کاپی رایتینگ چیست؟

گاهی اوقات تعاریف تقلیل دهنده و ساده بیان می شوند اما  بسیار ضروری اند.در واقع همین تعاریف ساده نقاط شروع هستند برای اینکه نسبت به موضوع مورد نظر درکی پیدا کنید. در این مقاله سعی داریم  شما را با تعریف کاپی رایتینگ  آشنا کنیم  و همچنین به شما نشان دهیم که چرا به عنوان یک بیزینس یا وب سایت یا صاحب یک بلاگ , لازم است معنای آن را بدانید. در تعریف کاپی رایتینگ چندین تعریف برای این مفهوم وجود دارد اما وجه اشتراک همه ی آن ها این است که در اصل کاپی رایتینگ نوشتن یک کپی از یک متن یا مطلب است که برای بازایابی یا تبلیغات (چه رسمی و چه غیر رسمی) استفاده می شود. در تجارت کاپی رایتینگ  جهت به فروش رساندن محصولات و سرویس ها به کار می رود. کاپی رایتینگ انواع زیادی دارد. برای مثال تولید محتوای وب یک نمونه از آن می باشد. در ادامه شما را با 4 مورد از مواردی که کاپی رایتینگ  را تاثیرگذار می کند, آشنا می کنیم.

ASF-Copywriting-for-Artists-04

  1. کاپی رایتینگ متنی: متن با کیفیت برای کاپی رایتینگ بسیار ضروری می باشد زیرا شامل پارامتر های مرتبط که لازم است زمان نوشتن مطلب در ذهن داشته باشید , میشود. این پارامترها در واقع همان مخاطبان و کاربران موردنظر و نیازها و علایق و انتظاراتشان می باشد. در حقیقت اگر قصد دارید بین مخاطبانتان محبوب شوید, باید توجه  داشته باشید که متن مورد نظر شما باید برای مخاطبان شما باارزش باشد. اینترنت قدرت و آگاهی زیادی به خریدارها و مشتریان و کاربران داده است و به همین دلیل است که فروش دچار یک دگرگونی بنیادی شده است. در فروش سنتی , شما به عنوان یک ارائه دهنده ی محصول یا سرویس, در صدر قرار داشتید و کنترل فروش به دست شما بود. اما اکنون این موقعیت برعکس شده است. اکنون بازاریاب ها باید مشتریان را متقاعد کنند و به طور منطقی و قانع کننده جواب سوالات آن ها را بدهند. این کار  به وسیله بازاریابی محتوا که از تایج و دستاوردهای  کاپی رایتینگ است , انجام می شود. اگر کاپی رایتینگ به صورت حرفه ای انجام شود و محصول به خوبی به مشتری معرفی شود, می توان گفت در این رقابت تجاری گسترده 50 درصد موفق شده اید.

3

 

  1. بنیاد کاپی رایتینگ: کاپی رایتینگ برای رسیدن به هدفش باید به عنوان یک اصل بنیادی برای استراتژی بازاریابی عمل کند. این بدام معناست که در پاسخ به سوال “کاپی رایتینگ چیست؟” باید گفت :”کاپی رایتینگ پایه و اساس وب سایت و وثیقه ای برای بازاریابی محصولتان است.”  هر دوی این ها به منزله ی گوشت و داربستی برای تجارت شما هستند. در واقع کاپی رایتینگ برای برقراری ارتباط با خوانندگان بسیار ضروری است. شما باید این ارتباط را با نوشتن یک محتوای مسحورکننده که باعث می شود خواننده به آن لینک دهد یا آن را به اشتراک بگذارد, بسازید. این نوع کاپی رایتینگ نه تنها بیسیک و ضرورت ها را آموزش می دهد بلکه بسیار آموزنده و روشنگر است. بنیاد کاپی رایتینگ دو حسن بزرگ دارد: یکی آن که بازدید کننده هایی که به شما اعتماد می کنند و برای چیزی که از شما آموخته اند ارزش قائل اند, به طور مکرر به شما ارجاع می دهند و آن مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و یا در وبسایت های شخصی خود به آن لینک می دهند. بنیاد کاپی رایتنگ هم چنین رتبه ی وب سایت شما را در موتور جستجو ارتقا می دهد. همانطور که میدانید رتبه ی وب سایت شما نمایانگر درجه محبوبیت شما بین کاربران اینترنت است و اینکه سئو در واقع وابسته به همین کاربران است نه الگوریتم ها.
  2. اتصال کاپی رایتینگ: این مورد از نظر علم روانشناسی اثبات شده است که هم کودکان و هم بزرگسالان قدرت درک و یادگیری و حفظ کردن  آن ها زمانی که سرگرمی و اشتغال و مشارکتشان بیشتر شود, افزایش می یابد. بنابراین اگر شما قصد دارید مطلبی را به مخاطبان خود آموزش دهید, سعی کنید توجهشان را جلب کنید و آن ها را وادار به مشارکت کنید. با اینکار شما موفق به برقراری ارتباط شده اید. اتصال کدر واقع اتصال کاپی رایتینگ در واقع خوانندگان و کاربران را آگاه می سازد و چیزی که با دنبال آن هستند را برای آن ها مهیا می کند. برای برقراری ارتباط با مخاطبین خود باید محتوای مرتبط با موضوع و با معنا داپی رایتینگ بسیار با معنی و جذاب است. اتصال کاپی رایتینگ به این معناست که در خدمت یک هدف عملی و یا به وضوح تعریف شده , در بلند مدت موفق به حفظ شور و شوق  شود.اشته باشید. بخش کلیدی دیگر از اتصال کاپی رایتینگ , افسونگری !!!  است. این موضوه نتیجه ی خلاقیت محتوای شماست. هرچه نوشته ی شما خلاقانه تر باشد, ارتباط بهتری با خواننده برقرار می شود. برای جلب توجه خواننده, نوشته ی شما باید سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. این امر موجب می شود افراد علاقه مند شوند تا آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اتصال کاپی رایتینگ  در حقیقت یک پیوند با خواانده ایجاد می کند و یک تاپیک خسته کننده را هیجان انگیز می سازد.

1

4.  تبدیل کاپی رایتینگ: تبدیل کاپی رایتینگ  صرفا برروی تبدیل خوانندگان به مشتریان, که هدف نهایی بازاریابان آنلاین است, تاکید نمی کند. در حقیقت تبدیل کاپی رایتینگ  به افراد ثابت می کند که محصول شما برای مشکل یا خواسته و هدفشان مناسب است. همانطور که میدانید زمانی که نتوانیم بین آپشن هایی که داریم یکی را انتخاب کنیم, از قیمت آن به عنوان فاکتور انتخاب استفاده می کنیم. هنر تبدیل کاپی رایتینگ این است که فاکتور این انتخاب را از قیمت به چشم انداز و اصول و عقاید مبدل کند.

2

بنابراین کاپی رایتینگ کپی‌رایتینگ یکی از مشاغل کلیدی تبلیغات است که برای “افزایش اثرگذاری” تبلیغات به وجود آمده است و وظیفه‌ی کپی‌رایتر، جستجوی بهترین پاسخ برای این دو سؤال اساسی است: در تبلیغات‌مان چه بگوییم و چگونه بگوییم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *