2

9 راز تولید محتوای حرفه‌ای با چاشنی سئو SEO

9 راز تولید محتوای حرفه‌ای با چاشنی سئو SEO

وبلاگ‌ها و مقالات سئو ( تولید محتوای حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین بخش‌های خدمات روابط عمومی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی ماست.

ما هر هفته در سایت کپی فای حدود 40 وبلاگ و مقاله سئو-به جز صفحات فرود- برای مشتریانمان می‌نویسیم که به افزایش ترافیک منتهی به سایتشان کمک می‌کند. پست کردن منظم مطالب جدید در سایت. یکی از آسان‌ترین راههای معرفی برند به مشتریان حاضر و مشتریان بالقوه است.

البته نمی‌توانید تنها دسته‌ای از کلمات را بر روی صفحه بیاورید و انتظار داشته باشید افراد به سایتتان مراجعه کنند.

در ادامه 9 راز تولید محتوای مبتنی بر سئو حرفه‌ای مقالات آمده است.

تولید محتوای حرفه ای

تولید محتوای حرفه ای

1. کلیدواژه‌های خود را جستجو کنید

اگر در هر حال می‌خواهید مطلبی را در سایت خود پست کنید، زمان بگذارید و مطمئن شوید که گوگل متوجه تلاش‌های شما خواهد شد.

کلیدواژه‌ها و عباراتی را که مردم بیشتر جستجو می‌کنند (همچنین زمینه‌ای که می‌توانید در آن رقابت کنید) را پیدا کنید و خود را به صفحه گسترده کلیدواژه تبدیل کنید. به اینکه  چند بار از کلیدواژه‌ها در متن خود استفاده کردید دقت کنید و از ابزارهای مناسب استفاده کنید تا بفهمید که با کلیدواژه‌های موردنظر در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرید. SEMrush ابزار مورد علاقه ماست.

2.از کلیدواژه‌ها استفاده کنید

نوشتن یک متن بر اساس سئو به معنی استفاده از کلیدواژه‌ها در کپی است، حال آنکه روال دیگر بدین گونه نیست.

در حالی که استفاده از کلیدواژه‌های هدف در مقاله هنوز هم ایده خوبی است ولی استفاده اجباری از کلمات کلیدی در متن نه تنها به بهبود رتبه کمک نمی‌کند بلکه به آن صدمه می زند. شما در مورد استفاده از هر جز از استراتژی سئو باید مهارت پیدا کنید.

از کلیدواژه خود در عنوان، در 300 کلمه ابتدایی و در فرضیه‌های اول و دوم استفاده کنید (البته لازم نیست در هر دو مورد استفاده شود فقط مطمئن شوید که در یکی از آنها از کلیدواژه خود استفاده کنید) پس از آن تلاش کنید تا تنوعی از کلیدواژه خود را در متن به کار بگیرید.

دقت داشته باشید که هیچوقت نباید تلاشی برای به اجبار گنجاندن کلیدواژه در متن انجام دهید. کلیدواژه باید به طور طبیعی در متن جلوه کند. اگر احساس می‌کنید که دارید پرت و پلا می‌نویسید بدانید که زیاده روی کرده‌اید.

به یاد داشته باشید که کسی که راجع به کلیدواژه مورد نظر جستجو می‌کند می‌خواهد مطلب بیشتری در رابطه با آن بداند و یا آن را بخرد پس باید چیزی را که می‌خواهند به آنها بدهیم و اگر این کار را انجام دهید کلیک‌های بیشتری دریافت خواهید کرد. این یکی از ترفندهای تجاری است که در تولید محتوای حرفه‌ای انجام می‌دهند.

3. راجع به چیزی بنویسید که برای مردم مهم است

قبل از اینکه هرگونه سئو نویسی را شروع کنید، از خودتان بپرسید: برای چه کسی مهم است؟

گاهی اوقات افراد متن‌هایی را بدون هیچ دلیل واقعی و بی هیچ استراتژی‌ای می‌نویسند. آن‌ها فراموش می‌کنند که انسان‌های واقعی قرار است این نوشته‌ها را بخوانند. شما برای الگوریتم گوگل نمی‌نویسید، شما برای انسان‌ها می‌نویسید.

زمانی که می‌نویسید همواره باید در پی آن باشید که ارزشی را به خواننده خود اضافه کنید. چه چیزی می‌توانید به آنها بگویید که دیگران نمی‌توانند؟ چه خدمت ویژه‌ای می‌توانید ارائه کنید؟ چه دانشی را می‌توانید با آنها به اشتراک بگذارید که در جای دیگری آن را نخواهند یافت؟

هیچ کس بهتر از خودتان تجارت شما را نمی‌شناسد پس از آن به عنوان مزیت سئو خود بهره ببرید.

به هر حال می‌توانید راجع به اخبار مربوط به تجارت خود صحبت کنید. زمانی که شک دارید، می‌توانید به لیست کلیدواژه‌های سئو خود نگاهی بیندازید و ببینید در چه لیست، لینک و یا پستی می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین از مصاحبه کردن با متخصصان نیز نترسید (جملات و مشخصات آنان را در پست خود بیاورید، به احتمال زیاد آن‌ها مطلب شما را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند و بدین ترتیب می‌توانید در شبکه‌های بزرگتری نفوذ کنید).

4. اصول تکنیکی سئو را بدانید

در صورتی که سایت شما نمایه نشده باشد، تمام بهینه سازی های کلیدواژه‌های جهان هم به شما کمک نخواهد کرد.

از شما به عنوان یک نویسنده، انتظار نمی‌رود که راجع به جابجایی سایت یا فعال کردن https بر روی دامنه بدانید. لازم نیست راجع به حداکثر ساختن بودجه و یا کوچکتر کردن جاوااسکریپت بدانید. با این وجود دانستن چند نکته تکنیکی در زمینه سئو از شما سئو نویس بهتری خواهد ساخت.

نخست، بدانید که گوگل چطور یک سایت را بالا می‌برد و یا تبادل لینک معتبر به استراتژی شما کمک خواهد کرد. به هر حال، محتوا نویسی به نوشتن تنها یک پست گفته نمی‌شود بلکه به نوشتن تعدادی پست و ارتباط دادن آنها به هم گفته می‌شود.

اگر دانش خوبی در خصوص ساختار وبلاگ خود داشته باشید می‌توانید همه چیز را کمی بهینه سازید بدین معنی که لینک دادن به یکی از پست‌های خودتان می‌تواند به سایت شما حداکثر سود را برساند.

همچنین به چگونگی بهینه سازی سایت به جز استفاده از کلید واژه‌ها کمک می‌کند.

دقت کنید عکس‌هایتان کوچک باشد، پاپ آپ های زیادی در یک صفحه باز نشود و مطمئن شوید که تمام صفحات وبسایت شما نمایه شده است. این‌ها مهارت‌هایی است که به عنوان یک سئو نویس باید دارا باشید.

وبسایت خود را رایگان از نظر تکنیک‌های سئو بررسی کنید

می توانید وب سایت خود را به ما معرفی کنید تا ما آن را به لحاظ سئو و بهینه سازی بررسی کنیم. با کلیک روی لینک زیر به صفحه ای هدایت می شوید که در آن می توانید وب سایت خود را ثبت کنید تا بررسی شود. هزینه ی این آنالیز که 15 هزار تومان است به خیریه اعطا می شود.

آنالیز سئو و بهینه سازی سایت

5. به اندازه‌ای بنویسید که به حساب بیایید

مطمئناً 100 کلمه محتوای جدید، بهتر از هیچ است؛ ولی چه مقدار ارزش را می توانید در یک توئیت انتقال دهید؟

موتورهای جستجو مقالات و بلاگ های طولانی‌تر را ترجیح می‌دهند. سعی کنید حداقل 600 کلمه بنویسید ولی اگر بتوانید و 1000 کلمه بنویسید بهتر است.

پژوهش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد موتورهای جستجو متن‌های با حداقل 2000 کلمه را بیشتر می‌پسندند – ما این مورد را در ارتباط با کارهای خودمان و مشتریان دیده‌ایم. و بسیاری از پست‌های معروف ما حداقل 1500 کلمه دارند. هرچه متن شما طولانی‌تر باشد، ارزش بیشتری را به خوانندگان خود انتقال می‌دهید و شانس بیشتری برای کاهش نرخ پرش خواهید داشت. اما به یاد داشته باشید که نباید اضافه گویی کرد، همه ی اطلاعاتی که می دهید باید مفید باشد.

6. تحلیل‌ها را مطالعه کنید

کپی رایتینگ فقط پست گذاشتن و پس از آن رها کردن نیست.

در واقع، شما باید مرتباً مطالب خود را از طریق آنالیزور گوگل چک کنید. بر اساس وب سایت SEMrush، اطلاعاتی همچون زمان حضور در سایت، نرخ پرش، صفحات در هر بازدید (حتی اگر نه بیشتر از تراکم کلید واژه‌ها) مهم‌اند.

اگر وب سایت شما نرخ پرش بالایی داشته باشد بدان معنی است که بازدید کنندگان در سایت شما برای مدت طولانی نمی‌مانند و سایت را ترک می‌کنند، شاید بدین دلیل که سایت مطلب مورد نظر آنان را ارائه نمی‌دهد. اگر نرخ پرش سایت شما بالاست، به احتمال زیاد به این دلیل است که سایت شما برای کلید واژه‌ها بهینه سازی نشده است.

باید به شما هشدار دهیم که وجود زیاد مطالب بی ربط به محتوا اصلی می‌تواند نرخ پرش سایت شما را بالا ببرد.

پاپ آپ های مهاجم، زمان طولانی لود شدن سایت، تبلیغات و تصاویر مضر و هرگونه عنصر زشت در طراحی، مخاطب را فراری خواهد داد. محتوا سئو شده خوب الزاماً فقط متن نیست بلکه تمام چیزی است که مخاطب بر روی صفحه مشاهده می‌کند. اگر مطالب بر اساس طراحی بد مبهم بماند، کسی برای مطالعه آن در سایت نمی‌ماند.

محتوای سایت خود را بهینه سازی کنید

اگر از پلتفرم وردپرس برای وبلاگ خود استفاده می‌کنید، ابزارهای رایگان و آنلاین روابط عمومی زیادی در قالب افزونه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

می توانید از ابزار رایگان نیز استفاده کنید، ولی اگر می خواهید افزونه های پولی وردپرس را خریداری کنید کلیک کنید.

7. کار خود را ویرایش کنید

تفاوت اصلی میان تولید محتوای حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای 

نرم افزارهایی مانند اپن آفیس، گوگل داکس و مایکروسافت ورد این کار را آسان کردند- خط‌های قرمز و سبز بیشتر آن را آشکار می‌کنند. شناخت فرمت بصری زیبا نیز مهم است. از پاراگراف های خیلی طولانی اجتناب کنید.

اگر برایتان امکان پذیراست، بهتر است همواره کسی قبل از انتشار متن آن را بازخوانی کند. حتی اگر آنها سئو نویس نباشد می‌توانند بسیاری از اشتباهات متن را پیدا کنند.

8. نماینده روابط عمومی خودتان باشید

زمانی که محتوایی جدید را نوشتید و پست کردید، نیمی از کار سئو را انجام دادید.

گام نهایی شما در محتوا نویسی برای وب این است که به عنوان مسئول روابط عمومی خود ظاهر شوید- به تمام بخش‌های محتوای خود لینک دهید. در وبلاگ‌ها کامنت بگذارید و به متن خود لینک دهید. متن خود را در Reddit و Stumbleupon وارد کنید. مدیریت شبکه‌های مجازی و محتوا نویسی برای وب همگام با هم پیش می‌روند و به محض اینکه مطلبی جدید منتشر کردید باید در شبکه‌های مجازی لینک آن را انتشار دهید.

9. در نظر داشته باشید که سئو نویس حرفه‌ای شدن زمان می‌برد.

سئو نویسی یک مهارت است و مانند هر مهارت دیگری نمی‌توان یک شبه آن را کسب کرد.

وقتی که مطلبی را می‌نویسید، همواره در پی آن هستید که برگردید و مطلب خود را ویرایش کنید. پس اگر در اولین تلاش خود بهترین مطلب را ننوشتید، نگران نباشید. همیشه می‌توانید برگردید و مطلب خود را ارتقا دهید.

به همین ترتیب، هر مطلبی که شما می‌نویسید یک موفقیت برایتان محسوب می‌شود.

همانطور که گفتیم، هرکسی نمی‌تواند در سئو نویسی موفق شود.

همه نویسنده حرفه‌ای نیستند و اگر پیش زمینه نویسندگی نداشته باشید، به مشکل بر خواهید خورد. توصیه ما این است که در این زمینه آموزش ببینید. تلاشتان را بکنید و ببینید چه چیزی بدست خواهید آورد. اگر دیدید پس از چند ماه نتیجه نداد، آموزش‌های بیشتر ببینید و یا از یک شرکت خدمات محتوا نویسی بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.

با آموزش‌های آنلاین سایت کپی فای به یک جادوگر سئو تبدیل شوید

پیش از اینکه خودتان را یک سئو نویس حرفه‌ای بدانید کمک بیشتری نیاز دارید؟

در بخش وبلاگ وب سایت کپی فای می توانید مطالب زیادی در رابطه با آموزش سئو و بهینه سازی سایت پیدا کنید. می توانید از این مطالب برای یادگیری سئو و بهینه سازی کمک بگیرید.

البته که همه کسانی که یک تجارت را راه اندازی می‌کنند برای یادگیری دانش و هنر سئو وقت ندارند. با ما تماس بگیرید تا در زمینه محتوا نویسی اطلاعات بیشتری به شما بدهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.