Yoast SEO چیست؟

Yoast SEO بسیاری از جنبه های نگارشی و SEO متن شما را اندازه گیری می کند. تجزیه و تحلیل این افزونه در زمان نگارش اجرا می شود، بنابراین در هنگام نوشتن بازخورد دریافت خواهید کرد! تجزیه و تحلیل محتوا به شما کمک می کند که متن خود را از لحاظ قابل خواندن بودن بررسی کنید، در حالی که تجزیه و تحلیل SEO آن را بررسی می کند که آیا متن شما متناسب با جستجوگرهای SEO است یا خیر. در این پست، ابتدا مهمترین ویژگی های ابزار تجزیه و تحلیل محتوا و SEO را شرح خواهم داد. سپس توضیح خواهم داد که چگونه این ویژگی ها را استفاده و تفسیر کنید.

Image result for What is Yoast SEO?
در Yoast SEO دو سربرگ وجود دارد که هر کدام عملکرد های متفاوتی دارند.

زبانه قابل خواندن

همانطور که گفتیم تجزیه و تحلیل محتوا و جستجوگرها شامل دو زبانه می باشد. اولین زبانه، تجزیه و تحلیل خواندن است. تجزیه و تحلیل خواندن شامل 6 مورد قابل پذیرش است:
طول جملات
طول پاراگراف
حضور و توزیع زیرمجموعه
داشتن کلماتی با تلفظ های سخت
داشتن کلمات گذار
فلاش خواندن آسان
اگر یک متن قابل خواندن (بر اساس جنبه های ذکر شده در بالا) بنویسید، افزونه این را با علامت سبز نشان می دهد.
ابزار Insights کلمات کلیدی که بیشتر در یک مقاله استفاده می کنید را بررسی می کند. شما می توانید از این مورد استفاده کنید تا ببینید آیا متن شما دارای کلید واژه های مناسبی هست یا خیر. اگر کلمات کلیدی مورد نظر شما در متن ظاهر نشود، ممکن است مجبور شوید مقاله خود را بازنویسی کنید یا یک کلمه کلیدی دوم را با Yoast SEO Premium اضافه کنید.

زبانه تجزیه و تحلیل جستجوگرها

زبانه دوم مربوط به تجزیه و تحلیل جستجوگرها است. در این زبانه از جستجوگر، ویرایشگر قطعه، زمینه برای ورود به کلیدواژه اصلی و بررسی جستجوگر خود را پیدا خواهید کرد.
ویرایشگر قطعه به شما اجازه می دهد یک متا توضیح دهید. این توضیح باید متن کوتاهی باشد که موضوع اصلی صفحه را توصیف می کند. اگر توصیف متا شامل عبارت جستجوی است که مردم استفاده می کنند، متن دقیق توسط Google در زیر نتایج جستجوی خود نشان داده می شود.
هنگامی که کلمۀ فوکوس خود را وارد کرده اید، تجزیه و تحلیل جستجوگرها حضور کلیدواژه مهم متن را در عنوان صفحه، عنوان پاراگراف ها، URL، محتوای مقاله، توضیحات متا و توضیح تصاویر را بررسی می کنند.
این زبانه همچنین حضور لینک ها و تصاویر در مقاله را بررسی می کند. تعداد کلمات و چگالی استفاده از کلمه کلیدی را در مقاله محاسبه می کند. علاوه بر آن این زبانه همچنین بررسی می کند که آیا از همان کلمه کلیدی در سایر صفحات وب سایت خود استفاده می کنید. این قابلیت شما را از رقابت با خودتان محافظت می کند.
اگر شما یک متن نسبتا متناسب با SEO را بنویسید (بر اساس جنبه های ذکر شده در بالا)، افزونه این را با علامت سبز نشان می دهد. نوشتن صفحات با علامت های سبز بیشتر به شما کمک می کند رتبه بندی این صفحات را بهبود ببخشید.

اهمیت محتوا قبل از SEO!

تجزیه و تحلیل محتوا در جستجوگرها قبل از SEO است. این به این معنی است که اول و مهمتر از همه شما باید یک مقاله عالی بنویسید. شما باید تلاش کنید که یک متن جذاب، با ساختار درست و قابل خواندن داشته باشید. پس از بهینه سازی متن خود از لحاظ خوانایی، شما می توانید به علامت زبانه تجزیه و تحلیل جستجوگر نگاه کنید تا مطمئن شوید تحقیق کلمه کلیدی خود را به درستی انجام داده اید.

8 گام ساده برای بهینه سازی متن خود

Image result for What is Yoast SEO?

مرحله 1: متن خود را در وردپرس قرار دهید

شما مقاله یا پست وبلاگ خود را نوشته اید. اکنون می توانید به طور مستقیم در وردپرس یا در هر ویرایشگر دیگر قرار دهید. اگر بخواهید متن خود را در وردپرس کپی کنید، بدون طرح بندی کپی کنید. در غیر این صورت، شما ممکن است با برخی از مشکلات در اجرا مواجه شوید.

مرحله 2: امتیاز مطالب خود را بررسی کنید

کلیک بر روی زبانه تجزیه و تحلیل محتوا به شما امکان می دهد امتیاز خود را در مورد قابل خواندن بودن مشاهده کنید. علامت های سبز نشان می دهد که متن از کدام جنبه ها خوب است. علامت های نارنجی و قرمز نشان می دهد که در آن شما می توانید خوانایی خود را بهبود بخشید. با کلیک بر روی چشم کوچک، مفاهیم را که در آن تجزیه و تحلیل با مشکل مواجه شده است، برجسته می کند. بررسی محتوا به شما کمک می کند که مقاله خود را به راحتی بخوانید. اطمینان حاصل کنید که همه علامت ها سبز است. اگر بیشتر قسمتهای قابل خواندن پوشش داده شود، همه علامت ها سبز خواهد شد.

مرحله 3: تعدادی از تنظیمات را انجام دهید

چک کردن تجزیه و تحلیل محتوا به شما نشان می دهد که چه جنبه هایی از خوانایی نیاز به بهبود دارد. برخی از مسائل قابل خواندن آسان است. اگر شما تمایل به نوشتن جملات بلند دارید، تجزیه و تحلیل محتوا به شما نشان می دهد کدام موارد را مجددا بازنویسی کنید. شما باید جملات طولانی را به جملات کوتاه تر تقسیم کنید. اگر پاراگرافها خیلی طولانی باشند، باید آنها را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. اگر بیش از حد از صدای غیرفعال استفاده می کنید، سعی کنید برخی از این جملات را دوباره تغییر دهید. اگر قسمت زیرمجموعه شما بهینه نباشد، اضافه کردن عنوان های ریز ترتوصیه می شود. اگر متن شما گلوله های قرمز را در کلمات گذار یا Flesch Reading Ease نشان می دهد، باید روی انها کار کنید.

با افزودن برخی از واژه های گذار، متن خود را می توانید بهبود ببخشید. شما نمی توانید این کلمات را به صورت تصادفی اضافه کنید، هر چند ساختار متن خود را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید که کدام کلمات گذار مناسب هستند. کدام کلمات باعث می شود رابطه بین پاراگراف ها و بین جملات بیشتر برای خوانندگان شما روشن شود.

مرحله 4: کلمه کلیدی هدف خود را وارد کنید

پس از اتمام بهینه سازی خواندن مقاله خود، شما باید تجزیه و تحلیل SEO را شروع کنید. روی زبانه جستجوگر کلیک کنید و کلمه کلیدی هدف خود را در زمینه مناسب Yoast SEO Metabox وارد کنید. کلمه کلیدی هدف شما کلیدواژه ای است که شما پست خود را برای رتبه بندی می خواهید. در حالت ایده­آل، این باید یک کلمه کلیدی باشد که از تحقیقات کلید واژه شما ظاهر شد و شما در طول تمام دوره نوشتن آن را تکرار کنید.
Yoast SEO Premium امکان بهینه سازی یک مقاله برای بیش از یک کلمه کلیدی را فراهم می کند. بهینه سازی پست شما برای کلمات کلیدی چندگانه به شما امکان می دهد رتبه بندی و ترافیک سایت و بازدید بیشتری کسب کنید.

مرحله 5: توصیف متا را بنویسید

توصیف متا از پست خود را وارد کنید به وضوح شرح دهید که پست یا مقاله شما در مورد چیست. و مطمئن شوید که از عبارت دقیق کلمات کلیدی تمرکز خود استفاده کنید. توصیف متا توسط Google در زیر URL نمایش داده خواهد شد.
مهم است که توصیف متا حاوی کلید واژه هدف باشد. نه به این دلیل که رتبه بندی شما را بهبود می بخشد، بلکه به این دلیل که در غیر این صورت گوگل معمولا توضیحات متا را در نتایج جستجو نمایش نمی دهد. اگر کلمات کلیدی متمرکز در توصیف متا ذکر نشده باشد، گوگل فقط یک قطعه تصادفی از صفحه شما که حاوی کلمه کلیدی است، می گیرد.
توصیف متا نباید خیلی طولانی باشد. از سوی دیگر، هیچ ممنوعیتی برای داشتن توصیفات بیش از حد طولانی وجود ندارد. آنچه شما باید توجه کنید این است: کلماتی انتخاب کنید که در عین حال که کوتاه هستند نظر خواننده را برای کلیک روی آن جذب می کنند.

مرحله 6: علامت های SEO خود را بررسی کنید

علامت های سبز به شما نشان می دهد که چه جنبه هایی از SEO شما خوب هستند. گلوله های نارنجی و قرمز نشان می دهد که شما می توانید استراتژی SEO خود را بهبود بخشید. شما لازم نیست بهینه سازی را تا زمانی که تمام علامت ها سبز باشند ادامه دهید. پست در Yoast.com، اغلب دارای چند علامت نارنجی و گاهی اوقات حتی یک یا دو علامت قرمز است. نکته مهم این است که علامت کلی ( در سمت راست بالا در پشت پست خود) باید سبز باشد. اگر بیشتر جنبه های SEO شما پوشش داده شود، علامت کلی سبز خواهد شد.

گام 7: تعدادی از تنظیمات SEO را انجام دهید

چک کردن تجزیه و تحلیل جستجوگرها نشان می دهد در چه جنبه ای لازم است SEO خود را بهبود ببخشید. به عنوان اصلی، عنوان تیتر ها و زیر عنوان مقاله خود به طور انتقادی نگاه کنید. آیا کلمات کلیدی خود را متمرکز کرده اید؟ اگر نه، می توانید آنها را تغییر دهید (بدون تغییر ساختار یا محتوای مقاله خود).

شما همچنین باید چند کلمه ای را در متن خود به عنوان کلمات کلیدی هدف قرار دهید. اگر کلمات کلیدی هدف خود را در پاراگراف اول ذکر نکردید، آن را تغییر دهید. همچنین باید در طول متن، باید آن را دوباره ذکر کنید. به عنوان یک قاعده کلی: سعی کنید از عبارت جستجوی خود در 1 تا 2 درصد متن خود استفاده کنید. مثلا اگر متن شما دارای 300 کلمه است، به این معنی که شما باید کلمات کلیدی مهم خود را 3 تا 6 بار ذکر کنید.

مرحله 8: اطلاعات اجتماعی را پر کنید

گام نهایی در ویرایشگر Yoast SEO، پر کردن اطلاعات اجتماعی است. اگر شما یک توصیف یا عنوان را برای یک شبکه اجتماعی در این برگه پر کنید، در metadata برای صفحه نمایش داده می شود. این به این معنی است که این توصیف، عنوان یا تصویر وقتی صفحه در شبکه اجتماعی مربوطه به اشتراک گذاشته می شود نشان داده می شود. این توصیف ها اساسا مانند همان توصیف متا تگ ها هستند اما معمولا می تواند طولانی تر باشد.

نتیجه گیری

شما با استفاده از افزونه Yoast SEO می توانید متن هایی که برای سایت یا وبلاگ آماده کرده اید را هم از نظر محتوا و هم از نظر بهینه بودن برای موتور های جست و جو بررسی کنید. در صورتی که امتیاز متن شما با توجه به علامت های سبز کم بود باید اقدام به ویرایش کنید. در این صورت محتوای عالی خواهید داشت که بازدید و استقبال از آن بیشتر خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *