چگونه با یک صفحه چندین کلیدواژه را هدف بگیریم؟

  

به خواندن مقاله جدید ما از سری مقاله های Next Level series خوش آمدید. در آخرین قسمت جو کامرون Jo Cameron نحوه آماده کردن گزارش های زیرکانه سئو برای مشتری را به شما آموزش داد.

امروز استاد مدیریت برنامه مهمان دوست ما  آقای برین چایلدز Brian Childs نحوه هدف قرار دادن چند کلیدواژه در یک صفحه را برایتان آموزش می دهد. به خواندن این مطلب ادامه دهید و سطح آگاهی خودتان را بالا ببرید.

کسانی که در دوره های آموزشی Moz شرکت کرده اند حتما می دانند که وقتی ما در رابطه با کلیدواژه ها تحقیق می کنیم هدف ما تبیین مفاهیم است و کلیدواژه های خاصی را بررسی نمی کنیم. در سئو اصطلاح مربوط به این موضوع کلیدواژه های نیش niche keywords است. به نظر من منظور از niche مجموعه واژه هایی مرتبط و مفاهیمی که ضرورتا گونه های مختلف یک جستار، هستند.

مثال:

بیایید وانمود کنیم که موضوع اصلی ما این موضوع است: چرا گربه ها می جنبند؟


 

 


برخی از عنوان های niche این موضوع به شرح زیر است:

چرا گربه ی من چیزها را از روی میز می دزدد؟

چرا گربه ی من به وسایلم آسیب می زند؟

چرا به نگهداری از این گربه موافقت کردم؟

با استفاده از کاشف کلیدواژه ها یا سایر ابزار ها می توانم گونه های دیگری برای این موضوعات niche بهترین و با کیفیت ترین کلیدواژه ها را پیدا کنم.

با سازمان دهی کاوش کلیدواژه های خود به این روش، از جنبه عقلی آپدیت های الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل هم سو می شود.

یک بار که موضوعات niche برای عناوین معین شد، سپس به دنبال کلیدواژه های خاصی می رویم که برایمان فرصت رنک شدن دارند. این فرایند را در دوره ی کاوش کلیدواژه ها به صورت مفصل پوشش داده ایم.

آیا صفحه ی خود را برای کلیدواژه های چندتایی بهینه سازی کنم؟

برای بیشتر وب سایت ها پاسخ مثبت است.

اگر برای بهینه سازی صفحه خود برای یک کلیدواژه یک استراتژی داشته باشید. این نتیجه دو موضوع است. برای مثال، اگر یک محتوا نگار احساس محدودیت نسبت یه یک کلیدواژه را داشته باشد ممکن است یک محتوای کمی آماده کند و نتواند به صورت گسترده ای به جزئیات مفید یک مفهوم بپردازد. درنتیجه مدیر بازاریابی به انتشار اطلاعات ارزشمند در چندین صفحه را متوقف می کند. این کار اعتبار بلقوه صفحات را پایین می آورد. معمار وبسایت شما بیش از پیش اهمیت پیدا می کند و موتور های جستجو را نسبت به مشخص کردن ارزش خاص شما بی توجه می کند و آن را درSERP توزیع می کند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که یک صفحه با رنکینک بالا به تنهایی در ده ها و صدها SERP نشان داده می شود. یک راه خوب معین کردن جستجو های مرتبط با موضوع، و استفاده ی دوباره ی آن جستار ها در H2 heading است.

چطور موضوعات کلیدواژه های چنتایی(niche keywords) را پیدا می کنید؟ این فرایندی است که من استفاده می کنم که متناسب با ویژگی های جدید SERP است.

چطور کلید واژه های چندتایی را پیدا کنیم؟

گام اول: یک سوال مرتبط را در موتور جستجو وارد کنید

جستار های سوال محور عالی است چرا که جستجوی سوال بخش کوچکی از مقاله، کتاب و گزارش را ارایه می دهد.

بخش کوچکی از مقاله ها باکسی است که در بالای صفحه نتایج نشان داده می شود، معمولا جوابی چند خطی به سوال شما می دهد یا لیستی و موئلفه های یک موضوع را ارایه می دهد. اخیرا در صفحه نتایج علاوه بر باکس پاسخ کوتاه به سوالات، باکس دیگر نیز در پایین آن قرار دارد عنوان این باکس“مردم این سوالات را نیز می پرسند” people also ask است. باکس دوم شما را متوجه منطق (الگوریتم جدید جستجو) می کند. این نشان می دهد چیزی که موتور جستجو “فکر می کند” موضوعات مرتبطی هستند.



گام دوم: مرتبط ترین جستار “چیزی هایی که مردم سوال می کنند” را انتخاب کنید

به پیشنهاد های اصلی “چیز های که مردم سوال می کنند” هم نگاهی بندازید. آن ها معمولا جنبه های دیگری از جستار شما هستند و هدف هایی جستجوی دیگری را نشان می دهند. چیزی را انتخاب کنید که نیت جستجوی کاربر هدف شما هم سویی دارد. چه اتفاقی می افتد؟ یک مجموعه ی سه تایی از “چیز های که مردم سوال می کنند” در پایین صفحه نمایان می شود که با اولین گزینه ای که انتخاب کردید مرتبط است.

به این خاطر است که من از این ها به عنوان “باکس ماجرایی خود را انتخاب کنید” با هر انتخاب به ژرفای یک موضوع کشیده می شوید که موتور جستجو تعریف می کند.




گام چهارم:

تنظیم لیست سوالات “چیز های که مردم سوال می کنند”

وقتی که با استفاده باکس “چیز های که مردم سوال می کنند” نتایج متنی مربوط به الگوریتم ها را یافتید. لیستی از سوالاتی که فکر می کنید با موضوع مطلوب شما بیشترین ارتباط را دارد، تهیه کنید. من معمولا این سوالات را در یک فایل اکسل جمع آوری می کنم.

گام پنجم:

با ابزار بررسی کلیدواژه ها لیست واژه های خود را بررسی کنید.

کلیدواژه های چندتایی را که شامل سوالات بیشتر پرسیده شده، است در کلیدواژه یاب یا هر ابزاری که کلیدواژه را بررسی می کند وارد کنید. خب الان به یک ارزیابی استاندارد و معمولی دست می یابید.(معمولا مقدار جستجو و رقابتی بودن کلیدواژه را نشان می دهد.


گام ششم:

از کلیدواژه ها در موضوعات صفحه استفاده کنید و آن ها را به صورت H2 H3 در بیاورید‌.

وقتی که مجموعه ای از کلیدواژه هایی را که دوست دارید در صفحه هدف قرار دهید، دسته بندی کردید؛ تیم محتوانگار خود را به نوشتن محتوای مرتبط و پاسخ های با ارزش به سوالات، فراخوانید.

کلیدواژه های هدف را در تگ های هدینگ (H3 H2) بگذارید. یک توضیح باارزش و مختصر بعد از هدینگ ها بیاوردید.

کلیدواژه های چندتایی را در کمپین خود ارزیابی کنید

در حالیکه محتوانگاران شما در حال نوشتن محتوا هستند، می توانید Moz Pro campaign خود را بروز کنید. کلید واژه ها را به کمپین خود اضافه کرده و بلافاصه آن ها را برچسب بزنید. پیشنهاد می کنم از برچسب هایی مرتبط با موضوعات چنتایی استفاده کنید.

برای مثال: بیایید فرض کنیم کسب وکاری داریم که کمک می کند مردم حیوانات خانگی خود را پیدا کنند. موضوع متداول چنتایی که معمولا مردم تلاش می کنند پیدایش کنند شماره تلفن پرورشگاه های سگ است. در آن حوزه ده ها سوال متنوع وجود دارد. بیاید فرض کنیم که مقاله ای مفید در رابطه با پیدا کردن سریع شماره تلفن های سگخانه ها و پرورشگاه های نزدیک نوشتم.

در این مورد تمام کلیدواژه های در مقاله هدف قرار داده ام اتیکت می زنم. برای مثال در ابزار رنکینگ Moz Pro campaign خود عبارت “شماره تلفن سگخانه” را اتیکت می زنم.

زمانی که پست نوشته شد. میانگین دیده شدن تمام عبارت های جستجوی مورد استفاده را می توانم گزارش دهم. اگر مقاله موفق است باید میانگین رو به رشد رنکینگ ها را ببینم که این نشان دهنده ی آن است که در چندین کلیدواژه رنکینگ بهتری کسب می کنم.

کلیدواژه های سئو: کلیدواژه های سئو چیست؟

کلیدواژه های سئو، عبارت ها و کلیدواژه ها در محتوای وب سایت ها هستند. کلیدواژه ها به کمک موتور های جستجو کاربران را به سایت شما سرازیر می کنند. سایتی که برای موتور های جستجو بخوبی بهینه شده است با کاربران زبان یکسانی دارد و به بازدیدکننده ها کمک می کنند تا به سایت شما رجوع کنند. کلیدواژه ها یکی از پارامتر های اصلی سئو محسوب می شود.

به عبارتی دیگر،برای اینکه کاری کنید تا شما را بهتر پیدا کنند و در بین صفحات زیادی که در نتایج گوکل می آیند شما را انتخاب کنند؛ باید بدانید که، کاربران چگونه محصولات، خدمات و اطلاعاتی را که ارایه می دهید، سرچ می کنند. کارSEO کمک می کند نسبت به رقبای خود در رنکینگ بالاتری قرار بگیرید.

پس تهیه لیستی از کلیدواژه ها اولین و مهم ترین گام در بهینه سازی موتور های جستجو است.

انتخاب کلیدواژه درست، فرایندی است که به ظرافت خاصی نیاز دارد و آزمون و خطا می طلبد اما اصول آن به سادگی قابل فهم است. در اینجا شما را به تحقیق در رابطه با “کاربران چه چیزی را جستجو می کنند” وا می داریم. یافتن کلیدواژه ها به شما در کسب رنک بهتر صفحه نتایج موتور های جستجو (SERP)کمک می کند‌.

یافتن بهترین کلیدواژه برای سئو

بیشتر بازاریاب ها در شروع کار سئو، اشتباهات مشابه زیر را انجام می دهند.

  • برای کلیدواژه ها تنها یکبار تحقیق می کنند

  • برای بروزرسانی لیست کلیدواژه های سئو یا افزایش آن ها هیچ زحمتی نمی کشند

  • کلیدواژه هایی را هدف می گیرند که خیلی معروف اند‌. به این معنی که در چنین کلیدواژه هایی رقبای زیادی دارند.

برای رنکینگ بهتر می توانید مطلب زیر را در رابطه با سئو مطالعه کنید: ۱۰ استراتژی برتر سئو

اساسا، کار تحقیق پیرامون کلیدواژه ها باید یک فعالیت پیوسته و مداورم یک بازاریاب باشد. کلیدواژه های قدیمی به صورت دوره ای به ارزشیابی نیازمندند. کلید واژه های رقابتی و شاه کلیدواژه ها  در مقایسه با کلیدواژه های long-tailed با کمی تغییر در کلیدواژه و خاص تر کردن عبارت ها بازدیدکننده های واقعی را به وبسایت آورد. ارزش کاربرانی که برای سرویس های شما به سایت شما می آیند بیشتر از تعداد زیاد کاربرانی است که به سایت شما می آیند.

عبارت پیچیده مقابل که تلفظ سختی هم دارد واقعا حقیقت دارد: تنوع کلید واژه ی دنیای کلیدواژه هاست. اگر از کلیدواژه های کسانی که رقبای شما استفاده می کنند بهره جوید مسلما در این میدان رقابت پیروز نخواهید شد. نه تنها باید از ابزار جدید جستجوی کلیدواژه استفاده کنید و رد نتایج را هم رصد کنید بلکه باید با آزادی عمل جستجو های خودتان را آزمایش کنید_ چه افراد دیگری از کلیدواژه های شما استفاده می کند؟ چطور خود را برتر قلمداد می کنید؟

با یک تولید محتوای عالی به سوالاتی که مشتری های احتمالی در موتور های جستجو می گردند پاسخ دهید.

برای مانیتورینگ کلیدواژه ها می توایند از شرکت کپی فای کمک بگیرید. کپی فای برای تصمیم گیری بهتر مشتری در زمینه سئو و تولید محتوا مشاوره رایگان می دهد. یکی دیگر از سرویس های رایگان سئو، بررسی سایت مشتری و ارائه پروپوزال است.

لطفا به سئو اهمیت بدهید چرا که پیشرفت کسب وکار شما را در پی دارد‌. با یک استراتژی جامع محتوای خود را سازماندهی و آن ها را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید. پروژه های خود را به سئوکار های شایسته بسپارید تا هم پیشرفت روبه رشدی داشته باشید و هم تضمینی باشد برای حفظ سایتتان از پنالتی شدن توسط گوگل!

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *