رایتیگ چیسن

چگونه یک کپی رایتر حرفه ای شوم؟

داستان “پنجره به دنیای کپی رایتینگ”

در دل شهری پر از ساختمان‌های رو به آسمان، زندگی مردی جوان به نام آرمان تازه آغاز شده بود. آرمان فارغ‌التحصیل جوانی بود که با انگیزه فراوان و هدفمند به دنبال راهی برای کسب درآمد می‌گشت. تازه وارد دنیای حرفه‌ها بود، اما با یک پنجره جذاب به نام “کپی رایتینگ” آشنا شد.

با گشودن این پنجره، آرمان به دنیایی از کلمات و افکار پر از زندگی و رنگ پرداخت. او متوجه شد که مهارت نویسندگی‌اش می‌تواند به یک درآمد پایدار تبدیل شود. به سرعت وارد دوره‌های کاپی رایتینگ شد و هر روز با انگیزه بیشتری به یادگیری این هنر می‌پرداخت.

آرمان با نوشتن مقالاتی در زمینه‌های مختلف، از مد و زیبایی گرفته تا تکنولوژی و مسائل اجتماعی، نمونه کارهای قوی و چشم‌گیری ایجاد کرد. او یک وبسایت شخصی زیبا برای خود ساخت و حضور فعّال خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش داد. این وبسایت به عنوان یک نمونه زنده از توانایی‌های او در کپی رایتینگ خدمت می‌کرد.

با گذراندن مدتی، آرمان نه تنها به یک کاپی رایتر ماهر تبدیل شد بلکه به عنوان یک فریلنسر مستقل در دنیای وسیع کپی رایتینگ شناخته شد. او با ایجاد ارتباطات حرفه‌ای و تعامل با مشتریان مختلف، به دنبال فرصت‌های جدید و چالش‌هایی برای خود می‌گشت.

آرمان با استقامت و پشتکار خود، نشان داد که هر کسی با انگیزه و تلاش می‌تواند در دنیای کپی رایتینگ به موفقیت دست یابد. او همیشه یک پنجره باز به دنیای فراوانی از کلمات داشت و با هر نوشته، قدمی در راستای کسب و کار خود برمی‌داشت.

guides-student برای کپی رایتر شدن به مدرک نیاز دارم؟

برای یک کپی رایتر تحصیلات به هیچ عنوان چیز بدی نیست. کرس های مرتبط با کاپی رایتینگ، ژورنالیسم و مارکتینگ هستند. در این کرس‌ها شما بعضی از مهارت‌های مهم مانند انجام تحقیقات و نوشتن را یاد می‌گیرید. اما اگر شما هدفتان کاپی رایتینگ باشد و بتوانید توانایی خود را در آن ثابت کنید؛ اهمیتی ندارد که در چه زمینه‌ای تحصیل کرده باشید. تجربه و مهارت شما در این کار اهمیت بیشتری نسبت به رشته‌ی تحصیلی شما دارد.

guides-historyآیا به مهارت نویسندگی نیاز دارم؟

داشتن کمی مهارت نویسندگی جهت تأمین امنیت نقش کاپی رایتینگ ضروری است. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک وبلاگ در مورد موضوع مورد علاقه‌ی خود راه اندازی کنید برای مثال مد و یا موسیقی، اگر شما موفق شوید که یک چیز منحصربه فرد و باارزش منتشر کنید به این معناست که به هدف خود رسیده‌اید. هدف از کپی رایتینگ در یک کلام، متقاعدسازی خواننده است. اینکه بتوایند با کلمات کمتر و به صورت حرفه‌‍ای کسی را به انجام اقدامی وا دارید، یعنی یک کپی نویس حرفه‌ای هستید.

guides-portfolioنمونه کار کپی رایتنگ

برای اشتغال در حرفه‌ی کاپی رایتینگ شما باید یک نمونه کار از بهترین نوشته‌ی خود آماده کنید. باید توجه داشته باشید که نمونه کاری که برای اشتغال ارائه می‌دهید متناسب و مرتبط با موضوع آن باشد.

guides-web-presenceداشتن وبسایت

هر کاپی رایتری بهتر است یک وب سایت شخصی داشته باشد. این امر باعث می‌شود شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسید و به عنوان رزومه‌ی کار خود به جای ارجاع دادن به سایت‌هایی که برای آن‌ها نویسندگی می‌کنید؛ به وب سایت خودتان ارجاع دهید. همچنین لازم است یک رسانه اجتماعی کاملاً مجزا برای کار حرفه‌ای خود داشته باشید. داشتن پروفایل فیس بوک و لینکدین هم مزایای خاص خود را دارد.

guides-getting-workشروع به کار

این مرحله از کار، سخت‌ترین مرحله است. در این مرحله شما تمام مهارت‌ها را کسب کردید و نمونه کار نیز آماده کردید و می‌خواهید به عنوان کاپی رایتر وارد این حرفه شوید. اگر نتوانستید بعد از اتمام دوره‌ی کارآموزی در این حرفه؛ به عنوان کاپی رایتر حرفه‌ای وارد بازارکار شوید. وارد مرحله‌ی سخت‌تری شده‌اید. واضح‌ترین مسیر برای کاپی رایتر شدن این است که برای یک سازمان تبلیغاتی به عنوان یک کارمند، نویسندگی کنید یا در خانه به صورت غیر حضوری و آنلاین برای سایت‌های دیگر محتوا تولید کنید. بعد از کسب تجربه‌ی کاری بیشتر در این حرفه، می‌توانید به کار کردن در یک سازمان حرفه‌ای‌تر فکر کنید.

guides-going-freelanceفریلنسر شدن

دلایل زیادی وجود دارد که به عنوان یک کاپی رایتر، فریلنسر شوید. ممکن است به این دلیل باشد که شما علاقه‌ای به کار تمام وقت در سازمان‌ها یا ادارات ندارید و یا آزادی عمل بیشتر و انعطاف پذیری بیشتر را به کار اداری ترجیح می‌دهید.

کاپی رایتر‌های فریلنسر موفق، پایه مشتریان خود را با کار سخت می‌سازند. اگر نگاهی به کسب و کارهای اطرافتان بیندازید؛ می‌بینید که قیمت‌های گذاشته شده به صورت رقابتی است. مثلاً یک کاپی رایتر فریلنسر ممکن است اعلام کند سفارش اول را رایگان و به موقع و با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌دهد.

اگر به تازگی وارد این حرفه شدید شاید به دلیل کم بودن درآمد به دنبال شغل دیگری نیز باشید. اگر به عنوان یک کاپی رایتر فریلنسر مشغول به کار شدید، باید مطمئن شوید که 50 درصد دستمزد شما به عنوان بیعانه در ابتدای کار و بقیه آن بعد از اتمام پرداخت می‌شود.

guides-perseveranceاستقامت

اگر شما در انتخاب حرفه‌ی کاپی رایتینگ مصمم و جدی هستید، بسیار مهم است که به هیچ وجه دلسرد نشوید. امکان ندارد که بلافاصله بعد از ورود به این حرفه به موفقیت چشمگیری دست یابید و اگر منصرف شوید، بازگشت به آن کار دشواری است. اگر به عنوان یک کاپی رایتر فریلنسر وارد این حرفه می‌شوید و قصد دارید در منزل و برای خودتان کار کنید، باید زمان بیشتری برای آن بگذارید.

 

تولید محتوا چه تفاوتی با کپی رایتینگ دارد؟

تولید محتوا چه تفاوتی با کپی رایتینگ دارد؟

گفتنی است همیشه کلیدواژه های “تولید محتوا” و “کپی رایتینگ” کنار هم می‌آیند. اما این دو تفاوت زیادی با هم دارند. برای اینکه این تفاوت رو خوب بشناسید در یک جمله می‌توان گفت که یک متخصص کپی رایتینگ حوزه کارش مربوط به تولید محتواست، اما در کار کپی رایتنیگ تخصص دارد که یک مهارت پیشرفته در دنیای دجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید. لذا اگر به دنبال درآمد زایی مهارت دیگری هست که نسبتا به کپی رایتینگ به تخصص کمتری نیاز است. برای مطالعه و آشنایی با آن مطب: تولید محتوا – چگونه درآمد زایی کنیم؟ (9 میلیون تومان در ماه) را بخوانید.

اگر هنوز به سوالات خود درباره این تخصص نرسیده‌اید، بهتر است بیشتر بخوانید. همچنین برای رسیدن به پاسخ‌ها در سریع‌ترین زمان می‌توانید مطلب: پرسش و پاسخ درباره‌ی کپی رایتینگ را مطالعه کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *