WebsiteCopywritingBestPractices

10 قدم برای تشکیل استراتژی تولید محتوا سایت

برای تولید محتوا سایت خود استراتژی دارید؟

محتوا ابزاری کلیدی برای سایت است که بتواند به اهداف خود که فروش بیشتر هستند برسد. تولید محتوا برای سایت اهمیت بالایی دارد چون هرچقدر که تولید محتوا با کیفیت بیشتری انجام شود سایت نیز بازدیدهای بیشتری پیدا خواهد کرد؛ با وجود این اهمیت مشاهده می‌شود که برخی سایت‌ها هنوز هم تولید محتوای خود را چندان به خوبی انجام نمی‌دهند پس تولید محتوا برای سایت باید چطور باشد؟

1.    ارزش یکتای خود را شناسایی کنید

هر وب سایت و کسب وکار اینترنتی که مشغول به کار است دارای ارزشی است. ارزشی که آن را از سایر کسب و کارها و وبسایت ها جدا می‌کند. مثلاً ارزش و هدفی که ما در وب سایت خود دنبال می‌کنیم ارائه‌ی خدمات دیجیتال برتر به وب سایت‌هاست. سعی می‌کنیم این ارزش خود را در مطالب خود بیان کنیم. کلیدواژه‌هایی که برای مطالب خود انتخاب می‌کنیم و مطالبی که می‌گذاریم نیز مرتبط با نیازهای مخاطبان و مشتریان ماست. تولید محتوا برای سایت خودمان را نیز بر اساس همین نیازهای مخاطبان خود تنظیم کرده‌ایم. خود شما که در حال خواندن این مطلب هستید دارید نیاز خود به راهنمایی در تولید محتوا برای وب سایت را برطرف می‌کنید.

پس همیشه «نیاز مخاطب» را در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید: چرا همه روش‌ها را برای نوشتن محتوای جذاب و قانع‌کننده ندانیم؟

  1. ساز و کاری برای روند تولید محتوا وب سایت خود  در نظر بگیرید

هر وب سایت بخش‌های مختلفی دارد. قبل از اینکه تولید محتوای جدید برای وب سایت خود را شروع کنید مشخص کنید که از قبل چه محتوایی دارید و در کدام قسمت نیاز به محتوا دارید. چه محتوایی نیاز به بازنویسی دارد؟ چه محتواهایی عملکرد خوبی داشته‌اند. اصلاً شاید نیاز باشد چند مطلب و محتوای خود را به کلی حذف کنید. با بررسی این موارد متوجه خواهید شد که به چه میزان نیاز به محتوای جدید دارید و باید از کجا تولید محتوا وب سایت خود را شروع کنید.

  1. ویژگی‌های شخصیتی مخاطبان خود را در نظر بگیرید

تولید محتوا سایت بدون در نظر گرفتن مخاطبان بی فایده است. با مشخص کردن ویژگی‌های شخصیتی خریداران و مخاطبان خود می‌توانید محتوایی تولید کنید که مرتبط با نیازهای آنان باشد. محتوای شما باید سؤال‌ها و نیازهای آنان را پاسخ دهد. مثلاً کسی که به دنبال خرید پنل ایمیل مارکتینگ است می‌خواهد با سرویس‌های مختلف ایمیل مارکتینگ آشنا شود نه اینکه فواید ایمیل مارکتینگ را بخواند.

  1. چرخه‌ی تبدیل بازدیدکننده به خریدار را در تولید محتوا سایت خود رعایت کنید.

محتوایی که تولید می‌کنید باید در نهایت مخاطبان شما را تبدیل به مشتری کند. وب سایت شما باید مطالب متنوعی داشته باشد که سؤالات و نیازهای مختلف مخاطبان را پاسخ داده و آن‌ها را به سمت خرید محصولات یا خدمات شما هدایت کند. برای مثال وبلاگ سایت برای پاسخ به سؤالات کلی و افزایش آگاهی مخاطب در مورد محصولات یا خدمات خودتان مناسب است؛ اما برای مشتری‌ای که در حال بررسی محصولات شما جهت خرید است یک تحقیق یا تأییدیه از طرف مرکزی مطمئن و یا مشتری‌های قبلی بهتر است.

  1. تولید محتوا جذاب

برای نوشتن محتوایی که به مخاطبان شما اطلاعات مناسب ارائه دهد، آن‌ها را آموزش داده و راهنمایی کند وقت بگذارید. محتوایی که می‌نویسید بسته به هدفی که دارید ممکن است از 300 واژه تا 4000 واژه باشد. فقط دقت کنید که محتوایی کمتر از 300 واژه چندان اهمیتی برای مخاطب نخواهد داشت چون خیلی کم است و محتوایی که خیلی طولانی باشد هم مخاطب را خسته خواهد کرد.

  1. متناسب با مخاطب خود با او صحبت کنید

تولید محتوا سایت شما راه ارتباطی با مخاطب است. اصطلاحات و لغاتی که در نوشته‌ی خود استفاده می‌کنید باید متناسب با مخاطب باشد. برای مثال فرض کنید وب سایت شما در مورد سئو و بهینه سازی است. اگر مطلبی که می‌نویسید برای افرادی باشد که تازه کار هستند باید از زبان ساده‌تری استفاده کرده و استفاده از لغات و اصطلاحات پیچیده که هرکدام نیاز به توضیح دارند خودداری کنید. از طرفی وقتی مخاطب شما شخصی حرفه‌ای باشد باید حرفه‌ای به نظر برسید تا اعتماد او را جلب کنید.

  1. برنامه‌ای برای تولید محتوا مشخص کنید

زمانی که نوع محتواهایی که می‌خواهید را مشخص کردید زمان آن است که برنامه‌ای را مشخص کنید. در این برنامه مشخص کنید که می‌خواهید از کجا شروع کنید و چه نوع محتوایی می‌خواهید و همچنین چه زمانی می‌خواهید محتوای خود را منتشر کنید.

  1. افرادی را برای تولید محتوا سایت مشخص کنید

همانطور که گفتیم تولید محتوا سایت باید مرتباً انجام شود. افرادی را در مجموعه‌ی خود مشخص کنید تا در قبال تولید محتوا برای وب سایت مسئول باشند. اگر توانایی این کار را ندارید می‌توانید از آژانسی که کار تولید محتوا برای وب سایت انجام می‌دهد بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

  1. عملکرد خود را بررسی کنید

نمی‌توانید چیزی که اندازه گیری نمی‌کنید را ارتقا دهید. عملکرد خود در بخش تولید محتوا وب سایت و فایده‌ی آن را مدام مورد بررسی قرار دهید. شاید نیاز باز محتوایی را حذف کنید، بازنویسی کنید و یا در بخشی حجم محتوا را بیشتر کنید.

تولید محتوا سایت را جدی بگیرید چون تنها راهیست که می‌توانید بیشترین میزان بازدید را به سمت وب سایت خود جلب کنید. با افزایش میزان بازدید فروش‌های شما نیز بیشتر خواهد شد. امیدوارم با رعایت مواردی که در بالا گفته شد بتوانید تولید محتوا وب سایت خود را ارتقا دهید و استراتژی مناسبی برای وب سایت خود تشکیل دهید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.