سئو برای سایت های پرترافیک

6 ویژگی نوشتن SEO با رتبه بندی بالا و پر ترافیک در سال 2019

6 ویژگی نوشتن SEO با رتبه بندی بالا و پر ترافیک در سال 2018

با شما شرط می­بندم که امروزه نوشتن SEO در فکر 99999/99% بازاریاب ­هاست. چرا؟

خب، با توجه به شوک­های محتوایی موجود در فضای کنونی، کاربران اینترنت هر لحظه با کوهی از بلاگ­­ ها، مقالات و سایر مسائل مربوط به SEO بمباران می ­شوند.

در محتوای SEO و محتوای تمام برندها، شما باید برای خواندن در هر سطحی آمادگی و استقامت داشته­ باشید.

فقط در word press ماهانه بیش از 4/86 میلیون پست منتشر می ­شود!

  • چه تعداد پست منتشر می­ شوند؟

کاربران حدود 4/86 میلیون پست جدید و 7/46 میلیون نظر جدید ایجاد می ­کنند.

اوه!! اگر شما نمی ­توانید خود را برای موتورهای جستجو مناسب بدانید، ممکن است حتی بقیه مخاطبین بازاریابی خود را هم از عرصه خارج کنید. و اگر نتوانید مردم را برای خواندن محتوای خود مجاب کنید، هیچ پتانسیلی برای رهبری محتوای خود نخواهید داشت و نمی ­توانید فروشی هم انجام دهید.

بنابراین، بله: نوشتن SEO و تمام محتواهای آنلاین یک معامله بزرگ است، و همه می ­خواهیم بدانیم که چگونه می­توان بهترین کار را انجام داد.

  • در سال 2018 نوشتن SEO شبیه چیست؟

اخیراً فردی از گروه من این سؤال مهم را پرسیده:

من تحقیقاتی انجام داده ­ام، و به نظر می ­رسد نتوانسته ­ام که نتوانسته ­ام تومآن به جواب و لیست مشخصی باهم برسم. و این در رابطه با محتوای دوستانه SEO / محتوای بهینه شده SEO است.

یک مشاور SEO دیروز به من گفت تعداد کلمات پست وبلاگ باید بیشتر از 1000 کلمه باشد، مشاور دیگری هم ماه گذشته گفته بود که این تعداد باید بالای 750 کلمه باشد. از سوی دیگر فرد دیگری هم گفته بود که باید تراکم کلمات کلیدی 5% باشد، و دیگری این مقدار را 10% گفته بود و فرد دیگری هم عنوان کرده بود که به ازای هر 500 کلمه از متن 5 بار کلمات کلیدی را بکار ببرم!

خب سؤال من از همه شما این است:

«محتوای دوستانه و بهینه شده SEO در سال 2018 شبیه چیست؟ و تولید محتوای بهینه SEO برای شما چه معنی دارد؟ محتوا و طول ایده­ آل برای پست­ ها چقدر است؟»

با تشکر، الیزابت مادیسون

با توجه به گفته ­های الیزابت، خواهید دید راهنمایی­ های SEO در سراسر اینترنت به شما چیزهای مختلفی را برای انجام دادن عنوان می ­کند. هر بازاریابی به تنهایی پاسخ­ های مختلفی می ­دهد، و تمام این­ها اطلاعاتی متناقض با هم هستند.

نخستین مثال: طول بلاگ برای SEO

چه تعداد کلمه لازم است تا قسمت عمده کار از سر گرفته شود؟

در این قسمت توصیه­ هایی از منابع معتبر مختلفی ارائه می­شود:

Yoast می ­گوید شما همیشه باید وبلاگ­ هایی با بیش از 300 کلمه پست کنید. آن­ها همچنین می­ گویند نویسنده ­های مجرب باید در هر پست بیش از 1000 کلمه داشته باشند، درحالیکه نویسنده ­های با تجربه کمتر می ­توانند به 700-800 کلمه بسنده کنند.

  • نتیجه گیری روی طول بلاگ

پست بلاگتان همیشه باید دارای بیش از 300 کلمه باشد، در غیر اینصورت پست شما به منظور رتبه بندی در موتور جستجو دارای تعداد کلمات خیلی کمی است. و اگر شما نویسنده با تجربه ای هستید می ­توانید پست ­هایی با طول زیاد که شامل بیش از 1000 کلمه باشند بنویسید. مطمئن باشید که ساختار و قابل خواندن بودن باید بی عیب و نقص باشد. اگر شما بهترین نویسنده نیستید، سعی کنید کلمات پستتان را به حداکثر برسانید چیزی در حدود 700-800 کلمه.

ضمناً HubSpot روی تحقیقاتی متمرکز شده که ادعا می ­کنند بطور میانگین 7 دقیقه زمان برای خواندن آن­ها لازم است و آن­ها بزرگترین جلب کنندگان توجه هستند. اگر خواننده با سرعت میانگین 300 کلمه در دقیقه پیش برود، به این معناست که وبلاگ شما باید دارای 2000-2500 کلمه باشد.

و در اینجا Neil Patel حضور دارد، کسی که طول پیشنهادی پست را بر اساس صنعت بکار رفته در آن­ها پیشنهاد می ­دهد. بعنوان مثال افرادی که خرده فروشی می ­کنند و کارهای جزئی انجام می ­دهند باید در هر پست 1500-1700 کلمه داشته باشند، در حالیکه برند­های معتبر باید 2100-2500 کلمه داشته باشند.

تازه­ کارها 1500-1700 کلمه

این همیشه یک صنعت اساسی در ایالات متحده بوده است.

اگر این یک شعبه بزرگ باشند و یا یک مغازه کوچک خانوادگی در پایین خیابان، خرده فروشی اقتصاد آمریکا را پیش می ­برد (خرده فروشی نقش زیادی در اقتصاد آمریکا دارد).

دیده شده است که خرده فروشی ­های آنلاین اجناس خاص در سال­ های اخیر رشد زیادی کرده است. با وجود تمام پست ­های متناقض که با پیش­نهادهای متنوعی ارائه می ­شدند، تعجبی ندارد که بازاریاب ­های زیادی مشغول سر خاراندن هستند (بیکارند).

  • پاسخ درست چیست؟

هیچ استراتژی عالی و قطعی برای SEO وجود ندارد.

درست نیست فرض را بر این گذاشت که همه یا هیچ برای انجام SEO وجود ندارد.

متاسفانه یک فرمول پنهانی وجود ندارد. و هرکسی باید متد خاص خودش را پیدا کند.

اگر یک SEO به شما بگوید که جواب قطعی است، بطور کامل یک عامل حیاتی را در نظر نگرفته است.

محتوای SEO دارای رتبه بندی بالایی است و همچنین بسیار پر تردد است. و دارای پیچیدگی­ هایی بوده و بصورت لایه لایه می ­باشد و در یک قالب جا نمی ­گیرد.

  • چرا یک راه کامل برای انجام SEO وجود ندارد؟

چون SEO همیشه بر اساس مخاطبین متفاوت بنظر می ­رسد. مخاطبین خاص شما تعیین کننده کلمات کلیدی بکار رفته در محتوای شما هستند. آن­ها همچنین تعیین کننده موفق‌ترین طول برای پست وبلاگ شما، نوع محتوایی که به نمایش می ­گذارید، و این که این دو چگونه بهم ارتباط پیدا می­ کنند می ­باشد.

SEO شما نسبت به Shmoe متفاوت بنظر خواهد رسید چون شما برای اهداف یکسان کلیدگذاری نمی­ کنید. به این دلیل است که شما می­ توانید جواب ­های متفاوتی را برای بهترین شیوه ارائه SEO در سراسر شبکه پیدا کنید. SEO یک مخاطب خاص است.

ثانیاً، SEO خوب مختص انسان­ها می ­باشد.

از آنجاییی که فرمول خاصی برای SEO وجود ندارد، برای هر موقعیت خاص، هدف خاص و فرد خاص متفاوت بنظر می­رسد. حال در راهی که پیش رو داریم، دومین چیزی که باید بخاطر بسپاریم اینست که الگوریتم SEO بوجود آمده تا کار کند، فکر کند و به طریقی که انسان می ­خواهد رتبه بندی کند.

این درست‌تر از هر حقیقتی است. هدف نهایی اینست که الگوریتم ­ها منطق انسانی را بشناسند. مادامی که آن­ها هوشمندتر می ­شوند به تشخیص انسان نزدیک‌تر می ­شوند، (با این حال خوشبختانه این ماتریس نیست… هنوز!).

در حقیقت بر طبق گفته ­های محققین تکنولوژی گوگل از دانشمندان علوم اعصاب برای درک بهتر کارکرد مغز انسان کمک گرفتند. آن­ها می ­خواهند این دانش را به الگوریتم جستجو اعمال کنند. هرچه بیشتر بتوانند مثل انسان جستجو کنند، کاربران را بهتر راهنمایی می ­کنند (برای این منظور یک دلیل وجود دارد، و آن­ها این را رتبه بندی مغز می ­نامند).

همیشه باید به یاد داشته باشیم که هدف گوگل اینست که به کاربر هدف نهایی خواسته شده را ارائه دهد. چیزهایی که می­ خواهند کلیک کنند. برای عملکرد بهتر باید از این طرز فکر استفاده کرد. باید محتوای انسان­ محور ایجاد کنیم.

هرچند الگوریتم گوگل یک رباط است نمی ­توانیم مثل یک رباط بنویسیم. ما باید مانند انسانی بنویسیم که رباط تلاش می­ کند در این کار به او خدمت کند.

  • چهار تکنیک دیگر در رابطه با نوشتن SEO که می­توانند در ارتقا رتبه بندی محتوای شما مؤثر باشند

ü     هیچ روش کاملی برای SEO وجود ندارد. شما باید شیوه مختص خودتان را داشته باشید که این بستگی به نیازهای مخاطبینتان دارد.

ü     باید محتوا را برای انسان­ ها بنویسید نه برای ماشین­ها!

چه ویژگی ­های دیگر محتوا SEO نه تنها افراد را برای خواندن محتوای شما ترغیب می­ کنند بلکه باعث می ­شوند گوگل آن ­را پیدا کند و به آن­ها ارائه دهد؟

از تجربیاتم به این نتیجه رسیدم که در طی سالیان هزاران بلاگ را منتشر کرده و امتحان کرده‌ام و به این نتایج رسیده‌ام:

شما باید:

  1.      کلمات کلیدی را با دقت انتخاب کنید

زمانی که کلمه کلیدی مناسبی را برای به کاربردن  استفاده می ­کنید رتبه بندی شما به سرعت بالا می ­رود. هرچند نمی ­توانید کلمه را به صورت تصادفی انتخاب کنید. باید هر کلمه کلیدی محتملی را ارزیابی کنید و درک کنید که چطور می­ توان (یا نمی ­توان) از آن در محتوا استفاده کرد. برای مثال، اکثر ابزارهای کلمه کلیدی سختی آن را در مقیاس 1 تا 100 ارزیابی می ­کنند (امتیاز 100 به معنی غیر ممکن بودن آن کلمه کلیدی برای رتبه بندی است). من هرگز کلمات کلیدی با نمره بالاتر از 40 را انتخاب نمی ­کنم. یک مثال از رتبه بندی دشواری کلمات در Moz keyword explorer. گریز به صفحه اول گوگل برای واژه گسترده ­ای مثل بازاریابی محتوا تقریباً غیر ممکن است.

2.      از کلمات کلیدی با بالاترین توان بالقوه استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی که قبلاً بهره برداری شده‌اند، برای شما هیچ سودی به همراه نخواهد داشت. چرا که قبل از شما افراد دیگری برای آن کلمات کلیدی بهترین محتوا را بکار برده‌اند.

باید از میان نتایج جستجو و تجزیه و تحلیل قسمت­هایی با رتبه بالا برای فهمیدن این که کلمه کلیدی مناسب است یا خیر بهره بجویید. همچنین باید بدانید که، یک محتوای قطعی و بی عیب و نقص چگونه عالی به نظر خواهد رسید.

اگر کسی شما را وادار به خلق محتوایی جذاب برای یک کلمه کلیدی کرد، بدون درنگ آن­جا را ترک کنید! چرا که آن­جا هیچ پتانسیلی برای شما نیست. آن کلمه کلیدی را دور بیندازید و دنبال چیز دیگری باشید

3.      محتوایی با فرم بلند ایجاد کنید (یک محتوای کامل)

محتوای جامع و کامل در رابطه با یک موضوع، محتوایی است که تفکری همه جانبه و عمیق در پشت آن است و پر از اطلاعاتی فوق العاده کامل است. و معمولاً طولانی است.

رتبه محتوای جامع

بنابر گفته ­های Neil Patel یک محتوای کامل حداقل دارای 2000 کلمه است. ولی با توجه به موضوع این مقدار می­ تواند تغییر کند (فراموش نکنید یک طول مناسب و خوب برای محتوای SEO شما یک مقدار نسبی است و هیچ قانون ثابتی برای آن وجود ندارد).

4.      برای نوشته SEO خود مقدار کمّی اضافه کنید

افزودن ارزش به کپی بازاریابی محتوایی برای خوانندگان انسانی و همچنین جستجوگرها ضروری است. آن 2000 کلمه موجود در محتوا در صورتی که دارای چشم اندازهای با ارزش و قابل یادگیری نباشند کامل بی ارزش است.

ارزش یعنی چه؟

برای مبتدی­ها این فقط شامل افکار و ایده ­های شخصی نیست! بلکه استفاده از داده­ هاست.

داده شامل:

  1.      واقعیت­ها
  2.      آمار
  3.      مطالعات
  4.      نقطه نظرات کارشناس­ها
  5.      بطور کلی حمایت از اطلاعات

در اینجا یک نمونه از رتبه بندی یکی از وبلاگ­های ما آمده است که در آن در رتبه 3 قرار گرفته‌ایم. یکی از دلایل اساسی برای رتبه بندی خوب آن است که ما تحقیقات عمیقی برای یافتن آمار معتبر انجام داده ­ایم. و این کار هفته­ ها طول کشید. ولی ارزش واقعی تلاش بیشتر از این­ها بوده! و اضافه کردن آن ارزش به رتبه بندی محتوا کمک کرد. در این مورد عمیقاً کاوش کردیم تا آمار و ارقام مربوط مفید و دقیق باشند. این یک روش ارزش گذاری کمی است که شما می­ توانید در پست به آن اشاره کنید و بگویید “بله، این حاوی اطلاعات دقیقی است و به به مخاطبین من کمک می­ کند/ یاد می ­دهد و آن­ها را روشن می­کند.”

  •        در اینجا چگونگی ارائه کپی رایتینگ SEO شما برای بازاریابی محتوا بهترین تصویر را ارائه می دهیم.

در یکی از ابتدایی‌ترین سطوح بازاریابی محتوای موفق، پست­های شما و محتوای شما نیازمند گوگل و موتورهای جست و جوی دیگری است تا آن را برگزینند. چگونه موتورهای جستجو محتوا را بر می­انگیزند و آن محتوا چگونه رتبه بندی می­شود؟

نوشتن SEO مؤثر

با وجود اینکه، Catch-22 در مورد مؤثر بودن SEO مؤثر برای رباط ­های موتورهای جستجو نوشته نشده است، به مجموعه قوانین خاصی هم پیوسته نیست.

ü     برای انسان­ها، مخاطبین و سایت­های خاص نوشته شده است.

هنگام مواجهه با کپی رایت خودتان در بازاریابی محتوایی این دو مسئله مهم را در نظر داشته باشید و با بقیه مسائل با سهولت بیشتر کنار بیایید.

نتیجه نهایی:

شما به محتوای خود هر شانسی را که سزاوار آن است خواهید داد تا رتبه خوبی بگیرو و همچنین خوانده شود.

به بینش بیشتر، نکات، ابزار و اطلاعات در مورد نحوه ایجاد بازاریابی محتوایی طلایی نیاز دارید. شما به تمام دوره های قابل دسترس من احتیاج دارید. نه تنها درباره نوشتن SEO یاد خواهید گرفت، همچنین یاد می‌گیرید که چگونه استراتژی  بازاریابی محتوایی خود را هم راه اندازی کنید. پله به پله.

بنظر خوب میاد؟ بیایید باهم شروع کنیم.

جولیا مک کوی، یکی از 30 تولید کننده محتوای برتر دنیاست. وی بعنوان رهبر این صنعت معرفی شده است. او به شفاف سازی نقاط تاریک بازاریابی محتوایی علاقه دارد و این مار را با آموزش عملی، تدریس و سیستم­ها انجام می ­دهد. شغل او در بازاریابی محتواییی کاملاً خود آموز بوده است. در سال 2011 از کالج خارج شد تا بدنبال اشتیاقش که در نوشتن نهفته شده بود برود و دقیقاً از همان زمان کسب و کارش را رشد داد. نویسنده­ هایش را افزایش داد به میزان تقریبی 44mm$ و همچنین هزاران مشتری نسبت به زمان شروع فعالیتش در این عرصه. 2 کتاب پرفرش درباره بازاریابی محتوایی و کپی رایتینگ نوشته است. همچنین میزبان Write Podcast در iTunes نیز بوده است. علاوه بر این­ها به عنوان روزنامه نگار برای نشریات عادی و تصدیق کننده استراتژی ­های محتوا در دوره ­های آموزشی خود است. دوره­ های استراتژی محتوا و بازاریابی. وی در آستین تگزاس با دخترش، شوهرش و یک فرزند در شکمش زندگی می ­کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.