چگونه کتابمان را در سایت آمازون منتشر کنیم؟ [فروش کتاب در آمازون]

چگونه کتابمان را در سایت آمازون منتشر کنیم؟ [فروش کتاب در آمازون]

چگونه کتابمان را در سایت آمازون منتشر کنیم؟ [فروش کتاب در آمازون]

ممکن است با دیدن کتاب‌های موجود در سایت آمازون، از خود پرسیده باشید که چگونه می‌توان یک کتاب را در سایت آمازون منتشر کرد؟ زمانی را درنظر بگیرید که اولین کتاب خود را تکمیل کرده‌اید و بی‌صبرانه می‌خواهید آن را به دنیا معرفی کنید، حالا چکار باید بکنید؟ سایت‌هایی مانند آمازون خدمات خود انتشاری را ارائه می‌دهند تا نویسندگان مشتاق بتوانند به آسانی آثار خود را در آن‌جا منتشر کنند.

فیلم راهنما – روش خرید کتاب از گوگل بوک و آمازون

وقتی نوشتن دست‌نوشته کتاب‌تان تمام شد، می‌توانید فرم مناسب برای انتشار کتاب خود را در سایت آمازون جستجو کنید. جزئیات کلیدی را وارد کنید، قیمتی را تعیین کنید و کارهای دیگری را انجام دهید که کتاب شما را در گردش فوری قرار دهد و به شما کمک کند تا کار خود را به‌عنوان نویسنده شروع کنید.

چگونه کتابمان را در سایت آمازون منتشر کنیم؟ [فروش کتاب در آمازون]

چگونه کتابمان را در سایت آمازون منتشر کنیم؟ [فروش کتاب در آمازون]

مرحله1: نوشتن و قالب بندی کتاب شما

1.    کتاب خود را نهایی کنید

قبل از این‌که کار خود را از طریق سرویس نشر فوری آمازون منتشر کنید، باید مطمئن شوید که کتاب به بهترین شکل نوشته شده است. پیش‌نویس نهایی را بررسی کنید تا علائم و خطاهای نحوی یا گزاره‌های غیرضروری یا جملاتی بامراجع نامفهوم را شناسایی کنید. تا جایی که ممکن است جملات را مرتب کنید و ساختارشان را محکم کنید.

  • ویرایش دقیق، کلید یک اثر ادبی خوب است. هرچه خواندن کتاب شما آسان‌تر باشد، نتایج بهتری خواهید گرفت.
  • آمازون مجموعه‌ای دقیق از استانداردهای کیفیت محتوا را دارد، بنابراین اگر کتاب شما با این استانداردها مطابقت نداشته باشد، می تواند رد شود.
  • قبل از ثبت کتاب آن را به یک فرد دیگر، مثل یک دوست قابل‌اعتماد یا یک ویراستار حرفه‌ای بفرستید.

2. یک حساب کاربری انتشار مستقیم ایجاد کنید   

به وب سایت Kindle Direct Publishing (KDP) مراجعه کرده و گزینه ایجاد حساب جدید را کلیک کنید. در آنجا می توانید اطلاعات شخصی خود را از جمله نام خود (یا نام شرکت انتشارات مستقل)، آدرس، کد پستی، ایمیل و شماره تلفن خود وارد کنید. آمازون از اطلاعات تماسی که در اختیار شما قرار می دهد برای ارسال اعلان‌های مهم در طول فرآیند انتشار استفاده می‌کند.

  • KDP همچنین برخی از اطلاعات مالیاتی اساسی، از جمله شماره تأمین اجتماعی و شناسه مالیات‌دهنده شخصی شما را به منظور مدیریت مالیات و پرداخت‌های حقوقی پس از شروع کار فروش، جمع‌آوری می‌کند.
  • اگر قبلاً در آمازون حساب کاربری دارید، می‌توانید از اطلاعات ورود به سیستم خود برای ایجاد یک نمایه KDP جداگانه استفاده کنید.

3.    قالب انتشار دلخواه خود را انتخاب کنید

سایت KDP ، این امکان را به شما می‌دهد که کتاب خود را به صورت یک شومیز سنتی یا به صورت کتابخانه الکترونیکی دیجیتال چاپ کنید. در نظر بگیرید که بهترین راه برای ارائه کار شما کدام است. به عنوان مثال، اگر شما یک کتاب هیجان انگیز برای بزرگسال نوشته ‌باشید، ممکن است طراحی جلد شومیز بیشتر برای‌تان اهمیت داشته باشد، تا یک کتاب خودآموز که درباره استفاده از موبایل نوشته شده است.

