تدوین کلمات در تولید محتوا

سازه های نمایشگاهی ؛ مزایا و ریسک ها | نمونه کار تولید محتوا

نمونه کار تولید محتوا : 

مزایا و ریسک های سازه های نمایشگاهی

قبل از این که خدمات یا کالاهای کسب و کار خود را به نمایش بگذارید؛ مزایا و ریسک های آن را ملاحظه کنید. این موارد برای هر رویداد خاص متفاوت خواهد بود. برپایی غرفه در نمایشگاه های مختلف و معرفی محصولات مزایای خیلی زیادی می تواند در پی داشته باشد.

مزایا

غرفه ها را معمولا برای علاقه مندان و شرکای یک کسب وکار برپا می کنند. برپایی نمایشگاه یک شیوه موثر برای تبلیغات و برندسازی در بازار هدف است.

 

نمایشگاه ها را معمولا برای گروه بزرگ یا طیف گسترده ای از مخاطبان آماده می کنند. پلتفورمی که نمایشگاه در اختیار شما قرار می دهد، فرصت مناسبی برای معرفی خدمات و محصولات به گروه بزرگی از افراد است چه آن هایی که محصولات و برند شما را می شناسند و چه آن هایی که اطلاعات کمتری از کالا و خدمات شما دارند.

 

با توجه به نوع محصولات و خدمات کسب و کار شما، غرفه ها و سازه های نمایشگاهی که استفاده می کنید، می تواند متنوع و متفاوت باشد. تا بتواند توجه مخاطبان و بازار هدف را جلب کند.

 

برپایی نمایشگاه ها به چند طریق برای کسب و کار شما سود می رساند. هم می توانید با کسب و کارهای دیگر ارتباط بگیرید و قراردادها و تفاهم نامه هایی (B2B) را با یکدیگر داشته باشید. هم می توانید در غرفه های نمایشگاهی به طور مستقیم با مردم تامل کرده و بانک اطلاعاتی از مشتریان بلقوه تهیه کنید.

 

ریسک ها

همچنین ضرورت دارد از ریسک های بلقوه برپایی نمایشگاه هم اطلاعات کسب کنید. اگر یک مشاور تجاری دارید، این موضوع را با او بحث کنید.

 

برخی از ریسک های احتمالی وجود دارد و شما در مرحله برنامه ریزی بهتر است از آن ها پیشگیری کنید.

 

  • نمایشگاه ها حداقل یک روز و احتمالا بیشتر وقت شما را می گیرند.
  • شرکت در نمایشگاه های تجاری ممکن است هزینه زیادی داشته باشد.
  • برپایی غرفه و نمایشگاه نیز هزینه زیادی در بر دارد.
  • در نمایشگاه ها معمولا رقابت نیز وجود دارد.

 

انتخاب ابزار یا سازه های نمایشگاهی نادرست برای نمایش دادن محصولات و خدمات کسب و کار ممکن است مخاطبان نادرستی را هدف قرار دهد. در برخی موارد برپایی یک نمایشگاه ضعیف، به آن معنی است که هزینه های اختصاص داده شده شما برای نمایشگاه نسبت به نرخ بازگشت شما از نمایشگاه خیلی کمتر است و این نیز به مراتب نتیجه خیلی منفی روی برند شما خواهد داشت.

 

تصمیم گیری برای شرکت در نمایشگاه

شرکت در نمایشگاه برای شما سودمند خواهد بود اگر:

 

    • اگر منابع مالی کافی برای پوشش هزینه های برپایی نمایشگاه را داشته باشید.
    • داشتن تدبیر کافی برای جذب مشتری های بلقوه به منظور بالابردن میزان نرخ بازگشت سرمایه از برگزاری نمایشگاه
    • قبلا در یک نمایشگاه تجاری شرکت کرده باشید و به آن اعتماد به نفس برسید که به میزان مناسب مخاطب خواهید داشت
    • شیوه اجرای شما باید حرفه ای باشد تا مخاطبان بیشتری جذب کنید
    • تولید محتوای مناسب برای محصولات و خدمات

 

  • استفاده از جدیدترین ابزارها و سازه های نمایشگاهی

 

 

همچنین ملاحظه کنید که :

  • روش تبدیل بازدیدکننده را به مشتری بلقوه بدانید
  • مطمئن شوید که مهارت های فروش شما در سطح عالی است
  • در مورد بازاریابی بیشتر بدانید

 

به توجه به موارد گفته شده ما در این مقاله سعی می کنیم انواع سازه های نمایشگاهی و کاربرد آن ها را به شما معرفی کنیم. تا بتوانید در رویدادهای مختلف بهترین ابزار را برای اهداف تجاری خود انتخاب کنید.

 

انواع سازه های نمایشگاهی

نمونه کار تولید محتوا

نمونه کار تولید محتوا

 

از سازه های قابل حمل گرفته تا سازه های سفارشی و مدولار؛ جزئی از ابزارهای بسیار قدرتمند برای معرفی و ارایه برند، محصولات و خدمات شرکت هاست. این سازه ها در انواع سبک ها، طرح بندی ها و کاربردها وجود دارند. اگر به دنبال برگزاری نمایشگاه بی نقص هستید؛ ما در این مقاله انواع سازه های نمایشگاهی را برای رسیدن به اهداف رویدادهای تجاری معرفی می کنیم، امیدواریم با خواندن این مقاله بهترین تصمیم را بگیرید.

 

انتخاب درست نوع سازه نمایشگاهی

انواع مختلفی از سازه نمایشگاهی وجود دارد که هر کدام فرصت خاصی را برای به نمایش گذاشتن کسب و کار محصول و سایر اطلاعات را در اختیار شما می گذارد.

با توجه به بودجه، اهداف و نیاز خود بهترین سازه نمایشگاهی را برای شرکت خود انتخاب کنید. در گام اول ضرورت ندارد که چه نوعی را انتخاب می کنید ولی نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

 

برندسازی: یک سازه نمایشگاهی خوب باید برند شما را بازتاب دهد. بنابراین مطمئن شوید که آیا سازه نمایشگاهی شما، استانداردهای برند، رنگ ها و سایر فاکتورهایی مثل عکس ها و  لوگو را رعایت کرده است.

 

تاثیر: یک سازه نمایشگاهی خوب مخاطب را کنجکاور می کند تا درباره شرکت شما بیشتر بدانند و بیشترین تاثیر را بر مخاطب می گذارد. از این رو سعی کنید سازه نمایشگاهی خود را طوری طراحی کنید که بیشترین تاثیر را داشته باشد.

 

طرح بندی و سایزها

 

سازه های نمایشگاهی در ابعاد مختلفی چاپ و طراحی می شوند. اما سایز های استاندارد آن 10 اینچ در 10 اینچ؛ 10 اینچ در 20 اینچ و 20 اینچ در 20 اینچ است. ما در زیر سه سایز عمده را که بیشترین کاربرد را دارد معرفی می کنیم تا برای طرح های خود این اندازه ها را مد نظر داشته باشید.

 

اندازه 10 اینچ در 10 اینچ معروف ترین سایز در غرفه های نمایشگاهی است و در بیشتر نمایشگاه و سازه های نمایشگاهی از این اندازه ها استفاده می کنند.

 

نمایشگاه های جزیره ای

 

به طور کلی در اندازه های 20 اینچ در 20 اینچ، نمایشگاه های جزیره ای هستند که از هر چهار طرف در معرض دید قرار دارند. اما ارتفاع این غرفه ها ممکن است تفاوت هایی داشته باشند و معمولا بین 20 تا 30 اینچ متفاوت است.

 

2 نوع عمده غرفه های جزیره ای را با نام های محور (اَکسیس) و میزبان (پریزِنتر) می شناسند:

 

1- طرح بندی آکسیس همان طور که  از اسم آن مشخص است، ساختاری مرکزگرا برای غرفه دارد. باز بودن فضای این نوع غرفه باعث می شود بازدیدکننده ها بین غرفه حرکت کنند و همه فضای آن استفاده شود. در نتیجه ترافیک بازدید در این نوع غرفه ها بسیار کمتر است.

 

2- طرح بندی پریزنتر کمی متفاوت تر است و شبیه به ساختار تئاتر دارد. از سازه های نمایشگاهی اضافی هم استفاده می کند. اگر دوست دارید مردم را جذب کنید، ارتباط برقرار کنید یا داستانی را گسترش دهید؛ طرح بندی پریزنتر ایدال است.

 

نمونه کار تولید محتوا

نمونه کار تولید محتوا

 

غرفه اینلاین یا همان غرفه های خطی یا ردیفی

در غرفه های ردیفی، یک یا چند سازه نمایشگاهی قرار می دهند. معمولا غرفه های ردیفی 10 اینچ در 10 اینچ یا 20 در 10 اینچ طراحی می شوند و سازه نمایشگاهی که در پشت آن قرار می گیرد حداکثر ارتفاع 8 اینچ دارد.

 

یکی از مزایای غرفه های ردیفی خصوصا آن هایی که اندازه های 10 اینچ در 10 اینچ یا 10 اینچ در 20 اینچ دارند، آن است که همه می توانند در فضاهای جانبی آن قرار بگیرند. در این طرح بندی غرفه داران با توجه به نیاز نمایشگاه خود را می توانند هم در بیرون و هم در داخل برگزار کنند.

 

غرفه ی شبه جزیره ای

نمونه کار تولید محتوا

نمونه کار تولید محتوا

 

یک سمت از غرفه های شبه جزیره ای متصل به غرفه ای دیگر است و 3 سمت آن به نمایشگاه باز می شود. در بیشتر رویدادها کناره ی مشترک نمی تواند از سازه های نمایشگاهی برای نشان دادن لوگو، تبلیغات و برندینگ استفاده کند. اندازه غرفه های شبه جزیره معمولا 10اینچ در 20 اینچ و بزرگتر است.

 

سازه های قابل حمل

نمونه کار تولید محتوا

نمونه کار تولید محتوا

 

سازه های نمایشگاهی قابل حمل معمولا گزینه های مقرون به صرفه و ایدال برای نمایشگاه هستند. کسب وکارهایی که برای برای بار اول می خواهند غرفه بزنند و یا بودجه کمتری دارند می توانند از سازه های قابل حمل استفاده کنند. همچنین این نوع سازه های خیلی سریع آماده می شوند.

 

با این که این نوع از سازه ها قیمت های پایین تری دارند ولی می توانند به اندازه سازه های سفارشی و گرانتر تاثیرگذار باشند. بیشتر سازه های قابل حمل زمینه های گرافیکی باکیفیت و بزرگی دارند؛ بنابراین به راحتی می توانند برندسازی کرده و توجه شرکت کننده ها را جلب کنند.

 

سازه های نمایشگاهی قابل حمل راحت نصب می شوند و این کار در مقایسه با سازه های سفارشی و مدولار به نیروی انسانی کمتری نیاز دارند. از مواد اولیه سبک استفاده می شود و اندازه های مختلفی از جمله 8 فوت، 10 فوت و 20 فوت دارند. ویژگی سبک وزن بودن مواد اولیه و قابل حمل بودن این سازه، حمل و نقل آن ها را آسان کرده است و به راحتی می توان در بازه زمانی کوتاه مدت در چند نمایشگاه از آن ها استفاده کرد. در زیر ما به چند مورد از سازه های نمایشگاهی پر کاربرد و مزایای آن ها اشاره می کنیم.

 

استندهای بنری

استندهای بنری یکی از پرکاربردترین و متنوع ترین سازه های نمایشگاهی است. استندها به سبب قابل حمل بودن، مقرون به صرفه بودن و راحتی در نصب انواع طرح های گرافیکی، ابزار بسیار مناسبی برای بازاریاب ها، خرده فروش ها و سازمان ها تبدیل شده است. بدین ترتیب دستگاه های مختلف تجاری و غیر تجاری با استفاده از استندهای بنری پیام خود را به مخاطب می رسانند.

 

 

استندهای بنری جمع شدنی

 

این استندها قابلیت آن را دارند که در هنگام حمل و نقل و یا زمانی که استفاده نمی شوند، جمع بشوند. تا در مقابل آسیب دیدن و کثیف شدن جلوگیری شود. این استندها قابلیت ویژه ای در حمل و نقل دارند.

 

 

استندهای بنری کاستی

 

این بنرها تقریبا در کاربرد و استایل شبیه به استندهای جمع شدنی هست. با این تفاوت که در استندهای کاستی دو عدد بنر در دو سمت متفاوت استند به نمایش گذاشته می شود. از این ویژگی دو طرفه بودن استندهای کاستی کارهای متفاوتی می توان انجام داد.

 

 

بنرهای پارچه ای پشت صحنه

بنرهای پارچه ای خیلی باکیفیت هستند؛ در رویداد های بیرونی و داخلی می توان از آن ها استفاده کرد. بنرهای پارچه بین یک قاب اکستروژن آلومینیومی قرار داده می شود تا نصب و تنظیم آسانی داشته باشد. در این نوع استندها هر نوع طرح گرافیکی زیبایی را می توان به نمایش گذاشت.

 

پوشش های میز

پوشش های روی میز یکی دیگر از سازه های نمایشگاهی قابل حمل محسوب می شود. فرصت های بسیار غنی برای برندسازی و شناساندن علامت تجاری فراهم می کند. این طرح را روی پلی استر قابل شستشو با روش دای سابلیمیشن چاپ می کنند. پوشش های روی میزی را در طرح های سفارشی و آماده و متناسب با نیاز غرفه داران چاپ می کنند.

 

سازه های آویزان

 

 

سازه هایی با قاب آلومینیومی هستند که از سقف آویزان می شود و با روکشی چاپ شده از طرح های گرافیکی چاپ شده تزیین می شوند. سازه های آویزان به غرفه داران کمک می کند، پیام یا علامت تجاری خود را در یک رویداد از همه جهات به نمایش بگذارند. این سازه به علت چشمگیر بودنش بیشتر جذب می کند.

 

سازه نمایشگاهی کشسان

در بنرها یا سازه های کشسان از ستون های آلومینیومی یا اکستروژن یا قاب های انعطاف پذیر استفاده می شود و پس زمینه های گرافیکی بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد. با توجه به نوع قاب (فریم) طرح گرافیکی چاپ شده روی پارچه مانند روبالشتی روی قاب کشیده می شود. یا آن را به طرف کانال های اکستروژن می کشند. در برخی موارد هم به کمک گیره طرح را روی فریم نصب می کنند. لوازم جانبی مانند روشنایی و مانیتو متناسب با کاربردهایش می تواند به سازه ها نصب شود.

 

سازه نمایشگاهی پاپ آپ

 

سازه پاپ آپ به طور عمده به عنوان پس زمینه برای نشان دادن برند و پیام تجاری به کار می رود. سازه های پاپ آپ از فریم های قابل جمع شدن و با سبک آکوردئون طراحی می شوند. این سازه ها برای نشان دادن طرح های گرافیکی پر جنب و جوش خیلی خوب هستند.

روشنایی، مانیتور و سایر آیتم های دیگر را برای سفارشی کردن سازه پاپ آپ می توان اضافه کرد.

 

سازه های نمایشگاهی فضای باز

سازه های قابل استفاده در فضای باز برای رویدادهایی که در فصل های تابستان و بهار در فضای باز برگزار می شوند؛ گزینه بسیار مناسبی هستند. در انتخاب و طراحی سازه ها باید شرایط جوی را هم در نظر گرفت و مخصوصا باید مراقب بود که سازه به خوبی به زمین چفت شده باشد تا در صورت باد و طوفان احتمالی از روی زمین کنده نشود.

 

سایبان های بیرونی

سایبان های ضد آب پلی استری، برای برگزاری غرفه در بیرون خیلی عالی هستند. پیام تجاری و برند شرکت را می توان روی آن چاپ کرد. این سایبان ها در باران های گذرا و آفتاب می توانند پناهگاه خوش منظری برای بازدیدکننده ها باشند.

 

پرچم های بیرونی

پرچم های نمایشگاهی ارزان قیمت، رنگین و قابل حمل هستند. یکی از بهترین سازه ها برای ابراز وجود در خارج از نمایشگاه است. بر خلاف ماهیت سکونی که سایر سازه های نمایشگاهی در فضای بیرونی دارند؛ پرچم ها زنده هستند و با جریان باد جلب توجه می کنند.

 

بنرهای نمایشگاهی در فضای بیرونی

بنرهای قابل استفاده در فضای بیرونی سبک و قابل حمل هستند. بنابراین به راحتی می توان در مسیر حرکت بازدیده کننده ها قرار داد تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. در هر فصلی و هر رویدادی می توان از این سازه ها استفاده کرد.

 

 

سازه های مدولار از پیش ساخته شده

 

 

این سازه های پیش ساخته هستند. از قطعات استانداردی مثل ساخته می شود. چیزی که در این سازه ها بیشتر جلب توجه می کند؛ نمای مدرن آلومینیوم اکستروژن است که همراه با مواد گرافیکی و بافت ها جلوه نمایی می کند.

 

سازه های مدولار نمایشگاهی مانند لوازم آماده ای است که غرفه داران با توجه به نیاز مشخصی استفاده می کنند. به عنوان لوازم کمک کننده تمام فرایند طراحی نمایشگاه را آسان می کنند. سازه های مدولار طوری طراحی شده اند که به راحتی می توان روی دیوار نصب کرد. از این رو هم در هزینه ها و هم در وقت و انرژی صرفه جویی می شود.

 

سازه های مدولار نمایشگاهی در اندازه های مختلفی قابل تهیه هستند و با توجه به سلیقه از سایر وسایل جانبی مثل روشنایی، مانیتور؛ شمارنده و غیر در آن استفاده کرد.

 

سهولت در سفارشی سازی و همه کاره بودن سازه های مدولار نمایشگاهی پیش ساخته را برای استفاده در غرفه های چند جانبه به گزینه ی مناسبی تبدیل کرده است.

 

سازه های نمایشگاهی مدولار سفارشی

در ساخت این سازه ها از همان موارد و سبک سازه های از پیش ساخته استفاده می شود. اکستروژن آلومینیومی، بافت ها گرافیک و هر چیز دیگر؛ با این تفاوت که این سازه منحصر به فرد هستند و متناسب با سفارش مخصوص مشتری ساخته می شوند.

طرح ها می توانند ساده یا بسیار پیچیده باشند. برای به نمایش گذاشتن غرفه های چشم نواز و جذاب از این شیوه استفاده می کنند. طبق اندازه ها و طرح ها نصب این سازه ها ممکن است از چند مرحله تشکیل شود.

 

غرفه های سفارشی

 

 

این نوع  غرفه ها با توجه به سفارش مخصوص غرفه دار تهیه و طراحی می شود. با استراتژی خاصی طراحی می شوند فاکتور های مثل هدف غرفه، بودجه، مخاطب های مطلوب و استراتژی کلی بازاریابی در طراحی این سازه ها دخالت دارند. از مواد پیش ساخته ای مثل چوب، شیشه، ورقه و پلاستیک در ساخت این سازه ها استفاده می شود. سایز آن ها متفاوت است و از 10 اینچ در 10 اینچ گرفته تا سایز های بزرگتر می تواند متفاوت باشد.

به طور معمول، هزینه طراحی نمایشگاه های سفارشی بسیار بیشتر از هزینه طراحی و سفارش سازه های نمایشگاهی مدولار سفارشی است و یک خدمه هم برای برپایی آن باید باشد.

 

درست است که غرفه های سفارشی سرمایه گذاری زیادی می خواهد. ولی به هزینه اش می ارزد و پتانسیل زیادی به وجود می آید که غرفه شما در بین رقیبان برجسته باشد. با این کار توجه بازدیدکننده ها را جلب کنید تا در غرفه ترافیک زیادی ایجاد شود. البته در کنار این کمک می کند سریع تر و به شیوه موثری به اهداف تجاری خود برسید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.