تولید محتوا برای اینستاگرام

تولید محتوا برای اینستاگرام | 6 نکته موثر برای موفقیت

6 نکته موثر برای موفقیت در تولید محتوا برای اینستاگرام

 

تولید محتوا برای اینستاگرام در سال 1397 به یکی از نیازهای مهم صفحه های پرمخاطب تبدیل شده است. کسانی که از طریق شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام درآمد کسب می کنند. باید محتوای جدید و دست اولی را به مخاطبانشان ارایه کنند.

اما قبل از هر چیزی اجازه دهید خودم را معرفی کنم. بنده زهرا طایفه هستم 21 سال دارم  و مدتی هست که در زمینه تولید محتوا برای اینستاگرام فعالیت می کنم. امروز قصد دارم تجربه های خودم را در حوزه تولید محتوا برای اینستاگرام با شما در میان بگذارم. من این مقاله را در 6 نکته جمع بندی کرده ام و امیدوارم با خواندن این مقاله به تجربه های خود اضافه کنید.

در اینجا سعی بر این است نکاتی بیان شود تا با بهره گیری از آن ها تولید محتوای موفق تری داشته باشید:

1-مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری بالایی دارند

نمی‌دونم تا حالا شنیدید که میگن فلان پُست وایرل شده؟ وایرل شدن یا وایرال شدن یک پُست در اینستاگرام یعنی اینکه پُستی را به سرعت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. پس همیشه قبل از تولید محتوا برای اینستاگرام به وایرال شدن آن نیز فکر کنید.  سوژه‌ای را پیدا کنید که همه بهش اهمیت میدن. اگر موفق شوید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد آن توسط دنبال کنندگان شود، به راحتی می توانید خود را توسط دیگران معرفی کنید. 

هر روز در اینستاگرام شاهد پیج‌ها و افرادی هستیم که با سوژه‌های عامه‌پسند فالورهای خود را افزایش می‌دهند.

 

2- با هدف و منظور مطلب بگذارید

شاید شما خیلی حرفه ای نباشید اما با گذاشتن مطالب هدفمند در شبکه‌های اجتماعی به مخاطبین خود ثابت می‌کنید که به اصول حرفه ‌ای کار خود واقف هستید. شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و آن را به مخاطب انتقال دهید چرا که تولید محتوا، خود به تنهایی کافی نیست.

امروزه تولید محتوا در اینستاگرام با حجم بالایی صورت می‌گیرد و پیج‌ها برای موندن در صحنه و افزایش فالوور هر روز و هر ساعت پُست‌های مختلفی منتشر می‌کنند. اما تعداد زیادی از پیج‌ها پُست‌های بی‌هدف می‌گذارند. البته نمی‌خواهیم اسمی از آن‌ها ببریم ولی شما هم با یک بررسی عمیق متوجه این پیج‌ها می‌شوید.

اجازه دهید موضوع را برای شما روشن کنیم. هدف همه افراد از گرداندن یک پیج اینستاگرامی کارهای سیاسی، شهرت‌بازی، اخبار و برندسازی نیست. ساده عرض کنم که خیلی از پیج‌ها برای کارشان هدفی دارند و عمدتا هدف همه آن‌ها کسب درآمد از اینستاگرام است. پیج‌هایی که توسط مردم عادی مدیریت می‌شوند شخصیت معروفی ندارند، برای مثال مثل تتلو نیستند که در عرض یک روز بتواند چند میلیون فالوور جمع کند. پس پیجی که برای آن زحمت می‌کشید باید پُست‌های هدفمند و مرتبط داشته باشد.

قبل از شروع یا در اواسط کار، هدف خود را از پیج داری مشخص کنید، اگر اینفلوئنسر هستید موضوع فعالیت خود را مشخص کنید. برای مثال اگر در زمینه آشپزی پست منتشر می‌کنید همین کار را به صورت تخصصی ادامه دهید و در پیج خود مطالب حاشیه‌ای و بی‌ربط منتشر نکنید. این کارتان باعث می‌شود که شما به یک میکرو اینفلوئنسر تبدیل شوید و کم کم فالوور هامون شما را به دید یک متخصص آشپزی ببینند. اگر به این صورت عمل کنید، قطعا زمانی که پیج شما رشد کرد خیلی‌های به سبب هدفمند بودن پیج شما تبلیغات خود را به شما می‌سپارند.

 

3- سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید

اولین چیزی که شاید برای کاربران قابل رویت باشد و بخش مهمی به حساب آید، سرتیتر ها یا موضوع اصلی پُست است. مهم نیست محتوای شما کوتاه باشد یا بلند، آنچه که اهمیت دارد این است که از سرتیتر‌های جذاب و چشمگیر استفاده کنید تا در شبکه های اجتماعی به خوبی به اشتراک گذاشته شوید. 

ما آدم‌های معمولی که در اینستاگرام مصرف‌کننده محتوا هستیم و تولید محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام انجام نمی‌دهیم، روزانه کلیپ‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای زیادی می‌بینیم. آیا شما هم متوجه این قضیه شده‌اید که تیترها خیلی بیشتر از خود تصویر ما رو برای دیدن فیلم تشویق می‌کنند؟

اگر شما هم مثل ما فکر می‌کنید، همیشه برای تصویر یک فیلم تیتر جذابی بنویسید و با این روش کاری کنید که ویدیوهای شما را خیلی بیشتر از ویدیوهای غیرحرفه‌ای بدون تیتر باز کنند.

 

تولید محتوا برای اینستاگرام

تولید محتوا برای اینستاگرام

 

4- عملکرد کلی خود را بهبود دهید

در تولید محتوا، طولانی بودن اصل نیست بلکه کیفیت، تضمین کننده محتوا است. هر چه مطالب طولانی‌تر باشد کنترل کیفیت آن پیچیده‌تر خواهد شد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید.

به جای این که 30 دقیقه صحبت کنید، آن را به 1 تا 2 دقیقه کاهش دهید. در اینستاگرام مردم به طور خنده‌داری خیلی عادلانه عمل می‌کنند و ندانسته به هر پستی به یک مقدار زمان اختصاص می‌دهند. هرچند یک کلیپی در اینستاگرام ضعیف و غیرحرفه‌ای باشد یا اصلا قوی و حرفه‌ای باشد در هر صورت بیش از زمان دلخواه خود آن را نمی‌بینند و فورا ایستوری رو عوض می‌کنند و یا میرن سراغ یک پیج یا ویدیوی دیگر. از این رو، هر چه می‌خواهید را سریع و ساده بیان کنید.

 

5- از زمان بندی استفاده کنید و محتوای خود را بازبینی کنید

برای بروز نگه داری وب سایت یا شبکه های اجتماعی باید محتوای خود را بازبینی یا مورد ویرایش قرار دهید. با تعیین زمان مناسب برای انتشارمطالب در آینده و به روز نگه داشتن آن ها طی دو یا سه بار ویرایش، می توان اکثر ایرادات را برطرف کرد. در خصوص محتواهای طولانی این نکته را بیشتر رعایت کنید.

6- از تکرار دوری کنید

سعی نکنید ایده ذهنی خود را به خوانندگان تحمیل کنید. چناچه برای یک کلمه کلیدی در شبکه های اجتماعی پست منتشر می کنید، ایده اصلی محتوای مرتبط با آن کلمه را تکرار نکنید.

 

مطالبی که گفته شده جز اصول اصلی تولید محتوا برای اینستاگرام است. اما تکنیک ها و روش های خیلی زیادی وجود دارد که می توانید پیدا کنید و تاثیرگذاری محتوای خود را بیشتر کنید.

 

اگر فکر می‌کنید نکته ای هست که نگفته ام لطفا در کامنت ها مطرح کنید. بسیاری از شما ممکن است تجربه های شیرین و تلخی در هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام بدست آورده اید. خوش حال می شویم آن ها را بشنویم.

سفارش تولید محتوا برای اینستاگرام

اگر تولید محتوای پیج یا کانال تلگرامی برای شما وقت گیر شده است. یا از بروزرسانی نامنظم آن ناراحت هستید، لطفا با ما تماس بگیرید. ما در تمام مراحل تولید و انتشار محتوا همراه شما خواهیم بود.

مقالات خواندنی:

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تولید محتوا بر اساس سئو | 8 نکته موثر سال 2018

8 دلیل نیاز به بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما

9 نکته برای تولید محتوا وب سایت کسب و کار های بزرگ

  • zahra tayefeh
4.9
1 پاسخ

تعقیب

  1. […] تولید محتوا برای اینستاگرام | 6 نکته موثر برای موفقیت […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.