  • میزان حق الزحمه شما بسته به فرمی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. نویسندگان معتقدند که برای هر نسخه دیجیتال فروخته شده، 70٪ قیمت واحد و برای نسخه‌های فیزیکی 80٪ نیز دریافت می‌کنند.
  • آمازون برای جبران هزینه‌های چاپ کتاب‌های شومیز درصد کمی از هر فروش را مطالبه می‌کند

4.کتاب خود را به درستی قالب بندی کنید

اگر کتاب خود را بر روی یک ویرایش‌گر استاندارد کلمه مانند Microsoft Word نوشته‌اید، مجدداً نمایش داده می‌شود تا بتواند به صورت صحیح به صورت کتاب الکترونیکی یا شومیز نمایش داده شود. خوشبختانه، آمازون با ارائه چند راهنمایی مفید برای کمک به شما در تهیه کار خود با حداقل دردسر، این کار را آسان کرده است. مراحل ذکر شده در آموزش های وب سایت KDP را دنبال کنید تا کتاب شما به نمایش درآید.

  • در صورت انتشار شومیز، می توانید از چندین الگوی پیش‌ساخته نیز استفاده کنید.
  • با استفاده از یک فرمت مانند PDF یا MOBI ، زمان رسیدن به بارگذاری آن، به همراه سایر گرافیک‌ها یا عناصر متنی اضافی که در آن گنجانده شده، قالب‌بندی ترکیب اصلی شما را حفظ می‌کند.

مرحله 2: ایجاد لیست برای کتاب شما

گام 1: در حساب KDP خود به قفسه کتاب خود بروید

از طریق این مرکز، شما می توانید کار خود را بارگذاری کنید، لیست‌ها را ایجاد و ویرایش کنید و آمار کاربر خود را بررسی کنید. هنگامی که به قفسه کتاب خود دسترسی پیدا کردید، بسته به نوع فرمی که تصمیم به ورود به آن را دارید، گزینه “+ Kindle eBook” یا “+ Paperback” را پیدا کنید و انتخاب کنید.

گام2: جزئیات کتاب خود را وارد کنید

در مرحله بعد، اطلاعات شما از طریق مجموعه ای از فرم ها دریافت می‌شود که در نتیجه آن، اطلاعات ضروری در مورد خود و کار خود ارائه دهید. این شامل نام شما، عنوان کتاب، شرح کوتاه و دامنه سنی مناسب از جمله موارد دیگر خواهد بود.

در این مرحله، شما می‌توانید چند کلمه کلیدی و طبقه‌بندی مربوط به آن را انتخاب کنید تا به مخاطبان موردنظر خود در بازار معرفی شوید.

به عنوان مثال، ممکن است کتاب خود را به عنوان یک قصه تخیلی‌ کودکان طبقه بندی کنید، یا از کلمات کلیدی مانند “آشپزی” ، “بلاگ نویسی” یا “سفر” استفاده کنید تا فهرست شما در نتایج جستجوی متمرکز ظاهر شود.

وقت خود را برای پرکردن هر آیتم بیشتر کنید – لیست شما هرچه کامل تر باشد، کتاب شانس بهتری برای دیده شدن دارد.

گام3: چاپ جلد کتاب خود را انتخاب یا ایجاد کنید

اگر در حال حاضر تصویری دارید که می‌خواهید برای جلد از آن استفاده کنید، می توانید اقدام کنید و آن را بارگذاری کنید (اطمینان حاصل کنید که این ابعاد مناسب است و توسط کپی رایت محافظت نمی شود) در غیر این صورت، ویژگی طراحی داخلی سایت به شما امکان می‌دهد که چگونه این کار را انجام دهید .طرح روی جلد کتاب شما باید بتواند فوراً توجه خواننده را به خود جلب کند و خلاصه تصویری از مطالب و مضامین اصلی کتاب را ارائه دهد.

  • آمازون توصیه می‌کند که تصاویر بارگذاری‌شده به‌عنوان جلد هنری دارای نسبت ارتفاع به عرض 1* 6 باشند.

در نظر بگیرید که برای طراحی جلد اصلی کتاب خود، شخصی را استخدام کنید. جلد هنری حرفه‌ای، کتاب شما را برای خریداران بالقوه جذاب تر می کند.

 

4-کتاب خود را بارگذاری کنید

برای یافتن پرونده در رایانه خود روی “مرور” کلیک کنید، سپس مراحل بارگیری را شروع کنید. این کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد، به خصوص اگر شما یک کار طولانی ارائه می‌کنید. پس از آپلود شدن کتاب‌تان، می‌توانید در لیست خود تغییراتی دهید. تا زمانی که به این مرحله ادامه ندهید، کتاب برای انتشار ارسال نمی‌شود.

  • KDP  اکثر فرمت‌های مهم پرونده دیجیتالی، از جمله DOC ، PDF ،  HTML و MOBI را می‌پذیرد.
  • فراموش نکنید، اگر کتاب الکترونیکی را چاپ می‌کنید، قبل از جابه‌جایی، پرونده خود را به فرمت Kindle تبدیل کنید.

مرحله3: ارسال کتاب خود برای انتشار و فروش کتاب در آمازون

1-پیش نمایش طراحی جلد و طرح صفحه خود را ببینید

از پیش‌نمایش استفاده کنید تا ببینید کتاب تمام شده شما چگونه به نظر می‌رسد. یک بار دیگر، به خطاهای برجسته و خطا در قالب‌بندی توجه کنید  .این یکی از آخرین فرصت‌های شما برای ایجاد تغییرات مهم قبل از ارسال کتاب برای انتشار خواهد بود.

  • به خاطر داشته باشید که کتابهای الکترونیکی در دستگاه‌‌های مختلف نمایش داده می‌شوند. شاید ارزش آن را داشته باشد که کتاب خود را در چندین دستگاه پیش‌نمایش کنید تا بتوانید ایده‌ای از نحوه نگاه در صفحه را بدست آورید.

2- قیمت خود را برای کتاب تعیین کنید

قیمتی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید منصفانه است.  قالب کتاب و همچنین بازاریابی موضوع آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، منطقی است که برای یک کتاب درسی شومیز فیزیک نظری، قیمت بیشتری تعیین کنید تا یک کتاب الکترونیکی کوتاه با هدف کودکان.  برای تصمیم‌گیری بهتر می‌توانید به لیست عناوین مشابه با کتاب خود نگاهی بیندازید.

  • شما دو گزینه‌ برای حق امتیاز دارید: 70٪ و 35٪. در بیشتر موارد، نرخ 70٪ به ازای هر فروش، بیشتر پول شما را بدست می آورد. با این حال، اگر فقط 35٪ نرخ آن را انتخاب کنید، هزینه تحویل برای نسخه های فیزیکی وجود ندارد و در صورتی که در یک بازار کوچکتر هستید یا برای تشویق فروش، قیمتی پایین‌تر از 2.99 $ تعیین می‌کنید، ممکن است این تنها گزینه برای شما باشد.
  • آمازون درصد کمی از فروش خود را به عنوان “هزینه توزیع” (حتی برای کتابهای الکترونیکی) برای انتشار کار شما به صورت آنلاین کسر می‌کند.

3- کتاب خود را منتشر کنید

هنگامی که از فهرست خود راضی شدید، روی “انتشار کتاب روشن خود” یا “انتشار کتاب شومیز خود” کلیک کنید. سپس پرونده‌های آپلود شده خود را به تیم محتوای KDP یا CreateSpace ارسال می‌کنید، که آنها را برای انتشار آماده می‌کنند.  هنگامی که کتاب شما با موفقیت ارسال شد و هنگامی که روی کتاب siteyour می‌رود، اعلان‌هایی دریافت خواهید کرد.

  • 72 ساعت طول خواهد کشید تا کتاب شما برای خرید از طریق آمازون در دسترس باشد.
  • می‌توانید لیست‌های خود را حتی پس از انتشار رسمی کتاب خود، به‌روز کنید.

4- فروش، بازخورد و آمار دیگر را از طریق حساب KDP خود بررسی کنید.

به طور مرتب وارد پورتال کاربر خود شوید تا وضعیت فروش کتاب خود را ببینید. آمازون گزارش‌هایی روزانه را به نویسندگانی که از خدماتشان برای انتشار آثارشان استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد. این امر به شما امکان می‌دهد مشاهده کنید که چند بار کتاب شما در زمان واقعی خریداری و وام می‌شود و شما را به عنوان یک شرکت‌کننده فعال در سمت و سوی امور تجاری تبدیل می‌کند.

  • یک صفحه نویسنده آمازون ایجاد کنید که خوانندگان بتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و عناوینی که در دسترس شما هستند، به آنجا مراجعه کنند.
  • بیانیه های Royalty Free برای هر 60 روز ارسال می‌شود.  این بدان معناست که اگر کتاب شما موفقیت آمیز باشد، یک جریان مداوم و فریبنده درآمد را خواهید داشت.

نکات مهم برای فروش کتاب در آمازون:

  • یک عنوان جذاب، در ذهن خواننده خواهد ماند و باعث می‌شود آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند.
  • کلمات کلیدی و دسته‌بندی‌ها را برای لیست خود با دقت انتخاب کنید. با این کار مطمئن می‌شوید کتاب شما در نتایج جستجو نشان داده می‌شود.
  • کتاب‌هایی که موضوعات منحصربه‌فردی دارند، در قفسه فروش بهترین کتاب‌ها قرار می‌گیرند.
  • اگر می خواهید کتاب‌تان بیشتر دیده شود، ثبت نام در KDP Select را فراموش نکنید. در ازای دریافت 90 روز حق انحصاری عناوین به عنوان شما، آنها از منابع بیشتری برای تبلیغ در سایت و خارج از سایت استفاده می کنند.

 

هشدار:

اگر چیزی در حین انتشار رخ داد، نترسید سوال بپرسید یا شکایت کنید.  آمازون نیز می‌تواند از کتاب شما درآمد کسب کند، بنابراین آنها باید مایل به همکاری با شما باشند تا ببینند که روند کار به‌درستی پیش می‌رود.

  وقتی خودتان به صورت آنلاین کتاب‌تان را برای فروش کتاب در آمازون منتشر می‌کنید، کتاب شما در فروشگاه‌ها فروخته نمی‌شود.

 

 

مراجع

  1. http://www.nichepursuits.com/self-publish-a-book-on-amazon/
  2. https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/A1MMQ0JHRBEINX
  3. https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/A1OYOT0ESBAU69
  4. https://www.amazon.com/gp/seller-account/mm-summary-page.html/ref=gw_m_b_spwus?topic=200260520&ld=AZFooterSelfPublish
  5. https://www.forbes.com/sites/deborahljacobs/2014/04/25/how-to-self-publish-your-book-through-amazon/#1b79d56244d3
  6. https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/A17W8UM0MMSQX6
  7. https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/A16ABVH839JCP0
  8. https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/A37Z49E2DDQPP3
  9. http://mfishbein.com/how-to-self-publish-a-book-on-amazon/
  10. http://www.nichepursuits.com/self-publish-a-book-on-amazon/
  11. https://readwrite.com/2013/07/22/10-simple-steps-to-self-publishing-your-book-on-amazon/
  12. http://mfishbein.com/how-to-self-publish-a-book-on-amazon/
  13. http://mfishbein.com/how-to-self-publish-a-book-on-amazon/
  14. https://www.forbes.com/sites/deborahljacobs/2014/04/25/how-to-self-publish-your-book-through-amazon/#1b79d56244d3
  15. https://readwrite.com/2013/07/22/10-simple-steps-to-self-publishing-your-book-on-amazon/
  16. http://www.nichepursuits.com/self-publish-a-book-on-amazon/
  17. https://readwrite.com/2013/07/22/10-simple-steps-to-self-publishing-your-book-on-amazon/
  18. https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/A37Z49E2DDQPP3
  19. https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/A2FPLK18PMRY0Q
  20. http://www.writersdigest.com/online-editor/10-things-every-writer-know-amazon-publishing
  21. https://kdp.amazon.com/en_US/help/topic/AE24XS35AM53P

 

مطالب خواندنی:

خرید کتاب از آمازون

تولید محتوا برای سایت

شرکت تولیدمحتوا

9 روش برتر تولیدمحتوا برای وب سایت

تولید محتوا برای وب سایت

9 راز تولید محتوای حرفه‌ای با چاشنی سئو SEO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.