3 min

فروش کتاب و محصولات در آمازون به این صورت است

خیلی از شما هر روز با این فکر که خدایا کی فرصت ارایه محصولاتم را به خارج از کشور خواهم داشت، کلنجار می‌روید! و سوالاتی زیر رو قبل از خواب بهش فکر می‌کنید.

  • چطور می‌توان کتاب را در سایت آمازون به فروش گذاشت؟
  • چطور می‌توان محصولات را در سایت آمازون برای فروش گذاشت؟
  • فرایند فروش در سایت آمازون به چه صورت است؟
  • آیا افراد غیر مقیم آمریکا هم می‌توانند در سایت آمازون بفروشند؟

ایرانی‌ها به لطف کپی فای، سال‌هاست که محصولات خصوصا کتاب‌های آمازون رو خرید می‌کنند. ساده‌تر بگم کسی کتابی را دوست داشته باشه، با خدمات خرید کتاب از آمازون کپی فای به راحتی می‌تواند کیندل، کتاب چاپی، کتاب با نسخه پی دی اف و … را از آمازون بخرد. اما امروز در مورد نحوه فروش در آمازون صحبت کرده‌ایم.

فیلم راهنما – روش خرید کتاب از گوگل بوک و آمازون

آیا می‌توانم در آمازون به عنوان مقیم غیر آمریکایی فروش داشته باشم؟ چگونه یک فروشنده بین المللی باشیم (قسمت اول)

آمازون فرصت عظیمی را برای برندهای فروش محصولات ورزشی فراهم می‌کند. خبر خوب این است که فروش در آمازون فقط به ساکنان و شرکت‌های آمریکایی محدود نمی‌شود – امکان فروش در آمازون در آمریکا بدون اینکه هرگز پا به خاک آمریکا بگذارید، وجود دارد. این مجموعه 4 قسمتی مراحل راه اندازی حساب فروشنده آمازون به عنوان یک خارجی و همچنین اطلاعاتی راجع به واردات محصولات شما، دریافت پول و گسترش آن به خارج از ایالات متحده را طی می‌کند. مطمئن شوید که در خبرنامه ثبت نام کرده‌اید تا هنگام انتشار مقالات جدید از آن مطلع شوید!

توجه: من این اطلاعات را به عنوان نقطه شروع ارائه می‌دهم. باید همیشه قوانین و مقررات را در کشور خود و همچنین اطلاعات فعلی ارائه شده توسط آمازون و دولت فدرال ایالات متحده بررسی کنید. همچنین باید با یک مشاور مالیاتی مشورت کنید تا کمک کند از نظر برنامه ریزی مالیاتی شخصی بهترین گزینه‌ها را تعیین کنید.

قسمت 1: روند و الزامات تنظیم تنظیمات AN

حساب آمازون آمریکا / شمال آمریکا

مسلما اولین قدم فروش در آمازون ثبت نام برای یک حساب کاربری است. اما آنچه چندان واضح نیست، تصمیماتی است که باید درباره نحوه راه اندازی حساب خود اتخاذ کنید.

تصمیم 1: فروشنده فردی یا حرفه‌ای

نمودار زیر تفاوت بین دو نوع حساب را که می‌توانید در آمازون ایجاد کنید نشان می‌دهد. طرح فروش انفرادی برای فروشندگانی که حجم کمتری دارند و ماهیانه کمتر از 40 واحد می‌فروشند مناسب است. چنانچه بیش از 40 واحد بفروشید می‌توانید در برنامه فروش حرفه‌ای باشید و ماهیانه 39.95 دلار پرداخت کنید. همچنین لازم است در برنامه فروش حرفه‌ای باشید تا در دسته خاصی از محصولات، محصولات خود را به فروش برسانید.

توجه: این پست در تاریخ 10 فوریه 2016 نوشته شده است، و از آن زمان تاکنون چند مورد تغییر کرده است! برنامه فروش حرفه‌ای در تاریخ 1 مارس 2018 با 39.99 دلار آمریکا در ماه به روز شد.

تصمیم 2: تحقق – FBA یا بازرگان تکمیل شده

این تصمیم مربوط به نحوه فراهم کردن محصولات خود به مشتریان است. ما طرفداران سرسخت FBA(تحقق یافته توسط آمازون) هستیم و آن را بهترین راه برای فروش 90٪ محصولات در آمازون می‌دانیم. مشتریان به شما و محصولاتتان بیشتر اعتماد می‌کنند، هزینه حمل و نقل می‌تواند هم برای شما و هم برای مشتری پایین‌تر باشد همچنین آمازون جهت ذخیره موجودی خود در اختیارتان هست و  می‌توانید سفارشات خود را مدیریت کنید.

نحوه کار FBA به عنوان یک فروشنده بین المللی به شرح زیر است:

  1. پس از ایجاد حساب فروشنده در بازار آن کشور (به عنوان مثال ایالات متحده آمریکا) در برنامه FBA ثبت نام می‌کنید.
  2. محصولات خود را به ایالات متحده وارد می‌کنید و آن‌ها را به مرکز تحقق آمازون تحویل می‌دهید، در نتیجه آمازون اقلام را مستقیماً به مشتریان ایالات متحده ارسال می‌کند. اطلاعات بیشتر در مورد واردات مورد نیاز و فرآیندها در قسمت 3
  3. آمازون ذخیره‌سازی موجودی، جمع‌آوری و بسته‌بندی سفارشات، خدمات مشتری و بازده شما را بر عهده دارد. هزینه‌های این خدمات برای فروشندگان خارجی همانند فروشندگان مستقر در ایالات متحده است.
  4. بازده مشتری به مراکز تحقق آمازون بازگردانده می‌شود و اگر مورد قابل فروش باشد، مجددا ذخیره می‌شود و دوباره فروخته می‌شود. اما سهام آسیب دیده یا معیوب فقط می‌تواند به آدرس ایالات متحده بازگردد یا توسط آمازون تخریب شود. این چیزی است که باید برای تعیین هزینه‌ها و یا مراحل کار خود انجام دهید.

تصمیم 3: وضعیت مالیات دهندگان

همه فروشندگان حرفه‌ای و کسانی که بیش از 50 معامله در یک سال دارند باید اطلاعات مالیاتی خود را به آمازون ارائه دهند. هنگام ایجاد حساب، از طریق یک Taxpayer Wizard اقدام کنید تا فرم مالیات IRS را جهت تکمیل برای شما ایجاد کند. فروشندگان خارجی باید مصاحبه مالیاتی را تکمیل کنند و به احتمال زیاد فرمی که برای شما تولید می‌شود فرم W9-BEN است، به این معنی که از شرایط گزارش مالیاتی ایالات متحده معاف خواهید شد. این یک خبر خوب است، زیرا اشخاص خارجی در صورت انجام کار خارج از ایالات متحده مشمول مالیات بر درآمد ایالات متحده نیستند. البته، شما هنوز هم باید مالیات این درآمد را در کشور خود پرداخت کنید. و اگر یک شرکت یا LLC مستقر در ایالات متحده تاسیس کنید، آن نهاد “شخص” ایالات متحده محسوب می‌شود و بنابراین مشمول پرداخت مالیات بر درآمد می‌شود. بنابراین تصمیم گیری در این‌جا این است که آیا یک نهاد تجاری در ایالات متحده ایجاد کنید یا وضعیت خود را به عنوان یک فرد خارجی حفظ کنید. برای تعیین بهترین اقدام در پرونده خود، حتماً با یک متخصص مالیات مشورت کنید.

دریافت تایید در دسته بندی محصول خود

برخی از دسته‌های محصول برای فروش نیاز به تایید کتابچه راهنمای کاربر دارند. برخی از دسته‌های محبوب‌تر عبارتند از: 

  • زیبایی / بهداشت و مراقبت شخصی
  • لباس و لوازم جانبی
  • مجموعه‌های هنری و هنرهای زیبا
  • مواد غذایی و غذای لذیذ
  • جواهرات، ساعتها
  • چمدان، کفش، کیف دستی و عینک آفتابی

توجه: این پست در تاریخ 10 فوریه 2016 نوشته شده است، و از آن زمان تاکنون چند مورد تغییر کرده است! لیست دسته بندی محصولات زیر در 1 مارس 2018 به روز شده است.

  • خودرو، روکش وسایل نقلیه و لوازم جانبی
  • کتاب‌های قابل جمع آوری
  • مجموعه‌های سرگرمی
  • کارت هدیه
  • صنعتی و علمی
  • جواهر سازی
  • لوازم چمدان و لوازم سفر
  • لوازم اصلی
  • کفش، کیف دستی و عینک آفتابی
  • مجموعه‌های ورزشی
  • اسباب بازی‌ها و بازی‌ها (فقط روزهای تعطیل) ساعت‌ها

 جهت دریافت تاییدیه در این دسته‌ها باید به آمازون نشان دهید که یک تولید کننده یا برند قانونی هستید. آن‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل كنند كه شما به اندازه کافی مشاغل قابل توجهی دارید كه می‌تواند تلاش برای بازبینی محصولات و برند‌های شما را تضمین كند و در معرض خطر تهیه محصولات بی‌کیفیت یا معیوب نیستید. نوع اطلاعات درخواستی متفاوت است، اما ممکن است شامل سفارشات خرید یا رسید از تامین کنندگان و اسناد ثبت مشاغل باشد.

سایر الزامات ویژه ثبت نام در AMAZON ایالات متحده

برای ایجاد یک حساب، باید موارد زیر را نیز ارائه دهید: یک کارت اعتباری معتبر که می‌تواند برای معاملات بین المللی (هزینه‌ها و غیره) استفاده شود

شماره تلفن: استفاده از سرویسی مانند Viber Out یا دریافت شماره اسکایپ ایالات متحده، کارتان آسان‌تر می‌شود، زیرا گزارش شده است که پشتیبانی فروشنده آمازون فقط با شماره‌های ایالات متحده تماس می‌گیرد. منتظر قسمت 2 این مجموعه باشید، جایی که در مورد چگونگی دریافت هزینه فروش محصولات خود در آمازون صحبت خواهیم کرد. حساب‌های بانکی؛ مالیات؛ و هزینه‌های فروش.

قسمت‌های دیگر این مجموعه وبلاگ 4 قسمتی در مورد نحوه فروش در آمازون به عنوان یک مقیم غیر آمریکایی را از دست ندهید!

قسمت 1: روند راه اندازی حساب آمازون به عنوان یک مقیم غیر آمریکایی (این مقاله).

قسمت 2: پرداخت به عنوان فروشنده FBA آمازون غیرآمریکایی

قسمت 3: واردات محصولات به ایالات متحده برای فروش در آمازون

قسمت 4: فراتر از بازار آمازون آمریکا / ایالات متحده

مقالات دیگر:

چگونه کتابمان را در سایت آمازون منتشر کنیم؟ [فروش کتاب در آمازون]

ایی بی eBay و آمازون Amazon چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

چطور از آمازون کتاب خرید کنیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.