هدف از کپی رایتینگ چیست ؟

تام البرگتون در کتاب الفبای کپی رایتینگ می گوید به تعداد کپی رایتر ها ما تعاریف زیادی از کپی رایتینگ( تبلیغ نویسی ) داریم.اما تعریفی که من ارائه می دهم به شرح زیر است.کپی رایتینگ استفاده بهینه از زبان برای تبلیغ و ترغیب است.حالا اجازه بدهید بخش های این تعریف را برای شما باز کنم.

اولا کپی رایتینگ یعنی پیدا کردن راهی بهینه برای ارتباط است کپی رایتر های حرفه ای بدنبال پاسخ های درست هستند:طول یک محتوای تبلیغی ،ساختار مناسب ، لحن درست،انتخاب صحیح واژگان.تبلیغ نویسان سخت کوش به وجود تنها و بهترین راه حل پی برده اند.و برای پیدا کردن آن تلاش می کنند.مثل ساموئل کولوریچ نویسنده معروف انگلیسی این محتوا نویسان می خواهند بهترین واژه ها را کنار هم بچینند.

کاربرد بعد نشان می دهد که کپی رایتینیگ یک هنر کاربردی است:یک فعالیت خلاقانه با هدفی مفید است.در مقایسه با یک نوشته ناب خلاق که برای سرگرم کردن و برانگیختن تفکر است نوشتن کپی رایتینگ در کل بدنبال رسیدن به یک نتیجه در دنیای واقعی است.ممکن است ما از خواندن یا نوشتن یک محتوای خوب لذت ببریم ولی هدف از آن انجام یک کار است.ارزش یک محتوای خوب به میزان موفقیت آن در هدفش بستگی دارد.

زبان یکی از مواد اولیه کپی رایتینگ است اگر توجه کرده باشید بنده از عبارت نوشتن استفاده نکردم دلیل آن شکل های مختلف زبان بود.یک کپی رایتینگ یا محتوا می تواند یکی از این شکل هی زبان باشد. برای مثال  سخن پراکنی از رسانه ها ، ارتباط یک به یک با مخاطبان از طریق تلفن دو شیوه نتیجه بخش کپی رایتینگ هستند.و حتی مثل زبان لسانی می توان از زبان بصری استفاده کرد.تبلیغ نویس گاها با کمک گرفتن از صفحه آرایی و طراحی تصویری متن و محتوا و شناساندن را اثربخش و اثرگذاری محتوای خود را بیشتر می کند.

بیشتر کپی رایتینگ ها را با هدف شناساندن و معرفی تولید می کنند:اساسا این محتوا های تولید شده برای معرفی یک کالا و یا برای شناساندن یک خدمات است و همچنین برای تبلیغ طرح های جدید ،برند سازی و دیدگاه ها و نقطه نظرات از تولید محتوا استفاده می کنند.هدف تبلیغ نویسان مطلع کردن مخاطبان از قدرت ، کارایی و مزایای چیزی هست که تبلیغ می کنند و مخاطبان اقدام به خرید می کنند . کپی رایتر ها گاها از زبان ادبی گاها استعاری، معمولا از از لحن ها قالب های مختلف زبان با اهداف متفاوت استفاده می کند.

تشویق عبارت است از وا داشتن مردم به فکر کردن، احساس و یا اقدام کردن آن ها کپی رایتر ها در نظر می گیرند.یک محتوای موثر مخاطب را به ترتیب به خواندن، فکر کردن،احساس کردن و عمل کردن وا می دارد.در کل منظور از آن استفاده از ابزار های انتزاعی مانند واژه ها و افکار برای رسیدن به یک پیامد در دنیای واقعی است.و نهایتا این گیرایی یک محتوای تبلیغی است.

منبع : کتاب الفبای کپی رایتینگ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *