تولید محتوا بر اساس سئو | 8 نکته موثر سال 2018

تولید محتوا بر اساس سئو | 8 نکته موثر سال 2018

تولید محتوا بر اساس سئو | 8 نکته موثر سال 2018

تولید محتوا بر اساس سئو | 8 نکته موثر سال 2018

قوانین سئو و بهینه سازی به هنگام نوشتن محتوای وب سایت در سال ۲۰۱۸

جدیدترین مطالب در زمینه تولید و بازاریابی محتوا که بیشترین سود را برای شما به ارمغان می آورد.

آیا در هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود نکات مربوط به سئو و بهینه سازی را مد نظر دارید؟ چه چیزهایی بیشتر انجام می شود؟

در واقع، علیرغم اینکه محتوا مهمترین جزء در حضور آنلاین افراد است، اما افراد تمایل دارند توجه کمتری به هدف کلی محتوا داشته باشند و توجه خود را بر بهبود یا عدم بهبود سئو و بهینه سازی متمرکز کنند.

اگر می خواهید تعادل مناسبی بین بهبود رتبه بندی موتور جستجو و حفظ استانداردهای بالاتر از محتوای خود ایجاد کنید، ممکن است این فهرست تولید محتوا بر اساس سئو برای نوشتن مطالب شما مفید باشد.

ایده این پست از وبلاگ، وقتی به ذهن من رسید که آخرین مطالب در Moz.com را می خواندم. در آن ویدیو Rand Fishkin درباره فهرست سئو و بهینه سازی برای سال ۲۰۱۸ مصاحبه می‌کرد و این مصاحبه تمام چیزی است که شما برای بهبود رتبه‌بندی خود در موتور های جستجو به آن نیاز دارید.

زمانی که سعی می کنید از نیاز های اساسی موتور های جستجو و خصوصیات تولید محتوا بر اساس سئو  در وب سایت خود استفاده کنید، مطالب و محتوایی که برای وب سایت خود در نظر می گیرید تاثیر مثبت یا منفی بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.

بنابراین، هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود، به فهرست نکاتی که در این پست قرار داده ام مراجعه کنید. اگر بجای استخدام یک محتوانگار حرفه ای خودتان تولید محتوا انجام می دهید این فهرست را پیش خود نگه دارید.

 1. یک نشانی اینترنتی مناسب برای سئو و بهینه سازی ایجاد کنید

اگر از یک سیستم مدیریت محتوا مانند WordPress استفاده می کنید، این سیستم به طور خودکار نشانی اینترنتی را با استفاده از عنوان پست شما ایجاد می کند.

اگر چه به طور پیش فرض WordPress نشانی اینترنتی مناسب سئو و بهینه سازی را ایجاد می کند (در صورتی که تنظیمات پیش فرض نشانی اینترنتی را در WordPress تغییر داده باشید)، اما گاهی اوقات این نشانی می تواند بسیار طولانی باشد.

به عنوان مثال، اگر اجازه دهید WordPress یک نشانی اینترنتی برای این پست به طور خودکار ایجاد کند، می‌تواند چیزی شبیه به

https://copify.ir/تولید-محتوا-برای-وب-سایت

ایجاد کند، که همانطور که می بینید یک نشانی اینترنتی غیر ضروری و بسیار طولانی است.

اگرچه پلاگین های دیگری در دسترس وجود دارند که می توانند به طور خودکار نشانی های اینترنتی مناسب سئو و بهینه سازی را ایجاد کنند، ولی در اینجا چون نمی خواهم پلاگین دیگری نصب کنم، به طور دستی نشانی اینترنتی را می نویسم.

https://copify.ir/تولید-محتوا-برای-وب-سایت

به این ترتیب، یک موتور جستجو مانند Google، تمام چیزهایی را که لازم است در مورد پست وبلاگ پیدا کند، می یابد.

 

2. کلمه کلیدی مناسب محتوای خود را پیدا کنید

  • سئو و بهینه سازی بدون کلمه کلیدی ناقص است.
  • این کلمات کلیدی هستند که به گوگل می‌گویند شما چه چیزی می‌نویسید.
  • چگونه کلمات کلیدی خود را انتخاب می کنید؟
  • هر زمان که محتوای وب سایت خود را می نویسید، همیشه قصد فرد جستجوگر از این جستجو را در ذهن داشته باشید.
  • یک جستجوگر به دنبال چه چیزی می گردد؟
  • اگر او به دنبال اطلاعاتی می‌گردد، آیا شما در حال حاضر مشغول تهیه این اطلاعات هستید؟
  • فرض کنید به دنبال لیستی از خصوصیات تولید محتوا بر اساس سئو و نکاتی برای نوشتن محتوای وب سایت خود هستید و سپس با این پست از وبلاگ رو به رو می شوید.
  • آیا اطلاعاتی را که برای آن جستجو می کنید، در می یابید؟
  • آیا با استفاده از این وبلاگ می توانید فهرستی از سئو و بهینه سازی تهیه کنید و با استفاده از آن به تولید محتوا بپردازید؟
  • از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید که کاربران اغلب در فرایند جستجو از آنها استفاده می کنند.

اگر پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب مشکل است، از ابزاری مانند LongtailPro استفاده کنید. هنگامی که کلید واژه اصلی را
فراهم کردید. ( در مورد این متن می توان به ” فهرست سئو و بهینه سازی” اشاره کرد) که در پایگاه‌ داده Google AdWords انجام می گیرد، آنگاه این ابزار تمام تغییراتی که افراد در به کار بردن کلمه کلیدی شما می توانند به کار ببرند را نمایش می دهد. همچنین به شما می گوید چند نفر از این کلمات استفاده می کنند و شما بر اساس آن می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید تلاش لازم را در این راستا انجام دهید یا خیر.

بسیار مهم است که کلمات کلیدی مناسب را قبل از شروع نوشتن محتوا پیدا کنید، چرا که شما نیازمندید به طور هوشمندانه این کلمات را در محتوای خود به کار ببرید.

 3. به دقت لینک‌هایی را بررسی کنید که در حال حاضر برای کلمات کلیدی انتخاب‌شده، رتبه بالایی دارند

کلمات کلیدی انتخابی خود را در گوگل جستجو کنید و بررسی کنید کدام لینک ها در حال حاضر در رتبه بالاتری قرار دارند. سپس به این لینک‌ها رفته و علت این رتبه بندی را دریابید.

چگونه آن ها محتوایی از جمله متون، تصاویر و سایر اجزای صفحه وب را برای پست وبلاگ خود تنظیم کرده اند؟

من پیشنهاد نمی کنم محتوا را کپی کنید چون رتبه بندی بالاتری دارند، اما می توانید از ایده های این صفحات در مورد چگونگی ترتیب متن و کلمات کلیدی خود استفاده کنید. یا حتی اطلاعاتی در مورد تعداد کلمات و تصاویر به کار رفته در یک محتوا به دست آورید.

با این حال، این کار به تنهایی در رتبه بندی بهتر به شما کمک نمی کند چرا که در رتبه بندی سایت ها عوامل بسیاری از جمله عوامل خارجی هم چون میزان کیفیت ورودی دامنه و میزان تاثیر آن در رسانه های اجتماعی دخیل هستند. اما، این می تواند یک ایده اساسی برای رقابت با آنچه که شما به آن نیاز دارید ارائه کند.

4.  یک شخص مناسب برای نوشتن مطالب خود انتخاب کنید

نوشتن مطلب یا تولید محتوا برای وب سایت کسب و کار شما امری مهم و جدی است. افراد پس از خواندن مطالب شما تصمیم می گیرند با شما کار کنند یا خیر.

فقط تصور کنید که تمام این فرصت‌های کاری را به سادگی از دست داده‌اید، زیرا به اندازه کافی به کیفیت و اثربخشی محتوای خود اهمیت نداده اید.

تولید محتوا بر اساس سئو

تولید محتوا بر اساس سئو

من بسیاری از کارآفرینان را دیده ام که کسب و کار خود را از دست داده اند، چرا که بر روی یک نویسنده با تجربه و توانمند سرمایه گذاری نکرده اند و این فاجعه آمیز است.

آیا فکر می کنید مردم می خواهند با شما کار کنند، فقط به این خاطر که شما یک وب سایت راه اندازی کرده اید و چند چیز را در مورد محصول یا سرویس عالی خود به انتشار گذاشته اید؟

به راحتی می توانید حدس بزنید که صدها کسب و کار هم چون شما برای مشتریان ثابت و احتمالی شما در اینترنت وجود دارد و این موضوع با رفتن از وب سایتی به وب سایت دیگر میسر می گردد.

در وب سایت شما، این تنها متن شما است که می تواند افراد را متقاعد کند تا با شما کار کنند. پس آن را بسیار جدی بگیرید.

5.  یک عنوان و شرح مناسب انتخاب کنید

بخش عمده ای از بازدید کنندگان وب سایت شما کسانی هستند که به واسطه عنوان وب سایت یا پست وبلاگ شما به آن جذب شده اند. ماهیت و کلیه پیام شما توسط عنوان مشخص می شود و از طریق آن نهادینه می گردد.

تولید محتوا بر اساس سئو

تولید محتوا بر اساس سئو

عنوان شما بسیار مهم است و از نظر جلب توجه و تعداد کلیک هایی که در موتور های جستجو یا کانال های اجتماعی انجام می گیرد، حتی می تواند مهم تر از متن اصلی یا محتوای شما باشد.

مهم نیست که متن اصلی یا محتوای شما چقدر عالی باشد، اگر شما یک عنوان غیر عادی و غیر الهام بخش داشته باشید افراد کمی به آن توجه خواهند کرد.

بنابراین بخش بزرگی از تولید محتوا بر اساس سئو با عنوان محتوای شما تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.

دقت کنید که کلمه کلیدی خود را در عنوان به کار ببرید. آن را تکرار نکنید، فقط یک بار و ترجیحا در ابتدا از آن استفاده کنید.

Rand می گوید که “توضیحات” متا تگ هنوز اهمیت دارد و می تواند رتبه بندی وب سایت شما در موتور های جستجو را تحت تاثیر قرار دهد.

بسیاری از کارشناسان سئو و بهینه سازی می گویند که این توضیحات امروزه مهم نیست، اما اگر نظر Rand متضاد با آن ها باشد، ما باید او را جدی بگیریم.

علاوه بر این، این توضیحات در زیر هایپر لینک شما در نتایج جستجو دیده می شوند. این یک متن تصادفی نیست بنابراین بر روی نتایج جستجو تاثیر خواهد داشت.

به روز رسانی در مورد نوشتن شرح متا: به طور معمول، هنگام نوشتن شرح متا برای وب سایت، صفحه وب و یا پست وبلاگ خود می توانید از 160 کاراکتر استفاده کنید. با توجه به آخرین به روز رسانی هایی که صورت گرفته و من خود آن را دیده ام، در حال حاضر گوگل اجازه می دهد که از 360 کاراکتر برای شرح متا استفاده کنید.

6.  استفاده از کلمات کلیدی در متن اصلی

متن اصلی شما، اصلی ترین جزء محتوای شما به حساب می آید.

در متن اصلی همه چیز گفته و انجام شده است. بنابراین تاثیر نهایی از طریق همین قسمت یعنی متن اصلی وب سایت یا پست وبلاگ شما ایجاد می شود.

آنچه را که می خواهید بگویید یا انجام دهید باید از طریق متن اصلی بیان کنید.

الگوریتم رتبه بندی Google به دقت متن اصلی محتوای شما را برای بررسی معنادار بودن آن مطالعه می کند.

هر پیام به کلماتی نیاز دارد و معنای این کلمات به علت ارتباط شما مفهوم می بخشد. بدون کلمات، هیچ پیامی وجود ندارد و در نتیجه هیچ ارتباطی برقرار نمی شود.

کلمات کلیدی، شاخص هایی هستند که به گوگل می گویند شما چه چیزی را بیان می کنید. اگر آن ها مهم هستند، از آن ها بیشتر از سایر کلمات در متن استفاده کنید.

برای مثال، اگر من در این پست چندین بار از “تولید محتوا” استفاده کنم، تصور گوگل این خواهد بود که « تولید محتوا بر اساس سئو» یکی از نکات اصلی نوشته من است.

همچنین اگر من “فهرست سئو و بهینه سازی” را در متنخود ذکر کنم، گوگل ممکن است نتیجه بگیرد که این پست شامل برخی موارد سئو و بهینه سازی برای تولید محتوا بر اساس سئو است و نهایتا وقتی که افراد به دنبال برخی از مطالب هم چون ” تولید محتوا بر اساس سئو  ” یا چیزی از این قبیل می گردند در رتبه بالاتری آن را نمایش می دهد.

 

چگونه از کلمات کلیدی خود در متن اصلی استفاده می کنید؟

به طور کلی قوانین زیر را به یاد داشته باشید:

  • از کلمات کلیدی اصلی خود در 100 کلمه اول استفاده کنید. پس از استفاده از آن ها در ابتدا، در بخش های مختلف آن ها را شکسته و به صورت جداگانه به کار ببرید.
  • از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید. LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing است. این ها واژه‌ های کلیدی هستند که به کلمات کلیدی اصلی شما مربوط هستند. گاهی اوقات افراد به اشتباه فکر می‌کنند که کلمات کلیدی LSI مترادف کلمات کلیدی اصلی خود هستند. اما این گونه نیست، آنها کلمات کلیدی مرتبطی هستند که الگوریتم گوگل فکر می کند باید در مجاورت معنایی با کلمات کلیدی اصلی شما باشند.
  • در هر 200-300 کلمه از کلمات کلیدی اصلی خود استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی خود یا ترکیبی از آن ها در سرفصل ها و زیر مجموعه ها استفاده کنید – نه در هر عنوان و زیر شاخه، بلکه حداقل در تعدادی از آن ها.
  • از کلمات کلیدی خود در آخرین پاراگراف استفاده کنید.

7. اطمینان حاصل کنید که صفحه وب شما سریعا بارگیری می شود

 

چنانچه حتی با استفاده از تنظیمات کلی سئو و بهینه سازی و تولید محتوا بر اساس سئو ، وب سایت شما کمتر مورد توجه قرار گرفته است، می توانید تصاویری مرتبط با محتوا در وب سایت خود قرار دهید، اما اطمینان حاصل کنید که این تصاویر بهینه سازی شده اند و بر روی سرعت بارگیری سایت شما تاثیر منفی نخواهند داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه، ممکن است بخواهید مطالبی در مورد چگونگی استفاده از تصاویر برای ایجاد لینک ها را مطالعه کنید. با مراجعه به صفحه اصلی ما می توانید اطلاعات مفیدی در تمامی موارد به دست آورید.

8.  با افراد تاثیر گذار ارتباط  برقرار کنید و به وسیله آن ها مطالب خود را نشر و گسترش دهید

سعی می کنید به بهترین شکل ممکن محتوای خود را نوشته و ویرایش کنید تا حداکثر افراد از آن بهره ببرند، اینگونه نیست؟

افراد فقط در صورتی می توانند از مطالب شما استفاده کنند که آن ها را پیدا کنند.

در صورتی که محتوای شما در رتبه های بالایی از موتور های جستجو قرار داشته باشد و افراد فعالانه و به طور مداوم پیگیر مطالبی باشند که شما نشر می دهید، با این امتیاز می توانید به راحتی اهداف مخاطبین خود را دریابید.

  • اگر رتبه شما در موتور های جستجو خوب نباشد چه باید کرد؟
  • اگر افراد ندانند که چه محتوای ارزشمندی برای تولید و انتشار وجود دارد چه باید کرد؟
  • تاثیرگذاران در این عرصه می توانند به نشر این مطالب و گسترش آن کمک کنند.
  • اگر با تاثیر گذاران این صنعت به خوبی ارتباط برقرار کنید، آن ها نیز با کمال میل و به موقع محتوای شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.
  • این افراد حتی ممکن است مطالب را از سایت های دیگر به وب سایت شما پیوند دهند.
  • اتصال و ارتباط با چنین افرادی زمان، تلاش و بیشتر از همه استقامت می طلبد.
  • اما هنگامی که شبکه ای جامع از ارتباطات با این تاثیرگذاران ایجاد کردید، توزیع مطالب و محتوای شما بسیار آسان تر خواهد شد.

پیشنهاد شخصی من برای تولید محتوا بر اساس سئو در سال 2018 و سال های بعد از آن

بر روی کیفیت و هدفمندی تمرکز کنید. هر زمان که یک صفحه وب یا پستی از وبلاگ ایجاد می کنید، هدفی را در نظر گرفته و به وسیله آن مشکلی را حل کنید. برای این کار باید دلیل موجهی وجود داشته باشد و راه حلی را ارائه دهید.

 

همان طور که در بالا اشاره کردم ایده این پست در روز جمعه ای از تابستان و با مشاهده مصاحبه ای از Rand Fishkin در مورد فهرست سئو و بهینه سازی به ذهنم خطور کرد.

او از دیدگاه یک متخصص سئو و بهینه سازی در این ویدیو صحبت می‌کند.

در این پست، من نهایت سعی خود را به کار گرفتم تا تمام نکات این مصاحبه را پوشش دهم، چرا که تولید و بازاریابی محتوا کاری است که من انجام می دهم و این وظیفه من است که به مشتریانم کمک کنم سئو و بهینه سازی را در این سرویس بهبود بخشند. امیدوارم این مطالب برای پیشرفت کسب و کار شما مفید باشد.

 

  • zahra tayefeh
4.9
0 پاسخ

تعقیب

  1. […] تولید محتوا بر اساس سئو | 8 نکته موثر سال 2018 […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.