اخذ وقت سفارت آمریکا

اخذ وقت سفارت آمریکا

اخذ وقت سفارت آمریکا

کشور آمریکا

 

آمریکا یا ایالات متحده کشوری در قاره ای به همین نام یعنی آمریکای شمالی قراردارد. پایتخت این کشور شهر واشنگتن دی سی است که در مرکز این کشور قرار دارد. آمریکا دارای50 ایالت است که 48 ایالت با هم مرز مشترک دارند و 2 ایالت دیگر کمی دورتر و چسبیده به کشورهای کانادا و مکزیک هستند. آمریکا پس از کشورهای روسیه، کانادا و چین چهارمین کشور پهناور جهان است.

شهرهای بزرگ ایلات متحده

تنوع مشخصه اصلی ایالات متحده می باشد محدوده محیط فیزیکی آن از قطب شمال تا مناطق نیمه گرمسیری، از جنگل های بارانی مرطوب تا بیابان های خشک، از قله های ناهموار و تیز کوه ها تا چمنزارها و دشت های مسطح کشیده شده است. اگر چه کل جمعیت ایالات متحده زیاد است اما استاندارد های جهانی زندگی رعایت شده است؛ ولی تراکم جمعیتی آن در کل نسبتا خیلی زیاد نیست. این کشور در برخی از شهرها شاهد بزرگترین تراکم جمعیتی و در برخی دیگر از موارد نیز دارای گسترده ترین مناطق است که تقریبا خانه ای در فواصل بسیار دور وجود ندارد.

اخذ وقت سفارت آمریکا

اخذ وقت سفارت آمریکا

 

ایالات متحده جمعیت بسیار متنوعی نیز دارد. بر خلاف کشوری مانند چین که عمدتا مردمی بومی دارد، ایالات متحده دارای تنوعی است که تا حد زیادی در اثر یک مهاجرت بزرگ و پایدار جهانی، به وجود آمده است. احتمالا هیچ کشور دیگری به اندازه ایالات متحده تنوع نژادی، قومی و فرهنگی ندارد. علاوه بر حضور بومیان آمریکایی باقی مانده (از جمله سرخپوستان آمریکایی، هلوت ها و اسکیموها) و فرزندان آفریقایی ها که در دنیای جدید به عنوان برده به کار گرفته شدند، هویت ملی تقویت و آزمایش شد و به طور مداوم توسط ده ها میلیون مهاجر نسبت به مکان هایی که از آنجا آمده بودند به طور گسترده ای به ایالات متحده آمریکا امیدوار شدند و توانستند فرصت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیشتری کسب کنند.

اقتصاد در ایلات متحده آمریکا

لازم به ذکر است  گرچه اصطلاح “آمریکا” و “آمریکایی ها” به ترتیب به عنوان مترادف برای ایالات متحده و شهروندان آن استفاده می شود، اما خودشان به طور کلی به معنای وسیع تر برای شهروندان شمال، جنوب و آمریکای مرکزی استفاده می شود. ایالات متحده از نظر تولید ناخالص ملی بزرگترین قدرت اقتصادی جهان محسوب می شود. ثروت این کشور تا حدودی بازتابی از منابع طبیعی غنی و تولیدات عظیم کشاورزی می باشد اما این مسئله بیشتر مدیون صنعت بسیار توسعه یافته کشور است. آمریکا علیرغم اقتدار نسبی اقتصادی خود، در بسیاری از موارد به دلیل حجم عظیم اقتصادی خود مهمترین عامل تحرک در تجارت جهانی به حساب می آید.

 

گردشگری در ایالت متحده آمریکا

صنعت گردشگری در کشور ایالات متحده ی خیلی گسترده است وسالانه به میلیون ها گردشگر داخلی و بین المللی خدمت می کند. توریست ها برای بازدید از عجایب طبیعی آمریکا، شهر های آمریکا، جا های دیدنی و تاریخی، جا های تفریحی و سرگرمی به ایالت متحده آمریکا سفر می کنند. گردشگری در کشور آمریکا به سرعت رشد کرد؛ مخصوصا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به سبب توریزم شهری این جریان رشد شدت گرفت. این جریان رشد به قبل از قرن19 باز می گردد؛ در سال 1850 گردشگری در آمریکا هم از جنبه فرهنگی و هم صنعتی رشد کرد. نیویورک، شیکاگو، بوستون، فیلادلفیا، واشینگتون دی سی و سان فرانسیسکو شهر های اصلی و بزرگ آمریکا هستند و در سال 1890 توریست های زیادی جذب کردند. دموکراتیک شدن سفر در اوایل قرن بیستم شروع شد؛ دقیقا مصادف با زمانی که اختراع اتومبیل اتفاق افتاد و انقلابی در سفر و گردشگری بوجود آورد. همچنین در سال های 1945-1969 اختراع هواپیما گردشگری و کیفیت سفر را در آمریکا رشد و توسعه داد.

اتفاقات مهم در آمریکا

در قرن بیست و یکم غیر از حمله تروریستی 11 سپتامبر سال 2011،  گردشگری همیشه یکی از قطب های اقتصادی آمریکا بوده است و در استخدام نیروی انسانی سومین جایگاه را در آمریکا دارد. ایران با اینکه فاصله زیادی با آمریکا دارد؛ امروزه با توجه به شیوه های مسافرت سالانه تعداد زیادی از ایرانی ها به ایالت متحده سفر می کنند. و از شهر های بسیار معروف آمریکا دیدن می کنند. کشور ایالات متحده آمریکا در بخش توریزم زیاد سرمایه گذاری کرده است و چون به نوعی یکی از کشور های ابرقدرت و توسعه یافته جهان است مردم دوست دارند یکبار هم که شده از این کشور بازدید کنند. شاید یکی دیگر از دلایل جذاب بودن کشور آمریکا برای گردشگران؛ حضور آمریکا در صحنه های سیاسی و اجلاس بین المللی باشد. اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا برخلاف ترامپ به رویداد های بین المللی اهمیت زیادی قائل بود و ایدئولوژی که در پیش گرفته بود برای توریزم آمریکا رشد مثبتی داشت.

اخذ وقت سفارت آمریکا

اخذ وقت سفارت آمریکا

 

گفتیم که مردم ایران با هدف گردشگری به آمریکا سفر می کنند. ولی اخذ ویزای آمریکا برای بعضی کشور ها مخصوصا ایران سخت است. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم برای موفقیت در برنامه ی سفر خود با کپی فای هماهنگ شوید و کار های مربوط به اخذ وقت سفارت و اخذ ویزا را به موسسه کپی فای بسپارید. اخذ وقت سفارت آمریکا داستانی دیگر دارد. که در ادامه مقاله مفصل شرح خواهیم داد.

 

همانطوری که در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری ایران شاهد بودیم ایرانی های مقیم آمریکا بیشترین رای را در صندوق های رای گیری انداخته بودند؛ این نشان می دهد هم وطنان زیادی در کشور آمریکا زندگی می کنند. اما این همه ایرانی چرا به آمریکا سفر کرده اند؟ شاید دو فاکتور تحصیلات و کار عمده دلایل سفر ایرانی ها به آمریکا باشد. جلوتر به این دو بحث کلیدی می پردازیم.

 

تحصیل در آمریکا

برترین مقصد تحصیلات در جهان آمریکاست؛ آمریکا به داشتن 150 دانشگاه برتر در لیست رنکینگ جهانی دانشگاه ها (SQ) به خود می نازد. طبق گزارش موسسه آموزش بین المللی در تاریخ 2015/16، تعداد دانشجویان بین المللی آمریکا نسبت به سال ما قبل 7 درصد رشد داشت و برای اولین بار به 1 میلیون (1,043,839 نفر)  دانشجویی بین المللی رسید. معروف ترین ایالت هایی که دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل هستند کالیفورنیا، نیویورک، تگزاس بوده و پر مخاطب ترین رشته های تحصیلی در آمریکا مهندسی، مدیریت تجاری، ریاضیات و دانش کامپیوتر است.

دانشگاه های ایالات متحده

kings college cambridge university 101011

البته تنها استاندارد های بالای دانشگاه های ایالات متحده نیست که این همه از نقاط دوردست  دانشجو جذب می کند. چراغ های روشن، فرصت رشد در شهر های بزرگ، کیلومتر ها طبیعت دست نخورده در آمریکا، سواحل روشن و گرم، مناطق پهناور کوهستانی، (روستایی و سنتی) یا (شیک و مدرن) بودن  این کشور پهناور و متنوع، هر کسی را شیفته خود می کند.

اخذ وقت سفارت آمریکا

اخذ وقت سفارت آمریکا

 

وجود تعداد زیاد و تنوع دانشگاه های ایالت متحده به این معنی است که شما با اطمینان می توانید موسسه مناسبی را برای رشته ای که می خواهید برگزینید. اگر دانشگاه مناسب را نیافتید؛ انتقالی بین دانشگاه های آمریکا چیزی جدیدی نیست و این کار رایج است. بدون از دست دادن هیچ اعتبار آکادمیک یا شروع از نو، می توانید دانشگاه خود را عوض کنید. با توجه به رشته تحصیلی و سطح تحصیلات باید یک آزمون ورودی پاس کنید برای مثال آزمون SAT  در دوره ی لیسانس و آزمون GRE در دوره کارشناسی ارشد و بالاتر را باید پاس کنید.

دوره ی لیسانس در دانشگاه های آمریکا چهار سال است در بخش اول اخذ مدرک باید گروهی از دروس اجباری و انتخابی را پاس کنید در بخش دوم موضوعات درسی را خودتان انتخاب می کنید و به تحصیل در یک رشته خاص متمرکز می شوید.

اخذ ویزای آمریکا

اخذ ویزای آمریکا

 

در دانشگاه های آمریکا علاوه بر رشته اصلی تحصیل، می توان  یک رشته فرعی مرتبط را جهت کمک به رشته اصلی خود تحصیل کرد. برای مثال دانشجویانی که در رشته اصلی تجارت مشغول به تحصیل هستند می توانند یک رشته اقتصاد را نیز به خاطر مرتبط یودن با رشته اصلی خود مطالعه کنند. برای دانشجویان هنر رشته فرعی می تواند فلسفه باشد. اما دانشجویان در انتخاب رشته فرعی آزاد هستند و حتی می توانند در یک رشته فرعی غیر مرتبط که علاقمند هستند تحصیل کنند.

 

سالتحصیلی در آمریکا چگونه است؟

سالتحصیلی در آمریکا از دو ترم تشکیل می شود. ترم پاییز از اواسط تا آخرای آگوست شروع می شود و در دسامبر پایان می پذیرد بطوریکه ترم بهار از ژانویه تا ماه می ادامه دارد. توجه به این نکات ذکر شده برای متقاضیانی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند بسیار حائز اهمیت است چرا که درخواست برای اخذ ویزا و هماهنگی وقت سفارت به طور غیر مستقیم با تاریخ شروع سالتحصیلی مرتبط است. چون اخذ ویزای آمریکا زیاد زمان می برد پس باید از قبل نسبت به اخذ وقت سفارت اقدام کنید. کپی فای تنها مجموعه ای است که به صورت دقیق و حساب شده، کارهای مربوط به اخذ ویزای آمریکا را انجام می دهد. اگر شما نیز جز افرادی هستید که هنوز به اخذ ویزا اقدام نکرده اید سریع با موسسه کپی فای تماس بگیرید و در خواست دهید جهت اخذ ویزای شما از سفارت های موجود در کشور های همسایه وقت سفارت بگیرند. لازم به ذکر است در ماه های مانده به فصل شروع سالتحصیلی متقاضیان ویزای تحصیلی زیاد می شود بنابرین هر چه زود تر اقدام کنید سرکنسلگری ها کار شما را زود تر راه می اندازند.

 

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آمریکا

وقتی که برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا پذیرش شدید؛ آماده اخذ ویزای تحصیلی F-1 هستید. برای اخذ این ویزا باید در محل سفارت آمریکا در کشورتان مصاحبه بدهید. اما چون در ایران سفارت آمریکا فعالیت نمی کند. در پایان مقاله به این مشکل پاسخ می دهیم، فعلا بحث مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را ادامه می دهیم. مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آمریکا:

پرداخت هزینه ویزای هوشمند به مبلغ 160 دلار آمریکا (سفارت به شما می گوید که این پول را به کجا واریز کنید.)

فرم DS-160 را به صورت آنلاین پر کنید و یک عکس پرسنلی نیز آپلود کنید.

نامه ی پذیرش خود را در روز مصاحبه همراه داشته باشد. مدرکی از هزینه های پرداخت شده و مدارک تکمیل شده همراه داشته باشید؛ فرم  Form I-20 و فرم DS-2019 برا اثبات واجد شرایط بودن شماست آن ها را تکمیل کنید؛ همراه داشتن پاسپورتی که اعتبار آن حداقل 6 ماه پس از اتمام مدرک شما اعتبار داشته باشد، مگر آنکه به سبب موافقت کشورتان از این بند مستنثنی باشد.

تصمیم گیری برای صدور ویزا در دست افسر کنسولی است؛ تصمیم آن ها سه بند زیر را شامل می شود:

آیا شما توان کنار آمدن با هزینه های خود در ایالت متحده را دارید؟

آیا بعد از اتمام تحصیل در آمریکا به میهن خود باز می گردید؟ ( اخذ ویزای کار یک پروسه دیگری دارد)

مدارک نتایج تحصیل خود را با تاریخ ارائه می کنید

باید مدرکی از وضعیت زبان انگلیسی خود ارائه دهید. حتی وقتی  برای دانشگاه تقاضا می کنید باید تسلط خود را به زبان انگلیسی نشان دهید. جهت انجام امور مربوط به مکاتبات تقاضای پذیرش در دانشگاه آمریکایی می توانید از یک فرد دانشگاهی یا موسسه ای که در این زمینه فعالیت می کند کمک بگیرید.

ممکن است سفارت سایر مدارکی که با وضعیت تحصیلی شما مرتبط است درخواست کند. انگیزه شما برای ترک ایالات متحده وقتی تحصیلاتتون پایان یافت چیست و چگونه هزینه های خود را در آمریکا تامین می کنید. حتما این مدارک را در روز مصاحبه پیش خود داشته باشید.

اگه مرتکب جرمی شده اید مدارک دیگری درخواست می شود و داشتن ویزا، ورود شما را به آمریکا تضمین نمی کند.

سفارت آمریکای که مراجعه کردید باید زمان پیشبینی شده اخذ ویزا را اعلام کند. ویزای تحصیلی آمریکا را می توانید حداکثر 120 روز قبل از شروع دوره ی تحصیلی اخذ کنید اما پروسه ی اخذ ویزا می تواند قبل از این مدت زمان شروع شود.

در حقیقت قبل از 30 روز مانده به شروع دوره ی تحصیلی خود نمی توانید وارد آمریکا شوید، مگر اینکه ویزای ملاقات داشته باشید.

یادداشت: برای شهروان کشور هایی که برای اقامت کوتاه مدت در آمریکا نیاز به ویزا ندارند؛ شرط آخر صادق نیست.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم نبود سفارت یا سر کنسولگری آمریکا در ایران کار را برای متقاضیان اخذ ویزا دشوار کرده است. اما چاره چیست؟ آمریکا برخی از کشور های همسایه ایران را برای رسیدگی به درخواست های متقاضیان ویزا مسئول کرده است. سفارت آمریکا در ترکیه، سفارت آمریکا در ارمنستان و سفارت آمریکا در امارت از این دست کشور ها هستند. شما باید کار های مربوط به اخذ وقت سفارت را از این کشور ها پیگیری کنید. اما اخذ وقت سفارت از کشور های ذکر شده خود کاری تخصصی بوده و برای ایرانی ها مشکل است. در این موارد می توانید از موسسه حقوقی کپی فای کمک بگیرید.

اخذ وقت سفارت آمریکا

اخذ وقت سفارت آمریکا

 

کدام کشور برای اخذ ویزای آمریکا مناسب است؟

کشور های ترکیه، ارمنسان و امارات عهده دار رسیدگی به درخواست های ایرانیان است اما هر یک از این سفارت خانه ها در پروسه ی اخذ وقت سفارت مزایا و معایبی دارند. برای اطلاعات بیشتر از کپی فای مشاوه بگیرید.

 

اخذ ویزای غیر مهاجرتی ایالات متحده آمریکا چه مراحلی دارد؟

(مخصوص متقاضیان ویزای غیرمهاجرتی آمریکا)

 

گام اول اخذ ویزای آمریکا

نوع ویزای خود را مشخص کنید. هر نوع از ویزا شرایط و مدارک مورد نیاز خود را توصیف می کند. نوع ویزای که با اهداف شما هم سویی دارد انتخاب کنید.

 

گام دوم اخذ ویزای آمریکا

وقتی نوع ویزای خود را برای سفر به آمریکا انتخاب کردید هزینه ویزا را پرداخت کنید.

 

گام سوم اخذ ویزای آمریکا

گام بعدی در اخذ ویزای ایالات متحده پر کردن فرم  DS-160 form است. حتما برای پر کردن فرم DS-160 form از مشاوران کپی فای کمک بگیرید. دقت نکردن در تکمیل این فرم برای متقاضی دردسر درست می کند. تمامی اطلاعات باید کامل و بی نقص قید شود. فرم نباید قلم خورد شود اگر از پس این کار بر نمی آیید از یک مترجم و یا افراد متخصص کمک بگیرید. مسئولان کنسول در پر کردن فرم به شما کمک نمی کنند؛ داشتن شماره فرم نیز برای اخذ وقت سفارت الزامی است.

 

گام چهارم در اخذ ویزای آمریکا

الان به مرحله ای رسیده اید که باید وقت سفارت بگیرید. چون سفارت های مسئول رسیدگی به درخواست ایرانی ها در کشور های دیگر قرار دارد. کار اخذ وقت سفارت با چالش هایی همراه است. جهت پایان دادن به این چالش ها کپی فای را انتخاب کنید. کپی فای کار های مربوط به اخذ وقت سفارت را برای شما انجام می دهد و چون از سختی های این مرحله دور می مانید می توانید به کار های روزمره خود رسیدگی کرده و در وقت ارزشمند خود صرفه جویی کنید.

 

برای اخذ وقت سفارت چه مدارکی مورد نیاز است؟

شماره پاسپورت متقاضی

رسید بانکی GT (اگر در پیدا کردن این رسید به مشکل بخوردید از کپی فای کمک بگیرید.)

بارکد 10 رقمی از فرم تایید شده  DS-160 form متقاضی

سایر مدارک خواسته شده

 

گام پنجم در اخذ ویزای آمریکا

در تاریخ مشخص شده در سفارت حاضر باشید و مصاحبه ی خود را انجام دهید.

 

گام ششم در اخذ ویزای آمریکا

اگر درخواست شما برای اخذ ویزای شما توسط سفارت پذیرفته شد. ویزا را به آدرسی که با آن مدارک وقت سفارت را فرستادید؛ ارسال می کنند.