تبلیغ نویسی (نوشتن آگهی های تبلیغاتی) چیست ؟

تبلیغ نویسی (نوشتن آگهی های تبلیغاتی) چیست؟

برای تبلیغ نویسان سراسر دنیا برای تبلیغ نویسی تعریف های زیادی ارائه داده اند.معنی دقیق آن عبارت است از عمل نوشتن آگهی های تبلیغاتی و سایر مپارد تبلیغاتی چون (تیتر ها ، اوراق فروش ،فیلم ها ، ارسال ایمیل انبوه ، کتابچه ی راهنما ، محتوای وبسایت ها و …

با اینکه تعریف ارائه شده یک تعریف درستی بوده ولی تعریف کاملی نیست.تعریف ظریف و زیبایی که من پیدا کرده ام در کتاب بروس بندینگر آمده است.بروس بندینگر یکی از آگهی نویسان مورد علاقه بنده است.
بندینگر در کتابش با عنوان «Workshop_Workbook» جملات ارزشمندی را ابراز میکند.

?تبلیغ نویسی یک شغل است.
?یک حرفه ی مستلزم مهارت است.
?یک نجاری کلامی است.
?واژه ها روی کاغذ است.
?و در کل مهارت و روش در فروشندگی است.

چه بی نظیر پیشه و حرفه ما را توصیف کرده است.

تبلیغ نویسی هنر و علم تبلیغ و شناساندن یک محصول، تجارت،شخص و یا یک طرح است.انتخاب،ویرایش،بافتن و ساختن واژه هایی است که خواننده را با اقدامی خاص ترغیب می کنند.
همانطور که شما نیز اشراف دارید اصطلاح مهارت در فروشندگی تنها در فروش نهایی کالا و محصول خلاصه نمی شود و هدف همیشگی کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی تشویق خواننده برای خرید تکی اجناس نیست،بلکه خواننده را برای عملی ساختن اقدامی خاص تشویق می کند.افرادی که چه در فضای مجازی و چه در کوچه و بازار یا محل کار با نوشته های یک تبلیغ نویس (کپی رایتر)ارتباط برقرار می کنند به خاطر این هنرِ در نویسنگی تاثیر می گیرند.

در فضای مجازی کلیک کردن به یک لینک ، و ارسال یک ایمیل به دوستان و آشنایان خواننده توسط خود او و خیلی از کار های خلاقانه یک کپی رایتر است.
هر یک از این اقدامات برای فروش بالای یک محصول یا معرفی یک خدمات خوب کمک می کند.و اما برای نوشتن یک تبلیغ خوب،یک کپی رایتر باید ویژگی های یک محقق، هنرمند،روانشناس و عالم را داشته باشد که در نوشته های آینده به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *