motion graphics animated explainer video

5 دلیل استفاده ویدیوهای موشن گرافیک

5 دلیل استفاده ویدیوهای موشن گرافیک

  • شما برای انتقال یک پیام در دنیای امروزی چه کار می‌کنید؟
  • تا به حال از تیزرهای موشن گرافیک استفاده کرده‌اید؟
  • اینفوگرافیک ها مثل آچار فرانسه عمل می‌کنند.

چون شما قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن سخت‌ترین مفاهیم را به مخاطبین منتقل کنید.

در این مطلب 5 دلیل برای شما می‌آوریم و نشان می‌دهیم که موشن گرافیک‌ها چگونه بازاریابی ویدیویی شما را غنی می‌کنند. در کنار این با استراتژی‌های مؤثر، ویژگی‌ها و مزایای آن نیز آشنا می‌شوید.

1 4

موشن گرافی

به سادگی متوجه می‌شوید که موشن گرافیک‌ها علاوه بر زیبایی جلوه‌های بصری و جذابیتش؛ هدف موثری در بازاریابی هم دارد. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بدانید که این شیوه از بازاریابی یکی از عالی‌ترین تکنیک‌های معرفی ایده‌ها و مفاهیم پیچیده است.

motion graphics animated explainer video

شناخت اصول اصلی موشن گرافیک

مطمئناً می دانید که محتوای ویدیویی در نتایج استراتژی‌های بازاریابی شما نتایج مثبتی دارد. ویدیوهای بازاریابی متحرک سازی شده ابزار مناسبی برای شناساندن ایده کسب و کار شماست و این کار را خیلی سریع و در عرض چند ثانیه انجام می‌دهد. به راحتی مخاطب‌ها و مشتریان بالقوه را جذب می‌کنید و آن‌ها را به برداشتن گام دوم هدایت می‌کنید.

همانطور که می دانید در بازاریابی ویدیویی از سبک‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در بین این سبک‌ها موشن گرافیک یکی از تکنیک‌های معروف در اثرگذاری شناخته شده است.

موشن گرافیک ساده‌تر از ساده

از سال‌های خیلی قبل، تکنیک طراحی گرافیک کلید اصلی برای نمایش اطلاعات به صورت بصری بود. سال‌ها و سال‌ها از این تکنیک استفاده کردند ولی در سال‌های اخیر با ایده‌های جدید بهینه سازی شد و مثل فیلم‌های انیمیشن تکنیک جدیدی پدید آمد. که آن را موشن گرافیک می گویند.

موشن گرافی

موشن گرافی

اگر ساده‌تر بگوییم، موشن گرافیک همان طراحی گرافیکی به صورت متحرک است. این شیوه از بازاریابی محتوایی، بهترین کار برای توضیح مفاهیم پیچیده است. خیلی سریع و آسان مخاطب را روشن می‌کند.

موشن گرافی

موشن گرافی

چرا موشن گرافیک؟

بنابراین شما اطلاع دارید که موشن گرافیک‌ها چگونه مفاهیم پیچیده را به مخاطب می‌شناساند، طوری که در خاطر آن‌ها برای مدتی بماند. ولی دلایل دیگری هم داریم که نشان می‌دهد چرا باید در بازاریابی محتوایی خود از ویدیوهای موشن گرافیک استفاده کنید. موشن گرافیک یکی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌ها در بین سایر روش‌های بازاریابی ویدیویی است.

همچنین در بین سایر ویدیوها، یکی از رسمی‌ترین سبک‌های بازاریابی ویدیویی است.

بیشترین استفاده را از طرح‌های گرافیکی و جلوه‌های بصری می‌کند تا مخاطب را جذب و پیام را برساند. حتی می‌تواند یک محتوای آموزشی را به خوبی ارائه دهد.

موشن گرافیک یک روش مفید

یکی از روش‌های مؤثر برای نشان دادن داده‌ها، اطلاعات آماری و حقایق است، طوری که در سایر سبک‌ها نمی‌توان به خوبی موشن گرافیک این گونه اطلاعات را ارائه کرد. می‌تواند خسته کننده ترین و بی روح‌ترین محتوا را به لذت بخش ترین و جذاب‌ترین محتوا تبدیل کند.

آیا این همه ویژگی‌هاست!؟ البته که نه! در دو پاراگراف بعدی دوست داریم مباحث دیگری را هم مطرح کنیم که بدانید چرا موشن گرافیک به شدت در بازاریابی محتوایی استفادع می‌شود.

موشن گرافیک

موشن گرافیک

مزایای شگفت انگیز نهفته در موشن گرافیک‌ها

اکنون ویژگی‌های اصلی این تکنیک خاص در بازاریابی ویدیویی را می دانید، پس بیایید مزایای اصلی موشن گرافیک را نیز بررسی کنیم.

1- قدرت بصری بسیار بالا

بازاریاب‌ها معمولاً از جلوه‌های بصری کمک می‌گیرند تا با مخاطب ارتباط گرفته و خیلی سریع پیام خود را برسانند. فراموش نکنید که همه ما یادگیرنده‌های تصویری خیلی خوبی هستیم. این بدین معناست که ما مفاهیم را با کمک چارت‌ها، دیاگرام‌ها، طرح‌ها و نقش‌ها و سایر روش‌های بصری خیلی راحت یاد می‌گیریم و آن‌ها را مدت‌ها در ذهن خود داریم. (محتوای بصری جذاب، تشویق کننده و ماندگار است.)

با در نظر گرفتن این موارد به خوبی می‌توان فهمید که یک ویدیو چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد، اگر این ویدیو طراح گرافیکی متحرک هم داشته باشد تاثیرگذاری آن خیلی بیشتر هم می‌شود. از آن جایی که ما انسان‌ها یادگیرنده تصویری خوبی هستیم؛ به آسانی می‌توان با یک موشن گرافیک جذاب و مشوق، مخاطب را جذب کرد.

2- طرح‌ها و انیمیشن‌های برجسته

موشن گرافیک تنها درباره طراحی نیست، بلکه طراحی متحرک است. به عبارتی دیگر موشن گرافیک‌ها طرح‌های گرافیکی را زنده می‌کنند. با استفاده از عناصر گرافیکی متحرک می‌توانید هر ایده‌ای را اجرا کنید. در این حالت ایده و پیام خود را در چند ثانیه به مخاطب می‌رسانید و او به سرعت با پیام شما ارتباط می‌گیرد.

3- استفاده از سناریوهای هدفمند

نوشتن سناریو برای ساخت موشن گرافیک‌ها الزامی است و تنها افراد باسابقه و حرفه‌ای به خوبی از پس این کار برمی‌آیند. سناریونویسی یکی از کلیدی‌ترین مراحل ساخت موشن گرافیک است که اگر به درستی نوشته شود تأثیر بسیار عمیقی در جذب مخاطب خواهد داشت.

4- ترکیب و میکس سایر فرمت‌ها

صدا گذاری روی موشن گرافیک، اگر محتوای ویدیویی شما در کنار جلوه‌های بصری و تحرک همراه با صدا باشد مخاطب را جادو می‌کند. البته انتخاب نوع صدا، جنسیت و سبک گوینده عوامل مهم در ساخت ویدیوهای گرافیکی هستند. اگر بخواهیم بهتر شرح دهیم کارگردانی تیزر موشن گرافیک یعنی نحوه چیدمان اسلایدر های عکس در کنار یکدیگر، پس هر چقدر خلاقانه‌تر این کارو انجام دهیم برای مخاطب بهتر خواهیم بود.

 

تیم طراحی موشن گرافیک رستا آی تی، توانسته است در این مدت کوتاه بیش از 10 نفر کارآفرینی کند و نمونه کارهای زیادی را تولید کند.

روزمه کاری

  • بانک آینده
  • بیمه تأمین اجتماعی
  • دانشگاه شهید مدرس تهران
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  • مجموعه سلامت‌با‌ما مشهد
  • حدود 30 استارتاپ ایرانی
  • چند نمونه کار برای کشور چین و اسپانیا
  • برنامه کارآفرینی راهکار از شبکه 3 سیما
  • سابقه همکاری با بزرگترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ اصفهان
 طراحی موشن گرافیک

طراحی موشن گرافیک

این شرکت تمامی تکنیک‌های گفته شده را در طراحی موشن گرافیک رعایت می‌کند. تعامل عالی با مشتری و ساخت موشن گرافیک‌های حرفه‌ای از ویژگی‌های این شرکت است. جهت مشاوره رایگان و سفارش کلیک کنید.

رستا آی تی

رستا آی تی

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.