shutterstock 289434728

شش راه برای بهبود بخشیدن به تولیدمحتوا

چطوری تولید محتوای بهتری داشته باشیم؟

کار تولید محتوای خوب و مناسب باعث می‌شود که وب سایت شما و کسب و کار شما عملکرد بهتری برای جلب رضایت مشتری‌ها و بازدیدکننده‌های وب سایت داشته باشد. چقدر به تولید محتوا برای سایت خود نظارت دارید؟ یا خودتان این کار را انجام می‌دهید؟ شاید هم خودتان محتونگاری هستید که برای وب سایت‌های دیگر تولید محتوا انجام می‌دهید. در هر صورت نیاز است که محتوانگاری خود را تقویت کنید. ما در این مطلب می‌خواهیم برخی راهنمایی‌ها برای تقویت تولید محتوا ارائه کنیم.

1-بصورت پیوسته بنویسید

وقتی صحبت از کپی رایتینگ به میان می‌آید, تمرین بیشتر باعث ماهرتر شدن شما خواهد شد. پس از هر فرصتی برای بهبود بخشیدن به مهارت‌هایتان از طریق تمرین بیشتر استفاده کنید. مردم ما بیشتر به صحبت کردن علاقه داریم تا نوشتن. برای اینکه بتوانید مهارت تولید محتوا خود را بهتر کنید می‌توانید یک وبلاگ برای خود ایجاد کنید و دلنوشته های خود را در آن بنوسید. نیازی نیست که کسی اسم و فامیل شما را بداند، می‌توانید بصورت ناشناس بنویسید. اگر در زمینه‌ی خاصی مهارت دارید می‌توانید راهنمایی‌هایی درباره‌ی آن در وبلاگ خود ارائه کنید. مثلاً اگر چرم دوزی بلدید در وبلاگ خود آموزش‌هایی را ارائه کنید و خیلی از موارد دیگر. کسی چه می‌داند شاید همین تولید محتوای مرتب برای وبلاگتان منجر به این شود که یک کسب و کار اینترنتی موفق برای خود ایجاد کنید.

2با دقت گوش کنید

به شیوه‌ای که افراد روز مره از زبان استفاده می‌کنند گوش دهید. نه فقط به فروشنده‌ها و یا سایر کپی رایتر ها بلکه همه حتی آشنایان, بچه‌ها, دوستان, همکاران, مجری‌های رادیو و تلویزیون گوش کنید. به شیوه‌ای که آنها از زبان به عنوان ابزاری برای بدست آوردن آنچه می‌خواهند استفاده می‌کنند، دقت کنید. شما چه چیزی می‌توانید از مهارت‌های آنان یاد بگیرید؟ تولید محتوا کاری است که شما باید در آن نیازهای افراد را بشناسید تا بتوانید محتوایی مفید مطابق با نیازهای آن‌ها تولید کنید.

3- زیاد بخوانید

نوشتن برای وب سایت‌ها اصول خاصی دارد و افراد از شیوه‌های خاصی برای این کار استفاه می‌کنند. برای اینکه بهتر بتوانید تولید محتوا انجام دهید مطالب مختلف را بررسی کنید و بخوانید تا بدانید که چگونه باید کار کپی رایتینگ را انجام دهید. در کانال ما هم آموزش‌هایی را درباره‌ی اصول تولید محتوا ارائه می‌شود، برای بهره مندی از آموزش‌های رایگان تولید محتوا کلیک کنید.

Content marketing

بسیاری از ایده‌های مفید در مفهوم دقیق خود ابتکاری و بدیع نیستند بلکه از کنار هم قرار دادن و ترکیب کردن چیزهایی سرچشمه می‌گیرند که در حال حاضر وجود دارند. مطالعه‌ی زیاد به شما لوازم کافی می‌دهد تا از چیزهای که در حال حاضر وجود دارند یک دستورو العمل خارق العاده بسازید.

4- خود را نقد کنید.

دریافت بازخوردی صادقانه از دوستان، خانواده و یا مشتری‌ها دشوار باشد. اگر هرگونه رابطه‌ای با اشخاص داشته باشید ممکن است برای خودداری از لطمه زدن به احساسات شما از نقد کارهای شما خودداری کنند. بنابراین خودتان، خودتان را نقد کنید. چیزی که چند وقت پیش نوشته‌اید را تحیلیل کنید, زیرا تحلیل و نقد کاری که به تازگی انجام داده‌اید سخت است.

یک متن از یک کار قدیمی را انتخاب کنید. متوجه چه چیزی می‌شوید؟ چه چیزی را تغییر خواهید داد؟ آیا چیزی وجود دارد که بنظرتان اشتباه باشد؟ چه عبارات و یا اصطلاحاتی را بصورت مکرر استفاده کرده‌اید؟

انتقاد نباید تماماً منفی باشد. به چیزهایی که مفید هستند و کاربردی هستند نیز توجه کنید. نقد را از دیدگاه خود نیز انجام دهید، نه فقط از دیدگاه مشتری، مشتری‌ها در همه‌ی موارد نمی‌دانند که چه چیزی برای آنها خوب است. البته شما باید قضاوت آنها را در سطح کاری قبول کنید و اینکه برای توانایی خود ارزش قائل باشید بسیار مهم است.

5- دیگران را نقد کنید

منظور از نقد کردن معنای منفی آن نیست. منتقد کارهای دیگران باشید نه خود آنها. به نوشته‌های روی تبلیغات، مجلات و آگهی‌های روزنامه‌ها و هرچیزی که در اطرافتان وجود دارد نگاه کنید. آیا از آنها خوشتان می‌آید؟ اگر اینچنین است، چرا؟ و اگر از آنها خوشتان نمی‌آید، دلیل شما چیست؟ فراتر از دوست داشتن و یا دوست نداشتن، کارآمد بودن آنرا نیز در نظر بگیرید، منظور این است که چگونه تاثیرمیگذارد؟ آیا از روش مشخصی استفاده می‌کند؟ به چه میزان موفقیت آمیز است؟ چطور می‌توانست به شکلی متفاوت و یا بهتر باشد؟ اگر شما با مشتری کار می‌کردید چه چیزی را پیشنهاد می‌کردید؟ تولید محتوای خودتان را هم همینطور، مدام آن را نقد کنید. به نوشته‌های خود پس از چندین ماه مراجعه کنید و ببینید که چطور می‌توانید آن را بهتر کنید، ویرایش‌های لازم را انجام دهید تا رتبه‌ی بهتری هم در گوگل دریافت کنید.

6- یک مجموعه فایل درست کنید.

اگر از چیزی خوشتان می‌آید آنرا نگه دارید. بسیاری از کپی رایتر ها یک مجموعه از فایل‌هایی که از آنها لذت برده‌اند و یا مفید می‌دانند نگه داری می‌کنند. وقتی فکر بکر و خوب کم می‌شود به مجموعه فایل‌هایتان مراجعه کنید. در گذشته مجموعه فایل یک پوشه پر از بریده‌های مطبوعات، نامه‌ها و … بود. امروزه پوشه شما یک مجموعه از آدرس‌های اینترنتی و یا پی دی اف های گرفته شده از صفحات وب باشد. در هر صورت شاید شما بخواهید که یک سیستم طبقه بندی ایجاد کنید چه بر اساس لحن، سبک زبان، نوع رسانه و یا هر چیز دیگر.

یکی از سرویس‌هایی که برای بایگانی فایل‌های تولید محتوای خود می‌توانید از آن استفاده کنید گوگل درایو است. می‌توانید از گوگل داکس که زیرمجموعه‌ی گوگل درایو است برای نوشتن محتوای خود استفاده کنید.

در انجام کارهای تولید محتوا در بسیاری از موارد شاید اطلاعات لازم برای نوشتن را نداشته باشید و از حوزه‌ی تخصص شما کاملاً خارج باشد. به جرات می‌توانم بگویم تاکنون از هر 10 کار تولید محتوایی که داشتم تنها یک یا دو مورد آن‌ها در حوزه‌ی تخصصی من بوده است. برای حل این مشکل می‌توانید از محتواهای بقیه ایده بگیرید، نه اینکه کپی پیست کنید بلکه چندین مطلب را بخوانید و آنچه که فهمیده‌اید را بنویسید. این کار می‌شود تولید محتوای تألیفی. بسیاری از مشتری‌ها هم می‌خواهند که مطالب آنها ترجمه از وب سایت‌های خارجی بخصوص انگلیسی باشد که در اینجا نیاز است به یک زبان دیگر هم مسلط باشید. ما همه‌ی نیازهای شما را در نظر گرفته‌ایم، برای کسانی که می‌خواهند انگلیسی خود را تقویت کنند هم گروهی را ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید برای ملحق شده به ما کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید:

تولید محتوا – چگونه درآمد زایی کنیم؟ (9 میلیون تومان در ماه)

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟

تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای دانش آموزان مدرسه و کودکان

سفارش تولید محتوا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *