11 ترند برتر طراحی اینفوگرافیک سال 2018

ترند طراحی اینفوگرافیک سال 2018

ترند طراحی اینفوگرافیک سال 2018

 

11 ترند طراحی اینفوگرافیک سال 2018 : اطلاعات را جذاب تر کنید

مطمئنا ترند های طراحی اینفوگرافیک سال 2018 از قوانین طراحی اینفوگرافی 2018 پیروی می کنند.
اما اینفوگرافی ها یک ویژگی ضروری و خاصی دارند و آن این است که شما باید همیشه در هنگام طراحی یک چیز را مد نظر داشته باشید: اطلاعات !
درسال 2018 برای طراحی اینفوگرافیک خلاقیت و آزمون و خطا اهمیت بالایی دارند، ولی هنوز هم عرضه ی اطلاعات به صورت تصویری یکی از اولویت های اصلی است. هر دو اصل بصری و نوشتاری باید روی اطلاعاتی که بر مبنای اینفوگرافیک هستند متمرکز شوند. حالا باید دید در سال 2018 چه روش هایی روی اینفوگرافیک تاثیر می گذارند.

1.اینفوگرافیک های متقابل

ثابت شده که رسانه های متحرک در همه ی اشکال آن (ویدئو ها، گیف ها و رسانه های متقابل) بیشترین میزان تشویق مشتریان را به همراه دارند. این رسانه ها توجه مشتریان را جذب کرده و آن ها را از هر ابزار تصویری دیگری بیشتر علاقه مند می کنند.طبیعتا اینفوگرافیک ها رسانه های بازاریابی هستند که به سادگی می توانند جلب توجه کنند، ولی وقتی متحرک باشند قدرتشان حتی بیشتر هم می شود.

یکی از بهترین ترند های طراحی اینفوگرافیک در سال 2018 متحرک سازی آنهاست.
چه در اینفوگرافیک های متقابل چه در اینفو گیف ها؛ اینفوگرافیک هایی که متحرک اند جذاب تر هستند.
اینجا چند نمونه از اینفوگرافیک هایی که در هنگام بالا پایین کردن صفحه با شما ارتباط برقرار می کنند را می بینید. این اینفوگرافیک های کلاس بالا اساسا برای وبسایت ها هستند و ساخت آنها از یک تصویر ساده ی اینفوگرافیک زمان بیشتری می برد.
اما نتیجه شگفت انگیز و بسیار جذاب است.

اینفوگرافیک های متقابل

اینفوگرافیک های متقابل

اینفوگرافیک های دوطرفه

اینفوگرافیک های دوطرفه

 

2. اینفوگیف ها

اینفوگیف ها جایگزینی برای اینفوگرافیک ها هستند. حرکاتی که آنها خلق می کنند بسیار جذاب است و مخاطب را تشویق به ادامه خواندن می کند. به بیان بهتر آنها بر خلاف اینفوگرافیک های متقابل، مثل دو وبسایت جدا عمل نمی کنند، ولی باز هم به مطالب حرکت و زندگی می بخشند. علاوه بر این اینفوگیف ها به سادگی قابل اشتراک گذاری هستند.

اینفوگیف

اینفوگیف

اینفوگیف

اینفوگیف

 

3. تصاویر سه بعدی

سه بعدی یک تکنیک طراحی است که در چند سال گذشته مورد توجه قرار نگرفته بود، اما به نظر می رسد اکنون مورد توجه واقع شده است. در سال 2018 بسیاری از اینفوگرافیک ها بر طبق نمونه های طراحی گرافیکی مدرن، سه بعدی خواهند شد. چیز مهمی که درباره اضافه کردن این ویژگی وجود دارد این است که یک حس و درک کلی از عمق را می دهد و تقریبا باعث می شود طرح واقعی به نظر برسد. در حوزه اینفوگرافیک این یعنی: طرحی که مفهوم را حتی بهتر منتقل می کند.

اینفوگرافیک سه بعدی

اینفوگرافیک سه بعدی

 

4.تایپوگرافی

تایپوگرافی خلاقانه برای چندین سال متوالی یک ترند محبوب و گسترده بوده است و در سال 2018 نیز مطمئنا به محبوبیت خود ادامه می دهد. تایپوگرافی هنر نمایش دادن متن است و مثل هر هنر دیگری، از طرح و مدل های فراوانی برخوردار است. مهم ترین قانون تایپوگرافی در اینفوگرافیک این است که تا جایی که می توانید و تا جایی که متن خوانا می ماند در آن خلاقیت به خرج دهید.

اینفوگرافیک زیر یک ترکیب دلپذیر و جالب از طرح های صاف، شیب های رنگ، بافت مخصوص و تایپوگرافی خلاقانه است. عدد گذاری به عنوان یک بخش مهم از مبحث اینفوگرافیک در ارتباط با دیگر عناصر گرافیکی ارائه شده است (ماه). همچنین اعداد پشت بعضی عناصر ساختاری پنهان شده اند که حس عمق را منتقل می کند.

تایپوگرافی خلاقانه در اینفوگرافی

تایپوگرافی خلاقانه در اینفوگرافی

 

دردوره ی طرح های آماده و تصاویر رتینا پیکسلی شدن تقریبا فراموش شده است. اما ظاهری که برای چند سال کنار گذاشته شده بود و ناخوشایند به نظر می آمد برگشته است و از همیشه مدرن تر به نظر می رسد.

عناصرتایپوگرافی پیکسلی و گرافیک پیکسلی در سال 2018 فوق مدرن محسوب می شود.

تصاویر پیکسلی

تصاویر پیکسلی

تا جایی که خوانایی متن صدمه نبیند می توان به تجربه های نو در ارائه اطلاعات متن پرداخت.

در اینفوگرافیک زیر طراح شکاف برگه ها را  پر کرده است که این عمل به آن ظاهری بی نظیر و بهتر از قبل بخشیده است.

تصاویر پیکسلی در اینفوگرافی

تصاویر پیکسلی در اینفوگرافی

 

6. فضای نگاتیو

فضای نگاتیو در میان ترند های برتر سال 2018 است. چه در مدل تایپوگرافی فضای نگاتیو چه در عناصر گرافیکی فضای نگاتیو (اینفوگرافیک زیر هر دو را دارد) این تکنیک هر طرحی را تبدیل به یک شاهکارهنری جذاب می کند.

چنین طرح اینفوگرافیکی وقتی با دیگر مدل های طراحی سال 2018 ترکیب می شود صددرصد موفق می شود. اینفوگرافیک زیر ترکیبی از یک پس زمینه آبرنگی، یک بافت ویژه، تصاویر صاف به همراهی عناصر فضای نگاتیو است و نتیجه هیجان انگیز است.  

اینفوگرافیک های نگاتیوی

اینفوگرافیک های نگاتیوی

 

7. رنگ های روشن

یکی از ترندهای برتر و پیشرو برای چند سال گذشته که همچنان در سال 2018 در اینترنت حرف اول را می زند رنگ های روشن است. رنگ های روشن جالب و مشوق هستند. آنها به راحتی توجه کاربر را جذب می کنند چیزی که هر طراح اینفوگرافیکی برای آن تلاش می کند. رنگ های روشن می توانند با تصاویر ساده، شیب های رنگ، طرح های سه بعدی و حتی تایپوگرافی ترکیب شوند.

فقط باید به این نکته توجه کرد که طرح برای چشم بی ضرر باشد. از نوشتن متون روشن خصوصا نئونی پرهیز کنید. متن روشن با پس زمینه ی روشن ریسک بسیار بالایی دارد. بهتر است روی تایپوگرافی سفید یا سیاه حساب کنید تا مطمئن شوید به راحتی قابل خواندن است. به نمونه زیر توجه کنید.

اینفوگرافیک های رنگ روشن

اینفوگرافیک های رنگ روشن

 

8.  طراحی صاف

طراحی صاف اصل اساسی اینفوگرافیک است، به یک دلیل : سادگی طرح آن را برای نشان دادن داده ها و آمار پیچیده کامل و بدون نقص می کند. شما هیچ وقت بخاطر یکنواختی اشتباه نمی کنید. می توان گفت یکنواختی امن ترین انتخاب برای یک طرح اینفوگرافیک است. یکی از معایب این ترند رقابت زیاد بین طرح های ساده اینفوگرافیک است. نادیده گرفتن طرح های معمول و مطرح کردن چیزی که مردم تا به حال ندیده اند یک چالش است.

طراحی اینفوگرافیک ساده

طراحی اینفوگرافیک ساده

اینفوگرافیک ساده و شیک

اینفوگرافیک ساده و شیک

 

9. شیب های رنگ

شیب رنگ های روشن در طراحی گرافیک و در نتیجه به همان اندازه در طراحی اینفوگرافیک سال 2018 بسیار پر طرفدار خواهند بود. با توجه به توانایی در جذب شدید توجه کاربران آن ها باید به مقدار کم و با دقت به همراه عناصر دیگر استفاده شوند.

در نمونه ی زیر طراح از یک طیف رنگ زیبا و فوق مدرن رنگی که با عناصر مایل به خاکستری و پس زمینه ی لطیف ترکیب شده استفاده کرده است.  

استفاده از شیب رنگ در اینفوگرافیک

استفاده از شیب رنگ در اینفوگرافی

 

10. ترکیب سبک ها 

بعد از گذشت چند سال از سلطه ی مدل ساده، اینترنت به کمی ترکیب جدید نیاز داشت. در سال 2018 ترکیب عناصر ساده با شیب های رنگ و بافت ها بسیار مدرن خواهد بود. فرقی نمی کند که می خواهید با یک رنگ و ظرافت های خاص آن اینفوگرافی خود را طراحی کنید و یا روی تجربه چند رنگ حساب می کنید، نیازی به محدود کردن عناصر طراحی خود به یک مدل خاص ندارید. اتفاقا برعکس! سرپیچی از محدودیت ها دقیقا چیزی است که کاربران در سال 2018 می خواهند.

اینجا چند نمونه هست که ثابت می کنند ترکیب مدل ها واقعا عالیست.

 

اینفوگرافیک چند سبکی

اینفوگرافیک چند سبکی

این اینفوگرافیک با یک رنگ با سایه ها و ظرایف آن طراحی شده است. همچنین مشاهده می کنیم که سه سبک مختلف فقط برای کاراکتر آووکادو استفاده شده است (صاف برای کفش ها و نمودار روی شکم، بافت برای بدن و شیب رنگ برای صورتش)

 

ترند های اینفوگرافیک2018

ترند های اینفوگرافیک2018

این یک نمونه از اینفوگرافیک چندرنگی است. طراح تایپوگرافی سه بعدی، شیب های رنگ و آیکون های صاف را با هم ترکیب کرده است و نهایتا نتیجه واقعا خوشایند است.

 

استفاده رنگ روشن برای پس زمینه بسیار خوب و مناسب است! طراح این اینفوگرافیک بخش هایی از پس زمینه ی صاف، شیب رنگ های قرمز و زرد و تصاویر صاف را در بالا با هم ترکیب کرده است. نتیجه ی کلی یک ترکیب رنگ چشم نواز و یک طرح اینفوگرافیک جذاب است.  

رنگ روشن دراینفوگرافیک

رنگ روشن دراینفوگرافیک

 

11.تصاویر هنری دلخواه

امروزه به سختی می توانید اینفوگرافیکی پیدا کنید که تصویر نداشته باشد (که این به ما کمک می کند)

مطرح بودن یک اینفوگرافیک کلی به عنوان یک تصویر اهمیت طراحی اینفوگرافیک را کاملا بالا می برد. علاوه براین، این سبک همان جاییست که طراحان قدرتشان را برای تولید یک چیز واقعا نوآورانه و ویژه جمع می کنند. اینفوگرافیک های صاف بخاطر سادگی یک ترند محبوب هستند، ولی محدود به یک گستره ی خاص به نظر می رسند، در حالی که تصاویر هر طرح اینفوگرافیکی را تبدیل به یک نوع شاهکار می کنند. به همین خاطر این ترند ناگزیر یکی از پرکاربرد ترین و بهترین های  سال 2018 خواهد بود.

طرح های سفارشی اینفوگرافیک

طرح های سفارشی اینفوگرافیک

طرح های سفارشی اینفوگرافیک

طرح های سفارشی اینفوگرافیک

دراین مدل همچنین می توان از چند تصویر استفاده کرد. این استراتژی به طراح اجازه می دهد که از عناصر گرافیکی به سلیقه ی خودش استفاده کند در حالی که ترکیب هنری طرح حفظ می شود.

ترکیب هنری در اینفوگرافیک

ترکیب هنری در اینفوگرافیک

ترکیب هنری در اینفوگرافیک

ترکیب هنری در اینفوگرافیک

 

در نتیجه فهمیدیم که دید طراحان اینفوگرافیک در سال 2018 گسترش می یابد. در عرصه ی طراحی اینفوگرافیک به زودی شاهد خلاقیت، تخیل و نوآوری جدید خواهیم بود.

البته محتوای خوب نیز به طراحی اعتبار می بخشد.

یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است،کلیک کنید!

خوشحال می شویم نظرات شما را راجع به ترند های طراحی 2018 بدانیم. نظر خود را با ما در میان بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.