content marketing illustration

قبل از سفارش تولید محتوا چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

برای یک تولید محتوا موفق قبل از سفارش به موارد زیر دقت کنید

درآمدی که کسب و کارهای مختلف از وب سایت خود بدست می آورند سرسام آور است  و نمی توان میزان دقیقی را مشخص کرد. تنها یک وب سایت فروشگاه اینترنتی مانند دیجی کالا روزانه چندین میلیارد تومان گردش مالی دارد. اما این همه درآمد از کجا بدست می آید؟ وب سایت های زیادی وجود دارند که خدمات و کالاهای مشابهی را ارائه می کنند اما همه ی آن ها درآمد یکسانی از اینترنت ندارند. مهم ترین چیزی که یک سایت را از سایر رقبا متمایز می کند قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل است. برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل باید تولید محتوای بر اساس سئو انجام دهید. مشکلی که برخی کسب و کارها دارند این است که نمی دانند برای سفارش تولید محتوا باید چکار کنند، در این مطلب راهنمایی هایی را در این زمینه ارائه خواهم کرد.

کلیدواژه های خود را مشخص کنید

هر وب سایت دارای اهدافی است. ممکن است این هدف ارائه سرویسی خاص و یا فروش محصولات خاصی باشد. برای مثال وب سایتی که در کار فروش تلویزیون است ممکن است کلیدواژه های زیر را در نظر داشته باشد:

خرید تلویزیون ال جی

خرید تلویزیون سامسونگ

خرید تلویزیون آنلاین

بررسی تلویزیون ال جی

و…

اینها عبارت یا همان کلیدواژه هایی هستند که افراد آن را در گوگل جستجو می کنند و وب سایتی که مطالبی بر اساس این کلیدواژه ها داشته باشد برای آن ها نمایش داده می شود. سپس این بازدیدکننده ها وارد سایت می شوند و ممکن است خرید کنند. قبل از سفارش تولید محتوا باید کلیدواژه های خود را مشخص کنید و یا با آژانسی که قرار است کار تولید محتوا وب سایت را به آن ها بسپارید مشورت کنید.

نمونه کار بخواهید

قبل از اینکه سفارش تولید محتوا خود را قطعی کنید از آژانس تولید محتوا بخواهید که چند نمونه کار به شما ارائه کنند. می توانید بخواهید که برای یکی از کلیدواژه های هدف شما مطلبی بنویسند و یا اینکه بخواهید وب سایت هایی که قبلا برای آن ها تولید محتوا انجام داده اند را به شما معرفی کنند. بعد از اینکه از کیفیت کار آن ها مطمئن شدید می توانید سفارش خود را قطعی کنید.

برای تحویل محتوا زمان بندی کنید

وب سایت هایی که برای تولید محتوای وب سایت خود برنامه ی مشخصی دارند بهتر می توانند وارد صفحه اول گوگل شوند. برخی یک روز درمیان و برخی نیز هفته ای یکبار و برخی هم ماهی یکبار مطلب جدیدی در وبسایت خود آپلود می کنند. بستگی به این دارد که چقدر علاقه داشته باشید وارد صفحه اول نتایج گوگل شده و بازدیدکننده جذب کنید.  به هنگام سفارش تولید محتوا مشخص کنید که چه تعداد مطلب در ماه یا هفته می خواهید و در چه روزهایی باید تحویل شما داده شوند.

شیوه تولید محتوا را مشخص کنید

بیشتر وب سایت هایی که در حال فعالیت هستند مطالب خود را از وب سایت های انگلیسی زبان ترجمه می کنند. گرفتن مطلب از وب سایتی که زبان آن تفاوت داشته باشید مشکلی ندارد، اما اگر مطلب خود را از وب سایتی فارسی کپی کرده و در سایت خود پست کنید گوگل شما را جریمه می کند و برای مدتی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نخواهید شد و تعداد بازدیدهای وب سایت بشدت کاهش پیدا خواهد کرد. البته تالیف مطلب از چندین وب سایت و نوشتن آن ها به شیوه ای متفاوت اگر به خوبی انجام شود نیز مشکلی نخواهد داشت. از همان ابتدا شیوه تولید محتوا را مشخص کنید که تالیف باشد یا ترجمه و یا از روش های دیگری استفاده کنند.

شیوه محاسبه قیمت را بررسی کنید

بیشتر آژانس های تولید محتوا قیمت گذاری محتوای خود را بر اساس تعداد واژه مطلب انجام می دهند. مثلا به ازای هر واژه مطلب مبلغ 25 تومان (تک تومانی) دریافت می کنند. ممکن است برخی از آژانس های تولیدمحتوا نیز این کار را بر اساس مبلغ در ازای مطلب انجام دهند.

مطالب قبلی سایت خود را نیز بررسی کنید

به روز کردن مطالب قبلی سایت که مدتی از نوشتن آن ها می گذرد برای وارد شدن به صفحه اول گوگل بسیار مناسب است. می توانید مطالبی که چند ماه از پست کردن آن ها در سایت می گذرد را بررسی کنید و از آژانس بخواهید تا آن ها را بروزرسانی کنید تا رتبه ی بهتر در صفحه نتایج جستجو گوگل دریافت کنید.

کپی فای، آژانس دیجیتال تولید محتوا

ما در آژانس دیجیتال کپی فای تولید محتوای حرفه ای و بر اساس سئو و بهینه سازی را برای بسیاری از وب سایت ها انجام می دهیم. زمانی که مشتری از ما تولید محتوا می خواهد ما در ابتدا برای آن ها چند نمونه کار تحویل می دهیم و یا وب سایت هایی که قبلا برای آن ها محتوا تولید کرده ایم را معرفی می کنیم. 

اولین سامانه تولید محتوا بصورت اتوماتیک

یکی از دستاوردهایی که ما در زمینه قبول سفارش تولید محتوا برای وب سایت ها داشته ایم ایجاد اولین سامانه تولید محتوا در ایران است. سامانه ای که ما طراحی کرده ایم اینگونه کار می کند که:

  1. مشتری سفارش خود را ثبت و قیمت آن را پرداخت می کند؛
  2. محتوانگار مطلب را انتخاب کرده و نگارش می کند؛
  3. ویراستاران مطلب را چندین مرتبه ویرایش می کنند،
  4. مطلب نهایی تحویل مشتری می شود.

مطالبی که برای مشتری ها نوشته می شوند تماما از لحاظ سئو و بهینه سازی بررسی می شوند و چندین بار ویرایش می شوند تا کمترین اشتباه نگارشی در آن وجود نداشته باشد.

شما قبل از سفارش تولید محتوا به چه نکاتی دقت می کنید؟ اگر موردی هست که من در این مطلب به آن اشاره نکرده ام می توانید در قسمت نظرات بیان کنید.

نتیجه گیری

برای داشتن یک تولید محتوای موفق، به چند نکته اصلی نیاز است. ابتدا، اهمیت انتخاب کلیدواژه‌های مرتبط با هدف وب‌سایت بسیار زیاد است. این کلیدواژه‌ها به بهبود رتبه و دیده شدن در نتایج گوگل کمک می‌کنند. همچنین، مورد بررسی نمونه‌کارهای آژانس تولید محتواست و اطمینان از ارائه محتوای به‌روز و متنوع از جانب آن‌هاست.

در ادامه، تعیین زمان تحویل مطالب نیز اهمیت دارد. باید یک برنامه تولید محتوا معقول ارایه دهند. 

در پایان، انتخاب آژانس تولید محتوا با دقت و بررسی نمونه‌کارها، شیوه تولید محتوا، و قیمت‌گذاری صورت گیرد. همچنین، به بروزرسانی محتوای قدیمی و بازنگری در مطالب قبلی نیز توجه شود تا وب‌سایت همیشه به‌روز باقی بماند و رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.