استراتژی ایمیل مارکتینگ 2018

8 استراتژی ایمیل مارکتینگ برای سال 2018

ایمیل مارکتینگ یکی از قوی ترین ابزاری است که می توانید با آن ارتباط خود را با مشتری ها حفظ کنید. با توجه به اینکه روزانه 114 میلیارد ایمیل برای افراد گوناگون ارسال می شود، کار شما برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی سخت می شود. بیشتر افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند این مشکل را دارند که بدون برنامه ریزی و استراتژی پیش می روند. پیشنهاد من این است که از استراتژی ایمیل مارکتینگ مشخصی استفاده کنید، پس بهتر است ادامه مطلب را بخوانید تا با استراتژی های برتر ایمیل مارکتینگ آشنا شوید.

ایمیل های خود را بدون استفاده از نام دریافت کننده شخصی سازی کنید

 

دیگر نباید از ساختار [ نام دریافت کننده] در ایمیل ها استفاده کنید.

خوش آمدگویی هایی که به این شیوه در ایمیل ها استفاده می شود چندان که انتظار می رفت مفید نیستند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد ایمیل هایی دریافت می کنند که در ابتدا کاملا صمیمانه هستند ولی بعدا اسپم از آب در می آیند دید افراد نسبت به این نوع ایمیل ها چندان خوب نیست.

 

یکی از مهمترین موارد در ایمیل مارکتینگ رابطه ی همراه با اعتماد است. آیا مخاطبانتان به شما اعتماد دارند؟ وقتی که شما خیلی زود پسر خاله می شید کسی که ایمیل های شما را دریافت می کند ممکن است ایمیل های شما را یا اصلا باز نکند و یا اینکه آن ها را اسپم کنند.

 

درست مانند زندگی روزمره پس از اینکه اعتماد را در مخاطبان خود ایجاد کردید از ایمیل های شخصی سازی شده استفاده کنید.

 

طولانی بودن و کوتاهی عنوان ایمیل

زمانی که صحبت از نوشتن عنوان ایمیل مناسب می شود تنها بازه ایی که نباید وارد آن شد عنوان ایمیل بین 60 تا 70 کاراکتر است. بازاریاب ها این محدوده از تعداد کاراکتر ها را نقطه ی مرگ می گویند. طبق تحقیقاتی که Advestra روی 900 میلیون ایمیل انجام داده است با استفاده از 60 تا 70 کاراکتر هیچ تاثیری در میزان باز شدن ایمیل ها نداشته است.

عنوان ایمیل هایی که بیشتر از 70 کاراکتر بود برای علاقه مند کردن مخاطب ها به باز کردن ایمیل و کلیک کردن روی لینک های درون ایمیل ها بهتر بوده است. عنوان ایمیل هایی هم که پایین تر از 49 کاراکتر داشتند نیز میزان باز شدن بیشتری داشتند. در حقیقت در این تحقیقات مشخص شد ایمیل هایی که کمتر از 10 کاراکتر عنوان داشتند میزان بازشدنی نزدیک 58% داشته اند. می توان گفت باراک اوباما کسی بود که استفاده از عنوان ایمیل های کوتاه کوتاه را باب کرد. ایمیل زیر که از طرف او ارسال شده است را مشاهده کنید که عنوان آن فقط یک “سلام” ساده است:

خوب اینجاست که شما باید استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را مشخص کنید:

می خواهید ایمیل های شما بهتر باز شوند؟ یا اینکه بیشتر کلیک بخورند(یعنی افراد روی لینک هایی که در ایمیل قرار داده اید بیشتر کلیک کنند)؟

اگر می خواهید کلیک خور ایمیل هایتان بیشتر شود بهتر است از عنوان های طولانی تر استفاده کنید و برای باز شدن های بیشتر از عنوان های کوتاه کوتاه استفاده کنید.

بهرحال یک استراتژی ایمیل مارکتینگ خوب این است که عنوان ایمیل های خود را کمی کمتر یا بیشتر کنید تا در آن بازه ی 60 تا 70 کاراکتر قرار نگیرید.

8 شب تا نصف شب بهترین زمان برای ارسال ایمیل هاست

برخی از افراد فکر می کنند که اگر ایمیل ها را در ساعات کاری ارسال کنند بیشترین میزان باز شدن و کلیک خوردن را خواهند داشت. اما شاید این تصور چندان درست نباشد، بهتر است که ایمیل های خود را شب ها ارسال کنید. Experience Marketing در تحقیقات خود متوجه شد ایمیل هایی که بیشترین میزان باز شدن را داشته اند در ساعت 8 شب ارسال شده اند. این بازه زمانی نه تنها میزان باز شدن بیشتری داشتند بلکه کلیک های بیشتری نیز دریافت کرده اند.

این مورد را باید در نظر داشته باشید که بهترین زمان را رفتار های مختلف مخاطبان شما، صندوق دریافتی ایمیل آن ها و ساعات کاری سایر بازاریاب ها مشخص می کند. اگر ایمیل های شما زمانی ارسال شوند که سایر ایمیل مارکتر ها کمتر فعالیت می کنند شانش موفقیت بازاریابی ایمیلی شما خیلی بیشتر است.

رمز استراتژی ایمیل مارکتینگ برتر این است که مدام مخاطب های خود را آزمایش کنید. شاید این بازه زمانی که ما گفتیم برای شما مناسب نباشد. ایمیل های آزمایشی را در ساعات مختلف روز ارسال کنید تا ببینید که در کدام ساعت ایمیل های بیشتر باز می شوند.

بهترین محتوا محتوای رایگان است

در تحقیقاتی که روی 6000 مخاطب انجام شد تا مشخص شود که آن ها بیشتر از چه چیزهایی خوششان می آید، معلوم شد که مخاطبان از محتوای رایگان خوششان می آمد. پس استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را کمی تغییر دهید، نیازی نیست که همیشه چیزهای رایگان برای مخاطبان خود ارسال کنید تخفیف ها نیز مخاطبان را به خرید علاقه مند می کنند.

 

47% ایمیل ها در موبایل ها باز می شوند

تحقیقات نشان داده است که 47% ایمیل ها با موبایل باز می شوند. یعنی اگر شرکتی در ماه 100 میلیون تومان از ایمیل ها فروش داشته باشد، اگر ایمیل هایی که ارسال می کنند در موبایل ها به خوبی باز نشوند 44 میلیون تومان از فروش هایشان کم می شود. ایمیل های شما باید طراحی ریسپانسیو داشته باشند تا اگر باز شدند به خوبی خوانده و دیده شوند. ریسپانسیو بودن طراحی به این معناست که ایمیل در همه ی دستگاه ها با هر اندازه ای از نمایشگر به خوبی نمایش داده شود. برخی موارد مهمی که باید برای اینکار درنظر داشته باشید:

  • ایمیل خود را به یک قالب یک ستونه برای موبایل تبدیل کنید
  • سایز فونت را زیاد کنید تا متن ایمیل هایتان در موبایل ها به راحتی قابل خواندن باشند
  • از راهنمایی های IOS برای دکمه در ایمیل ها استفاده کنید، طول و عرض دکمه ها باید 44 پیکسل باشد
  • تشویق به اقدام را به خوبی نمایش دهید
  • دکمه ها و لینک هایی که باید روی آن ها کلیک شود را در وسط قرار دهید، چون بیشتر افراد صفحه را با انگشت شست خود بالا و پایین می کنند

ایمیل هنوز هم قوی تر از فیسبوک و توئیتر است

شبکه های اجتماعی که به تازگی دارای قدرت بیشتری نیز شده اند و تاثیرات زیادی روی افراد می گذارند هنوز هم به پای ایمیل مارکتینگ نمی رسند. بسیاری از شرکت های بزرگ بیشتر فروش های خود را از طریق بازاریابی ایمیلی انجام می دهند نه از طریق شبکه های اجتماعی.

ایمیل ها را آخر هفته ها ارسال کنید

البته ایمیل های که در ساعات 8 تا 12 شب ارسال می شدند موفقیت بیشتری داشتند، ولی به صورت کلی ایمیل های که در آخر هفته ها ارسال می شدند نیز عملکرد خوبی داشتند.

تعداد ایمیل هایی که در اخر هفته ها ارسال می شود کمتر است و به همین دلیل است که ایمیل شما بهتر دیده می شود. البته میزان باز شدن و کلیک خوردن ایمیل هایی که پنجشنبه ها و جمعه ارسال می شدند خیلی هم زیاد نبود، اما در بازاریابی ایمیلی هر درصد ارزش بالایی دارد.

 

گروهی از مخاطبان که فعال نیستند را دوباره فعال کنید

ممکن است لیست مخاطبان زیادی داشته باشید ولی دو سوم آن ها غیر فعال باشند. اگر اینطور است شاید نیاز باشد استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را کمی تغییر دهید.

63% لیست مخاطبان در اغلب اوقات غیر فعال می شوند، یعنی تنها یک بار عضو لیست شما می شوند و بعدا کاری با ایمیل هایی که برای آن ها ارسال می کنید ندارند.

کمپین های ایمیلی بسازید که این مخاطبان غیر فعال را دوباره فعال کند. اگر بتوانید همان 90 روز اول شخص را به سمت خود جذب کنید دیگر خیالتان راحت باشد که تا زمانی که در لیست شماست و از شما ایمیل دریافت می کند فعال خواهد بود.

 

علم و دانش چیزی نیست به جز نتیجه ی آزمایش و تلاش. برای اینکه دانش خود را از ایمیل مارکتینگ زیاد کنید خودتان با لیست خودتان آزمایشاتی انجام دهید و مدام استراتژی های خود را بررسی کنید. شما از چه استراتژی ایمیل مارکتینگی استفاده می کنید؟ در قسمت نظرات استراتژی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] که کسب و کارتان زودتر پیشرفت کند و عملکرد بهتری در بازاریابی ایمیلی داشته باشید بهتر است که از پنل های پولی استفاده […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *