ab testing blog 1518601159

تست A/B میل چیمپ برای ایمیل مارکتینگ (آموزش)

بازاریاب های ایمیلی که مسئول ایمیل مارکتینگ شرکت خود هستند باید دو تست را قبل از اینکه کمپین ایمیلی خود را ارسال کنند را انجام دهند. تست اسپم و تست A/B، این مطلب درباره ی تست A/B میل چیمپ است و می خواهیم طریقه ارسال تست A/B میل چیمپ برای ایمیل مارکتینگ را بررسی کنیم. بهتر است قبل از پرداختن به اصل مطلب در ابتدا برخی توضیحات پایه را ارائه کنیم:

تست A/B چیست؟

 

تست A/B به شما این امکان را می دهد که دو نسخه متفاوت از یک کمپین را برای عده ای از مخاطبان ایمیلی خود ارسال کنید و ببینید که کدام یک عملکرد بهتری دارد تا بعدا همان را برای تمام لیست خود ارسال کنید.

 

تست A/B چه فایده ای دارد؟

گاهی اوقات برای من پیش آمده که بین دو محتوای ایمیل، دو موضوع و یا عنوان برای ارسال گیر کنم و ندانم که کدام یک را باید ارسال کنم. در چنین شرایط چیزی که می تواند به ما کمک کند تست A/B در پنل های مختلف ایمیل مارکتینگ است. اکثر ابزار پنل های ایمیل مارکتینگ این امکان را فراهم کرده اند که کاربر قبل از ارسال ایمیل بتواند دو گزینه یا دو نسخه را برای ارسال درست کند و ببیند که کدام یک نتیجه بهتری دارد تا همان را انتخاب کند.

 

خوب دیگر بهتر است برویم سراغ کار اصلی و طریقه انجام تست A/B میل چیمپ را توضیح دهیم:

 

چگونه از تست A/B درمیل چیمپ استفاده کنیم؟

بیایید فرض کنیم که دو عنوان زیر را برای ارسال ایمیل خود در نظر گرفته اید و می خواهید در پنل ایمیل مارکتینگ میل چیمپ از این تست استفاده کنید.

 

عنوان A: کتاب کیندل آمازون

عنوان B: سرویس کتاب های رایگان کیندل آمازون 1/5

 

اولین کاری که باید بکنید این است که در قسمت داشبورد دکمه ی Create Campaign  را بزنید.

1 7

در صفحه ظاهر شده گزینه ی Create an email را بزنید.

2 7

در نوار ظاهر شده باید عنوانی را برای کمپین ایمیل مارکتینگ خود انتخاب کنید. پس از اینکه نامی را برای کمپین خود انتخاب کردید در قسمت بالا تست A/B را انتخاب کنید.

3 7

 

در قسمت بعدی باید لیستی که می خواهید ایمیل را برای آن ها ارسال کنید را انتخاب کنید. ما در اینجا تعدادی از مخاطبین که به تازگی وارد لیست ما شده اند را انتخاب کرده ایم و هدف از این تست این است که بدانیم این دسته جدید از مخاطبان به چه عنوان ایمیلی رغبت بیشتری دارند. سه گزینه را مشاهده می کنید که می توانید به دلخواه خود هرکدام را انتخاب کنید:

5 6

Entire List بدین معناست که ایمیل برای تمامی مخاطبان لیست ارسال می شود

 

Saved or pre-built Segment زمانی که می خواهید ایمیل را برای عده ی خاصی از لیست ارسال کنید که قبلا دسته بندی کرده اید مناسب است.

 

خود میل چیمپ دسته بندی های آماده خود را نیز دارد که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید:

 

پارامتر های براساس علاقه مخاطبان که به سه دسته ی مخاطبان جدید (مخاطبانی که در 7 روز گذشته وارد لیست شما شده اند)، مخاطبان فعال مخاطبینی که 5 ایمیل قبلی شما را باز کرده اند) و مخاطبان غیر فعال (مخاطبینی که 5 ایمیل آخر شما را باز نکرده اند) تقسیم می شود.

Screenshot 18

رفتار مشتری

این قسمت هم برای کسانی که فروشگاه اینترنتی خود را به میل چیمپ متصل می کنند قابل دسترسی است. دسته بندی های آن به این ترتیب است:

  • مشتری های احتمالی (مشتری هایی که تا حالا از شما خریدی نداشته اند)
  • مشتری های اخیر (مشتری هایی که در30 روز گذشته از شما خرید داشته اند)
  • مشتری اولی ها (مشتری هایی که به تازگی اولین خرید خود را انجام داده اند)
  • مشتری های تکراری (مشتری هایی که 2 سفارش را در وب سایت شما ثبت کرده اند)
  • مشتری های دور افتاده (مشتری هایی که آخرین خریدشان حداقل 8 ماه قبل بوده است)Screenshot 19

آمار های بر اساس جنسیت و سن و سال

در این قسمت هم که برای اکانت های پولی فعال است می توانید ایمیل را برای مخاطبان خانم یا آقا و یا درسته بندی بر اساس سن و سال انجام ارسال کنید.

Screenshot 20

قسمت بعدی Group or new segment دسته بندی ها و گروه بندی هایی است که می توانید خودتان بر اساس سن و سال و روز ملحق شدن به لیست و…. انجام دهید.

Screenshot 21 Screenshot 22

خوب ما همان مورد اول را انتخاب می کنیم یعنی تمام لیست را انتخاب می کنیم. این لیست بخشی از لیست مخاطبان دریافت کننده کتاب های رایگان آمازون ماست که برای ارسال کتاب به آن ها از میل چیمپ استفاده می کنیم. 

5 6

در صفحه ی بعدی قسمت متغیر های خود را مشخص می کنید که می توانید بر اساس

  • عنوان
  • نام فرستنده
  • محتوا
  • زمان ارسال

آن ها را تعیین کنید. در قسمت پایین میزان مخاطبانی که می خواهید مورد آزمایش قرار بگیرند را مشخص می کنید.

8 4

 

در قسمت پایین تر شما آپشن هایی دارید که مشخص می کنید تست بر اساس چه چیزی باشد، بخشی که میزان باز شدن بیشتری دارد، کلیک های بیشتر انجام می دهند، سود کلی که بدست می آید و یا انتخاب دستی که پس از به انجام رسیدن تست می توانید در انتها خودتان انتخاب کنید. همچنین می توانید در تست A/B میل چیمپ مدت زمان تست را مشخص کنید که چند ساعت باشد.

10 3

روی Subject Line که کلیک کنید می توانید از یک تا 3 عنوان متفاوت را مشخص کنید که در تست آزمایش شوند. بعد روی Next کلیک کنید.

9 4

در صفحه ی بعد می توانید عنوان های مختلف را وارد کنید. پس از اینکه عنوان های مختلف را وارد کردید روی Next کلیک کنید تا به صفحه ی بعد بروید.

11 2

در قسمت بعد می توانید در صورت تمایل قالب ایمیل خود را عوض کنید.

Screenshot 30

پس از اینکه روی Next کلیک کردید می توانید خودتان هم تغییراتی را روی محتوای ایمیل ارسالی خود انجام دهید.

12

پس از انجام تغییرات لازم می توانید با کلیک روی Confirm Before Sending که در قسمت پایین سمت چپ قرار دارد کلیک کنید تا ریزه کاری ها تمام شود.

در صفحه ی بعدی موارد کلی و اصلی را می توانید چک کنید. در صورتیکه تیک های آبی داشته باشند کار ها درهر مرحله به درستی انجام شده است.

13 2

می توانید ایمیل خود را همان لحظه با زدن روی دکمه ی Send ارسال کنید و یا برنامه ریزی کنید تا در ساعت خاصی ارسال شود. در صورتیکه می خواهید در زمان خاصی ارسال شود می توانید روی Schedule کلیک کنید تا نواری ظاهر شود، تاریخ و زمان ارسال را که مشخص کردید می توانید دکمه ی Schedule Campaign  را بزنید تا ایمیل در تاریخ و زمانی که مشخص کرده اید ارسال شود.

14 1

حالا باید منتظر باشید تا تست انجام شود و نتایج مشخص شود.

15 1

می توانید از صفحه ی اصلی کمپین ها، کمپینی که ارسال کرده اید را انتخاب کنید تا این صفحه برای شما به نمایش در بیاید.

16

روی View Test Results کلیک کنید تا نتایج ارسال کمپین برای شما به نمایش دربیاید.

17

نتیجه نشان می دهد که عنوان “کتاب کیندل آمازون” بازخورد بهتری داشته است و بیشتر باز شده است. پس می توان از این به بعد ایمیل ها را با این عنوان ارسال کرد. البته باید دقت داشته باشید که کمپین های ایمیل مارکتینگ بطور متوسط 10% باز می شوند و اگر میزان باز شدن ایمیل های شما 10% یا بیشتر باشد می توانید بگوئید که توانسته اید کار خود را به درستی انجام دهید. البته می توان این میزان را با تست های بیشتر نیز افزایش داد که این تست اولین تست A/B برای این دسته از مخاطبان بود. 

18

می توانید با تست A/B در میل چیمپ انواع متغیر ها را امتحان کنید تا بتوانید ایمیل مارکتینگ موفقی داشته باشید. اگر فکر می کنید درباره ی تست A/B میل چیمپ نیاز به راهنمایی دارید می توانید در بخش نظرات بیان کنید. شاید نیاز به راهنمای ارسال تست a/b در سایر پنل ها داشته باشید، می توانید درخواست خود را در بخش نظرات بیان کنید تا مطلب بعدی را به همان اختصاص دهیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.