قبل از شروع به تولید محتوای سایت چه باید کرد؟

رپورتاژ آگهی ؛ چه کارکردی در سئو SEO سایت دارند؟

رپورتاژ آگهی ؛ چه کارکردی در سئو SEO سایت دارند؟

رپورتاژ آگهی ؛ چه کارکردی در سئو SEO سایت دارند؟

رپورتاژ آگهی ؛ چه کارکردی در سئو SEO سایت دارند؟

آیا یک شرکت بهینه سازی و بازاریابی محتوایی هستید؟ و نمی دانید که رپورتاژ آگهی خود را در سایتی منتشر کنید تا به هدف خود برسید؟ ما بهتون کمک می کنیم همه چیز را درباره رپرتاژ آگهی بدانید.

  • رپورتاژ آگهی چیست؟
  • رپرتاژ آگهی چه نوعی دارد؟
  • مزایا و معایب رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ چگونه می توان آن را تعریف کرد؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی محتوایی است که تبلیغات دارد. یک مقاله خوش ساختار و جذابی است که معمولا توصیه هایی را به خواننده می دهد. هدف رپورتاژ آگهی آن است که خدمات، محصولات یا برندی را تبلیغ کند. هدف ثانویه آن مربوط به سئو SEO است. رپورتاژ آگهی ترافیک بازدید زیادی می آورد و کمک می کند جایگاه یا رتبه یک سایت ارتقا یابد.

جایگزین مناسبی برای سایر انواع تبلیغات است. در مقایسه با بنرها و سایر شیوه های بازاریابی، رپورتاژ ها اطلاعات بسیار مفیدی را به خواننده ارایه می کنند. این کار یکی از راه های موثر معرفی یک کسب وکار یا شرکت است. حتی یک فرایند لینک سازی هم محسوب می شود. ( افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینک از آن بک لینک یاد می کنند.)

مقاله خواندنی درباره بک لینک ها:

چطور برای سئو لینک درست کنیم؟(راهنمایی کامل بروزرسانی 2018)

رپورتاژ های آگهی ممکن است به اساس عوامل زیر دسته بندی شوند:

  • سبک روزنامه نگاری
  • مصاحبه
  • مورد از اخبار
  • گزارش عملکرد
  • داستان و غیره

کانوِرشن رِیت یا همان نرخ تبدیل

کانورشن ریت را ابتدا برایتان توضیح می دهم. کانورش ریت یعنی چقدر از بازدید های یک صفحه یا در این مورد چقدر از بازدیدهای رپرتاژ آگهی خرید می کنند یا هدف از رپورتاژ آگهی را برآورد می کنند.

هدف از رپورتاژ آگهی

هدف از رپورتاژ آگهی

برخی از رپورتاژهای خبری برای معرفی سریع یک محصول یا خدمات نوشته و منتشر می شوند. در حالی که برخی هدف بلند مدت دارند و در برخی موارد سعی می شود به یک کلیدواژه خاصی بهینه شود و با کسب ترافیک بازدید از این طریق کالا و خدمات به فروش برسد.

یادداشت: رپرتاژ ها باید نقد و بررسی مشتری هم داشته باشد. مردم و عموم بازدیدکننده ها به نظرات مشتری ها اهمیت می دهند. به همین سبب تجربه آن ها در انتخاب و خرید یک محصول به مشتری بلقوه خط و مشی می دهد. نقد و بررسی و نظرات مشتری ها، رپرتاژ را بهینه می کند و باعث می شود میزان ترافیک بازدید هم افزایش یابد.

مزایای رپورتاژ آگهی

مزایای رپورتاژ آگهی

مزایای رپورتاژ آگهی

درست است که رپرتاژ های آگهی در بین کمپین های تاپ تبلیغاتی رتبه خوبی دارند. اما باید قبل از وارد شدن به این حوزه از مزایا، معایب؛ ریسک ها و خطرات احتمالی آن اطلاعات کسب کنیم.

در زیر مزایای رپرتاژ آگهی آورده شده است:

1- جلب توجه افراد

دیوید آگیلوی گفت که اگر تبلغات پوشش یکی مقاله باشد و با سبک رپرتاژ نوشته شود 6 برابر بیشتر از مقاله های عادی خوانده می شود. این به دلیل آن است که مردم مقالات اطلاعات دهنده، جذاب را نسبت به متن ها و بنرها خیلی ترجیح می دهند و به خواندن آن جذب می شوند.

2-اعتبار

رپرتاژ های آگهی در این فاکتور نسبت به بقیه شیوه های تبلیغاتی برجسته هستند. چرا این طوری است؟

چون بیشتر مواقع محتوا رپورتاژها داستانی منسجم و خوش ساختاری دارند. و به شیوه زیرکانه محصولات، خدمات  و برند را به مخاطب می شناساند. هیچ کسی هم نمی تواند این نکته را انکار کند که خود وب سایتی که محتوای رپرتاژ در آن جا منتشر می شود؛ باعث و بانی اعتبار می شود. رپورتاژ هایی که در سایت های معروف منتشر می شوند بسیار معتبر می شوند.

3- بک لینک سازی به شیوه کاملا طبیعی

بک لینک های باارزش آن لینک هایی از سایت شما هستند که در یک مقاله یا رپرتاژ در یک سایت با اعتبار بالا منتشر شود. این کار به بهتر دیده شدن شما در جستجوهای گوگل کمک می کند.

4- رپرتاژ های خبری ایندکس شدن محتوای سایت شما را تحریک می کند

میزان دیده شدن را افزایش می دهد و شما را با توجه به کلیدواژه هدف در جای بهتری نشان می دهد.

5- در جستجوهای ارگانیک، جایگاه بهتر و بالاتری را به شما می دهد و میزان دیده شدن شما را افزایش می دهد

نکته 5 از همین اواخر هدف بسیاری از صاحبان وبسایت ها شده است. دیده شدن بهتر، اعتبار بیشتری می آورد و میزان کانورشن ریت یا همان نرخ تبدیل را بیشتر می کند. در نتیجه درامد شما بیشتر می شود.

14 کلید موفقیت در نوشتن رپورتاژ آگهی

14 کلید موفقیت در نوشتن رپورتاژ آگهی

همه ی این اهداف زمانی اتفاق می افتد که رپرتاژ شایسته ای بنویسید. در مقاله زیر روش نوشتن رپرتاژ خوب را توضیح داده ایم: نکته آن است که محتوا باید برای مخاطب نوشته شود نه برای موتورهای جستجو  

14 کلید موفقیت در نوشتن رپورتاژ آگهی

 نوشتن رپرتاژ آگهی

نوشتن رپرتاژ آگهی

5 توصیه ی طلایی برای نوشتن رپرتاژ آگهی باکیفیت

برای آن که از رپورتاژ دادن حداکثر سود و مزایا را ببنید؛ و پول خود را دور نیاندازید. همچنین از نتایج ناخوشآیند کمپین رپرتاژ صدمه نبینید؛ توصیه می کنیم موارد زیر را بررسی کنید.

1- سایتی که قرار است رپرتاژ منتشر کنید، باید مطالعه کنید

https://www.seolium.com/img/publishing-advertorial-content.png

برای این که اعتبار و مرتبط بودن اتفاق بیافتد، نیاز است که وب سایت انتشار رپرتاژ را مطالعه کنید و از سبک آن ها شناخت بدست بیاورید. مقاله ای که از دیگر مقاله های سایت انتشار رپورتاژ متفاوت نباشد، کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت و توجه خواننده های زیادی را جلب می کند.

مطلوب است که طرح، سبک و موضوع سایر پست های سایت انتشار رپرتاژ تقلید شود. اگر با یک نگاه متوجه شدید که سایت مورد نطر با موضوع شما ارتباط ندارد؛ ولی اعتبار و رنک خوبی دارد، سعی کنید با یک تولید محتوای خلاقانه رپرتاژ خود را در آن جا منتشر کنید.

سایز رپرتاژها یکی دیگر از جنبه های مهم است که باید توجه شود. متن رپرتاژ ها باید به اندازه متن سایر پست هایی باشد که سایت مد نظر منتشر می کند.

 نوشتن رپرتاژ آگهی

نوشتن رپرتاژ آگهی

در تیترنویسی رپرتاژها نباید از صفت تفضیلی (+ترین) استفاده کنید. کلمات باید درست و دقیق باشد.  دقیقا مثل مقاله هایی که سایت هدف منتشر می کند. فراموش نکنید!

رپرتاژ آگهی خوب آن است که به مخاطب القا نکند که این یک تبلیغات است.

فراموش نکنید. یک رپورتاژ آگهی نباید القا شود که یک مقاله تبلیغاتی است؛ همه فوت و فن نویسندگی را باید به کار گرفت و تبلیغات را به شیوه ای هنرمندانه کاملا محسوس بیان کرد.

2- رپرتاژ را در سایت هایی منتشر کنید که ماهیت مشابهی دارد

یک رپورتاژ با موضوع ماهیگیری را نمی توان در سایتی با موضوع آشپزی منتشر کرد. در این صورت اهداف پیش بینی شده شما به حداقل می رسد. بنابراین ابتدا باید موضوعات عمومی وب سایت را مطالعه کنید تا هم خوانندگان سوء ظن نداشته باشند و هم از طرف گوگل جریمه نشوید.

3- متن رپرتاژ باید طبیعی و ماهیت تبلیغی نداشته باشد

متن رپرتاژ

متن رپرتاژ

برای این که متن رپرتاژ آگهی شما غیر تبلیغاتی باشد؛ باید به شیوه ی هنرمندانه ای اطلاعات مورد نیاز برای تبلیغ و ترویج را با اطلاعات مورد قبول فاکتورهای انسانی ادغام کنید.

پیام اصلی رپرتاژ باید به صورت پوشیده باشد و مخاطبان با مطالعه  و صرف زمان در پیج به آن نتیجه برسند و به اندازه ی کلفی اطلاعات مفید بدست آورند.

4- محتوا باید بی عیب و نقص؛فریبنده؛ جذاب؛ مفید؛ قابل اعتماد و البته از جنبه دستوری مشکلی نداشته باشد

خیلی ساده است:اگر متن رپرتاژ آگهی از جنبه تبلغاتی غیر مرتبط باشد. شما نمی توانید در مخاطبان اعتماد ایجاد کنید و آن ها را تشویق کنید که شرکت در کارش جدی است.

5- بهینه سازی محتوا برای سئو SEO

 بهینه سازی محتوا رپورتاژ برای سئو SEO

بهینه سازی محتوا رپورتاژ برای سئو SEO

این فاکتور لازم است ولی کافی نیست! متن باید تعدادی کلیدواژه داشته باشد ولی تعداد آن باید به خوبی تراز شده باشد. نه خیلی که باشد و نتواند جلب توجه کند. و نه خیلی زیاد باشد که مورد تحریم موتورهای جستجو و خواننده ها قرار بگیرید.

seo copywriting

مقاله خواندنی: تولیدمحتوای سئو چیست؟

نوشتن متن رپورتاژ آگهی با کیفیت کار سختی نیست. به صبر، تمرین، مهارت ها و آزمایش نیاز دارید تا بهترین رپرتاژ ها را بنویسید. البته در این مورد می توانید روی کمک ما حساب کنید. (خدمات تولید محتوا )

ریسک ها و راه‌حل ها

10 2

تا الان باید متوجه شده باشید که رپرتاژها از روش های موثر معرفی و تبلیغات در فضای اینترنتی هستند. اگر طبق قوانین سئو SEO و بهینه سازی نباشد ممکن است جرایمی هم در پی داشته باشد.

 قوانین سئو SEO و بهینه سازی

قوانین سئو SEO و بهینه سازی

مت کاتز، مدیر سابق تیم مبارزه با اسپم در گوگل؛ چندین بار توضیح داد که گوگل مقالات تبلیغاتی را مدیریت می کند. او اشاره کرد که رپرتاژهای آنلاین اینترنتی با لینک دادن می توانند میزان اعتبار سایت را بالا ببرند. او افزود در انتشار رپرتاژ باید دو قانون را دنبال کرد؛ در هر دو قانون هم باید گفت که متن ماهیت تبلیغاتی دارد. در این صورت هم خواننده و هم گوگل قبل از خواندن متوجه ماهیت آن می شوند.

شیوه اطلاع دادن به گوگل؛

صفحات اسپانسورشده نباید در الگوریتم ها حساب شوند

Ex: rel=”nofollow”

اطلاع دادن به خواننده ها؛

  • به طور شفاف و آسانی

Ex:”Advertising” or ”Sponsored”

آیا این راه حل درستی است یا نادرست!؟ ارایه پاسخ درست سخت است. آن هایی که رپرتاژ را منتشر می کنند؛ از نتایج لذت می برند. و برای آن هایی که رپورتاژ را در سایت خود منتشر کرده اند و آن را برای عموم نشان می دهد کاملا اختیاری است. با اینکه گفته نشود این مقاله اسپانسور دارد؛ وجود این مقاله از طرف خواننده کار اشتباهی تلقی نمی شود. به عبارتی دیگر تا زمانی که شما از خواندن یک محتوای عالی لذت می برید نیازی نیست که از ماهیت تجاری بودن آن مطلع شوید. در حقیقت امروزه برای هر خدماتی پول پرداخته می شود و رپرتاژ ها هم مستثنی از آن نیستند و همه این را به خوبی می دانند.

در چه سایتی رپرتاژ دهیم؟

در چه سایتی رپرتاژ دهیم؟

پیشنهادهایی برای انتخاب سایت هدف جهت انتشار رپرتاژ آگهی

به منظور رسیدن به اهداف و کسب نتایج بلندمدت از انتشار رپورتاژ آگهی همچنین جلوگیری از جریمه ها؛ وب سایت هدف شما باید با دقت انتخاب شود. در زیر برخی توصیه ها آورده ایم تا بتوانید سایت مناسبی را برای انتشار متن رپرتاژ خود برگزینید.

  • از رپورتاژ دادن در وب سایت هایی که فقط رپرتاژ آگهی منتشر می کنند پرهیز کنید. این وب سایت ها اعتبار کمتری دارند و بازید کننده های کمتری هم به آن ها مراجعه می کند؛ با این حال حداقل مزایا را دارند.
  • از وب سایت هایی که مزارع لینک هستند و از لینک های خارجی استفاده می کنند استفاده نکنید.
  • به وب سایت هایی که محتواهای یکسان با دیگر سایت ها منتشر می کنند یا محتواهای مشابه منتشر می کنند رپرتاژ ندهید.
  • به وب سایت هایی که محتوای ضعیف و بی کیفیتی منتشر می کنند رپرتاژ ندهید؛ چرا که بازدید کننده های کمتری هم دارند.
  • از وب سایت هایی که به شدت از کلیدواژه ها استفاده می کنند دوری کنید. (افراط در استفاده از کلیدواژه ها)
  • به وب سایت هایی رپورتاژ دهید که در بازار شناخته شده اند یا از قبل اعتبار کسب کرده اند. البته در این میان وب سایت های تازه کاری که فعال هستند و پتانسیل لازم را دارند نیز گزینه های ایدالی برای رپرتاژ دادن محسوب می شوند. حتی استفاده از این طیف سایت ها در طول سال موجب صرفه جویی در هزین های رپورتاژ شما می شود.

در همان ابتدا بررسی کنید، نه فقط سایتی که رپرتاژ منتشر می شود؛ بلکه صفحه ای که رپورتاژ قرار است منتشر شود. شما باید در ستونی انتشار دهید که به اندازه ممکن معروف باشد و به اغلب اوقات و نه لحظه ای، توجه مخاطب را جلب می کند. بررسی کنید ببینید که انتشار محتوا در سایت چگونه است در هفت یا ماه چقدر محتوا منتشر می کنند. بررسی کنید ببینید بعد از این که محتوا شما منتشر شد در آرشیو ها چه اتفاقی برایش می افتد. این خیلی مهم است که برای مدت طولانی در دسترس باشند.

قیمت رپورتاژ آگهی

قیمت رپورتاژ آگهی

قیمت رپورتاژ آگهی

قیمت انتشار رپورتاژ آگهی ممکن است از یک سایت به سایتی و از کشوری نسبت به کشور دیگر متفاوت باشد. وقتی که قیمت رپورتاژ آگهی مشخص می شود فاکتورهای زیادی دخیل هستند.

  • قدمت دامین
  • اعتبار و میزان معروف بودن وب سایت
  • تعداد لینک های خارجی موجود در صفحه
  • تعداد رپورتاژهای منتشر شده

advertorials prices

در خارج از ایران، انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های خبری، خبرگزاری ها، قیمت رپرتاژ آگهی از 300 تا 1000 یورو متفاوت است. در وبلاگ های شناخته شده بین 30 تا 400 یورو طبق فاکتور هایی که در بالا گفته شد. ولی موقعیت و کشور هم در قیمت رپرتاژ آگهی بی تاثیر نیست.

در برخی موارد قیمت رپرتاژ آگهی با میزان بازدیده های آمده به سایت رپرتاژ دهنده نیز محاسبه می شود. ممکن است 100 ها هزاران بازدیدکننده بیاید.

درست است که برخی از سایت های خبری، قیمت های بالایی دارند ولی انتشار رپرتاژ در این نوع سایت ها همیشه راه حل درستی نیست. مشکل وب سایت های خبری و خبرگذاری بالا بودن تعداد لینک های خارجی است. وب سایت هایی وجود دارد که بیش از 100 لینک خارجی را میزبانی می کنند. که رپرتاژ دادن در این سایت ها ارزش SEO سئو خیلی پایینی دارد.

وبلاگ های کمتر شناخته شده، خبرگزاری های محلی بین 5 تا 30 یورو دریافت می کنند. برای کسب و کار های کوچک که استراتژی استارت آپی دارند قراردادن رپرتاژ ها در وب سایت کمتر شناخته شده ایده ی درستی است و یک راه حل بسیار عالی.

نتیجه گیری مقاله

نتیجه گیری مقاله

نتیجه گیری

متن های تبلیغاتی و متن های با هدف معرفی، زمانی از مزایای سئو SEO بهرمند می شوند که با کیفیت نوشته شوند، قابل فهم و سلیس باشند و در وب سایت هایی منتشر شوند که معتبر باشند. همچنین در هنگام انتشار باید مطابق قوانین و اصول بهینه سازی گوگل باشد. برای موفقیت بید برو برگشت، باید برای مخاطب ها و خواننده های وب سایت (مردم) بنویسید نه برای موتورهای جستجو!

14

مقالات خواندنی:

4 قدم مهم برای ساخت رپورتاژ

آگهی نامه های فروش چیست ؟

تبلیغ نویسی (نوشتن آگهی های تبلیغاتی) چیست ؟

منبع»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *