تولید محتوای ویدیویی| نکات مهم (بروزرسانی 2018)

نکات مهم در تولید محتوای ویدیویی

همانطور که شاهد هستید وب سایت های رسمی بسیاری در صفحات اینترنت در حال فعالیت هستند که دغدغه اصلی تمامی مدیران سایت، بالا بردن رتبه سایت در گوگل و نیز افزایش میزان بازدید از سایت است. این امر سبب می شود تا سایت شما در نتایج گوگل در بالاترین رتبه قرار بگیرد و در نتیجه بازده بیشتری برای شما به ارمغان می آورد.

یکی از راه کار هایی که برای افزایش رتبه سایت انجام می شود تولید محتوای خوب با سئو عالی است. در تولید محتوا برای سایت از دو نوع محتوا استفاده می کنند:

1) تولید محتوای متنی و نوشتاری

2) تولید محتوای ویدیویی

امروزه با وجود مشغله های بسیاری که عموم مردم درگیر آن ها هستند خواندن محتوای متنی خارج از حوصله کاربران است و بیشتر سعی می کنند به تماشای ویدئو های موجود در شبکه های مجازی بپردازند.

تمامی ویدئو های تولید شده باید در ده ثانیه اول مخاطب را به خود جذب کند در غیر این صورت کاربر به راحتی از تماشای ویدئو صرف نظر می کند.

برای تولید محتوای ویدیویی برای وب سایت خود باید به نکات زیر توجه کنید:

انواع محتوای ویدئویی

لازم به ذکر است که ویدئو های منتشر شده در وب سایت ها دارای دسته بندی ها متفاوتی است که باید به آن ها  توجه کرد:

  1. ویدئو های آموزشی: در بسیاری از شرکت هایی که هدف آن ها ارائه محصولات جدید به مشتریان است معمولا چگونگی استفاده از محصول، نحوه نگهداری آن و نیز ساختار محصول را در یک ویدئو کوتاه به کاربران آموزش می دهند تا در هنگام استفاده به مشکل بر نخورند.

همین امر در بسته های آموزشی نیز صدق می کند. امروزه بسیاری از کتب درسی یا نرم افزارهایی نظیر فتوشاپ در ویدئو های آموزشی تولید می شوند که مخاطبان بسیاری را نیز جذب خود کرده است.

  1. ویدئوهای تبلیغاتی: در مواردی برای ارائه محصولات مدیران ویدئوهایی تهیه می کنند که بیشتر جنبه توصیفی از محصول را دارد، معمولا این نوع ویدئو ها زمان بسیار کوتاهی دارند.
  2. ویدئوهای علمی: برای آن که نتایج یک تحقیق یا پژوهش را به علاقه مندان برسانیم بهترین راه تولید محتوای ویدیویی در قالب مقالات و یا پژوهش های علمی است.
  3. ویدئوهای سخنرانی: گاهی برای بیان ابلاغیه و ارتباط مدیران با مخاطبان خود از ویدئوهای سخنرانی استفاده می کنند که ممکن است محتوای آن تبلیغات، علمی یا معرفی محصول باشد.

تکنیک ساخت محتوای ویدیویی

در فضای مجازی ویدئوهای متفاوتی در زمینه های گوناگونی وجود دارد، اما برای آن که ویدئوی شما ماندگار باشد باید دارای متن قوی و کاربردی باشد تا مخاطبان را به خود جذب کند در غیر این صورت به راحتی نادیده گرفته می شود.

  • جذب مخاطب: محتوای درونی ویدئو از سه طریق ممکن است مخاطب را به خود جذب کند. 1) تعریف کردن داستانی الهام بخش که با مخاطبان به راحتی ارتباط برقرار کند. 2) محتوای درونی با بار آموزشی. 3) محتوای درونی یک سرگرمی برای مخاطب ایجاد کند.
  • زمان کم: همانطور که می دانید عموم کاربران زمان زیادی را برای تماشای ویدئو ها در شبکه های مجازی صرف نمی کنند، پس بهتر است در کمترین زمان ممکن بالاترین میزان محتوا را در اختیار کاربران قرار دهیم.
  • بیان بدون ابهام: متن ویدئو و محتوایی درونی آن باید واضح و بدون هیچ گونه ابهامی شرح داده شود تا تمامی اهداف شما بتواند به طور مستقیم بر روی مخاطب تاثیر بگذارد.
  • صدای رسا و واضح: در محتواهای ویدیویی باید از افرادی که دارای صدایی رسا و واضح هستند استفاده کرد زیرا صدایی که دارای کیفیت است در تاثیر گذاری بر مخاطب اثر بیشتری بر یک صدای آماتور دارد.
  • کیفیت ویدئو: برای تولید ویدئو باید هزینه بسیاری کنید تا بتوانید یک ویدئو با کیفیت عالی از نظر صدا، متن، تصویر داشته باشید زیرا مخاطبان معمولا از دیدن ویدئوهایی که کیفیت پایینی دارند خوششان نمی آید.

تولید یک ویدئو برای تبلیغات، آموزش و یا معرفی محصول همواره تاثیر گذاری بیشتری روی کاربران دارد؛ زیرا امروزه به دلیل گرفتاری های زیاد خارج از حوصله کاربر است تا وقت خود را صرف مطالعه محتوای متنی کند؛ در نتیجه به سمت تماشای ویدئو های متنوع سوق پیدا کرده اند.

بی شک با تولید محتوای ویدیویی بیشترین بازخورد را از مخاطبان خود دریافت می کنید و همچنین سرمایه گذاری در آن سود بیشتری خواهد داشت.

 

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.