strategy 1024x657

استراتژی ایمیل مارکتینگ 2020

8 استراتژی ایمیل مارکتینگ برای سال 2020

ایمیل مارکتینگ یکی از قوی ترین ابزاری است که می توانید با آن ارتباط خود را با مشتری ها حفظ کنید. با توجه به اینکه روزانه 114 میلیارد ایمیل برای افراد گوناگون ارسال می شود، کار شما برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی سخت می شود. بیشتر افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند این مشکل را دارند که بدون برنامه ریزی و استراتژی پیش می روند. پیشنهاد من این است که از استراتژی ایمیل مارکتینگ مشخصی استفاده کنید، پس بهتر است ادامه مطلب را بخوانید تا با استراتژی های برتر ایمیل مارکتینگ آشنا شوید.

ایمیل های خود را بدون استفاده از نام دریافت کننده شخصی سازی کنید

 

دیگر نباید از ساختار [ نام دریافت کننده] در ایمیل ها استفاده کنید.

خوش آمدگویی هایی که به این شیوه در ایمیل ها استفاده می شود چندان که انتظار می رفت مفید نیستند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد ایمیل هایی دریافت می کنند که در ابتدا کاملا صمیمانه هستند ولی بعدا اسپم از آب در می آیند دید افراد نسبت به این نوع ایمیل ها چندان خوب نیست.

 

یکی از مهمترین موارد در ایمیل مارکتینگ رابطه ی همراه با اعتماد است. آیا مخاطبانتان به شما اعتماد دارند؟ وقتی که شما خیلی زود پسر خاله می شید کسی که ایمیل های شما را دریافت می کند ممکن است ایمیل های شما را یا اصلا باز نکند و یا اینکه آن ها را اسپم کنند.

 

درست مانند زندگی روزمره پس از اینکه اعتماد را در مخاطبان خود ایجاد کردید از ایمیل های شخصی سازی شده استفاده کنید.

 

نام ارسال کننده را نیز تغییر دهید

در ابزار ایمیل مارکتینگ می توانید مشخص کنید که نام ارسال کننده ایمیل چه چیزی باشد. بیشتر افراد ایمیل ها را از طرف شرکت ارسال می کنند. گاهی اوقات بجای نام شرکت از نام افراد استفاده کنید، البته منظور ما این نیست که هیچوقت به اسم شرکت ایمیلی ارسال نکنید، ارسال ایمیل به نام شرکت یکی از اصلی ترین اقدامات برای برند سازی است. اما بیشتر افراد ایمیل هایی که از طرف اشخاص ارسال شده است را دوست دارند و بیشتر آن ها را باز می کنند.

ارسال ایمیل از طرف یک شخص واقعی امکان دریافت بازخورد از مخاطبان را نیز بیشتر می کنند. زمانی که مخاطبان ایمیلی از طرف علی خانی نژاد، مسئول روابط عمومی و تولید محتوا ی  شرکت کپی فای، دریافت می کنند هم تجربه ی جدید و جالبی برای آن ها خواهد بود و همچنین علاقه ی بیشتری برای پاسخ دادن به این ایمیل خواهند داشت.

 

همه جا آدرس ایمیل جمع کنید

اگر تاکنون کار را به درستی انجام داده باشید همین حالا هم باید در وب سایت خود فرمی برای ثبت نام در لیست مخاطبان ایمیلی داشته باشید. از پاپ آپ ها و یا نوتیفیکیشن های درون سایت استفاده کنید تا آدرس ایمیل های بیشتری را جذب کنید. حتی می توانید لیست مورد نیاز برای ایمیل مارکتینگ را در بستر شبکه های اجتماعی هم جمع آوری کنید.

 

طولانی بودن و کوتاهی عنوان ایمیل

زمانی که صحبت از نوشتن عنوان ایمیل مناسب می شود تنها بازه ایی که نباید وارد آن شد عنوان ایمیل بین 60 تا 70 کاراکتر است. بازاریاب ها این محدوده از تعداد کاراکتر ها را نقطه ی مرگ می گویند. طبق تحقیقاتی که Advestra روی 900 میلیون ایمیل انجام داده است با استفاده از 60 تا 70 کاراکتر هیچ تاثیری در میزان باز شدن ایمیل ها نداشته است.

عنوان ایمیل هایی که بیشتر از 70 کاراکتر بود برای علاقه مند کردن مخاطب ها به باز کردن ایمیل و کلیک کردن روی لینک های درون ایمیل ها بهتر بوده است. عنوان ایمیل هایی هم که پایین تر از 49 کاراکتر داشتند نیز میزان باز شدن بیشتری داشتند. در حقیقت در این تحقیقات مشخص شد ایمیل هایی که کمتر از 10 کاراکتر عنوان داشتند میزان بازشدنی نزدیک 58% داشته اند. می توان گفت باراک اوباما کسی بود که استفاده از عنوان ایمیل های کوتاه کوتاه را باب کرد. ایمیل زیر که از طرف او ارسال شده است را مشاهده کنید که عنوان آن فقط یک “سلام” ساده است:

obamaemail

خوب اینجاست که شما باید استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را مشخص کنید:

می خواهید ایمیل های شما بهتر باز شوند؟ یا اینکه بیشتر کلیک بخورند(یعنی افراد روی لینک هایی که در ایمیل قرار داده اید بیشتر کلیک کنند)؟

اگر می خواهید کلیک خور ایمیل هایتان بیشتر شود بهتر است از عنوان های طولانی تر استفاده کنید و برای باز شدن های بیشتر از عنوان های کوتاه کوتاه استفاده کنید.

بهرحال یک استراتژی ایمیل مارکتینگ خوب این است که عنوان ایمیل های خود را کمی کمتر یا بیشتر کنید تا در آن بازه ی 60 تا 70 کاراکتر قرار نگیرید.

8 شب تا نصف شب بهترین زمان برای ارسال ایمیل هاست

برخی از افراد فکر می کنند که اگر ایمیل ها را در ساعات کاری ارسال کنند بیشترین میزان باز شدن و کلیک خوردن را خواهند داشت. اما شاید این تصور چندان درست نباشد، بهتر است که ایمیل های خود را شب ها ارسال کنید. Experience Marketing در تحقیقات خود متوجه شد ایمیل هایی که بیشترین میزان باز شدن را داشته اند در ساعت 8 شب ارسال شده اند. این بازه زمانی نه تنها میزان باز شدن بیشتری داشتند بلکه کلیک های بیشتری نیز دریافت کرده اند.

این مورد را باید در نظر داشته باشید که بهترین زمان را رفتار های مختلف مخاطبان شما، صندوق دریافتی ایمیل آن ها و ساعات کاری سایر بازاریاب ها مشخص می کند. اگر ایمیل های شما زمانی ارسال شوند که سایر ایمیل مارکتر ها کمتر فعالیت می کنند شانش موفقیت بازاریابی ایمیلی شما خیلی بیشتر است.

رمز استراتژی ایمیل مارکتینگ برتر این است که مدام مخاطب های خود را آزمایش کنید. شاید این بازه زمانی که ما گفتیم برای شما مناسب نباشد. ایمیل های آزمایشی را در ساعات مختلف روز ارسال کنید تا ببینید که در کدام ساعت ایمیل های بیشتر باز می شوند.

بهترین محتوا محتوای رایگان است

در تحقیقاتی که روی 6000 مخاطب انجام شد تا مشخص شود که آن ها بیشتر از چه چیزهایی خوششان می آید، معلوم شد که مخاطبان از محتوای رایگان خوششان می آمد. پس استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را کمی تغییر دهید، نیازی نیست که همیشه چیزهای رایگان برای مخاطبان خود ارسال کنید تخفیف ها نیز مخاطبان را به خرید علاقه مند می کنند.

 

محتوای ایمیل مارکتینگ خود را چند بعدی کنید

استفاده از چند بعد در ایمیل، استراتژی ایمیل مارکتینگ بسیار خوبی است و باعث تعامل بهتر با مخاطبانتان می شود. ایمیل هایی که ارسال می شود نباید یک بعدی باشد، یعنی مثلا نباید تنها متن خالی باشد. بهتر است که در ایمیل های خود از جلوه های بصری مانند اینفوگرافیک ها و یا تصاویر مختلف استفاده کنید تا توجه مخاطب را جلب کنید.

 

47% ایمیل ها در موبایل ها باز می شوند

mobile app 510

تحقیقات نشان داده است که 47% ایمیل ها با موبایل باز می شوند. یعنی اگر شرکتی در ماه 100 میلیون تومان از ایمیل ها فروش داشته باشد، اگر ایمیل هایی که ارسال می کنند در موبایل ها به خوبی باز نشوند 44 میلیون تومان از فروش هایشان کم می شود. ایمیل های شما باید طراحی ریسپانسیو داشته باشند تا اگر باز شدند به خوبی خوانده و دیده شوند. ریسپانسیو بودن طراحی به این معناست که ایمیل در همه ی دستگاه ها با هر اندازه ای از نمایشگر به خوبی نمایش داده شود. برخی موارد مهمی که باید برای اینکار درنظر داشته باشید:

  • ایمیل خود را به یک قالب یک ستونه برای موبایل تبدیل کنید
  • سایز فونت را زیاد کنید تا متن ایمیل هایتان در موبایل ها به راحتی قابل خواندن باشند
  • از راهنمایی های IOS برای دکمه در ایمیل ها استفاده کنید، طول و عرض دکمه ها باید 44 پیکسل باشد
  • تشویق به اقدام را به خوبی نمایش دهید
  • دکمه ها و لینک هایی که باید روی آن ها کلیک شود را در وسط قرار دهید، چون بیشتر افراد صفحه را با انگشت شست خود بالا و پایین می کنند

ایمیل هنوز هم قوی تر از فیسبوک و توئیتر است

شبکه های اجتماعی که به تازگی دارای قدرت بیشتری نیز شده اند و تاثیرات زیادی روی افراد می گذارند هنوز هم به پای ایمیل مارکتینگ نمی رسند. بسیاری از شرکت های بزرگ بیشتر فروش های خود را از طریق بازاریابی ایمیلی انجام می دهند نه از طریق شبکه های اجتماعی.

این بدان معنی نیست که در شبکه های اجتماعی فعالیتی نداشته باشید…

 

شبکه های اجتماعی و ایمیل های خود را به یکدیگر مرتبط کنید

ایجاد ارتباط بین ایمیل مارکتینگ و شبکه های اجتماعی یکی از برترین شیوه ها برای دریافت آدرس ایمیل و افزایش دسترسی ایمیل ها به مخاطبان است.

اما خوب چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ می توانید آیکون شبکه های اجتماعی را در ایمیل های خود قرار دهید. از مخاطبان بخواهید تا محتوای شما را اشتراک گذاری کنند. می توانید برای این مورد هم تخفیف هایی را در نظر بگیرید. شبکه های اجتماعی و ایمیل ها پرکاربرد ترین ابزار ارتباطی هستند که افراد از آن ها استفاده می کنند، اگر بتوانید به خوبی این دو مورد را به یکدیگر ارتباط دهید می توانید قدم بزرگی در ایمیل مارکتینگ بردارید.

ایمیل ها را آخر هفته ها ارسال کنید

البته ایمیل های که در ساعات 8 تا 12 شب ارسال می شدند موفقیت بیشتری داشتند، ولی به صورت کلی ایمیل های که در آخر هفته ها ارسال می شدند نیز عملکرد خوبی داشتند.

تعداد ایمیل هایی که در اخر هفته ها ارسال می شود کمتر است و به همین دلیل است که ایمیل شما بهتر دیده می شود. البته میزان باز شدن و کلیک خوردن ایمیل هایی که پنجشنبه ها و جمعه ارسال می شدند خیلی هم زیاد نبود، اما در بازاریابی ایمیلی هر درصد ارزش بالایی دارد.

 

امضای خود را تبدیل یک “اقدام به عمل” کنید

در انتهای هر ایمیل برای اینکه نشان دهید این ایمیل ارسالی از طرف شماست و برای خود برند سازی نیز کرده باشید اکثرا از لوگو یا نام شرکت استفاده می شود. می توانید همین امضا را تبدیل به یک اقدام به عمل کنید. برای مثال می توانید همان متن را لینک دار کنید و مخاطب با کلیک روی آن بتواند به صفحه اصلی وب سایت شما هدایت شود.

 

محتوایی بنویسید که افراد آن را برای یکدیگر فوروارد کنند

شاید پیامک هایی را به یاد بیاورید که می گفت: ((باید این پیام رو برای 4 نفر دیگه بفرستی تا بعد از 4 روز اتفاق خوبی برات بیوفته، یکی کوتاهی کرد اتفاق بدی براش افتاد.)) بعضی از افراد این پیام ها را برای بقیه هم ارسال می کردند  و برخی هم بی اعتنا بودند، به هرحال این نوع پیام ها برای مدتی بودند و ارسال می شدند.

همین مورد می تواند برای استراتژی ایمیل مارکتینگ هم مناسب باشد، اما به شیوه ای بسیار عاقلانه تر و بهتر. کاری که باید بکنید این است که به مخاطب دلیلی برای فوروارد کردن ایمیل بدهید. مثلا می توانید بگویید مخاطبی که این ایمیل را برای چند نفر دیگر فوروارد کند 10% تخفیف در استفاده از خدمات یا خرید محصولات وب سایت دریافت کند.

 

 

 

گروهی از مخاطبان که فعال نیستند را دوباره فعال کنید

ممکن است لیست مخاطبان زیادی داشته باشید ولی دو سوم آن ها غیر فعال باشند. اگر اینطور است شاید نیاز باشد استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را کمی تغییر دهید.

63% لیست مخاطبان در اغلب اوقات غیر فعال می شوند، یعنی تنها یک بار عضو لیست شما می شوند و بعدا کاری با ایمیل هایی که برای آن ها ارسال می کنید ندارند.

کمپین های ایمیلی بسازید که این مخاطبان غیر فعال را دوباره فعال کند. اگر بتوانید همان 90 روز اول شخص را به سمت خود جذب کنید دیگر خیالتان راحت باشد که تا زمانی که در لیست شماست و از شما ایمیل دریافت می کند فعال خواهد بود.

 

علم و دانش چیزی نیست به جز نتیجه ی آزمایش و تلاش. برای اینکه دانش خود را از ایمیل مارکتینگ زیاد کنید خودتان با لیست خودتان آزمایشاتی انجام دهید و مدام استراتژی های خود را بررسی کنید. شما از چه استراتژی ایمیل مارکتینگی استفاده می کنید؟ در قسمت نظرات استراتژی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] که کسب و کارتان زودتر پیشرفت کند و عملکرد بهتری در بازاریابی ایمیلی داشته باشید بهتر است که از پنل های پولی استفاده […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.