اهمیت طراحی وب

تقویت طراحی وب سایت و بخش های مهم در طراحی وب

چرا طراحی وب سایت خوب مهم است؟

طراحی وب سایت یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کار اینترنتی است چرا که شما در این بخش از کارتان تصمیم میگیرید که محصولات و خدمات خود را چگونه و به چه شکلی به نمایش بگذارید. مطالبی که درباره ی خدمات و کار خود می نویسید، باید در قالبی نمایش دهید و این قالب وب سایت شماست. فرض کنید که شما می خواهید کالایی را بفروشید و در یک بازار بسیار بزرگ قرار دارید که رقیب های زیادی هم با کالا های مشابه وجود دارند. کاری که شما می کنید چیست؟ شما ویترین مغازه ی خود را تزئین می کنید ممکن است بر اساس هر فصل ویترین مغازه ی شما نیز تغییراتی داشته باشد. طرح  وب سایت شما هم همان ویترینی است که شما در آن کالا ها و یا خدمات خود را به نمایش می گذارید پس باید در این بخش از کارتان بسیار حساس باشید چرا که کسب و کار های زیادی با خدمات و کالا های مشابه وجود دارند که با شما در حال رقابت هستند.

توجه: ما به عنوان شرکت کپی فای فرایند طراحی وب سایت را برای شما آسان کردیم برای سفارش وب سایت از 0 تا 100 با ما تماس بگیرید.

حتی اگر در زمینه ی کاری شما فعالیت کم است و تقاضا بر عرضه پیشی دارد پس از مدتی سر و کله ی رقیب های سرسختی پیدا خواهد شد و شما برای حفظ جایگاه خود باید تلاش کنید تا محصولات بیشتری را بفروشید و افراد بیشتری را به وب سایت خود جلب کنید. حالا باید در نظر بگیرید بازدید کننده ها که به دنبال رفع نیاز های خود در فضای مجازی هستند به سمت وب سایتی می روند که دارای طراحی زیبا و البته بهتری باشد و‌ یا به سمت وبسایتی معمولی با طراحی معمولی و یا شاید با کمی مشکل در کاربری؟

شاید از افرادی باشید که وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود ذهنتان به سمت شکل و شمایل وب سایت می رود. این تفکر اشتباه نیست ولی همه چیز هم  نیست. طراحی وبسایت بخش های زیادی دارد که شاید در صفحه ی اصلی وبسایت اصلا به چشم نیاید. اگر می خواهید اطلاعاتی درباره ی انواع وبسایت ها و طراحی های هرکدام از آنها اطلاعاتی کسب کنید می توانید به مطالب قبلی کپی فای درباره ی طراحی وب مراجعه کنید.

طراحی وب سایت شما شیوه ی کار کردن وب سایت شماست و شامل همه چیز وب سایت شما می شود. برای مثال کاربری وب سایت شما نیز بخشی از طراحی وب سایت شماست.

 

چه بخش هایی در طراحی وب مهم هستند؟

 

کاربری

 

کاربری وب سایت نیز بخشی از طراحی وبسایت حساب می شود. منظور از کاربری وب سایت فضایی است که بازدیدکننده در هنگام ورود به  وب سایت با آن رو به رو است و برای انجام کارهای خود در وب سایت با آن در ارتباط است. مثلا رفتن به صفحات دیگر وب سایت برای مشاهده ی پست های قبلی وب سایت، جستجو کردن مطلبی در وبسایت، ثبت نام در سرویس های وب سایت مانند خبرنامه و یا سفارش کالا و درخواست استفاده از خدمات وب سایت. حالا که با مفهموم کاربری وب سایت آشنا شدید باید بگویم که بسیاری از وب سایت ها بخاطر طراحی نامناسبی در بخش کاربری وب سایت خود دارند در درجه ی اول بازدیدکننده ها و در درجه ی دوم مشتری های خود را از دست می دهند. از هر 10 نفر بازدیدکننده ی وبسایت ها 3 نفرشان در انجام کارهای خود در وب سایت ها شکست می خورند مثلا نمی توانند به درستی کالای خود را سفارش دهند. این مشکلات به دلیل کاربری بسیار پیچیده و یا ناقص وب سایت و اگر آن سه نفر نیز به بازدیدکننده های دائمی و یا مشتری شوند کسب و کار وبسایت ها بسیار بهتر می شود.

 

وب سایت شما باید دارای طراحی کاربرپسند باشد. با توجه به شکل بالا مهم ترین ویژگی وب سایت باید آسان کردن رفع نیاز های بازدیدکنندگان و کاربران باشد.

 

چطور وبسایتی کاربر پسند طراحی کنیم؟

راه حل اینکار برنامه ریزی دقیق و آزمایش است. اگر وب سایت شما سیستمی برای سفارش کالا دارد باید ابتدا هدف را کاملا مشخص کنید و سپس راه رسیدن به آن هدف را برای بازدید کننده آسان کنید. اگر هدف مشتری سفارش خرید کتاب از آمازون است پس باید ببینید پروسه ای که باید طی کند را باید طراحی کنید و این پروسه نباید خیلی پیچیده و طولانی باشد. در مرحله ی بعد باید ببینید سیستمی که طراحی شده به درستی کار می کند؟ مثلا اگر قرار است پس از سفارش کالا ایمیلی برای صاحب وب سایت فرستاده شود و یا موفقیت در سفارش به اطلاع مشتری برسد باید ببینید که این فرآیند به درستی انجام می شود.

 

گرافیک وب سایت

 

طراحی گرافیک وب سایت نیز یکی از مهم ترین بخش های طراحی وب سایت است و اگر شما فکر می کنید که گرافیک وب سایت شما دیگر جذابیت سابق را ندارد بهتر است که سریع اقدام کنید. چرا که نمای وب سایت برای بازدیدکننده ها بسیار مهم است. همان مثال مغازه در یک بازار پر از رقیب را به یاد بیاورید. اگر شکل و شمایل وب سایت شما برای بازدیدکننده ها جذابیتی نداشته باشد بسیاری از مشتری های خود را از دست خواهید داد. همچنین اگر شکل و شمایل وب سایت شما اگر کمی متفاوت باشد جذابیت بیشتری خواهد داشت و می توانید بازدیدکننده ها و مشتری های بیشتری را به سمت خود جلب کنید.

در یکی از مطالعات مشخص شد که 94% از بازخورد هایی که از بازدیدکننده ها درباره ی وب سایت دریافت شد درباره ی گرافیک وب سایت بوده است و تنها 4% بازخورد ها و نظرات درباره ی اصل محتوا بوده است. این بدان معناست که گرافیک وب سایت تاثیر زیادی بر رضایتمندی و علاقه ی کاربران به وب سایت شما دارد و محتوا در درجه ی دوم قرار دارد.

 

چه مواردی را باید در گرافیک وب سایت خود رعایت کنید؟

برای اینکه بازدید کننده ها را در وب سایت خود نگه دارید باید در نگاه اول بیشترین تاثیر را روی آنها داشته باشید، پیشنهاد ما این است که موارد پایین را رعایت کنید:

 

  • طراحی فضای وب سایت نباید خیلی شلوغ و پر از متن بوده و نباید خیلی خلوت باشد.
  • عکس هایی که برای وب سایت انتخاب میکنید باید به بازدیدکننده انگیزه ی ماندن در وبسایت و استفاده از خدمات آن را بدهد.
  • رنگ هایی که استفاده می کنید مختص جنسیت خاصی نباشد مثلا فقط صورتی و یا آبی نباشد رنگ هایی که بکار می برید باید مورد علاقه ی مرد و زن باشد چرا که بعضی اوقات افراد برای همسر خود به دنبال اطلاعات و یا خدمات خاصی میگردند
  • می توانید از یک ویدئوی اولیه هم برای معرفی خود کمک بگیرید
  • گزاره ی ارزش: منظور گزاره و جمله ای است که کار شما و هدف شما را بیان میکند

 

محتوای وب سایت

 

وب سایت شما دارای محتوایی نیز هست که باید به نمایش در بیاید و بازدیدکننده ها از آن استفاده کنند. این محتوا هر نوع محتوایی را شامل می شود از محتوا های تصویری گرفته تا محتوا ی متنی. محتوا نیز یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی وبسایت است چرا که رتبه بندی وب سایت را تحت تاثیر قرار میدهد. محتوا حرف های شماست که با بازدیدکننده های می زنید و سعی در ایجاد ارتباط با آن ها را دارید. برای اینکه این ارتباط به خوبی و درستی ایجاد شود باید وب سایت شما محتوای خوبی داشته باشد.

محتوای وب سایت شما را می توان از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار دارد. یکی از مهم ترین این موارد از لحاظ سئو است و اینکه محتوای شما ارزش سئویی دارد یا خیر! اگر محتوای شما از استراتژی های سئو استفاده کرده باشد  و قوانین سئو در آن رعایت شده باشند ارزش سئویی خواهد داشت و رتبه بندی وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهتر خواهد کرد.

اگر بازدیدکننده های وب سایت شما در حال کاهش هستند ممکن است مشکل از محتوای وبسایت باشد پس باید خیلی سریع در استراتژی های تولید محتوای خود تجدیدنظر کنید و سریعتر دست به کار شوید و محتوای خود را تغییر دهید و بهتر کنید.

دسته بندی درست محتوایی وب سایت نیز در ترافیک وب سایت شما نیز خیلی تاثیر دارد و باید وب سایت شما دارای یک دسته بندی کلی در محتوا داشته باشد تا هم کار خودتان نظم داشته باشد و هم بازدیدکننده ها به راحتی بتوانند مطالب مرتبط را پیدا کنند.

 

صفحه های مختلف وب سایت

 

هر وب سایتی بجز وبسایت های یک صفحه ای دارای بخش های مختلفی است و باید این را در نظر داشته باشید که هر یک از این صفحات اهمیت خاص خود را دارند. صفحه ی اصلی یا خانه، صفحه ی درباره ی ما، صفحه ی ثبت سفارش و بسیاری از صفحات دیگر مجموعه ای هستند که وب سایت شما را تشکیل می دهند. در طراحی وب سایت خود باید  هریک از این صفحات را به خوبی طراحی کرده و محتوای مناسب با هریک را نیز در تهیه کنید. برای مثال درباره ی صفحه ی درباره ی ما ی وب سایت می توانید به یکی از پست های قبلی ما که درباره ی صفحه ی درباره ی ماست مراجعه کنید. صفحه ها ی مختلف وب سایت هرکدام هدف خود را دارند و باید این هدف را به دست بیاورید. برای مثال صفحه ی اول وبسایت باید بازدیدکننده را به استفاده از مطالب وب سایت تشویق کند و شما باید مطمین باشید که این هدف محقق می شود.

 

امیدواریم که این مطالب برای کسب و کار شما مفید بوده باشند. نظرات خود را بیان کنید و ما را در ارائه ی مطالب بهتر راهنمایی کنید. اگر موردی هست که به نظرتان در طراحی وب سایت مهم است و ما فراموش کرده ایم با ما در میان بگذارید.

 

برچسب: نمای وب

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] تقویت طراحی وب سایت و بحش های مهم در طراحی وب […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *