سئوکار

سئو ؛ 9 پیش بینی برای سئو در سال 2018

نمونه کار تولید محتوا 

9 پیش بینی برای سئو در سال 2018

در دهه ی اخیر، هر ساله پیشگویی هایی را در مورد اینکه امور مربوط به سئو و بازاریابی الکترونیکی به چه صورت پیش خواهد رفت انجام داده ام. تا کنون سابقه من در این زمینه، بسیار خوب و معقول بوده است و  حدس های درستم بیشتر از حدس های اشتباه بوده اند. ولی امروز روز تسویه حساب است، برای رتبه بندی عملکرد من در سال 2017، اگر عملکرد من به اندازه کافی خوب بود، فهرست مرا برای سال آینده به اشتراک بگذارید.

با توجه به سابقه ی پیشگویی های گذشته، پیش بینی های من در مقیاس زیر رتبه بندی می شوند:

تحقق یافته (2+)- زمانی که یک پیش بینی درست است و معیارهای اولیه همگی تکمیل می شوند.

تقریبا درست (1+)- پیشگویی هایی که به اندازه کافی راضی کننده بوده اند، ولی تا حدودی از واقعیت دور هستند.

نه کاملا اشتباه (1-)- پیش بینی هایی که به حقیقت نزدیک بوده اند، اما بیشتر نادرست هستند تا درست.

اشتباه (2-)- مواردی که محقق نشدند.

قرار گرفتن در موقعیت سر به سر یا موقعیت بهتر ( یعنی مجموع امتیاز صفر یا امتیاز بالای یک)، به این معناست که  می توانم برای سال پیش رو هم، پیش بینی کنم. اما امتیاز زیر صفر به این معناست که دیگر روزهای پیش بینی من به سر رسیده است.

رتبه بندی پیش بینی های سال 2017 رند (Rand)

نکته شماره 1: جستجوی صوتی، بیش از 25 درصد از کل جستجوهای گوگل در ایالات متحده در طول 12 ماه را، به خود اختصاص خواهد داد. با وجود این، حجم جستجو از طریق کامپیوترهای رومیزی نسبت به سال قبل تقریبا ثابت می ماند و جستجو از طریق موبایل (جستجو های غیر صوتی) همچنان رشد خواهد کرد.

1+ . با استفاده از ابزار Jumpshot، حجم جستجو از طریق کامپیوترهای رومیزی و تلفن همراه را بدست آورده ایم، و این مقادیر نشان می دهند که اولی نسبتا ثابت مانده است و دومی به رشد خود ادامه داده است.

اما، متاسفانه، درصد جستجوهای صوتی را نسبت به جستجوها از طریق صفحه کلید و صفحه نمایش را نمی دانیم. حدس من این بود که 25 درصد از تمام جستجوها صوتی است، این عدد مقدار زیادی است، اما تا زمانی که گوگل تصمیم گرفت بروز رسانی یک عدد را به اشتراک بگذارد و آن عدد آمار مربوط به سال 2016 بود که در آن نشان داده شده که 20 درصد از حجم جستجو های موبایلی، با استفاده از ورودی های صوتی صورت گرفته است.

نکته شماره 2: گوگل با ضریب بالای 5، به عنوان مرجع برتر ترافیک وب سایت ها باقی خواهد ماند. نه فیسبوک و نه هیچ منبع دیگری نمی تواند با آن رقابت کند.

+2 . به این پیش بینی دست یافتیم. اگر منصفانه قضاوت کنیم، هیچ رقیب جدی ای برای گوگل وجود ندارد. شبکه های اجتماعی و پیشروان عرصه تجارت الکترونیک وب، از کاربران می خواهند که در سایت آنها بمانند و به جای دیگری نروند. پس جای تعجب نیست که گوگل تنها مرجع حجم زیاد ترافیک باقی مانده است.

نکته شماره 3: دنیای بازاریابی تکنولوژیک ثبات زیادی نخواهد داشت ( بصورت میزان  خروج و خرید کمتر نسبت به سال های 2015 و 2016)، اما با این حال حداقل یک خروج اصلی یا IPO بین ارائه دهندگان نرم افزار های سئو وجود خواهد داشت.

2+ به عنوان بهترین انتخاب می توانم از پایگاه داده Index.co استفاده کنم (که نسبت به Crunchbase، بیشتر مورد توجه است و از کیفیت بالاتری برخوردار است)، Martech نزدیک یک برابر و نیم خرید در سال 2017 (22) نسبت به سال 2016 (39). این عدد در سال 2017 محقق شد، میتوانید Yext IPO را ببینید تا متوجه شوید کاملا مستند صحبت می کنم.

نکته شماره 4: گوگل تبلیغات جستجوی پولی را در بخش های برجسته و گراف دانش پیشنهاد خواهد داد.

-0 به نظر می رسد گوگل تا قبل از سال 2017 خیلی کم این کار را انجام داده است، که من فکر می کنم این پیش بینی را بی اعتبار کرده است. بنابراین به خودم هیچ امتیازی نمی دهم، اگرچه گوگل سال گذشته نوع تبلیغات و تست های خود را در این زمینه گسترش داد.

نکته شماره 5: در پایان سال، جستجوی آمازون حدود 4% یا بیشتر از حجم جستجوی گوگل را به خود اختصاص خواهد داد.

2- اشتباه کردی Rand. بر اساس داده های Jumpshot، به نظر می رسد گوگل هنوز حتی 1% از حجم جستجوی گوگل را به خود اختصاص نداده است.  با روشی که کاربران گوگل از سیستم جستجوی خود استفاده می کنند یا اینکه خیلی زود دارم نتیجه گیری می کنم، یا اینکه واقعا پیش بینی من در مورد آمازون هیچگاه کامل نخواهد شد.

نکته شماره 6: توییتر مستقل باقی خواهد ماند و با ارزش ترین و محبوب ترین شبکه برای ناشران خواهد بود.

2+ با توجه به تغییراتی که توییتر در چند سال اخیر با آن روبرو شده است، من واقعا شوکه شدم که این پیش بینی را انجام دادم. اما هنوز  خیلی خوب است که رقیب واقعی فیسبوک، (با وجود اندازه خیلی کوچکش) همچنان مستقل باقی ماند.

نکته شماره 7: در سال پیش رو 10 برنامه برتر تلفن همراه تقریبا همان قبلی ها خواهند بود و حداکثر یک برنامه جدید به آنها اضافه خواهد شد و کمتر از 4 موقعیت تغییر خواهند کرد.

1+ تقریبا در مورد این پیش بینی به تناقض بر خوردم. هر چند واقعیت خیلی دقیق است. تسلط تعداد معدودی شرکت در دنیای اپلیکیشن های تلفن همراه، باقی مانده است. تنها تغییر واقعی این بود که Apple Music  و Amazon چند پله پایین سقوط کردند و Pandora و Snapchat به نیمه دوم لیست رسیدند.

نکته شماره 8: سال 2017 سالی خواهد بود که گوگل به طور عمومی اعلام می کند که از داده های تعاملی و تفریحی به عنوان ورودی ای برای سیستم رتبه بندی خود نیز استفاده می کند، نه اینکه فقط از داده های آموزشی برای اینکار استفاده کند.

2- من باید این را تشخیص می دادم که گوگل همچنان از داده های تعاملی و سرگرمی برای رتبه بندی، استفاده خواهد کرد اما در مورد آن صحبت نخواهد کرد. آنها از اینکه این اطلاعات را بروز دهند چیزی بدست نمی آورند. و تنها راه را برای اسپمرها باز می کنند تا ادای جستجو گرها را درآورند و برای بدست آوردن رتبه کلیک کنند (اتفاقی که در دنیای سئوی خاکستری می افتد و متاسفانه گاهی اوقات جواب هم می دهد).

امتیاز نهایی: 4+ خیلی هم عالی نیست. اجازه بدید پیش بینی های سال 2018 را نیز بررسی کنیم. من دوست دارم در مورد پیش بینی های این سال کمی بیشتر ریسک کنم تا کمی هیجان زده شویم.

پیش بینی های Rand برای سال 2018

نکته شماره 1: تعداد کل کلیک های واقعی که گوگل ارجاع می دهد، تا پایان سال، حدود 5% کاهش می یابد.

در سال 2017 شروع یک روند نگران کننده را دیدیم، در جستجوهای موبایل و دسکتاپ تعداد کلیک کمتری ایجاد شده بود. فکر نمی کنم این یک تلنگر بود. بر اساس برآورد من، اقدامات گوگل برای قطعه های برجسته، پنل های دانش و پاسخ های بهتر فوری در SERP کلی، با تبلیغات تهاجمی تلفیق شد و رشد جستجو را نشان می دهد (حداقل در ایالات متحده) و این منجر به فرصت سئو کمتر در سال 2018 خواهد شد نسبت به آنچه در سال 2017 داشته ایم.

فکر نمی کنم این روند پرسرعت مدت زیادی ادامه داشته باشد (یعنی قطعا این پایان سئو نیست، فقط زمانی است که در آن رقابت بیشتر برای فرصت های کلیک کمتر است).

نکته شماره 2: Twitter و LinkedIn هر دو گام های فعالی برای کاهش میزان ترافیکی که به سایر سایت ها ارجاع می دهند، خواهند برداشت.

فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت همگی بصورت ساختاری و الگوریتمی، برای اینکه کاربرانشان با کلیک کردن از برنامه خارج نشوند  تلاش هایی داشتند و در نتیجه رشد خوبی هم نصیبشان شد. فکر می کنم در سال 2018 توییتر و لینکدین برای اینکه محدودیت هایی برای محتوایشان ایجاد کنند تا کمتر شامل لینک به سایت های خارجی باشند و در نتیجه جلوی خروج کاربر از سایت و برنامه هایشان را بگیرند گام هایی را خواهند برداشت. و در عوض محتوایی بگذارند که کاربران در سایت و برنامه باقی بمانند.

نکته شماره 3: یک یا چند ارائه دهنده ی نرم افزار سئو واسطی خواهند شد و رشد خواهد کرد و این به دلیل افزایش فشار از طرف گوگل و رقابت سنگین است.

در حال حاضر کنسول گوگل این کار را انجام می دهد و مطمئنا بهتر هم خواهد شد. گوگل نسبت به ایجاد رتبه بندی روز به روز سخت گیرتر می شود و راه حل این مشکل نیز نرم افزارهای مربوط به سئو هستند و البته این راه حل نسبت به قبل بسیار متراکم و رقابتی تر است. تخمین می زنم که 10 شرکت نرم افزاری سئو سالیانه حداقل 10 میلیون دلار درآمد دارند (این نرم افزارها عبارتند از Deepcrawl, SEMRush, Majestic, Ahrefs, Conductor, Brighted, SISTRIX, Moz, GinzaMetrics, SEOClarity, Moz). احتمالا 4 یا 5  نرم افزار کمتر تخمین زده ام. پیش بینی میکنم ترکیب این فاکتور ها در نهایت منجر به این می شود که در سال 2018 در دنیای نرم افزارهای سئو چند تلفات داشته باشیم (ممکن است این حذف شدن بخاطر فروش کمتر و سود کمتر باشد نه بخاطر ورشکستگی).

نکته شماره 4: الکسا شروع به گرفتن سهم بازار از گوگل می کند. مخصوصا از طریق ابزارهایی با صفحه نمایش هایی مثل Echo Show.

ابزارهای جستجوی صدا مفید هستند اما تا حدی نسبت به عدم وجود صفحه نمایش، محدود شده اند. Echo Show اولین ابزاری بود که در جهت حل این مشکل گام برداشت و فکر می کنم که در سال 2018 ما ابزار های بهتری نسبت به آن خواهیم دید و این ابزارها عملکرد بهتری هم خواهند داشت. حتی فقط عبارت الکسا یک عکس از رودخانه در سال 95 به من نشان بده”، بسیاری از جستجوهای ساده تر را که امروزه در گوگل و تصاویر گوگل اتفاق می افتد را می رباید.

نکته شماره 5: یکی از غول های تکنولوژی غیر گوگلی رقابت جدی تری را با یوتیوب آغاز خواهد کرد.

از دست دادن آمازون و گوگل و در نتیجه از دست دادن یوتیوب در بعضی دستگاه های خاص چیزی نیست که در بحث های مربوط به غولهای تکنولوژی نادیده گرفته شود. فکر می کنم در سال 2018، این اتفاق تبدیل به یک تصمیم تمام عیار می شود که در یک پلتفرم ویدئویی رقیب سرمایه گذاری کنند. برای برخی از بازیکنان بزرگ، پول، زمان، توجه و فرصت زیادی وجود دارد تا جلوی قرار دادن شصتشان در آب را بگیرند.

یادداشت جانبی: اگر یک سرمایه گذار بودم، جلسات و هزینه زیادی را روانه استارت آپ هایی می کردم که ممکن بود این چنین شوند. به نظر من راه حل اصلی برای فیسبوک و آمازون و یا مایکروسافت این است که با مالکیت ریسک این خطر را کاهش دهند.

نکته شماره 6: شبکه مخاطبین فیسبوک (که اجازه می دهد ناشران تبلیغات فیسبوک را در سایت های خودشان اجرا کنند) سرمایه مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد و تبدیل به یک بازیگر جدی در تبلیغات خواهد شد.

تبلیغات فیسبوک در وب باید بزرگ و بزرگتر از چیزی شود که گوگل در این قلمرو انجام می دهد. بیشتر به این دلیل که وب بیشتر شبیه فیسبوک است تا نتایج صفحات جستجوی گوگل، و فیسبوک داده لازم را برای اینکه این تبلیغات را با کیفیت تر و مرتبط تر بکند دارد. متاسفانه، آنها در چند سال گذشته در شبکه مخاطبین کمتر سرمایه گذاری کرده اند. اما  فکر می کنم با استفاده از فیسبوک در کشورهای توسعه یافته، شرکت ها تبلیغات خود را می توانند بهبود دهند که موثرتر و در دسترس تر باشند.

نکته شماره 7: برنامه های موبایل بعنوان پیش فرضی برای اینکه برندها، سازمان ها و استارت آپ ها، چگونه در وب موبایل سرمایه گذاری می کنند، محو خواهند شد و جای آنها را اکثرا وبسایت های PWA و وبسایت های اول-موبایل، خواهند گرفت. اپلیکیشن های موبایل برای 95% شرکت ها و سازمان هایی که می خواهند در دنیای وب خوب باشند، تصمیم اشتباهی هستند. در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق مردم این را تشخیص داده و با آن موافق هستند. وبسایت های PWA (وبسایت های موبایل) اینجا هستند تا استارت بزنند. اینجا نمی خواهیم بگوییم اپ استور ها دانلودی نخواهند داشت و یا پول بدست نمی آورند، آنها کار می کنند. ولی آن نصب ها و آن پول ها به تعداد خیلی کمی اپلیکیشن و برنامه نویس اپ، سرازیر می شوند در حالی که، دنباله ی طولانی ای از اپ ها (که در واقع هرگز از بین نمی روند)، گمنام و مبهم باقی می مانند.

یادداشت جانبی: بازی ها احتمالا یک استثنا هستند (هر چند Ninetendo Switch در سال 2017 اثبات کرد موبایل تنها یا بهترین پلتفرم برای بازی نیست).

نکته شماره 8: وردپرس سلطه خود را نسبت به تمام CMS های دیگر ادامه خواهد داد و استفاده از آن بین 25 تا 35 درصد از چند میلیون سایتی که وجود دارند، افزایش می یابد. در حالی که این بستگی به نظر شما دارد که چه چیزی را وب می خوانید اما شکی نیست وردپرس بر سایر CMS های موجود در بازار، بین چندین میلیون سایت، برتری دارد. فکر می کنم سال 2018 سالی است که وردپرس پیشرو بودن خود را گسترش می دهد، بیشتر به این دلیل که آنها در سرمایه گذاری در رشد و بازاریابی، پرتلاش تر بوده اند و دوما به این دلیل که هیچ سیستم دیگری جایگزین مناسبی (رایگان) برای آن نیست.

شاید 35 درصد رقم بالایی باشد اما افراد بیشتر و بیشتری را می بینم که سایر پلتفرم ها را رها می کنند و به وردپرس مهاجرت می کنند. این اتفاق به دلیل قابلیت انعطاف پذیری ساختار هزینه، قابلیت توسعه، مجموعه کاملی از افزونه هایش، برنامه نویس هایش و ویژگی های امنیتی ورد پرس است

نکته شماره 9: ایالات متحده شروع به احساس درد مربوط به پایان بی طرفی نت خواهد کرد و دلیل آن بدترین حالت اتصال به اینترنت، محدودیت های بیشتر و کاهش آزادی و باز بودن وب است.

متاسفانه ما این نبرد را باخته ایم که اینترنت در ایالات متحده بی طرف است، و اخبار در هم و بر همی در مورد این موضوع وجود دارد. اخیرا Trump FCC اعلام کرده است آنها می توانند اتصالات کند را مثل پهنای باند، بهبود بخشند. بنابراین کاهش نیاز به چیزی که نفوذ و دسترسی در نظر گرفته می شود، تا حد زیادی به سرعت اینترنت تلفن همراه بستگی دارد.

سخت است که الان تشخیص دهید این به چه معناست اما در انتهای سال 2018، پیش بینی می کنم حتی از میانگین سرعت کم نیز در رنج خواهیم بود و همینطور از اعمال محدودیت روی وب در عذاب خواهیم بود. در واقع حدس من این است که بعضی از شرکت های ISP در تلاش خواهند بود تا تصاحب پول های رمزگزاری شده را انجام دهند.

من معتقدم این رویداد می تواند منجر به زیرساخت سازی برای دسترسی جهانی به اینترنت در  ایالات متحده شود، در حالی که 10% از آمریکایی ها، (و کسانی که در چند شهر و ایالت خاص هستند که قوانین مربوط به خودشان را در مورد اینترنت بی طرف دارند)، دسترسی مناسب و رایگان به اینترنت خواهند داشت.

مقالات خواندنی:

تولید محتوا بر اساس سئو | 8 نکته موثر سال 2018

رپورتاژ آگهی ؛ چه کارکردی در سئو SEO سایت دارند؟

سئو : بهینه سازی جستجوی صوتی به روزترین تکنیک های سال 2018

سئوی وبلاگ: چگونه محتوای وبلاگ خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه کنیم؟  ترفند های 2018

تولیدمحتوای سئو چیست؟

انتخاب کلید واژه های متناسب با سئو

نمونه کار تولید محتوا:

نمونه کار تولید محتوا | تشک رویال

نمونه کار تولید محتوا | دوریبن مداربسته ؛ تفاوت سنسورهای CCD و CMOS در دوربین های مداربسته چیست؟

نمونه کار تولید محتوا | کتاب قبیله اساتید | بررسی و خرید کتاب قبیله اساتید تیم فریس

نمونه کار تولید محتوا |سازه های نمایشگاهی ؛ مزایا و ریسک ها 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *