Fotolia 47663131 Subscription Monthly M

بازاریابی محتوایی در عصر دیجیتال

فهرست مطالب:

بازاریابی محتوایی در عصر دیجیتال

بازاریابی و بازاریابی محتوایی، دو شاخه هستند که در عصر دیجیتال روز به روز بیشتر به هم پیوند میخورند. کسب و کار های جدید  و نوپا ، برای حذب مشتری و بازدید کننده، نیاز  ویژه ای به بازایابی محتوایی ، در قالب های گوناگون دارند. بازاریابی محتوایی در تمامی زمینه های تبلیغاتی مشاغل وجود دارد؛ وب سایت ها، صفحات فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی، روزنامه های ایمیلی و کانال های اطلاع رسانی مجازی.گرچه بازاریابی محتوایی، حوزه حساسی است و کسب و کارهای جدید (استارت آپ) باید با احتیاط وارد آن شوند.

شرکت هایی که از نظر اقتصادی به ثبات رسیده اند ، دچار خطرات و ریسک کمتری می شوند زیرا اگر یکی از استراتژی های بازاریابی محتوایی برای آنان سودآوری نداشت، جای پای خود را در بازار محکم کرده و کمتر دچار ضرر و زیان می شوند؛ اما برای شرکت ها و کسب وکارهایی که به تازگی شروع به کار کرده اند، بازاریابی به تنهایی کافی نیست، بلکه باید برای آنان برندسازی نموده و اعتبار ایجاد کرد. برای اینکه کسب و کار خود را در مسیر درستی پیش برده و توجه مشتریان را به خوبی جلب نمایید، لازم است از هشت اصل در بازار یابی محتوایی استفاده کنید.

  • فقط برای مخاطبین خود بنویسید!

سبک و سیاق محتوایی که برای بازاریابی استفاده می کنید، باید مناسب برای بازار هدف شما باشد. مثلا شما برای تبلیغ و بازاریابی محصولی که برای نوجوانان تولید می شود و محصولی که برای کودکان ساخته می شود، از شیوه کاملا متفاوتی استفاده می کنید. وقتی مخاطبان و مشتریان شما از اقشار و گروه های گوناگونی هستند، بهترین راه استفاده از شیوه ای عامه پسند و محافظه کارانه است. شما به عنوان تولید کننده محتوا، قالب ها و رسانه های مختلفی در دسترس دارید؛ بنابراین باید محتوای خود را با آن ها هماهنگ کنید.

بازاریابی محتوایی در عصر دیجیتال

بازاریابی محتوایی در عصر دیجیتال

  • هیچ چیز به اندازه نمونه خوانی و غلط گیری مهم نیست!

پیش از اینکه محتوای خود را منتشر کنید، تا جایی که می توانید آن را با دقت ویرایش و غلط گیری کنید. در حالت ایده آل یک ویراستار بازاریابی، باید متن شما را ویرایش کند.

  • موضوعات تأثیر گذار و جذاب را بنویسید!

برای اینکه در نوشتن محتوا، حق مطلب ادا شود، نیاز به نویسنده ای ماهر و باتجربه است. داشتن مدرک دانشگاهی و تحصیلات آکادمیک در نوشتن یک محتوای خوب، تأثیر چندانی ندارد. نوشتن متون تبلیغاتی، حیطه مهم  و حساسی است که نیاز به تجربه و اشراف کامل به قوانین محتوانویسی و بازاریابی دارد. بنابراین هر نویسنده ای از پس این کار بر نمی آید.

جیمز پارسونز، بنیان گذار شرکت بازاریابی محتوایی Blogpros می گوید: ما باید خود را در جایگاه مصرف کنندگان و مشتریان قرار دهیم، بدانیم در جستجوی چه چیزهایی هستند و محتوایی تولید کنیم که منطبق با جستجوهای آنان باشد. بدون  رعایت این عنصر کلیدی ، تأثیرگذاری قدرتمندی که اکثر شرکت ها به دنبال آن هستند را در نوشته های خود، نخواهید داشت.

بازاریابی محتوایی در عصر دیجیتال

بازاریابی محتوایی در عصر دیجیتال

  • از فضای خالی هم استفاده کنید!

خوانندگان، محتوایی که شما نوشته اید را در وسایل مختلفی مانند تبلت، رایانه یا اسمارت فون مطالعه خواهند کرد. آنها برای استراحت به فضای خالی نیز نیاز دارند. بنابراین ضروری است که متن خود را در قالب قسمت های  (پاراگراف) کوتاه و قابل هضم تنظیم کنید. جملات پیچیده و طولانی  و پاراگراف های بسیار بلند، باعث خستگی خواننده خواهد شد.

  • در میان متن از تصویر استفاده کنید.

در بازاریابی محتوایی معمولا از متن استفاده می شود، ولی بهتر است که متن نوشته شده با تصاویر، ویدئو و اینفوگرافی همراه باشد. ترکیبی از متن و عناصر تصویری باعث  جذابیت بیشتر محتوا و جلب نظر خواننده به نوشته شما خواهد شد. بازاریابان بیشتر از تصاویر به جای متن استفاده می کنند.

  • با تبلیغات شرکت هماهنگ باشید!

به عنوان یک استارت آپ ( کسب و کار جدید) ، احتمالا به  این فکر می کنید که چه سبکی داشته باشید و برند و شعار تبلیغاتی شما چه باید باشد. زمانی که در مورد این موضوعات به نتیجه رسیدید، باید از محتوایی استفاده کنید که با آن ها هماهنگ باشد. به طوری که گویی تمامی موارد تبلیغاتی شرکت و محتوای نوشته شده، از جانب یک شخص طراحی و تولید شده اند.

بازاریابی محتوایی در عصر دیجیتال

بازاریابی محتوایی در عصر دیجیتال

  • محتوایی با حجم مناسب تولید کنید!

اینکه محتوای تولید شده چه حجمی باید داشته باشد بستگی به نوع کار و پلت فرم مورد استفاده خواننده دارد. مثلا روزنامه های ایمیلی باید ماهی یک بار برای خوانندگان ارسال شوند. ولی پست های فیس بوک تا سه بار در هفته هم ممکن است نوشته شوند. شما به عنوان محتوا نویس باید بررسی کنید که نیاز است در کدام رسانه (پلت فرم) چه میزانی از محتوا انتشار یابد.

  • حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید!

در نهایت محتوای تولید شده باید هم جذاب و گیرا باشد و هم به خوبی اطلاع رسانی کند. اگر چیزی برای نوشتن به ذهنتان نمی رسد، مدتی صبر کنید تا مطالب مناسبی برای محتوانویسی داشته باشید.

مطالب مرتبط با بازاریابی محتوایی:

چالش های بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

چگونه بازاریابی محتوایی خود را تقویت کنیم؟

 ۷اصل اساسی که منجر به موفقیت در بازاریابی محتوایی می شود

25 نکته درباره ی بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی چیست؟

7 نکته ی آسان نوشتن مطالب مؤثر برای وبلاگ (تولید محتوا)

کسب درآمد اینترنتی (بروزرسانی ۲۰۱۸)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.