تولیدمحتوای مبتکرانه

9 روش برتر تولیدمحتوا برای وب سایت

فهرست مطالب:

9 چاشنی که محتوای شما را عالی می‌کند

نوشتن محتوای خوب یک انتخاب است. با اختصاص زمان و انرژی کافی می‌توان یک محتوای با کیفیت نوشت و یک برند موفق ساخت یا می‌توان راه آسان را در پیش گرفت و یک محتوای ضعیف را تولید کرد؛ راهی که شما را به هیچ مقصدی نمی‌رساند و تنها وقت، هزینه و منابع شما را هدر می‌دهد.

راه و روش بازاریاب‌های محتوا خیلی مشخص است. آن‌ها محتو را به گونه‌ای می‌نویسند که محتوا را برای گوگل بهینه کرده باشند و ترافیک بازدید زیادی به وب سایت اختصاص دهند و جزو رتبه‌های برتر صفحه نتایج گوگل باشند؛ بنابرین محتوایی که این گروه برای وبلاگ یا وب سایت می‌نویسد باید هدفمند باشد.

تولیدمحتوا

در نتیجه اگر محتوای خوب و اورجینال بنویسید؛ موتورهای جستجو به بیشتر دیده شدن مطالب شما کمک می‌کنند. گوگل به طور آشکارا در مورد جریمه وب سایت‌هایی که محتوای کپی استفاده می‌کنند هشدار داده است. به عبارتی دیگر گوگل سایت‌هایی که محتوای اورجینال منتشر می‌کنند تشویق می‌کند. نهایتاً می‌توان گفت نوشتن محتوای خوب نه تنها وب سایت شما را برجسته می‌کند؛ بلکه رنکینگ سایت شما را نیز بهتر می‌کند و در کسب وکار شما تأثیر مثبتی دارد. ما در هفته‌ی اخیر به ۸ فاکتور مهم در رنکینگ گوگل در سال ۲۰۱۷ اشاره کردیم شما هم می‌توانید مطالعه کنید و بر دانش سئو و تولیدمحتوای خود بیافزایید.

داشتن وب سایتی که محتوا محور است و تولیدمحتوای آن، چه به دلیل داشتن کسب وکار و چه به سبب علاقه‌ی شخصی باید درست انجام گیرد.

پس دوستان اجازه دهید فاکتورهای مهمی را که تولید محتوا را موفق می‌کند بررسی کنیم و به سایر عواملی که در این حوزه نقش دارند بپردازیم. چنانچه تمایل دارید از یک استراتژی محتوایی خوب داشته باشد و برای وب سایت شما به صورت منظم محتوا تولید شده منتشر شود با تیم کپی فای تماس بگیرید.

مقاله‌های پرطرفدار کپی فای را ورق بزنید:

تولیدمحتوای مبتکرانه و اصیل

تولیدمحتوای مبتکرانه

همانطورکه گفته شد تولیدمحتوای اصیل هم مورد تأیید گوگل و هم مطلوب بازدیدکننده است. کپی برداری از منابع دیگران موجب جریمه شدن وبسایت شما از طرف گوگل می‌شود.

آیا به خاطر می‌آورید در گذشته مجله‌های الکترونیکی را در بالای نتایج رنکینگ گوگل می‌دیدید؛ آن‌ها دوباره دیده نمی‌شوند و این اتفاقی نیست. این کار یکی از اقدامات الگوریتم گوگل است. گوگل با این کار دیگر اجازه نداد که مقاله‌های بی کیفیت در رنکینگ‌های برتر قرار گیرند.

سایت Mahalo یک بانک محتوا بود و هر روز با محتوای جدید بروزرسانی می‌شد اما چون محتوا اصل نبود گوگل آن‌ها را جریمه کرد و باعث شد Mahalo کسب وکار خود را عوض کند.

بیایید یک گام جلوتر را ببینیم؛ محتوای اصیل یعنی محتوای مبتکرانه، ایده‌های شما باید مبتکرانه باشد. تکرار مکررات و نوشتن دوباره‌ی مفاهیم هیچ ارزشی ندارد و آن را محتوای اصیل نمی‌شناسند. اگر در محتوای شما نشانی از ابتکار و نوآوری نباشد هیچ کس به آن لینک نمی‌دهد. و هدف از تولیدمحتوا کاملاً فراموش می‌شود.

در زیر به برخی از اندیشه‌های صاحبان وبسایت ها اشاره می‌کنیم؛ آن‌ها معمولاً این چنین فکر می‌کنند:

“می گویند که به محتوای زیادی نیاز دارند و چگونه این کار را آسان، سریع و ارزان انجام دهند”

“آیا می‌توانیم یک ربات بنویسیم که محتوای ما را فراهم کند و آن‌ها را با چرندوپرند ترکیب کند، تا فقط گوگل آن را بخواند”

“آیا می‌توانیم محتوانگارانی پیدا کنیم که با هزینه کم، محتوایی تولید کنند که صفحه‌های خالی را پر کند؟”

 

دو تا از مقاله‌های پرطرفدار کپی فای در رابطه با سئو و تولیدمحتوا:

لطفاً دیگر اینگونه فکر نکنید!

این دو قانون را در زندگی به یاد داشته باشید:

  • شما آنقدر که هزینه می‌کنید سود می‌برید
  • اگر چیز خوبی برای گفتن ندارید؛ پس هرگز آن را نگویید

این دو نکته شما را در مسیر درست نوشتن محتوای با کیفیت قرار می‌دهد؛ حتی در سایر جنبه‌های زندگی شما نیز مؤثر خواهد بود.

1- همیشه تیترهای قوی بنویسید

تیترنویسی

یک تیتر قوی جلب توجه می‌کند و خواننده‌ها را به سوی خود می‌کشد؛ این آمار مهم را در مورد محتوای وبلاگ در نظر بگیرید.

  • ۸۰ درصد مردم فقط تیتر را نگاه می‌کنند
  • ۲۰ درصد از مردم بقیه محتوای شما را می‌خوانند

به همین سبب تیتر به تنهایی از محتوا و مطلب وبلاگ مهم‌تر است.

2- محتوای خود را طوری بنویسید که مردم را به انجام کاری تشویق کند

آخرین مطلب شما در وبلاگتان چه بود؟ آیا به خواننده‌ها توصیه داد و مردم را به انجام کاری خاص تشویق کرد؟

یک محتوای خوب مخاطب را قادر به درک مفاهیم می‌سازد؛ جهت حفظ ارزش مخاطب به او نمی‌گوید که چه کار کند و به اطمینان دادن توانایی آن‌ها به مخاطب ارزش و احترام می‌گذارد. زمانی که پست وبلاگ می‌نویسید از آن چیزی که می‌خواهید به خواننده‌ها ارائه کنید، سرنخ بگذارید. بیشتر اوقات، نوشتن یک محتوای خوب ذهن مخاطبان را به چالش می‌کشد و ایده‌های جدیدی پیدا می‌کنند.

چرا مردم محتوای واقعی (غیر تخیلی) را می‌خوانند؟ چون می‌خواهند چیزی یاد بگیرند و برتر از قبل شوند.

3- محتوایی بنویسید که به نیازهای خواننده‌ها پاسخ دهد

هدف نهایی موتورهای جستجو چیست؟ بیشتر مردم چنین پاسخ می گویند “یافتن جواب برای سؤالات” گوگل در این مورد عالی عمل می‌کند. یک جستجو انجام دهید گوگل مجموعه‌ای از لینک‌ها، عکس‌ها و ویدیو را نشان می‌دهد.

وقتی مردم در گوگل جستجو می‌کنند چیزی که نهایتاً پیدا می‌کنند یک پاسخ است و این کار وظیفه‌ی موتورهای جستجوست که پاسخ را بیایند. وقتی مردم محتوای وبسایتی را می‌خوانند یا اینفوگرافیکی را مطالعه می‌کنند یا ویدیویی را تماشا می‌کنند؛ می‌خواهند جوابی پیدا کنند بنابرین دانشی را نیز بدست می‌آورند.

یک نکته مهم دیگری نیز مطرح می‌شود؛ وقتی مردم می‌خواهند جواب خود را بدست آورند دوست دارند در سریع‌ترین زمان به آن دست یابند‌، پس محتوای خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که مخاطبان براحتی اسکن کرده و بتوانند اطلاعات مهم و مورد نیاز را سریع پیدا کنند.

هر مقاله یا کتاب واقعی را که بخوانید تیتر و زیر تیتر سوالی را مطرح می‌کند و حس کنجکاوی خواننده را برمی انگیزد؛ وظیفه نویسنده این است که به سؤال پاسخ داده و اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهد.

4- گزارش‌ها و منابع خود را درست و سلیس بیان کنید

به یاد داشته باشید: محتوایی که برای وبلاگ شرکت خود می‌نویسید؛ توسط هزاران نفر خوانده می‌شود اگر تنها د، قسمتی از چیزی که نوشتید نادرست از آب درآید. آیا می‌توانید حدس بزنید که این اشتباهچقدر به اعتبار شرکت و جایگاهتان آسیب می‌رساند؟ بخاطر داشته باشید؛ وبلاگ بازتابی از شرکت شماست. اگر موضوعی در وبلاگ شما باشد دید مشتری را نسبت به محصول شما عوض می‌کند.

بیان خوب در تولیدمحتوا

هرگونه آمار و اطلاعاتی که ارائه می‌کنید باید درست و قابل تأیید باشد و اینگونه بسیاری از وبلاگ‌های دیگر به آمار و ارقام شما لینک می‌دهند. درست نویسی اعتماد خواننده را بدست می‌آورد. James Frey را به یاد بیاورید او نویسنده کتاب معروف یک میلیون تکه کوچک است؛ او مجبور بود به Winfrey رفته و اعتراف کند که کتاب از مجموعه‌ی دروغ‌ها تشکیل شده است. بعد از آن چند کتاب دیگر نیز نوشت؛ اما مردم بجای اینکه او را از آثار او به یاد داشته باشند تصویر ذهنی که از او دارند مربوط به شرح وقایع ساختگی اوست و این کار مدت زمان طولانی به حرفه‌ی او آسیب زد.

اگر فیلم فانتزی Shattered Glass را نگاه کرده باشید یا Stephen Glass’s fall from grace را دنبال کرده‌اید؛ تأثیر مخرب نادرستی را بر حرفه‌ی خود خواهید دید.

در زیر به برخی از نکات مهم اشاره می‌کنیم که می‌توانید در درست نویسی و صداقت در نوشتن رعایت کنید.

  • جایی که رفرنس می‌دهید را در نظر بگیرید. آیا منابع مطمئن و معتبر است؟ لینک دادن به سایر وب سایت‌های معتبر بر اعتبار سایت شما می‌افزاید و اعتماد کاربران را بدست می‌آورد.
  • رفرنس دادن به محتوای بیشتر، کمک شایانی می‌کند. هر چقدر منابع مرتبط داشته باشید و به سایت‌های دیگری رفرنس دهید اعتبار محتوای شما بیشتر می‌شود.
  • به موتورهای جستجو کمک کنید. زمانی که به محتوا و لینک‌های دیگری رفرنس می‌دهید گوگل موضوع شما را می‌شناسد و تشخیص می‌دهد که محتوای شما به چه چیزی مرتبط است.

5- محتوای انگیزاننده و جذاب بنویسید

یک مخاطب جذب شده کلمه به کلمه محتوا و حرف‌های شما را می‌خواند. و تنهاترین راه جذب مخاطب، نوشتن محتوای انگیزشی است. و این کار از شما و نوشته‌ی شما شروع می‌شود در زیر به چند نکته برای نوشتن محتوای انگیزشی اشاره می‌کنیم.

6- در ذهن مخاطبان سؤال ایجاد کنید

منظورم این نیست که محتوای ناقص بنویسید؛ تولیدمحتوا باید به گونه‌ای باشد که ذهن خواننده را فعال کند و سؤال‌های جدیدی در ذهنش ایجاد کند. این راهکار به مخاطب برای پاسخ دادن به سؤال‌هایش کمک می‌کند تا محتوا را کامل بخواند و به خوبی درک کند.

7- همیشه مقدمه‌های مهم و نویدبخش بنویسید

 تا حال توجه کرده‌اید که مخاطبان چقدر زود نسبت به محتوای وبلاگ قضاوت می‌کنند. غالب بازدیدکننده‌ها همان چند ثانیه اول تصمیم می‌گیرند که محتوا ارزش خواندن دارد یا نه! به خواننده‌ها بگویید که خواندن این مقاله چرا اهمیت دارد و مقاله شامل چه بحث‌هایی است تا آن‌ها را به خواندن محتوا تشویق کنید.

8- مردم داستان‌ها را دوست دارند

می‌توانید با نوشتن یک حکایت یا داستان موضوع بحث را جلو ببرید؛ داستان‌ها به خواننده‌ها در درک روشنی از موضوع کمک می‌کنند. هر موقع شرایط ایفا کرد یک داستان در وبلاگ خود بنویسید، زیرا هم محتوایی است که ییشتر جذب می‌کند و هم به خواننده در یادگیری بهترکمک می‌کند.

آخرین و مهم تریننکته این بخش: زمانی که محتوایی می‌نویسید که نظرات زیادی در مورد آن درج می‌شود گوگل آن را تشخیص می‌دهد و متوجه می‌شود که پیج شما معتبر است و منظم بروزرسانی می‌شود.

9- با افزودن عکس‌ها و فیلم‌ها بهتر ارتباط برقرار کنید

 الان بهتر می دانید که مردم به شیوه‌های متفاوت یاد می‌گیرند. برخی از مردم با گوش دادن بهتر یاد می‌گیرند و بعضی با شنیدن بهتر عمل می‌کنند. نکته‌ی جالب توجه این است که هر دو گروه با دیدن بهتر یاد می‌گیرند. چه از فیلم استفاده کنید و چه از عکس یا نمودار، هر سه محتوا به خوبی به تصویر می‌شوند. هم اکنون متن‌های مدرن را باز کنید همه‌ی آن‌ها مزین به تصاویر هستند؛ این نوع محتواها یادگیری را بهبود می‌بخشند و میزان تأثیر گذاری نویسنده را افزایش می‌دهند. موضوع اصلاً مهم نیست، هر چیزی را که می‌نویسید تصویر هم اضافه کنید. هیچ کس نمی‌خواهد پاراگراف‌های متن را ببیند مگر آنکه یک کتاب باشد؛ با این حال سعی کنید تصاویری درج کنید که به ارزش و اعتبار نوشنه بیفزایند. از اضافه کردن تصاویر غیر مرتبط پرهیز کنید.

10- محتوای کوتاه و مختصر بنویسید

 یکی از درس‌های مهمی که از نویسندگی یاد گرفته‌ام حذف محتوای کم اهمیت و سطحی است. با اینکه کمی چالش برانگیز است ولی اگر رعایت کنید محتوای شما خیلی بهتر می‌شود.

چیزی نمی‌تواند بهتر از یک پست وبلاگی که محتوای مختصر و مرتبط و پر از اطلاعات باشد.

بنابراین به تعداد واژه تمرکز نکنید، نوشتن یک محتوای طولانی نمی‌تواند دلیل بر با کیفیت بودن آن باشد. و حتی گاها نوشتن یک محتوا کوتاه خیلی سخت‌تر از نوشتن یک محتوای بلند است؛ زیرا باید در تعداد واژگان کمتر بتوانید مطلب را توضیح دهید.

برای اطلاعات بیشتر درباره تعدادواژگان محتوا پست وبلاگ هاب اسپات را مطالعه کنید.

11- برای وبسایت خود بروزرسانی های مداوم را انجام دهید.

تأسیس وبسایت یک تعهد است. اگر دو مقاله برای وب سایت خود بنویسید و این کار را رها کنید؛ هرگز خواننده‌ها و مشتری‌های جدیدی نخواهید داشت. تنها این نیست موتورهای جستجو نیست به وب سایت‌هایی که بروزرسانی مداوم ندارند محل نمی‌گذارد.

اگر یک وبلاگ یا وبسایت محتوایی دارید باید همیشه محتوای عالی منتشر کنید؛ بیشتر سایت‌های موفق تولید محتوای منظم دارند.

طبق علم اینفوگرافیک زمانبندی اجتماعی، سایت‌هایی که محتوا را به صورت منظم منتشر می‌کنند بازدید بسیار زیادی دارند.

وب سایت شما چه زمان‌هایی باید بروزرسانی شود؟ این مربوط به شماست؛ هر کسی منابع و اولویت‌های مختلفی دارد، شما باید تلاش کنید هفته‌ای حداقل دو بار بروز رسانی کنید؛ چراکه وب سایتی که دارید که وب سایت تولیدمحتواست.

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

خدمات ما:

مقاله‌های پرطرفدار ما را مطالعه کنید:

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.