمز رنگ بالا برای عنوان, عبارت مناسبی نیست. زیرا وقتی شما قصد دارید چیزی را گام به گام آموزش دهید باید  از عناوینی استفاده کنید که کاملا واضح باشد.

تحیقات نشان داده است که به کار بردن تعداد در عناوین بازدیدکنندگان بیشتری را به طرفدار اجتماعی مبدل می کند و باعث افزایش محبوبیت شما نزد آنان می شود.

image431به همین دلیل است که امروزه اکثر پست ها دارای عناوینی هستند که شامل عدد می شود(مانند عنوان همین پست). درواقع با استفاده از اعداد و ارقام خاص در عناوین باعث افزایش رتبه وب سایتتان می شود.

image133

از طرفی کاپی رایتر های موفق به این نتیجه رسیده اند که پاسخ دادن به سوال کلیدی ترین فاکتور برای موفقیت در رقابت های تجاری است. در واقع سوالات مشتریان, در اکثر مواقع همان کلمات کلیدی هستند که در باکس جستجو تایپ می کنند.

image096

به هیچ وجه از عناوین سخت و غیر قابل درک استفاده نکنید زیرا با این کار خواننده را گیج می کنید و باعث می شود فکر کند سایت شما فراتر از نیاز اوست و فرار را به قرار ترجیح دهد.

image015

همواره به کار بر کمک کنید که بتواند به شما اعتماد کند. اینکار به وسیله چیزی که می گویید یا انجام می دهید, صورت می پذیرد. شما باید بتوانید بتوانید مشتریان خود را به واسطه ی کلمات و بازاریابی بصری متقاعد کنید.

image30استراتژی چهارم: قدرت نفوذ استراتژیAIDA

3 مورد از مهم ترین فاکتورهایی که محتوا را موثرتر می کند ارتباط محتوا به مخاطبین, خاصیت ترغیب مخاطبین و اینکه آیا محتوا  محرکی برای انجام کاری یا پاسخی برای چیزی است یا خیر.

image033یکی از راه های رسیدن به این اهداف استفاده از مدل AIDA است.

image109

استراتژی پنجم: بهبود کلیک با استفاده از نرخ ها

اگر قصد دارید در بازاریابی محتوا موفق شوید و در بین رقبای خود همیشه در صدر باشید باید دانش و مهارت خود را مخصوصا در زمینه ی تست افزایش دهید.

جالب است که بدانید هیچ قاعده ی واحدی برای بهبود نرخ تبدیل وجود ندارد. این نرخ بسیار وابسته به مهارت ها و صنعت دارد.

image573

به دلیل اهمیت بسیار زیاد نرخ تبدیل, لازم است عناوین خود را تست کنید. اگر قصد دارید تعداد کلیک های کمپین خود را افزایش دهید و یا دوست دارید بدانید که از کجا باید شروع کنید, توصیه می شود که از عناوین شروع کنید.

در سال های گذشته کاپی رایتر وظیفه ی نوشتن تلیغات برای فروش محصولات و سرویس ها را بر عهده داشت. اما امروزه مشتریان دانش و آگاهی و انگیزه و رضایت مندی هم می خواهند. کاپی رایتینگ باید همه ی این ها را برآورده کند و علاوه بر آن مشتریان را متقاعد کند و یک تجربه اجتماعی فراهم آورد و امکان به اشتراک گذری مطالب را آسانتر کند. به همین علت است که همیشه دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در زیر هر پستی یا مطلبی موجود است.

image602

این 5 استراتژی نرخ تبدیل شما را تقویت می کنند. به محض استفاده از این استراتژی ها انتظار نداشته باشید نرخ تبدیل افزایش یابد. برای به ثمر نشستن این استراتژی ها به زمان نیاز است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *