شش راه برای بهبود بخشیدن به تولیدمحتوا

1-بصورت پیوسته بنویسید

وقتی صحبت از کپی رایتینگ به میان می آید,تمرین بیشتر باعث ماهرتر شدن شما خواهد شد. پس از هر فرصتی برای بهبود بخشیدن به مهارت هایتان از طریق تمرین بیشتر استفاده کنید. ممکن است مشخص کردن یک تکلیف خیالی دشوار باشد اما نوشتن یک وبلاگ راه بسیار خوبی برای قوی تر کردن مهارت نوشتاری در کنار لذت بردن از نوشتن برای ایجاد یک تغییر است. این تکلیف میتواند مرتبط با کپی رایتینگ و یا نوشتن خلاقانه باشد. هرچه هست به میزان کافی برای آن تلاش کنید تا از فواید واقعی آن نیز بهره مند شوید. اما نه به گونه ای که به یک وظیفه ی سخت و طاقت فرسا تبدیل شود.

در ادامه درباره کپی رایتینگ بیشتر بدانید…

2با دقت گوش کنید

به شیوه ای که افراد روز مره از زبان استفاده می کنند گوش دهید . نه فقط به فروشنده ها و یا سایر کپی رایتر ها بلکه همه حتی آشنایان,بچه ها,دوستان,همکاران, مجری های رادیو و تلویزیون گوش کنید. به شیوه ای که آنها از زبان به عنوان ابزاری برای بدست آوردن آنچه می خواهند ، استفاده میکنند، دقت کنید. شما چه چیزی میتوانید از مهارت های آنان یاد بگیرید؟

3- زیاد بخوانید

شما برای خواندن هم همانند گوش دادن باید از منابع منتخب(گزینش شده) استفاده کنید.اگر همکار شما مجله ای دارد که شما تابحال حتی در خیالتان آنرا نخوانده اید, سعی کنید آنرا بخوانید. کتابی که تابحال آنرا نخوانده اید بردارید و یک فصل آنرا بخوانید. اگر تابحال همیشه کتاب های غیر تخیلی خوانده اید,یک کتاب تخیلی بردارید و بخوانید و بالعکس. خود را غرق در شعر، داستان های رمانتیک ،داستان های علمی معروف و یا سفرنامه و یا هرچیزی که بصورت عادی نمیخوانید،بخوانید. بزودی غرق در شیوه ها،تکنیک ها و کلماتی میشوید که تا بحال با آنها برخورد نداشته اید.

بسیاری از ایده های مفید در مفهوم دقیق خود ابتکاری و بدیع نیستند بلکه از کنار هم قرار دادن و ترکیب کردن چیزهایی سرچشمه میگیرند که در حال حاضر وجود دارند. مطالعه ی زیاد به شما لوازم کافی میدهد تا از چیزهای که در حال حاضر وجود دارند یک دستورو العمل خارق العاده بسازید.

4- دیگران را نقد کنید

منظور از نقد کردن معنای منفی آن نیست. منتقد کارهای دیگران باشید نه خود آنها. به نوشته های روی تبلیغات،مجلات و آگهی های روزنامه ها و هرچیزی که در اطرافتان وجود دارد نگاه کنید. آیا از آنها خوشتان می آید؟ اگر اینچنین است،چرا؟ و اگر از آنها خوشتان نمی آید،دلیل شما چیست؟ فراتر از دوست داشتن و یا دوست نداشتن، کارآمد بودن آنرا نیز در نظر بگیرید،منظور این است که چگونه تاثیرمیگذارد؟ آیا از روش مشخصی استفاده میکند؟ به چه میزان موفقیت آمیز است؟ چطور میتوانست به شکلی متفاوت و یا بهتر باشد؟ اگر شما با مشتری کار میکردید چه چیزی را پیشنهاد میکردید؟

5- خود را نقد کنید.

دریافت بازخوردی صادقانه از دوستان، خانواده و یا مشتری ها دشوار باشد. اگر هرگونه رابطه ای با اشخاص داشته باشید ممکن است برای خودداری از لطمه زدن به احساسات شما از نقد کارهای شما خودداری کنند. بنابراین خودتان، خودتان را نقد کنید. چیزی که چند وقت پیش نوشته اید را تحیلیل کنید, زیرا تحلیل و نقد کاری که به تازگی انجام داده اید سخت است.

یک فایل متن از یک کار قدیمی را انتخاب کنید و آنرا پس از چاپ کردن بخوانید. متوجه چه چیزی میشوید؟ چه چیزی را تغییر خواهید داد؟ آیا چیزی وجود دارد که بنظرتان اشتباه باشد؟ چه عبارات و یا اصطلاحاتی را بصورت مکرر استفاده کرده اید؟

انتقاد نباید تماما منفی باشد. به چیزهایی که مفید هستند و کاربردی هستند نیز توجه کنید. نقد را از دیدگاه خود نیز انجام دهید، نه فقط از دیدگاه مشتری، مشتری ها در همه ی موارد نمیدانند که چه چیزی برای آنها خوب است. البته شما باید قضاوت آنها را در سطح کاری قبول کنید و اینکه برای توانایی خود ارزش قائل باشید بسیار مهم است.

6- یک مجموعه فایل درست کنید.

اگر از چیزی خوشتان می آید آنرا نگه دارید. بسیاری از کپی رایتر ها یک مجموعه از فایل هایی که از آنها لذت برده اند و یا مفید میدانند نگه داری میکنند. وقتی فکر بکر و خوب کم میشود به مجموعه فایل هایتان مراجعه کنید. در گذشته مجموعه فایل یک پوشه پر از بریده های مطبوعات، نامه ها و … بود. امروزه پوشه شما یک مجموعه از آدرس های اینترنتی و یا پی دی اف های گرفته شده از صفحات وب باشد. در هر صورت شاید شما بخواهید که یک سیستم طبقه بندی ایجاد کنید چه بر اساس لحن، سبک زبان، نوع رسانه و یا هر چیز دیگر.

من به شما پیشنهاد نمیکنم که ایده های سایر افراد را سرقت کنید. اما برای تکمیل بسیاری از پروژه های محول شده، روش های محدودی وجود دارد. نگه داشتن تعدادی یادآور برای کوتاه تر کردن فرآیند ایجاد محتوای خوب ضرری ندارد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *