شش راه برای بهبود بخشیدن به تولیدمحتوا

چطوری تولید محتوای بهتری داشته باشیم؟

 

کار تولید محتوای خوب و مناسب باعث می شود که وب سایت شما و کسب و کار شما عملکرد بهتری برای جلب رضایت مشتری ها و بازدیدکننده های وب سایت داشته باشد. چقدر به تولید محتوا برای سایت خود نظارت دارید؟ یا خودتان این کار را انجام می دهید؟ شاید هم خودتان محتونگاری هستید که برای وب سایت های دیگر تولید محتوا انجام می دهید. در هر صورت نیاز است که محتوانگاری خود را تقویت کنید. ما در این مطلب می خواهیم برخی راهنمایی ها برای تقویت تولید محتوا ارائه کنیم.

1-بصورت پیوسته بنویسید

وقتی صحبت از کپی رایتینگ به میان می آید,تمرین بیشتر باعث ماهرتر شدن شما خواهد شد. پس از هر فرصتی برای بهبود بخشیدن به مهارت هایتان از طریق تمرین بیشتر استفاده کنید. مردم ما بیشتر به صحبت کردن علاقه داریم تا نوشتن. برای اینکه بتوانید مهارت تولید محتوا خود را بهتر کنید می توانید یک وبلاگ برای خود ایجاد کنید و دلنوشته های خود را در آن بنوسید. نیازی نیست که کسی اسم و فامیل شما را بداند، می توانید بصورت ناشناس بنویسید. اگر در زمینه ی خاصی مهارت دارید می توانید راهنمایی هایی درباره ی آن در وبلاگ خود ارائه کنید. مثلا اگر چرم دوزی بلدید در وبلاگ خود آموزش هایی را ارائه کنید و خیلی از موارد دیگر. کسی چه می داند شاید همین تولید محتوای مرتب برای وبلاگتان منجر به این شود که یک کسب و کار اینترنتی موفق برای خود ایجاد کنید.

 

2با دقت گوش کنید

به شیوه ای که افراد روز مره از زبان استفاده می کنند گوش دهید . نه فقط به فروشنده ها و یا سایر کپی رایتر ها بلکه همه حتی آشنایان,بچه ها,دوستان,همکاران, مجری های رادیو و تلویزیون گوش کنید. به شیوه ای که آنها از زبان به عنوان ابزاری برای بدست آوردن آنچه می خواهند استفاده میکنند، دقت کنید. شما چه چیزی میتوانید از مهارت های آنان یاد بگیرید؟ تولید محتوا کاری است که شما باید در آن نیاز های افراد را بشناسید تا بتوانید محتوایی مفید مطابق با نیاز های آن ها تولید کنید.

3- زیاد بخوانید

نوشتن برای وب سایت ها اصول خاصی دارد و افراد از شیوه های خاصی برای این کار استفاه می کنند. برای اینکه بهتر بتوانید تولید محتوا انجام دهید مطالب مختلف را بررسی کنید و بخوانید تا بدانید که چگونه باید کار کپی رایتینگ را انجام دهید. در کانال ما هم آموزش هایی را درباره ی اصول تولید محتوا ارائه می شود، برای بهره مندی از آموزش های رایگان تولید محتوا کلیک کنید. 

بسیاری از ایده های مفید در مفهوم دقیق خود ابتکاری و بدیع نیستند بلکه از کنار هم قرار دادن و ترکیب کردن چیزهایی سرچشمه میگیرند که در حال حاضر وجود دارند. مطالعه ی زیاد به شما لوازم کافی میدهد تا از چیزهای که در حال حاضر وجود دارند یک دستورو العمل خارق العاده بسازید.

4- دیگران را نقد کنید

منظور از نقد کردن معنای منفی آن نیست. منتقد کارهای دیگران باشید نه خود آنها. به نوشته های روی تبلیغات،مجلات و آگهی های روزنامه ها و هرچیزی که در اطرافتان وجود دارد نگاه کنید. آیا از آنها خوشتان می آید؟ اگر اینچنین است،چرا؟ و اگر از آنها خوشتان نمی آید،دلیل شما چیست؟ فراتر از دوست داشتن و یا دوست نداشتن، کارآمد بودن آنرا نیز در نظر بگیرید،منظور این است که چگونه تاثیرمیگذارد؟ آیا از روش مشخصی استفاده میکند؟ به چه میزان موفقیت آمیز است؟ چطور میتوانست به شکلی متفاوت و یا بهتر باشد؟ اگر شما با مشتری کار میکردید چه چیزی را پیشنهاد میکردید؟ تولید محتوای خودتان را هم همینطور، مدام آن را نقد کنید. به نوشته های خود پس از چندین ماه مراجعه کنید و ببینید که چطور می توانید آن را بهتر کنید، ویرایش های لازم را انجام دهید تا رتبه ی بهتری هم در گوگل دریافت کنید.

5- خود را نقد کنید.

دریافت بازخوردی صادقانه از دوستان، خانواده و یا مشتری ها دشوار باشد. اگر هرگونه رابطه ای با اشخاص داشته باشید ممکن است برای خودداری از لطمه زدن به احساسات شما از نقد کارهای شما خودداری کنند. بنابراین خودتان، خودتان را نقد کنید. چیزی که چند وقت پیش نوشته اید را تحیلیل کنید, زیرا تحلیل و نقد کاری که به تازگی انجام داده اید سخت است.

یک متن از یک کار قدیمی را انتخاب کنید. متوجه چه چیزی میشوید؟ چه چیزی را تغییر خواهید داد؟ آیا چیزی وجود دارد که بنظرتان اشتباه باشد؟ چه عبارات و یا اصطلاحاتی را بصورت مکرر استفاده کرده اید؟

انتقاد نباید تماما منفی باشد. به چیزهایی که مفید هستند و کاربردی هستند نیز توجه کنید. نقد را از دیدگاه خود نیز انجام دهید، نه فقط از دیدگاه مشتری، مشتری ها در همه ی موارد نمیدانند که چه چیزی برای آنها خوب است. البته شما باید قضاوت آنها را در سطح کاری قبول کنید و اینکه برای توانایی خود ارزش قائل باشید بسیار مهم است.

6- یک مجموعه فایل درست کنید.

اگر از چیزی خوشتان می آید آنرا نگه دارید. بسیاری از کپی رایتر ها یک مجموعه از فایل هایی که از آنها لذت برده اند و یا مفید میدانند نگه داری میکنند. وقتی فکر بکر و خوب کم میشود به مجموعه فایل هایتان مراجعه کنید. در گذشته مجموعه فایل یک پوشه پر از بریده های مطبوعات، نامه ها و … بود. امروزه پوشه شما یک مجموعه از آدرس های اینترنتی و یا پی دی اف های گرفته شده از صفحات وب باشد. در هر صورت شاید شما بخواهید که یک سیستم طبقه بندی ایجاد کنید چه بر اساس لحن، سبک زبان، نوع رسانه و یا هر چیز دیگر.

یکی از سرویس هایی که برای بایگانی فایل های تولید محتوای خود می توانید از آن استفاده کنید گوگل درایو است. می توانید از گوگل داکس که زیرمجموعه ی گوگل درایو است برای نوشتن محتوای خود استفاده کنید.

در انجام کارهای تولید محتوا در بسیاری از موارد شاید اطلاعات لازم برای نوشتن را نداشته باشید و از حوزه ی تخصص شما کاملا خارج باشد. به جرات می توانم بگویم تاکنون از هر 10 کار تولید محتوایی که داشتم تنها یک یا دو مورد آن ها در حوزه ی تخصصی من بوده است. برای حل این مشکل می توانید از محتواهای بقیه ایده بگیرید، نه اینکه کپی پیست کنید بلکه چندین مطلب را بخوانید و آنچه که فهمیده اید را بنویسید. این کار می شود تولید محتوای تالیفی. بسیاری از مشتری ها هم می خواهند که مطالب آنها ترجمه از وب سایت های خارجی بخصوص انگلیسی باشد که در اینجا نیاز است به یک زبان دیگر هم مسلط باشید. ما همه ی نیاز های شما را در نظر گرفته ایم، برای کسانی که می خواهند انگلیسی خود را تقویت کنند هم گروهی را ایجاد کرده ایم که می توانید برای ملحق شده به ما کلیک کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.