download

ترس های کسب و کارهای ایرانی برای ایمیل مارکتینگ در ایران

چه ترس هایی موفقیت کسب و کار ما برای ایمیل مارکتینگ در ایران را تهدید می کند؟

قبل از اینکه هر کاری را انجام دهیم باید ترس های احتمالی در آن را مورد بررسی قرار دهیم. ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی هم یکی از زمینه های مهمی است که بیشتر کسب و کار ها در ورود به آن خیلی دقت می کنند و ترس های زیادی دارند. در این مطلب می خواهیم دلایل این نگرانی ها و برخی مشکلات ایمیل مارکتینگ در ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

ترس های رایج کسب و کارهای ایرانی برای ایمیل مارکتینگ در ایران

 

قیمت بالا: مهم ترین دلیلی که باعث می شود کسب و کار ها در ورود به ایمیل مارکتینگ مکث کنند گران بودن آن است. البته سرمایه گذاری در ایمیل مارکتینگ در ایران کمی گران است و آن هم بدلیل ارزش پایین ریال در برابر دلار است. این تفاوت باعث می شود قیمتی که برای شرکت ارائه دهنده سرویس خیلی ارزان و مناسب باشد برای کسب و کار ایرانی قیمتی بالا و نجومی باشد. ترس از شکست در ایمیل مارکتینگ باعث شده است که خیلی از کسب و کار ها اصلا از ایمیل مارکتینگ بصورت گسترده استفاده نکنند.

 

البته باید بدانید که هر سرویسی که خدمات پنل ایمیل مارکتینگ را ارائه می کند هم همه ی کسب و کار ها را در نظر گرفته است و پلن های رایگان نیز دارند که کسب و کار های کوچک اکثرا از همین پلن های رایگان استفاده می کنند.

 

چیزی که کسب و کار های مختلف باید بدانند این است که سرمایه گذاری در ایمیل مارکتینگ یکی از بیشترین میزان بازگشت سرمایه را دارد و نباید از سرمایه گذاری ترسید.

 

مشکلات در پرداخت: بیشتر سرویس هایی که پنل ایمیل مارکتینگ ارائه می کنند خارجی هستند و کسب و کارها هم به دلیل کیفیت بیشتر این سرویس ها به دنبال استفاده از آن ها هستند. اما بدلیل مشکلاتی که در پرداخت هزینه ی استفاده از خدمات وجود دارد برخی از کسب و کارها نمی توانند پلن های پولی این شرکت ها را خریداری کنند.

 

ما در کپی فای این مشکل را حل کرده ایم و کسب و کار ها می توانند به راحتی پلن انتخابی خود را به ما بگویند و ما در کمترین زمان ممکن پلن را برای آن ها خریداری می کنیم و می توانند از خدمات پنل ایمیل مارکتینگ به راحتی استفاده کنند. این مشکل ایمیل مارکتینگ در ایران چندان سخت نیست و می توان آن را حل کرد.

 

ترس از شکست: گفتیم که هزینه های ایمیل مارکتینگ در ایران برای کسب و کار ها کمی زیاد است؛ به همین دلیل است که بیشتر کسب و کار ها ترس زیادی از شکست در ایمیل مارکتینگ دارند. اما شکست در بازاریابی ایمیلی چه پارامتر هایی دارد؟

 

  • میزان باز شدن ایمیل: هر ایمیلی که برای مخاطبان ارسال می شود باید باز شود تا کالای شما را دیده و خریداری کنند، زمانی که این میزان باز شدن خیلی پایین باشد یعنی ایمیل مارکتینگ موفق نبوده است. می توان با انتخاب عنوان مناسب برای ایمیل این مشکل را حل کرد.  

 

 

  • میزان کلیک پایین در ایمیل: اگر مشکل قبلی حل شد و درصد زیادی از مخاطبان ایمیل ها را باز می کنند ممکن است با مشکل دیگری مواجه شوید، میزان کلیک پایین در ایمیل. شما لینک هایی را در ایمیل خود قرار می دهید که مخاطب با کلیک روی آن به وب سایت شما مراجعه کرده و خرید را انجام می دهد. پنل های ایمیل مارکتینگ این میزان را به صورت درصدی یا تعداد به شما ارائه می کنند. گاهی اوقات میزان کلیک در ایمیل بسیار پایین است و شما فروش زیادی ندارید، این مشکل ممکن است دو دلیل داشته باشد یکی طراحی قالب ایمیل و دوم محتوای ایمیل. شاید طراحی که برای ایمیل خود انجام داده اید چندان خوب نیست و مخاطب نمی داند که باید کجا کلیک کند. مورد دوم تولید محتوا برای ایمیل است که اگر متن ایمیل به خوبی نوشته نشده باشد نمی تواند مخاطب را ترغیب کند که کالا را خریداری کند. اگر طراحی قالب ایمیل و تولید محتوا برای ایمیل را به یک متخصص بسپارید این مشکل هم برای شما حل خواهد شد.

 

 

 

  • اسپم شدن ایمیل ها: در برخی موارد ایمیل های شما اسپم شناخته می شوند و اصلا مخاطب آن ها را نمی بیند که بخواهد آن را باز کرده و بخواند. این مشکل را می توان با استفاده از کلمات مناسب در عنوان ایمیل و محتوای آن حل کرد. البته برخی وب سایت ها نیز هستند که ایمیل شما را از لحاظ اسپم بودن یا نبودن بررسی می کنند. اگر ایمیل های شما اسپم شوند دچار مشکل بزرگی شده اید و حل کردن آن مشکل خواهد بود. می توانید یکی از مطالب قبلی من با عنوان “چگونه از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنیم؟” را نیز بخوانید تا کمی اطلاعات در این باره کسب کنید.

6a00d83451b09469e200e5527943058833 800wi

 

امکان وقوع هر یک از سه مشکل بالا را می توان با جمع آوری درست و اصولی لیست ایمیل مارکتینگ حل کرد. برخی از کسب و کارها با خرید لیست ایمیل مارکتینگ می خواهند مشتری های بیشتری هم کسب کنند درحالیکه نمی دانند همین خرید لیست می تواند بازاریابی ایمیلی آن ها را خراب کند.

 

شکست در ارسال ایمیل به مخاطبان خارجی: کسب و کارهایی که مشتریان و مخاطبان خارجی دارند نسبت به شرکت های داخلی درآمد خیلی بیشتری دارند و دلیل آن هم این است که درآمد آن ها به دلار خواهد بود. اما راه ارتباطی که بین کسب و کار و مشتری وجود دارد ایمیل مارکتینگ است که در این مورد باید به زبان انگلیسی باشد.

 

متاسفانه برخی از کسب و کار ها بدلیل اینکه خودشان توانایی تولید محتوای انگلیسی برای ایمیل را ندارند این کار را به کسی می سپارند که صرفا دانش زبان انگلیسی دارد و از تولید محتوای حرفه ای چیزی نمی داند. تولید محتوا انگلیسی برای ایمیل مارکتینگ نیز باید با اصول محتوانگاری و تولید محتوا انجام شود تا بتواند به خوبی مشتری را به خود جلب کند.

 

بیشتر این مشکلات با انتخاب یک سرویس مناسب ارائه خدمات ایمیل مارکتینگ در ایران حل می شود و می توانید به راحتی ارتباط خود با مشتری ها را از طریق بازاریابی ایمیلی حفظ کنید. در این مطلب بیشتر مشکلاتی که کسب و کار ها برای ایمیل مارکتینگ در ایران از آن ها ترس دارند را بیان کردم. شما چه ترس ها و چالش هایی دارید؟ اگر فکر می کنید که نیاز به مشاوره دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.