WhyFutureFinanceAutomation 1

درباره اتوماسیون میل چیمپ

یکی از بهترین سرویس دهنده های ارسال انبوه ایمیل و سایر خدمات مربوط به بازاریابی ایمیلی که من تا کنون استفاده کرده ام میل چیمپ بوده است. میل چیمپ تا جایی که توانسته مخاطب پسند بوده و استفاده رایگان از همه ی خدمات خود حتی اتوماسیون را ممکن کرده است، البته تا زمانی که مخاطب های شما بیشتر از 2000 نفر نباشد.

اتوماسیون میل چیمپ

اتوماسیون رایگان میل چیمپ این امکان را برای شما فراهم می کند که ایمیلی طراحی کنید که در تاریخی خاص، ساعتی خاص، طی رویدادی خاص و یا زمانی که مخاطب شما کار خاصی را انجام می دهد ارسال شود. شما امکاناتی مانند بخش بندی، زمان بندی، قالب های آماده و بسیاری از خدمات را تماما برای ساخت اتوماسیون میل چیمپ در اختیار دارید. در اتوماسیون میل چیمپ می توانید ایمیل های تشکر، اطلاع رسانی و هر نوع ایمیل دیگری را ارسال کنید و با مخاطب خود بصورت کاملا اتوماتیک در ارتباط باشید.

در این مطلب سعی داریم درباره ی اتوماسیون در میل چیمپ اطلاعاتی ارائه کنیم که می تواند در بازاریابی ایمیلی بسیار کمک حال شما باشد.

تعاریف

زمانی که درباره اتوماسیون بازاریابی ایمیلی صحبت می کنیم ممکن است عباراتی را استفاده کنیم که فهمیدن آن ها کمی سخت باشد. به همین دلیل در ابتدا مفاهیم را بیان خواهیم کرد.

  • اتوماسیون

ایمیل و یا ایمیل هایی که برای مخاطبان بر اساس کار خاصی که مخاطب انجام داده است بصورت اتوماتیک ارسال می شود.

  • کمپین

هرگونه محتوایی که در میل چیمپ قرار می دهید تا برای مخاطبان خود ارسال کنید.

  • چرخش کاری

شرایط، زمان بندی، و محتوایی که برای اشتراک گذاری در سری ایمیل های اتوماتیکی به مخاطبان ارسال می شود.

  • تاخیر

بازه ی زمانی که بین یک محرک و ارسال ایمیل قرار می گیرد.

  • صف

دسته ای از مخاطبان بازاریابی ایمیلی شما که شامل معیار های اتوماسیون میل چیمپ که تنظیم کرده اید شده اند و در انتظار دریافت ایمیل از طرف شما هستند.

  • محرک

عملکردی که باعث می شود ارسال ایمیل های اتوماسیون شروع شود. برای مثال ممکن است کسی در لیست مخاطبان خبرنامه شما عضو شود، این عضویت می تواند به عنوان محرک عمل کند.

اتوماسیون ایمیلی چگونه کار می کند؟

کمپین ایمیلی که شما در ایمیل مارکیتنگ برای مخاطبان ارسال می کنید، در زمانی ارسال می شوند که شما مشخص می کنید. با یک کمپین اتوماسیون ایمیل ها بصورت اتوماتیک برای مخاطبانی ارسال می شود که به محرکی که تنظیم کرده اید رسیده اند و شرایط ارسال ایمیل اتوماسیون میل چیمپ را دارند.

یک نوع از اتوماسیون را انتخاب کنید، یک و یا چندین ایمیل درست کنید، و معیاری که برای ارسال آن ها مناسب است را مشخص کنید. میل چیمپ فعالیت ها و داده هایی که از مخاطبان دریافت می شود را بررسی می کند و در زمان مناسب ایمیل را ارسال می کند. زمانی که یک اتوماسیون می سازید، میل چیمپ صف ها و ارسال ایمیل ها را مدیریت می کند. ایمیل های شما در زمان مناسب و برای افراد مناسب ارسال می شوند.

 

با اتوماسیون ایمیلی چه کارهای می توان انجام داد؟

برای کسانی که در بازاریابی ایمیلی فعالیت می کنند و مخاطبان آن ها از لحظه ی ثبت نام در لیست مخاطبین تا تبادل اطلاعات با بازاریاب ها و سایت مسیر مشخصی را طی می کنند، اتوماسیون میل چیمپ می تواند ارتباطات را بهتر کند. با توجه به نوع کسب و کار شما ممکن است ایمیل اتوماسیونی که ارسال می کنید ایمیل تبریک تولد و ارائه ی کوپن تخفیف باشد که سالی یک بار ارسال می شود؛ و یا ایمیل های دنباله داری که هر چندروز یکبار ارسال می شود.

برای مثال ما حداقل سه روز در هفته کتاب های رایگان کیندل آمازون را برای مخاطبان خود ارسال می کنیم. زمانی که شما ار اتوماسیون ایمیلی استفاده می کنید و کمپین های ایمیلی خود را بصورت اتوماسیون در می آورید به مقدار زیادی در زمانی که صرف درست کردن محتوای ایمیل می کنید صرفه جویی می کنید.

اگر فروشگاه خود را به میل چیمپ متصل کنید، می توانید ایمیل های اتوماسیون را برای گزارش های تراکنش نیز استفاده کنید، مثلا گزارش نهایی شدن یا نشدن خرید، گزارش موفقیت آمیز بودن پرداخت و بسیاری از موارد دیگر. این ایمیل های اتوماسیون می توانند به همه ی افرادی که چنین مراحلی را پشت سرگذاشته اند، حتی کسانی که در لیست مخاطبین شما نباشند.

چرخه کاری

چرخه ی کاری شامل زمان بندی، تنظیمات محرک و محتوای ایمیل هایی است که در یک اتوماسیون وجود دارند. تنظیمات محرک معیار های مختلفی را شامل می شود، مانند روز تولد مخاطب، تاریخ اضافه شدن به لیست و یا زمانی که خریدی را انجام می دهد. در میل چیمپ محرک های زیادی بصورت پیش فرض تنظیم شده اند، اگر هیچ کدام از آن ها مناسب شما نبود می توانید خودتان محرک اختصاصی خود را داشته باشید.

عملکرد اتوماسیون ایمیلی

صفحه ی کمپین ها Campaigns در حساب کاربری شما یک آمار کلی از اتوماسیون ها ارائه می دهد، مانند وضعیت ارسال.

وضعیت ارسال

شما در قسمت کمپین ها وضعیت های مختلفی را مشاهده می کنید که در جدول زیر هرکدام را توضیح داده ایم:

 

وضعیت

توضیح

Draft

اتوماسیون شما آغاز نشده است

Sending

اتوماسیون شما در حال ارسال است. جهت ویرایش ایمیل ها باید ابتدا اتوماسیون را متوقف کنید.

Paused

همه ایمیل های اتوماسیون شما در حالت توقف هستند و ارسال نمی شوند.

Some Paused

ایمیل های شما در حال ارسال شدن هستند، اما حداقل یک مورد متوقف شده است.

 

 

 

در سمت راست اسم هر کمپین اطلاعات کلی را مشاهده می کنید، با قرار دادن نشانه موس روی هر درصد می توانید میزان عددی آن ها را هم مشاهده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز با کلیک کردن روی View Report نیز اطلاعات بیشتری را می توانید درباره ی کمپین دریافت کنید.

 

اتوماسیون های ایمیلی بخش مهمی از بازاریابی ایمیلی هستند و شما باید بتوانید از آن ها در ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید. در پست های بعدی شیوه ی درست کردن اتوماسیون میل چیمپ را توضیح خواهیم داد. سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا در مطالب بعدی به آن ها نیز بپردازیم. اگر می خواهید با شیوه ی ساخت اتوماسیون ایمیلی میل چیمپ آشنا شوید مطلب زیر را مشاهد کنید:

ساخت اتوماسیون میل چیمپ

 

 

می توانید خدمات مختلف ما را در مطلب اخیر ما مشاهده کنید:

خواسته های شما از ایمیل مارکتینگ و خدمات ما

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.