ساخت رپورتاژ خبری

4 قدم مهم برای ساخت رپورتاژ

چهار قدم برای ساخت یک رپورتاژ خبری مفید و تاثیرگذار

اگر  نمیتوانید تعداد مشتری های خود را افزایش دهید و مشتری ها و بازدید های وبسایت شما در حال کاهش هستند با اینکه محتوای شما مناسب است ممکن است به فکر یک رپورتاژ خبری یا همان رپورتاژ آگهی برای وب سایت باشید. اگر در ایجاد یک رپورتاژ خبری مناسب مشکل دارید می توانید با رعایت خواندن مطالب زیر آگاهی خود را در این مورد افزایش دهید.

  1. یک انتشارات مناسب پیدا کنید

رپورتاژ های خبری یا آگهی یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن آمار بازدید وب سایت شما هستند و اگر شما به درستی از آن استفاده کنید می تواند برای وب سایت شما سود فراوانی را به همراه داشته باشد. مشتری های هدف و مخاطبین همیشه و همیشه در همه ی مراحل و کارهای سئو مهم هستند. در رپورتاژ خبری نیز اهمیت مخاطبین هدف نباید فراموش شود. پس باید بفهمید که مشتری هایی که آنها را هدف خود قرار داده اید و قصد جذب آنها را دارید بیشتر در کدام انتشارات و وب سایت های خبری می چرخند. اگر وب سایت شما در زمینه ی فناوری ها دیجیتال است پس مشتری هایی که شما هدف قرار داده اید وقت خود را بیشتر در یک وب سایت خبری مربوط به عرصه ی دیجیتال می گذارنند تا در یک وبسایت خبر های کشاورزی.

به انواع روزنامه و مجله های اینترنتی و وبسایت های خبرگزاری نگاه کنید و رپورتاژ خود را در اختیار وب سایتی قرار دهید که طراحی و محتوای رپورتاژ شما با محتوا و طراحی وبسایت تطابق بیشتری داشته باشد.

  1. مطمئن شوید که تبلیغات شما واقعا شبیه تبلیغ هستند

در برخی از موارد مشاهده می شود که رپورتاژ ارائه شده آنقدر به مطالب وب سایت مشابه است که در بین محتوای خود وب سایت گم میشود و بازدیدکنندگان وب سایت به آن به چشم یک تبلیغ نگاه نمی کنند. رپورتاژ خبری شما در عین حال که باید مناسب با محتوا و موضوع وبسایت مورد نظر شما باشد باید مشخص باشد که تبلیغ است و باید کمی تفاوت نیز داشته باشد توضیح این نکته کمی سخت و اینجاست که نقطه ی حساس تهیه ی رپورتاژ خبری است و اگر مهارت لازم را نداشته باشید ممکن است که هزینه و وقتی که برای آن صرف کرده اید هدر برود.

موسسه ی آمریکایی دفتر آگهی های جهانی (تعاملی) IAB که از نهاد های مسئول در حوزه ی تبلیغات و آگهی است پیشنهاد هایی را ارائه داده است تا تبلیغ شما بهتر باشد. طبق پیشنهادات این موسسه رپورتاژ باید به زبانی نوشته شود که نشان دهد برای آن هزینه شده است، منظور این است که نباید صرفا یک مطلب باشد که حالت اخباری دارد بلکه باید هدفش نیز جلب مشتری باشد.

یکی دیگر از پیشنهادات موسسه ی IAB این است که رپورتاژ شما باید به اندازه ی کافی بزرگ و قابل رویت باشد تا بازدید کننده ی صفحه در محتوای صفحه ای که در حال مشاهده ی آن است متوجه آن شود. رپورتاژ هایی که این ویژگی ها را نداشته باشند ممکن است باعث بی اعتمادی بازدیدکنندگان شوند.

  1. دست از فروش بردارید

هدف یک رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی با بنر هایی تبلیغاتی متفاوت است. به رپورتاژ های خبری یا رپورتاژ آگهی بیشتر به عنوان پست های وب سایت نگاه کنید که هدف آن علاقه مند کردن بازدیدکننده و برند سازی است. رپورتاژ های آگهی باید برای خواننده ارزش تولید کنند، چه آنها تصمیم بگیرند که یک کالا یا سرویس را انتخاب کنند چه انتخاب نکنند. هرچه که آنها بیشتر از رپورتاژ شما سود ببرند بیشتر به برند شما اعتماد خواهند کرد.

رپورتاژ خبری باید به گونه ای نوشته و تهیه شود مانند اینکه در حال تعریف داستانی است تا یک محتوای تبلیغاتی برای همین ظرافتی که این کار دارد باید در نوشتن محتوای آن بسیار دقت داشته باشید و اگر در انجام آن وسواس خاصی دارید می توانید کار را به کاردان بسپارید و از یک کپی رایتر درخواست کنید. فقط باید دقت داشته باشید محتوایی که برای رپورتاژ خبری تولید می شود باید محتوایی قابل توجه باشد که در زمینه ی خودش ارزشمند باشد.

  1. ارتقای محتوا در رسانه های اجتماعی را نیز در نظر بگیرید

اگر نمی توانید هزینه های نمایش رپورتاژ خبری در یک وبسایت را پرداخت کنید، یا اگر میخواهید قبل از تصمیم نهایی بصورت آزمایشی کاری در این زمینه انجام دهید با ارتقای محتوای بلاگ خود در رسانه های اجتماعی میتوانید به مشتری های خود دست بیابید. توئیت های پشتیبانی شده، پست های فیسبوک ارتقا داده شده برخی از روش هایی هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید.

Choose the Right Social Media for Your Startup

برای بهترین نتیجه ها مطمئین شوید که از نکات بالا استفاده کرده اید، و واقعا محتوایی کاملا ارزشمند تولید کنید نه تبلیغات محض. بازدید کننده ها بیشتر علاقه دارند که روی مقاله ها، پست وبلاگ، ویدئو و یا اینفوگرافی کلیک کنند تا تبلیغات هیچ و پوچ. مطمئنا هزینه ی تولید محتوای مناسب توسط سئو کار کمتر از هزینه ی رپورتاژ خواهد بود و میتوانید بجای درخواست رپورتاژ از یک شرکت تولید محتوا درخواست تولید محتوا کنید تا رتبه ی وبسایت شما را بالا ببرد اما این را نیز در نظر بگیرید که تاثیر رپورتاژ خبری بر تعداد مشتری های شما بسیار سریع تر و مطمئن تر از محتوای سئو کاری شده است.

منبع:

http://www.verticalresponse.com/blog/4-steps-to-creating-advantageous-advertorials/

نظر خود را درباره ی این پست به ما انتقال دهید تا محتوایی مناسب با نیاز های شما تولید کنیم. همینطور می توانید موضوعات پیشنهادی خود را نیز بیان کنید تا درباره ی آنها بنویسیم.

برای سفارش رپورتاژ خبری می توانید از خدمات ما کمک بگیرید. کپی فای با بهره گیری از قدرت رسانه ای خود و ثبت قرارداد با +200 سایت بزرگ و معتبر جهان و ایران به شما در این امر کمک خواهد کرد.

مقالات مرتبط:

14 کلید موفقیت در نوشتن رپورتاژ آگهی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *