5 استراتژی کاپی رایتینگ که باعث افزایش 13 درصدی نرخ تبدیل می شود
5 استراتژی کاپی رایتینگ که باعث افزایش 13 درصدی نرخ تبدیل می شود
مهم نیست که حرفهی شما چیست… یک فروشنده کتاب یا پلاگین یا نرم افزار هم به کاپی رایتینگ نیاز دارد تا بتواند نرخ تبدیل خود را افزایش دهد. نرخی که امروزه بازاریابها به تولید محتوا میپردازند هشداردهنده است. روزانه 25 میلیون محتوا یا یخشی از آن به اشتراک گذاشته میشود. تحقیقات نشان داده است که بازاریابها 25 در صد از بودجهی خود را برای بازاریابی محتوا هزینه میکنند.
با در نظر گرفتن میزان بودجهای که بازاریابها برای محتوا هزینه میکنند, چه مقدار از آنها مفید هستند و باعث افزایش فروش میشوند؟
در این پست شما را با 5 مورد از استراتژیهای اثبات شده کپی رایتینگ که باعث افزایش ترافیک جستجویی و رتبه وب سایت میشود, آشنا میکنیم.
فهرست مطالب:
استراتژی اول: مخاطبان خود را مشغول کنید
بر اساس موسسهی بازاریابی محتوا, تنها راه برای کسب موفقیت طولانی مدت, مشغول نگه داشتن مردم!! است. برای اینکه بتوانید این کار را به صورت مؤثر انجام دهید باید مشتریان خود را بشناسید. این فرایند مانند این است که بخشی از اطلاعات را بگیرید و آن را به یک طرح استراتژیک مبدل کنید. شما باید مخاطبان خود را بشناسید تا بتوانید پلی بین کاری که انجام میدهید و جایی که مخاطبانتان قرار دارندبسازید; در این صورت پیام شما مرتبط خواهد بود. برای اینکه مطمئن شوید در برقراری ارتباط با مخاطبین خود موفق بودهاید یا خیر میتوانید یک پرسش نامه برای آنها ارسال کنید و فید بکهای گرفته شده را ارزیابی کنید و از آنها برای بهبود کسب و کارتان استفاده نمایید. تلاشهای بازاریابی شما بازگشت بالاتری را به عنوان نتیجهی این فرایند به دنبال دارد.
استراتژی دوم: اهرمهای متقاعد کنندهی انجمن
چه فاکتورهایی باعث میشود که مشتری پاسخ مثبت بدهد؟؟؟ پاسخ این سؤال همان چیزی است که “ترغیب” میگوید و همیشه یک چالش بوده است. به جای اینکه تلاش کنید بازدیدکنندهها را به مشتری تبدیل کنید, از اهرمهای متقاعد کنندهی انجمن استفاده کنید. از این اهرمها برای متقاعد کردن بازدید کنندههایتان و در نتیجه بهبود تجارت الکترونیکی خود استفاده نمایید.
این اهرمها همان بدست آوردن سود از استراتژیهای بازاریابی برای پیشرفت بیزینس است. و جز این چیز فانتزی و جدیدی در این مورد وجود ندارد. این اهرمها فقط یک نوع بازاریابی اثبات شده است که قطعاً نتیجه میدهد.
برای متقاعد کردن آنلاین باید اهداف مشتریان و چیزی ه به دنبال آن میگردند را بدانید. زمانی که شما نیاز آنها را بفهمید, میتوانید به زبان آنها صحبت کنید و آنها را راحتتر به مشتریان خود تبدیل کنید.
بعد از تحت تأثیر قرار دادن افراد, نوبت به عمل متقابل میرسد. به عبارت دیگر به بازدیدکنندگان چیزی بدون اینکه انتظار داشته باشید در عوض آن به شما بدهند (رایگان), بدهید. این مورد در آنها حسی را ایجاد میکند که گویی به شما بدهکارند و آنها را به توجه بیشتر به زمینه نهایی شما وامی دارد.
استراتژی سوم: قدرت نفوذ استراتژی AIDA
3 مورد از مهمترین فاکتورهایی که محتوا را موثرتر میکند ارتباط محتوا به مخاطبین, خاصیت ترغیب مخاطبین و اینکه آیا محتوا محرکی برای انجام کاری یا پاسخی برای چیزی است یا خیر.
یکی از راههای رسیدن به این اهداف استفاده از مدل AIDA است.
استراتژی چهارم: استفاده از عناوین واضح
جالب است که بدانید 80 در صد افراد صرفاً به عنوان شما توجه میکنند. در واقع عنوان شما فاکتور کلیدی برای مطلب شما است و خواننده را به خواندن مطلب مورد نظر ترغیب میکند.
روزانه بیش از 2 میلیون پست ایجاد میشود. اگر شما قصد دارید از بین همهی این پستها, کاربران را به سمت پست خودتان بکشانید باید آر عناوین واضح و جذاب استفاده کنید.
عناوین باید بتوانند خواننده را به ادامهی خواندن مطلب ترغیب کند به ترافیک جستجویی منجر شود.
باید توجه داشته باشید که مخاطبین و بازدید کنندگان وب سایت شما, همهی مطالب را از اول تا آخر نمیخوانند. آنها فقط به صورت گلچین و مطالبی که عناوین جذاب دارند, را مطالعه میکنند. بنابراین لازم است که نوشنه ی خود را با استفاده از عنوانها و یا زیر عنوانها, اسکن نوشته را توسط خواننده آسانتر کنید.
همچنین دقت کنید که فهم عنوان شما برای کاربران آسان باشد و به هیچ عنوان از عبارات پیچیده استفاده نکنید. بسیاری از افراد خبره توصیه کردهاند که از قدرت کلمات و صفتها در عناوین خود استفاده کنید.
برای مثال عبارت قرمز رنگ بالا برای عنوان, عبارت مناسبی نیست. زیرا وقتی شما قصد دارید چیزی را گام به گام آموزش دهید باید از عناوینی استفاده کنید که کاملاً واضح باشد.
تحیقات نشان داده است که به کار بردن تعداد در عناوین بازدیدکنندگان بیشتری را به طرفدار اجتماعی مبدل میکند و باعث افزایش محبوبیت شما نزد آنان میشود.
به همین دلیل است که امروزه اکثر پستها دارای عناوینی هستند که شامل عدد میشود (مانند عنوان همین پست). درواقع با استفاده از اعداد و ارقام خاص در عناوین باعث افزایش رتبه وب سایتتان میشود.
از طرفی کاپی رایتر های موفق به این نتیجه رسیدهاند که پاسخ دادن به سؤال کلیدیترین فاکتور برای موفقیت در رقابتهای تجاری است. در واقع سؤالات مشتریان, در اکثر مواقع همان کلمات کلیدی هستند که در باکس جستجو تایپ میکنند.
به هیچ وجه از عناوین سخت و غیر قابل درک استفاده نکنید زیرا با این کار خواننده را گیج میکنید و باعث میشود فکر کند سایت شما فراتر از نیاز اوست و فرار را به قرار ترجیح دهد.
همواره به کار بر کمک کنید که بتواند به شما اعتماد کند. اینکار به وسیله چیزی که می گویید یا انجام میدهید, صورت میپذیرد. شما باید بتوانید بتوانید مشتریان خود را به واسطهی کلمات و بازاریابی بصری متقاعد کنید.
استراتژی پنجم: بهبود کلیک با استفاده از نرخها
اگر قصد دارید در بازاریابی محتوا موفق شوید و در بین رقبای خود همیشه در صدر باشید باید دانش و مهارت خود را مخصوصاً در زمینهی تست افزایش دهید.
جالب است که بدانید هیچ قاعدهی واحدی برای بهبود نرخ تبدیل وجود ندارد. این نرخ بسیار وابسته به مهارتها و صنعت دارد.
به دلیل اهمیت بسیار زیاد نرخ تبدیل, لازم است عناوین خود را تست کنید. اگر قصد دارید تعداد کلیکهای کمپین خود را افزایش دهید و یا دوست دارید بدانید که از کجا باید شروع کنید, توصیه میشود که از عناوین شروع کنید.
در سالهای گذشته کاپی رایتر وظیفهی نوشتن تلیغات برای فروش محصولات و سرویسها را بر عهده داشت. اما امروزه مشتریان دانش و آگاهی و انگیزه و رضایت مندی هم میخواهند. کاپی رایتینگ باید همهی اینها را برآورده کند و علاوه بر آن مشتریان را متقاعد کند و یک تجربه اجتماعی فراهم آورد و امکان به اشتراک گذری مطالب را آسانتر کند. به همین علت است که همیشه دکمههای به اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی در زیر هر پستی یا مطلبی موجود است.
این 5 استراتژی نرخ تبدیل شما را تقویت میکنند. به محض استفاده از این استراتژیها انتظار نداشته باشید نرخ تبدیل افزایش یابد. برای به ثمر نشستن این استراتژیها به زمان نیاز است.
بیشتر بخوانید:
تولید محتوا – چگونه درآمد زایی کنیم؟ (9 میلیون تومان در ماه)
کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟
تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای دانش آموزان مدرسه و کودکان
مقالات خواندنی:
کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه
یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است
سایت های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند
سایت های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند
پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )
تعقیب
[…] ی آخر در بازاریابی محتوایی بخش تبدیل است، هدایت ترافیک وب سایت برای هدایت خریداران و یا […]
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.