چگونه یک اینفوگرافیک خوب طراحی کنیم؟

پنج ویژگی اینفوگرافیک های موفق

محبوبیت اینفوگرافیک ها در چند سال گذشته افزایش یافته است و رسانه های اجتماعی در افزایش محبوبیت آن ها تاثیر گذار بوده است. تقریبا همه در شبکه های اجتماعی عضو هستند و مایلند اطلاعاتی از خود در سایت هایی مثل فیسبوک، پینترست و توییتر منتشر کنند. اینفوگرافیک ها دو چیز را به طرز ویژه ای خوب انجام می دهند. اول اینکه به کاربر امکان می دهند همه ی اطلاعات را به صورت تصویری دریافت کند (که اگر بر طبق اطلاعات کتبی باشند بهتر است) همچنین به کاربران امکان می دهند که اطلاعاتشان را خیلی راحت به اشتراک  بگذارند

اینفوگرافیک موفق

اینفوگرافیک موفق

همه ی صاحبان کسب و کار با طراحی اینفوگرافیک آشنا نیستند پس بهتر است سریع تر به اصل مطلب بپردازیم و بگوییم آن ها دقیقا چه هستند؟

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک یک ارائه ی بصری اطلاعات یا یک پیام است که مستقیما و دقیقا به هدف و موضوع می پردازد. وقتی یک اینفوگرافیک به درستی طراحی شود توجه هر فردی را جذب می کند و می تواند یک پیام مهم را به سرعت منتقل کند.

همه ی ما با تصاویر بهتر یاد می گیریم، پس اینفوگرافیک راه موثری برای تبلیغات است تا پیاممان را در جهتی منتقل کنیم که مطمئن شویم خواننده آن را می فهمد.

 

اینفوگرافیک ها چگونه می توانند به کسب و کار شما کمک کنند؟

طراحی اینفوگرافیک ها ابزارهای بسیار خوبی برای بازاریابی هستند. آن ها می توانند ترافیک زیادی را به سمت وب سایت شما هدایت کنند و به شما کمک کنند بک لینک های زیادی به دست آورید. آنها به شما فرصت می دهند که یک پیام خاص را به یک روش جالب ارائه دهید که نه تنها توجه کاربران هدف شما را جذب می کند بلکه باعث می شود آنها پیام شما را با  دیگران به اشتراک بگذارند و افراد جدیدی را به برند شما معرفی کنند.

اینجا پنج ویژگی اینفوگرافیک های موفق را عنوان می کنیم که به شما کمک می کند پیام خود را به مشتریان برسانید، بازدید وب سایتتان را بالا برده و یک اجتماع شلوغ از کاربران بسازید.

1.قابل فهم بودن

هرکسی می خواهد یک اینفوگرافیک محبوب و پرطرفدار بسازد، ولی این به آن معنا نیست که باید آنقدر آن را پر از اطلاعات کنید که پیام اینفوگرافیک هضم نشدنی باشد. اطلاعات اضافی می تواند یک اینفوگرافیک را به طور کامل خراب کند، زیرا اگر کاربر نتواند به سرعت با آن ارتباط برقرار کند بی توجه  از روی آن خواهد گذشت.

هدف یک طراحی اینفوگرافیک رساندن پیام به سادگی از طریق تصویر است. اطلاعات، رنگ و تصاویر زیاد می تواند پیام شما را سخت تر و غیرقابل فهم کند، پس مطمئن شوید که پیامتان به سادگی قابل فهم است. هدف شما جذب کاربر است نه اینکه آن ها را فراری دهید.

2.مفهوم خاص

اینفوگرافیک ها باید کاربران را تشویق کنند و باعث  شوند آن ها از طریق راه هایی با برند شما ارتباط برقرار کنند. شما باید بتوانید علاقه و توجه را به سرعت جذب کنید. تصور کنید فقط از طریق یک نمودار دایره ای ساده یا یک نمودار خطی پیام خود را به کاربر منتقل کنید. به نظر شما میانگین تعداد بازدید کننده آن چقدر خواهد بود؟ به احتمال زیاد آنها زیاد تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت و مایل به اشتراک گذاری آن نخواهند بود.

طراحی شما باید خاص باشد که باعث جذب کاربران خواهد شد و باعث می شود تمام پیام شما را بفهمند. بعضی از موفق ترین اینفوگرافیک ها جایزه یا افتخار هنری نگرفتند، ولی بسیار خلاقانه و خاص بودند. گاهی اوقات کوچکترین جزئیات باعث می شوند یک طراحی اینفوگرافیک بسیار محبوب و پر طرفدار شود.

3.به شدت خلاقانه

خلاقیت همیشه می تواند به اینفوگرافیک شما کمک کند تا حرکت کند و گاهی اوقات کمی تغییر در یک ایده ی ساده می تواند یک بحث اجتماعی بزرگ بسازد که باعث می شود اینفوگرافیک شما در وب سایت های دیگر منتشر و به اشتراک گذاشته شود. این باعث می شود وب سایت شما نیز ترافیک بیشتری داشته باشد و در نتیجه فرصت های شغلی بیشتری به وجود بیاید.

اگر می خواهید یک کار تبلیغاتی انجام دهید باید برای جلب توجه صاحبان و مدیران وب سایت ها یک اینفوگرافیک خلاقانه داشته باشید.

به همین خاطر بسیاری از کسب و کارها اینفوگرافیک می سازند و آنها را منتشر می کنند، پس شما حتما باید از آنها برتر باشید! بسیاری از مردم از تم های آماده استفاده می کنند و در حالی که این کار می تواند مقداری از پول شما را پس انداز کند باید توجه داشت که هزاران واحد کسب و کار دقیقا از همین تم ها و الگو های آماده استفاده می کنند. این باعث ایجاد اینفوگرافیک های عمومی می شود که همه آن ها را به یک چشم می بینند. وقتی بخواهید یک طراحی اینفوگرافیک خلاقانه طراحی کنید مسلما تنها راه برای اینکه آزادانه خلاقیت به خرج دهید استفاده از اینفوگرافیک های سفارشی است که به دلخواه شما و نه مطابق با تم های آماده طراحی شوند.

4.تاکید بر تصاویر و نه متن

نگه داشتن متن در کمترین مقدار ممکن و تمرکز بر عناصر تصویری اینفوگرافیک بسیار مهم است. اینترنت به سرعت در حال گسترش و پیشرفت است. مشتریان دائما در معرض تبلیغات و محتواهای خواندنی قرار می گیرند. اینفوگرافیک شما باید بتواند آنها را از کاری که در حال انجامش هستند باز دارد و آنها را برای دقایقی تشویق به دیدن و خواندن پیشنهاد شما کند.

در شرایط ایده آل فردی برای لحظه ای متوقف می شود و نگاهی به طراحی اینفوگرافیک شما می اندازد، پیامتان را جذب می کند و سپس آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد. شما یک مشتری به دست می آورید که حالا به برند شما علاقه مند است و برند شما را به دیگران معرفی می کند. برای انجام این کار اینفوگرافیک شما باید توجه آنها را به سرعت جلب کند و این با متن انجام نمی شود بلکه با عناصر تصویری و بصری صورت می گیرد.

5.قابلیت اشتراک گذاری

قبلا چند بار ذکر کردیم که هدف جذب شدن توسط شبکه های اجتماعی است اما این امر انجام نمی شود مگر از طریق راهی آسان که برای ارتباط، فردی با آن موجود باشد. عجیب است که بسیاری از کسب و کارها مقدارزیادی پول صرف طراحی اینفوگرافیک می کنند و آن را بدون هیچ قابلیت اشتراک گذاری در وبلاگ یا سایت خود قرار می دهند. هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که توجیه کند محتوای وبلاگ یا سایت شما نباید به راحتی قابل اشتراک گذاری باشد، با این وجود هنوز هم بسیاری از محتواهای آنلاین این ویژگی را ندارند.

حتما یک ردیف بسیار ساده از آیکون های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مختلف در بالا یا پایین محتوای خود داشته باشید. مکان مناسب این ردیف به طراحی وب سایت شما بستگی دارد. چندین پلاگین و کد آماده HTML وجود دارند که می توانند در چند ثانیه به محتوای سایت شما اضافه شوند تا به سرعت دکمه های اشتراک گذاری خوبی را در وب سایت خود مشاهده کنید. این دکمه های اشتراک گذاری به محتوای شما این اجازه را می دهند تا تنها با چند کلیک به اشتراک گذاشته شود.

دکمه های به اشتراک گذاری

دکمه های به اشتراک گذاری

 

اینفوگرافیک ها یکی از ابزار های قوی در بازاریابی محتوایی هستند و شرکت های باهوش تیتر اول خبرها را با استفاده از صنعت خود و طراحی اینفوگرافیک های خلاقانه به دست می آورند و این اطلاعات را تبدیل به یک وب سایت پر ترافیک و شلوغ می کنند. پنج ویژگی بالا به شما در ساخت یک اینفوگرافیک موثر کمک خواهد کرد.

بخوانید و بدانید

3 مقاله جدید کپی فای:

راهنمای بهینه سازی نوشته های وبلاگ وردپرس شما (علاوه بر فهرست)

11 ترند طراحی اینفوگرافیک سال 2018 : اطلاعات را جذاب تر کنید

کسب درآمد از اینترنت بروزرسانی 1396 (تضمینی)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.