تحول محتوای های کسب و کار

تولید محتوا چگونه یک کسب و کار را متحول می‌کند؟

تولید محتوا چگونه یک کسب و کار را متحول می‌کند؟

تولید محتوا برای هر کسب و کاری تئوری خاص خودش را دارد. شما نمی‌توانید یک محتوای یکسان را برای تمام کسب و کارها به کار ببرید. به عبارت دیگر ساختار محتوایی یکی است اما زبانی که برای آن کسب و کار بیان می‌شود خیلی متفاوت است.

وقتی یک کسب و کار راه‌اندازی می‌شود برای معرفی به افراد نیاز به یک محتوا دارد. این مطالب باید طوری برای آن برنامه‌ ریزی شود که بتوان گام به گام آن را در ساختار کسب و کار پیاده کرد. به بیان ساده، یک کسب و کار B2B یا B2C هر کدام باید محتوایی یکسان با زبانی متفاوت در برنامه کاری خود اعمال کنند. این مسئله موجب می‌شود تا هر فردی آن را می‌خواند به نوعی با کار و نوع فعالیت شما آشنا شود.

تنها مسئله، نوشتن یک سری خطوط برای کسب و کار نیست تا آن را محتوا خطاب کنید. هر فردی به صورت مرحله‌ایی برای کسب و کار خود از مجموعه‌ایی نوشته و جمله استفاده می‌کند. نوع نگارش و شیوه برنامه‌ریزی شده برای محتوا می‌تواند تاثیری شگرف بر روی کسب و کار داشته و آن را رونق بخشد.

در ابتدا چند نکته برای تحول کسب و کار شما توسط تولید محتوا ارائه می‌شود. لازم به ذکر است نوشته‌ها تجربه در چند قسمت از کسب و کار است که  B2B، B2C، C2B و C2C را شامل می‌شود. ولی با تغییر زبان محتوایی این مجموعه آن را به کسب و کارهای دیگر نیز می‌توان بسط داد. تجربه افراد در کسب و کارها به تولید بهتر محتوا کمک زیادی می‌کند. اگر متن درست و برنامه ریزی شده‌ایی برای هر کسب و کار در نظر گرفته شود، تحول از نظر مالی و مشتری‌مداری در کار شما ایجاد خواهد شد.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی 

وقتی کسب و کاری پایه‌ریزی می‌شود اولین رمز موفقیت در رونق آن، شناسایی افراد و دادن اطلاعات به آن‌ها است. پس اولین کاری که فرد در هر قسمت از کسب و کار B2B یا B2C و … انجام می‌دهد، تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی است. تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی شامل شناخت خدمات، شناخت مخاطب، تولید محتوا متناسب با خدمات و مخاطب، زمانبندی انتشار محتوا، بازبینی و رصد رقبا است. این موارد کسب و کار شما را به صورت برنامه ریزی شده متحول می‌کند. برای درک این مفهوم توضیحاتی کوتاه داده می‌شود.

در موارد بالا شناخت خدمات شامل دریافت اطلاعات در هر زمینه از کسب و کار است به عبارتی چه کار خواهید کرد؟ آیا خدمات برای کسب و کار در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام خواهد شد؟

رصد شبکه‌های اجتماعی

رصد شبکه‌های اجتماعی، رقبا، بازخوردها نسبت به خدمات ارائه شده، کامنت‌ها و…  که باعث به دست آوردن شناخت نسبی از جامعه مخاطب می‌شود، این شناخت شامل گروه سنی، طبقه اجتماعی، میزان درآمد، نیازها، سرگرمی‌ها و … است. بدست آوردن این شناخت منجر به ارائه بهتر خدمات بالفعل و برنامه‌ریزی برای خدمات بالقوه و ایده‌پردازی برای خدمات احتمالی آینده خواهد شد. در این صورت خیلی سریع‌تر به هدف آتی خود در تحول کسب و کار نزدیک می‌شوید.

رصد رقبا

شما تولید محتوای کسب و کار خود را با توجه به ایده‌پردازی و رونق خود ایجاد می‌کنید. گفتنی است رصد رقبا به شناخت نقاط قوت یا ضعف در پیشرف کارتان کمکی مؤثر می‌کند. در نتیجه موازی با موارد بالا در ابتدای ایجاد کسب و کار جلو می‌رود.

رعایت اصول سئو SEO در تولید محتوا 

مهم‌ترین کاری که شما در قبال کسب و کار خود با استفاده از تولید محتوا انجام می‌دهید رعایت اصول سئو است. شاید از خود بپرسید چگونه با رعات این اصول در تولید محتوا کسب و کار را متحول می‌کنید؟

شما برای ارتقاء کسب و کار خود، نیاز دیده شدن دارید و این کار با موتورهای جستجو و جسنجوی افراد امکان پذیر است. شما می‌توانید طوری در این زمینه قعالیت کتید که با هر جستجویی در رده اول تا سوم قرار گیرید.

 بهینه سازی کلمه کلیدی :

کلمه کلیدی بهینه سازی شده کلمه‌ای است که متن بر پایه آن نوشته می‌شود و حداکثر قابلیت جستجو را دارد. همچنین از آن به عنوان هشتک هم استفاده می‌شود.

سازماندهی مطالب و محتوا :

محتوای وب سایت باید در جهت دیده شدن خدمات شرکت بوده که باعث جذب بازدید بیشتر توسط کاربرمی‌ شود.

جستجوی کلید واژه :

برای اینکه کاربر بیشتری از طریق جستجو  وارد سایت شود، قبل از نوشتن محتوا کلید واژ ه‌ها باید انتخاب شوند. برای این کار می‌توان از تکنیک‌های Google Trend استفاده کرد.

رعایت موارد بالا به بهبود کسب و کار کمک شایانی می‌کند.

کلام آخر

سخن پایانی این‌که، تولید محتوا زبان مکتوب مجموعه و ویترین آن در فضای مجازی است. لحن مورد استفاده و اطلاعاتی که در این فضا در اختیار مخاطب قرار  می‌گیرد، باید به بهترین نحو معرف فضا، ویژگی‌ها و خدمات مجموعه باشد، در عین اینکه با رعایت اصول مشتری مداری و صداقت باعث جلب اعتماد می‌شود. همچنین پاسخگویی به کاربران و انتقال نظرات، انتقادات و پیشنهادهای آنها به مجموعه، از وظایف تیم محتوا است. پس رعایت تمام اصول محتوایی خیلی راحت کسب و کار شما را متحول کرده و شما را در راه رسیدن به هدف موفق‌تر می‌کند.

مقالات خواندنی:

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

9 راز تولید محتوای حرفه‌ای با چاشنی سئو SEO

نکات مهم در تولید محتوای ویدیویی

در تولید محتوا به زبان انگلیسی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

تولید محتوای سایت و 20 نکته‌ی حرفه‌ای (بروزرسانی 2018)

تولید محتوای سئو پسند SEO چیست؟ و چگونه نوشته می شود؟ راهنمای گام به گام (2018)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *