برای تولید محتوا بر اساس سئو چه کار کنیم؟

برای تولید محتوا بر اساس سئو چه کار کنیم؟ (8 راهکار تولید محتوا سئو)

برای تولید محتوا چه کار کنیم؟ (8 راهکار تولید محتوا سئو)

قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل خیلی مهم هست. تولید محتوا باید بر اساس سئو باشد و بدون آن فایده‌ای نخواهد داشت چون محتوایی که در صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته بازدید کننده‌ای نخواهد داشت. محتوای خوب هم به همان اندازه اهمیت دارد. چیزی که باید دقت داشت این است که تعادل بین این دو را رعایت کرد. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهم به شما بگویم که برای تولید محتوا بر اساس سئو چه کار کنید.

یک) برای مخاطبان خود مفید باشید

اگر به قسمت وبلاگ سایت ما سر بزنید در همه موضوعاتی که مربوط به تولید محتوا هستند مطلب منتشر کرده‌ایم. فرقی نمی‌کند که تولید محتوای آموزشی ویدئویی باشد یا متنی. کاری که بسیاری از کسب و کارها انجام نمی‌دهند. قرار نیست فقط محتوایی تولید کنید که معرفی محصولات یا خدمات باشد. بلکه باید محتوایی نوشت که برای مخاطبان شما مفید باشد. به کار آنها بیاید و آن‌ها را آموزش دهد یا گره از مشکلات آن‏ها بگشاید. مخاطب خود را در اولویت قرار دهید.

دو) از عناوین مناسب استفاده کنید.

ما در نوشتن عنوان مطالب خود محدودیت تعداد کلمه داریم. از طرفی این عنوان مطلب هست که مخاطب رو به وب سایت شما جذب می‌کند. به همین دلیل است که نوشتن عنوان مناسب در تولید محتوا بر اساس سئو و بهینه سازی بسیار مهم است. حال، عنوان خوب باید چطور باشد؟

  • واضح،
  • جالب و جذاب،
  • دارای کلیدواژه اصلی،
  • حدالمقدور کوتاه.

در کنار اینکه عنوان باید مناسب باشد، توضیحاتی که درادامه آن می‌نویسید هم باید به خوبی نقشه راه مطلب را مشخص کند تا مخاطب از همان ابتدای کار بداند که چه اطلاعاتی را دریافت خواهد کرد. درست مثل ابتدای همین مطلب که من این کار را انجام دادم.

سوم) استفاده از عبارات غنی از کلیدواژه

ما نویسندگان وبلاگ‌ها باید هوای دو گروه را داشته باشیم. یک، مخاطبانمان و دوم هم موتورهای جستجو. برای اینکه مخاطب جلب شود باید محتوای خوب تولید کنیم و برای اینکه محتوای ما به چشم بخورد باید مطلبی بنویسیم که بر اساس سئو و بهینه سازی باشد. سئو و بهینه سازی مطلب زمانی مفید است که به میزان درست از کلیدواژه در تولید محتوای خود استفاده کرده باشیم. (در مورد تولید محتوا برای وبلاگ بیشتر بدانید.)
کلیدواژه باید به جا و درست استفاده شود. مثلاً اگر این مطلب را از ابتدا تا انتها خوب بررسی کنید، کلیدواژه‌هایی مثل تولید محتوا و سئو و بهینه سازی بصورت مرتب استفاده شده، نه آنقدر کم که موتورهای جستجو مطلب را نامناسب بدانند و نه آنقدر زیاد که مخاطب از خواندن متن خسته شود. 🙂
بعد از اینکه مطلب را تمام کردید از تگ‌های مرتبط هم استفاده کنید تا وبلاگ سایت همبستگی داشته باشد و مخاطب هم در صورت نیاز راحت‌تر به قسمت‌های دیگر وبسایت مراجعه کند.

چهار) مراقب ساختار محتوای خود باشید

محتوایی که می‌نویسید باید سر و ته مشخصی داشته باشد. این ویژگی زمانی وجود خواهد داشت که از زیر عنوان‌ها، بولت ها و قسمت‌های بولد شده، پاراگراف‏بندی مناسب استفاده کنید. زمانی که از زیر عنوان‌ها استفاده می‌کنید از بزرگ به کوچک شروع کنید تا از طرف موتورهای جستجو امتیاز خوبی بگیرید. یکی از اصول سئو و بهینه سازیِ بک‌اند هم این است که از تگ‌های مناسب استفاده کنید. h1 برای عنوان‌ها و h2 یا کوچکتر برای زیر عنوان‌ها.

پنج) از تصاویر استفاده کنید

تولید محتوای متنی به این معنی نیست که تماماً از متن استفاده کنید و در آخر محتوایی تحویل مخاطب دهید که کسل کننده و خسته کننده باشد. برای مطالبی که 1000 تا 1500 واژه هستند شاید نیاز به تصویر چندان احساس نشود، هرچند در این موارد نیز در صورت ضرورت باید از تصویر استفاده کنید؛ برای مطالب بالاتر از 2000 واژه حتماً حتماً از تصویر استفاده کنید.
دلیل استفاده از تصویر در تولید محتوا بر اساس سئو فقط برای این نیست که مخاطب خسته نشود، بلکه موتورهای جستجو هم به این موضوع اهمیت می‌دهند. با وجود اینستاگرام و پینترست علاقه مردم به محتوای تصویری بیش از گذشته شده است.

شش) شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی تولید محتوا

تولید محتوایی که انجام داده‌اید را در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر کنید. امروزه به ویژه شبکه‌هایی مانند اینستاگرام تأثیر بسیار بالایی دارند. با استفاده از یک اکانت اینستاگرام خوب می‌توانید بازدیدکننده‌های زیادی را جذب کنید. بسیاری از کسب و کارها هستند که تنها در بستر اینستاگرام فعالیت می‌کنند و درآمد خوبی هم دارند؛ اما تماماً روی اینستاگرام هزینه نکنید، هرچه باشد اینستاگرام هم یک شبکه اجتماعی است که ممکن است روزی فیلتر شود، مثل تلگرام اما وبسایت شما همیشه خواهد بود. (آموزش تولید محتوا در اینستاگرام)

هفت) به لینک دهی اهمیت بدهید

هنوز که هنوزه لینک دهی از فاکتورهای مهم سئو و بهینه سازی وبسایت هاست. لینک دهی به دو شیوه انجام می‌شود. یکی لینک دهی به مطالب قبلی یا محصولات و بخش‌های مختلف وبسایتتان؛ و دیگری لینک دهی به سایت‌های خارجی معتبر.
لینک دهی داخلی باعث می‌شود که وبسایت انسجام داشته باشد.
لینک دهی خارجی باعث می‌شود موتورهای جستجو به وبسایت اعتبار بیشتری بدهند.
لینک دهی سایت‌های دیگر به سایت شما هم که بهترین عامل در بالا آمدن سایت است.

هشت) فعالیت خودتون رو زیر نظر داشته باشید

زمانی که برای وبسایت خودتون تولید محتوا می‌کنید باید با استفاده از ابزاری که در اختیار دارید نتیجه تلاش‏هاتون رو بررسی کنید. برای مثال، Google Analytics به شما این امکان رو می‏دهد تا بازدیدهای وب سایت برای کلیدواژه‌های مختلف را مورد بررسی قرار بدید و یا کلیک‌ها و بازدیدهای صفحات مختلف را ببینید که به چه مقدار هست. تولید محتوا بر اساس سئو و بهینه سازی زمانی ارزش داره که نتیجه داشته باشد. اگر جایی می‌بینید که هیییچ نتیجه‌ای نداشته حتماً باید عملکرد خود را اصلاح کنید.

به این ترتیب به پایان این مطلب رسیدیم. نکاتی که برای تولید محتوا بر اساس سئو و بهینه سازی گفته شد از اصول اساسی بودند که انجام آن‏ها محتوای شما را غنی خواهد کرد. در قسمت آخر هر مطلبی که می‏نویسید حداقل در دو خط نتیجه گیری کلی داشته باشید که در مطلب خودتان چه گفته‏اید. این کار باعث می شود هم از کلیدواژه مطلب خود در انتها استفاده کنید که نکته مهمی است، درست همانطور که در خط اول همین پاراگراف از «تولید محتوا بر اساس سئو و بهینه سازی» استفاده کردم. اگر سوالی دارید حتما در بخش نظرات بیان کنید.

و البته که در صورت نیاز به آموزش بیشتر ما به تازگی پکیج آموزش تولید محتوا را آماده کرده ایم. پکیجی که تمام نیازمندی ها برای فعالیت در زمینه تولید محتوا را به شما گفته و آموزش می دهد؛ در حقیقت آموزش می دهیم. برای دریافت این دوره آموزشی تولید محتوا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *