growth 696x323

ایمیل مارکتینگ چطور به رشد کسب و کارها کمک می‌کند؟

می خواهید با استفاده از ایمیل مارکتینگ کسب و کار خود را گسترش دهید؟

ایمیل مارکتینگ یعنی از طریق ایمیل پیام خود را به مخاطبان و مشتریان خود برسانید. کسب و کارهایی که نتوانند سرعت رشد خودشان را همگام با سایر کسب کارها حفظ کنند به زودی در بازار رقابت شکست می‌خورند. یکی از روش‌هایی که می‌توانید سرعت رشد کسب و کار خود را افزایش دهید ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی است. دلیل مناسب بودن ایمیل مارکتینگ این است که راه ارتباطی باز، دوستانه و فعالی را با مخاطبان شما ایجاد می‌کند.


بازاریابی ایمیلی به این دلیل مشهور و پرکاربرد است که:
1. آسان است؛
2. شروع کردن آن راحت است؛
3. ارزان است.
اگر به درستی بتوانید از این ابزار استفاده کنید می‌توانید درامد خوبی از آن کسب کنید. فرض کنید شما شرکتی هستید که لوازم بهداشتی می‌فروشید. 10000 نفر مخاطب دارید و با خرید پنل ایمیل مارکتینگ می‌توانید بی نهایت ایمیل در ماه به این تعداد مخاطب خود ارسال کنید. هزینه‌ی پنل هم چیزی حدود 300 هزار تومان در ماه شده است. در یک سری از ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید پک محصولات جدید خود را معرفی می‌کنید که قیمتش 100 هزار تومان است. هزینه ی تولید و ارسال آن نیز 60 هزارتومان می شود. حتی اگر 8 نفر هم این خرید را انجام دهند هزینه‌ای که برای خرید پنل بازاریابی ایمیلی خود انجام داده‌اید جبران می‌شود که مسلما افراد بسیار بیشتری این خرید را انجام خواهند داد.
البته قبل از اینکه بتوانید ایمیلی ارسال کنید باید لیستی از مخاطبان خود جمع آوری کنید. برخی از افراد اقدام به خرید لیست ایمیل مارکتینگ می‌کنند که کار بسیار بسیار اشتباهی است و اصلاً نباید این کار را انجام دهید. در یکی از مطالبم ضررهای این کار را گفته‌ام. (ضررهای خرید لیست ایمیل مارکتینگ)
لیست مخاطبانی که باید درست کنید می‌تواند شامل مشتریان، مشتری‌های آینده، بازدیدکننده‌ها، مخاطبانی که می‌خواهند از اخبار شما مطلع باشند باشد. پس از اینکه این لیست را درست کردید می‌توانید با ارسال ایمیل ارتباط با آن‌ها را حفظ کنید.
شاید فکر کنید که سایت‌های زیادی از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند؛ و همچنین افراد زیادی هر روزه از ایمیل‌های زیادی که دریافت می‌کنند شکایت می‌کنند؛ ولی مطمئن باشید که بازاریابی ایمیلی از استراتژی‌هایی است که اصلاً نباید بی خیالش شوید. خبرنامه‌هایی که واقعاً با ارزش باشند توسط مخاطبان خوانده می‌شوند، ذخیره شده و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

10 راهی که ایمیل مارکتینگ به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند:

1. صرفه جویی در هزینه‌ها

اگر کارهایی که قبلاً به‌صورت چاپی انجام می‌شدند را بصورت دیجیتال انجام دهید خیلی ارزانتر تمام می‌شوند. ایمیل مارکتینگ هم همان تبلیغاتی است که قبلاً با چاپ آگهی همراه بود. با طراحی قالب خبرنامه‌ای که مختصخودتان باشد می‌توانید از آن بارها و بارها هم استفاده کنید. یعنی دیگر پول چاپ و طراحی نمی دهید.

2. افزایش شناخت دیگران از برند شما

با استفاده از لوگوی شرکتتان و تگ لاین خود در ایمیل‌ها می‌توانید مدام برند خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید. حتی اگر مخاطبان شما برای لحظه‌ای برند شما را ببینند باز هم شناخت آن‌ها از برندتان بیشتر می‌شود.

3. برقراری ارتباط با بازار هدف

ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا مرتباً با مخاطبان خود در ارتباط باشید، مدام سر زبانشان و در ذهنشان هستید. اینطوری هرگاه که به خدمات یا کالاهای شما نیاز پیدا کنند از شما خرید می‌کنند و شما را به دوستان و اعضای خانواده‌ی خود هم توصیه می‌کنند.

4. افزایش اعتبار

اگر ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید مدام با ارزش باشند، مرتبط به نیازهای مخاطبان باشند و نیازهای آنان را برطرف کنند، اعتماد آن‌ها به شرکت شما بیشتر می‌شود. وقتی که اعتماد مخاطب جلب شما شود تبدیل به مشتری پر و پا قرصتان می‌شوند.

5. اطلاع رسانی به مشتری‌های کنونی

خبرنامه‌ای که از طریق ایمیل مارکتینگ ارسال می‌کنید مشتری‌ها را در جریان کارهایی که دارید انجام می‌دهید قرار می‌دهد. اینگونه مشتری‌ها می‌دانند که کدام خدمات یا کالاهای شما را می‌توانند استفاده کنند و یا چه امکاناتی در آینده برایشان آماده می‌شود.

6. جذب فرصت‌های جدید

فرض کنید به دنبال شریکی می‌گردید تا پروژه‌ی جدیدی را شروع کنید و یا نیاز به سرمایه گذار دارید. می‌توانید این نیاز خود را از طریق بازاریابی ایمیلی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

7. ایجاد جریان جدیدی از درآمد

اگر می‌خواهید کار فروش محصولات را انجام دهید می‌توانید از طریق ایمیل مارکتینگ برای محصولات یا خدمات دیگر شرکت‌ها و از طریق دریافت کمیسیون از فروش آنها کسب درآمد کنید. زمانی که مخاطبان شما زیاد شدند و به اندازه کافی توانستید کار خود را گسترش دهید می‌توانید خبرنامه‌های خود را نیز ارسال کنید.

8. شبکه‌ی خود را گسترش دهید

اکثر وب سایت‌ها بخشی در سایت خود دارند که بازدیدکننده می‌توانید با وارد کردن آدرس ایمیل خود در آنجا وارد لیست مخاطبان آن سایت شود. با ایجاد چنین باکسی در سایت خود می‌توانید شبکه‌ی مخاطبان خود را افزایش دهید.

9. دانش صنعتی خود را سازمان دهی کنید

مطالبی که در ایمیل‌های خود می‌نویسید منبع مناسبی برای بازاریابی محتوایی شما خواهند بود. مطالبی که برای مخاطبان خود می‌فرستید را بسنجید. چقدر بازخورد دریافت می‌کنید؟ مخاطبان شما چقدر به مطالب و موضوعات یکه ارسال می‌کنید علاقه نشان می‌دهند؟ مطالبی که بازخورد مثبت بیشتری دریافت می‌کنند را می‌توانید در قالب فایل صوتی، پست وبلاگ یا سایر فرمت‌ها منتشر کنید. از آنجاییکه در ایمیل‌ها بازخورد مثبتی دریافت کرده‌اند احتمالاً در سایر فرمت‌ها هم موفقیت آمیز خواهند بود.

10. دسترسی وسیع‌تر به مخاطبان بیشتر

پست‌های وبلاگ خود را در خبرنامه‌های خود بگنجانید. مطالبی که ایمیل می‌کنید را در شبکه‌های اجتماعی هم بازنشر کنید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید مطالب خود را در معرض مخاطبان بیشتری قرار دهید. ایمیل مارکتینگ می‌تواند کسب و کار شما را در همه‌ی زمینه‌ها تحت تأثیر خود قرار دهد.

خوب با توضیحاتی که داده شد به نظر می‌رسد دلیلی نداشته باشید که پنل ایمیل مارکتینگ خریداری نکنید. باخرید پنل ایمیل مارکتینگ از ما می‌توانید باعث رشد کسب و کار خود شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.